Cercetare de Marketing

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 69 în total
Cuvinte : 14403
Mărime: 1.04MB (arhivat)
Publicat de: Filip Tănasă
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Alexandra Tirca
Proiect la disciplina cercetari de marketing -marca joe prezentat in cadrul facultatii de stiinte economice si gestiunea afacerilor,cluj-napoca

Extras din proiect

Introducere

o Ştiaţi că prima napolitană Joe a fost produsă la Timişoara?

o Ştiaţi că Nestle îşi comercializează produsele în 130 de ţări din toată lumea?

o Ştiaţi că Nestle vinde zilnic aproximativ 1 miliard de produse?

Joe este napolitana preferată a milioane de oameni de pe planetă. Anual sunt sunt produse peste douăsprezece mii de tone de napolitane Joe, din care 20% sunt exportate în ţări din Europa Centrala şi de Sud-Est: Ungaria, Slovacia, Bulgaria şi ţări din fosta Iugoslavie. Joe a devenit o marcă identificată în Romania cu categoria de produse din care face parte şi un produs Nestle fabricat în Romania şi vândut în alte ţări sub numele unor marci locale. Joe intra în al doilea deceniu de existenţă cu un produs inovator, Joe Desert.

După achiziţionarea fabricii de la Timişoara, în anul 2000, Nestle a investit 10 milioane de euro în transformarea Joe dintr-o marcă locală de napolitane într-o marcă lider la nivel naţional. Investiţiile au însemnat modernizarea liniilor de producţie şi deschiderea liniilor de ambalare a pliculeţelor de cafea.

La un an de la achiziţionarea de câtre Nestle, fabrica de la Timişoara a primit certificarea calităţii şi a standardelor profesionale din partea grupului international din care face parte.

Întărirea identităţii mărcii, schimbarea ambalajului, încorporarea siglei Nestle în sigla Joe, campaniile unitare de comunicare cu consumatorul, au contribuit la o cotă de piaţă de 33% în valoare.

La început napolitanele Joe se adresau doar copiilor, însă pe parcurs firma a reuşit să acapareze un important segment de piaţă şi anume pe cel al tinerilor, prin campaniile realizate de aceasta care constau în anumite câştiguri reprezentând sume de bani maşini sau chiar mai mult construirea unei statui proprii prin ultima campanie ÎNDRĂZNEŞTE ŞI TU.

Am ales să analizam această marcă deoarece există mulţi consumatori care cumpară aceste napolitane şi sunt foarte satisfăcuţi atât de savoarea produsului cât şi de calitatea oferită de producător.

Ultimele cercetări au demonstrat faptul că astăzi, Joe este cea mai cunoscută marcă de napolitane şi a doua marcă ca şi notorietate în categoria dulciurilor din România.

1. Cercetare documentară

„Povestea mărcii” („brand creation story”)

În 1866, în Vevey, Elveţia, Henri Nestle, un farmacist experimentat, a creat în premieră un produs alimentar pentru sugari bazat pe cereale şi lapte, pe care l-a numit Farine Lactee Nestle.

Într-o zi, un prieten a venit la el cu un bebelus ce fusese născut prematur cu o lună. Deoarece nu tolera nici un fel de mâncare, medicii din localitate nu i-au dat şanse de supravieţuire bebeluşului. Henri Nestle a hrănit bebeluşul cu laptele său cu cereale şi acesta a supravieţuit. În câţiva ani noul produs s-a extins datorită cererii din aproape toată Europa.

Henri Nestle şi-a denumit compania Societe Farine Lactee Henri Nestle şi a folosit numele sau drept logo, nume care în limba germană înseamnă „cuibuşor”, precum şi emblema familiei sale- un cuib de păsări în care mama îşi hrăneşte puiul. Acest simbol al familiei protectoare continuă să fie folosit de către Companie pentru a evoca siguranţă, afecţiune, natura şi hrana.

Între timp, Compania Anglo- Elveţiană de Lapte Condensat, fondată în 1866 de către fraţii americani Cherles şi George Page, a deschis la Cham, Elveţia, prima fabrică de lapte condensat îndulcit din Europa, producând primul lapte condensat, Milkmaind, şi intrând în competiţie cu Farine Lactee Nestle. Activitatea a continuat până în 1905, când cele două companii au fuzionat sub numele „Nestle and Anglo- Swiss Condensed Milk Co.”

Nestle a făcut primul pas în industria ciocolatei cu lapte în 1905. Afacerea cu ciocolată s-a dezvoltat prin achiziţia, în 1929, a grupului elveţian producător de ciocolată Peter, Cailler& Kohler.

În 1938, la 8 ani după ce a fost contactat de către Institutul Brazilian al Cafelei pentru a găsi şi alte moduri de folosire a cafelei şi a reduce astfel uriaşul surplus al Braziliei, Nestle a introdus pe piaţă NESCAFE, prima cafea instand sub formă de pudră din lume. NESCAFE a fost ulterior răspândită în toată lumea de către armata americană, în timpul celui de-al doilea război mondial.

În 1947 Nestle a furnizat cu Alimentana S.A., producator de supe deshidratate şi cuburi, sosuri şi condimente inventate cu Julius Maggi.

Povestea Nestle România

Activitatea Nestle în România a început în Bucureşti, în iulie 1995, cu un birou de reprezentanţă care avea 6 angajaţi(„Societe pour l’Exportation des Produits Nestle SA”) şi se ocupa cu importul de cafea, cereale pentru mic dejun, hrană pentru nou născuţi, supe şi cuburi instant.

În anul 2000 Nestle a achiziţionat JOE IBC, producătorul local de napolitane,lider de piaţă cu marca Joe.

Nestle Romania a continuat să producă napolitane marca Joe, iar de-a lungul anilor, producţia a devenit tot mai complexă. În prezent, fabrica dispune de 3 linii de producţie napolitane şi şi-a diversificat activitatea achiziţionând echipamente necesare procesului de ambalare cafea.

Datorită calităţii produselor, s-au dezvoltat şi relaţiile comerciale externe- în prezent, produsele fabricate la Timişoara se exportă în peste 14 ţări.

Distribuţia produselor Nestle a evoluat în ritm accelerat. Pornind de la un singur distribuitor naţional cu care se lucra în 2003, în 2004 a început procesul de distribuţie directă către clienţi internaţionali, în timp ce piaţa tradiţională a fost acoperită printr-un sistem de parteneri de distribuţie regionali.

În prezent, Nestle România colaborează cu 12 clienţi internaţionali şi 12 parteneri de distribuţie regionali.

Vânzările înregistrate de Nestle România au crescut în perioada 2003-2007 cu aproximativ 300%. Un factor de scucces în atingerea acestui nivel, l-a constitut instruirea pe plan local şi internaţional a angajaţilor din departamentul vânzări. Nestle s-a implicat activ şi în pregătirea forţei de vânzare a partenerilor de distribuţie.

Astfel, compania Nestle şi-a implementat cu succes şi în România principiile sale operaţionale:

- produse alimentare de cea mai înaltă calitate oferite consumatorilor români

- folosirea celei mai performante tehnologii şi a cunoştinţelor acumulate în producţia de produse alimntare

- promovarea furnizorilor locali de materii prime

- respectarea celor mai înalte standarde de calitate

- folosirea cercetării, tehnologiei, calităţii şi igienei generale în procesarea alimentelor.

Preview document

Cercetare de Marketing - Pagina 1
Cercetare de Marketing - Pagina 2
Cercetare de Marketing - Pagina 3
Cercetare de Marketing - Pagina 4
Cercetare de Marketing - Pagina 5
Cercetare de Marketing - Pagina 6
Cercetare de Marketing - Pagina 7
Cercetare de Marketing - Pagina 8
Cercetare de Marketing - Pagina 9
Cercetare de Marketing - Pagina 10
Cercetare de Marketing - Pagina 11
Cercetare de Marketing - Pagina 12
Cercetare de Marketing - Pagina 13
Cercetare de Marketing - Pagina 14
Cercetare de Marketing - Pagina 15
Cercetare de Marketing - Pagina 16
Cercetare de Marketing - Pagina 17
Cercetare de Marketing - Pagina 18
Cercetare de Marketing - Pagina 19
Cercetare de Marketing - Pagina 20
Cercetare de Marketing - Pagina 21
Cercetare de Marketing - Pagina 22
Cercetare de Marketing - Pagina 23
Cercetare de Marketing - Pagina 24
Cercetare de Marketing - Pagina 25
Cercetare de Marketing - Pagina 26
Cercetare de Marketing - Pagina 27
Cercetare de Marketing - Pagina 28
Cercetare de Marketing - Pagina 29
Cercetare de Marketing - Pagina 30
Cercetare de Marketing - Pagina 31
Cercetare de Marketing - Pagina 32
Cercetare de Marketing - Pagina 33
Cercetare de Marketing - Pagina 34
Cercetare de Marketing - Pagina 35
Cercetare de Marketing - Pagina 36
Cercetare de Marketing - Pagina 37
Cercetare de Marketing - Pagina 38
Cercetare de Marketing - Pagina 39
Cercetare de Marketing - Pagina 40
Cercetare de Marketing - Pagina 41
Cercetare de Marketing - Pagina 42
Cercetare de Marketing - Pagina 43
Cercetare de Marketing - Pagina 44
Cercetare de Marketing - Pagina 45
Cercetare de Marketing - Pagina 46
Cercetare de Marketing - Pagina 47
Cercetare de Marketing - Pagina 48
Cercetare de Marketing - Pagina 49
Cercetare de Marketing - Pagina 50
Cercetare de Marketing - Pagina 51
Cercetare de Marketing - Pagina 52
Cercetare de Marketing - Pagina 53
Cercetare de Marketing - Pagina 54
Cercetare de Marketing - Pagina 55
Cercetare de Marketing - Pagina 56
Cercetare de Marketing - Pagina 57
Cercetare de Marketing - Pagina 58
Cercetare de Marketing - Pagina 59
Cercetare de Marketing - Pagina 60
Cercetare de Marketing - Pagina 61
Cercetare de Marketing - Pagina 62
Cercetare de Marketing - Pagina 63
Cercetare de Marketing - Pagina 64
Cercetare de Marketing - Pagina 65
Cercetare de Marketing - Pagina 66
Cercetare de Marketing - Pagina 67
Cercetare de Marketing - Pagina 68

Conținut arhivă zip

  • Cercetare de Marketing.doc

Alții au mai descărcat și

Tehnici promoționale - Nestle

1.Analiza pietei Grupul Nestlé este prezent pe piata din România din anul 1995, prin lansarea pe piata a marcilor Nescafe, Maggi si Nesquik. În...

Cercetare de Marketing la Nestle

1.PREZENTAREA PIETEI SI A MARCII NESTLE Compania Nestlé este prezentă în România din anul 1995, de atunci investind permanent în piaţa românească...

Program de Marketing Pentru SC Nestle România SRL

Introducere Scopul acestui program de marketing este acela de a îmbunătăți activitatea companiei Nestlé la nivel național. Înaintea implementării...

Analiza activității de marketing în cadrul firmei Nestle

Introducere Compania elveţiană Nestlé, fondată în anul 1866 de către Henri Nestlé,comercializează în jur de 6.000 de mărci cu o largă varietate de...

Plan de Marketing - Nestle

1. PREZENTAREA FIRMEI Nestlé, de-a lungul dezvoltării sale istorice, de la o afacere de dimensiuni mici până la a fi liderul mondial pe piaţa...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Cercetare de Marketing Privind Perfecționarea Serviciilor de Transport Comercial în Economia Românească

Cuvânt înainte Economiile moderne funcţionează prin intermediul transporturilor. Transporturile participă alături de alte domenii de activitate la...

Conducerea și organizarea activității de cercetare de marketing - SC Petrom SA

INTRODUCERE În condiţiile socio – economice contemporane, orice întreprindere este preocupată de anticiparea evoluţiei vieţii sale şi a mediului...

Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei

Introducere Mi-am ales această temă deoarece am dorit să cunosc mai bine firma la care lucrez, respectiv, S.C. Confiden Travel S.R.L., hotel...

Cercetarea Mediului de Marketing. Studiu de Caz - SC Reflon SRL

Introducere Indiferent de domeniul de activitate, piaţa reprezintă pentru o întreprindere elementul de referinţă pentru activităţile pe care le...

Metodele și tehnicile de cercetare în marketing

CAPITOLUL I: REPERE TEORETICE PRIVIND METODELE ȘI TEHNICILE DECERCETARE ÎN MARKETING 1.1. NOȚIUNEA ȘI FUNCȚIILE CERCETĂRII DE MARKETING...

Cercetare de Piață privind Produsele Lactate

Introducere Studiul continuu al pieţei sau marketing-ul a devenit, în ultimele decenii, preocuparea de căpetenie a oricărei firme care vrea să se...

Cercetare de marketing privind consumul de fast-food în rândul studenților din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iași

1. Cercetări de marketing Creșterea rolului marketingului în activitatea economică a firmelor este posibilă numai prin buna fundamentare a...

Metode Utilizate în Cercetarea de Marketing

ARGUMENT Informaţiile reprezintă la ora actuală o marfă cu valoare foarte mare, mai mare chiar decât a unor resurse strategice (aur, uraniu etc.)...

Ai nevoie de altceva?