Cercetare de Marketing

Extras din proiect Cum descarc?

Introducere 
o Stiati ca prima napolitana Joe a fost produsa la Timisoara?
o Stiati ca Nestle isi comercializeaza produsele in 130 de tari din toata lumea?
o Stiati ca Nestle vinde zilnic aproximativ 1 miliard de produse?
Joe este napolitana preferata a milioane de oameni de pe planeta. Anual sunt sunt produse peste douasprezece mii de tone de napolitane Joe, din care 20% sunt exportate in tari din Europa Centrala si de Sud-Est: Ungaria, Slovacia, Bulgaria si tari din fosta Iugoslavie. Joe a devenit o marca identificata in Romania cu categoria de produse din care face parte si un produs Nestle fabricat in Romania si vandut in alte tari sub numele unor marci locale. Joe intra in al doilea deceniu de existenta cu un produs inovator, Joe Desert.
Dupa achizitionarea fabricii de la Timisoara, in anul 2000, Nestle a investit 10 milioane de euro in transformarea Joe dintr-o marca locala de napolitane intr-o marca lider la nivel national. Investitiile au insemnat modernizarea liniilor de productie si deschiderea liniilor de ambalare a pliculetelor de cafea.
La un an de la achizitionarea de catre Nestle, fabrica de la Timisoara a primit certificarea calitatii si a standardelor profesionale din partea grupului international din care face parte.
Intarirea identitatii marcii, schimbarea ambalajului, incorporarea siglei Nestle in sigla Joe, campaniile unitare de comunicare cu consumatorul, au contribuit la o cota de piata de 33% in valoare. 
La inceput napolitanele Joe se adresau doar copiilor, insa pe parcurs firma a reusit sa acapareze un important segment de piata si anume pe cel al tinerilor, prin campaniile realizate de aceasta care constau in anumite castiguri reprezentand sume de bani masini sau chiar mai mult construirea unei statui proprii prin ultima campanie INDRAZNESTE SI TU.
Am ales sa analizam aceasta marca deoarece exista multi consumatori care cumpara aceste napolitane si sunt foarte satisfacuti atat de savoarea produsului cat si de calitatea oferita de producator. 
Ultimele cercetari au demonstrat faptul ca astazi, Joe este cea mai cunoscuta marca de napolitane si a doua marca ca si notorietate in categoria dulciurilor din Romania. 
1. Cercetare documentara 
,,Povestea marcii" (,,brand creation story") 
In 1866, in Vevey, Elvetia, Henri Nestle, un farmacist experimentat, a creat in premiera un produs alimentar pentru sugari bazat pe cereale si lapte, pe care l-a numit Farine Lactee Nestle.
Intr-o zi, un prieten a venit la el cu un bebelus ce fusese nascut prematur cu o luna. Deoarece nu tolera nici un fel de mancare, medicii din localitate nu i-au dat sanse de supravietuire bebelusului. Henri Nestle a hranit bebelusul cu laptele sau cu cereale si acesta a supravietuit. In cativa ani noul produs s-a extins datorita cererii din aproape toata Europa.
Henri Nestle si-a denumit compania Societe Farine Lactee Henri Nestle si a folosit numele sau drept logo, nume care in limba germana inseamna ,,cuibusor", precum si emblema familiei sale- un cuib de pasari in care mama isi hraneste puiul. Acest simbol al familiei protectoare continua sa fie folosit de catre Companie pentru a evoca siguranta, afectiune, natura si hrana.
Intre timp, Compania Anglo- Elvetiana de Lapte Condensat, fondata in 1866 de catre fratii americani Cherles si George Page, a deschis la Cham, Elvetia, prima fabrica de lapte condensat indulcit din Europa, producand primul lapte condensat, Milkmaind, si intrand in competitie cu Farine Lactee Nestle. Activitatea a continuat pana in 1905, cand cele doua companii au fuzionat sub numele ,,Nestle and Anglo- Swiss Condensed Milk Co." 
Nestle a facut primul pas in industria ciocolatei cu lapte in 1905. Afacerea cu ciocolata s-a dezvoltat prin achizitia, in 1929, a grupului elvetian producator de ciocolata Peter, Cailler& Kohler.
In 1938, la 8 ani dupa ce a fost contactat de catre Institutul Brazilian al Cafelei pentru a gasi si alte moduri de folosire a cafelei si a reduce astfel uriasul surplus al Braziliei, Nestle a introdus pe piata NESCAFE, prima cafea instand sub forma de pudra din lume. NESCAFE a fost ulterior raspandita in toata lumea de catre armata americana, in timpul celui de-al doilea razboi mondial.
In 1947 Nestle a furnizat cu Alimentana S.A., producator de supe deshidratate si cuburi, sosuri si condimente inventate cu Julius Maggi.
Povestea Nestle Romania 
Activitatea Nestle in Romania a inceput in Bucuresti, in iulie 1995, cu un birou de reprezentanta care avea 6 angajati(,,Societe pour l'Exportation des Produits Nestle SA") si se ocupa cu importul de cafea, cereale pentru mic dejun, hrana pentru nou nascuti, supe si cuburi instant.
In anul 2000 Nestle a achizitionat JOE IBC, producatorul local de napolitane,lider de piata cu marca Joe.
Nestle Romania a continuat sa produca napolitane marca Joe, iar de-a lungul anilor, productia a devenit tot mai complexa. In prezent, fabrica dispune de 3 linii de productie napolitane si si-a diversificat activitatea achizitionand echipamente necesare procesului de ambalare cafea.
Datorita calitatii produselor, s-au dezvoltat si relatiile comerciale externe- in prezent, produsele fabricate la Timisoara se exporta in peste 14 tari.
Distributia produselor Nestle a evoluat in ritm accelerat. Pornind de la un singur distribuitor national cu care se lucra in 2003, in 2004 a inceput procesul de distributie directa catre clienti internationali, in timp ce piata traditionala a fost acoperita printr-un sistem de parteneri de distributie regionali.
In prezent, Nestle Romania colaboreaza cu 12 clienti internationali si 12 parteneri de distributie regionali.
Vanzarile inregistrate de Nestle Romania au crescut in perioada 2003-2007 cu aproximativ 300%. Un factor de scucces in atingerea acestui nivel, l-a constitut instruirea pe plan local si international a angajatilor din departamentul vanzari. Nestle s-a implicat activ si in pregatirea fortei de vanzare a partenerilor de distributie.
Astfel, compania Nestle si-a implementat cu succes si in Romania principiile sale operationale:
- produse alimentare de cea mai inalta calitate oferite consumatorilor romani
- folosirea celei mai performante tehnologii si a cunostintelor acumulate in productia de produse alimntare
- promovarea furnizorilor locali de materii prime
- respectarea celor mai inalte standarde de calitate
- folosirea cercetarii, tehnologiei, calitatii si igienei generale in procesarea alimentelor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetare de Marketing.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!