Extras din proiect
Studiu introductiv - cercetare de marketing
Oferă informaţii despre consumatorii individuali sau organizaţionali, despre atitudinile, opiniile şi comportamentele lor, precum şi despre starea şi evoluţia mediul de marketing;
Firma “Healthful” îşi propune să afle dacă va lansa noul produs PEACH BLACK TEA pe piaţa ceaiurilor, dacă acesta va fi acceptat de către cumpărători având în vedere că este un produs care vine cu noutăţi în domeniu.
LANSAREA PRODUSULUI
Componentele de marketing ale produsului sunt:
atributele ( caracteristicile fizice )
funcţiile ( utilitatea produsului )
sistemul de susţinere
Caracteristicile fizice ale produsului
Culoarea şi stilul
Gustul / aroma
Gabaritul
Funcţiile produsului
Estetică;
Calitate a produsului;
Uşor de transportat (dimensiune mică);
Termen de valabilitate de lungă durată;
Igienică.
Obiective
Repartiţia intenţiilor de cumpărare pentru produs în funcţie de diversele caracteristici ale acestuia: calitatea, dimensiune, termen de valabilitate mare, sănătos;
Repartiţia intenţiilor de cumpărare în funcţie de modalitatea de achiziţie;
Studierea imaginii produsului în funcţie de preferinţele cumpărătorilor: satisfăcătoare, neutră sau nesatisfăcătoare;
Studierea acceptabilităţii produsului în funcţie de preţul de vînzare stabilit de reprezentantul oficial (relaţia cerere-preţ).
Ipoteze
Dorinţa de a testa un produs nou lansat pe piaţă constituie motivul principal ce justifică intenţia de cumpărare a produsului;
Cele mai importante caracteristici atractive ale produsului, sunt marimea cutiei, calitate şi durabilitate;
Imaginea produsului este satisfacatoare în funcţie de preferinţele consumatorilor;
METODA CERCETĂRII DE MARKETING
ANCHETA - este bazată pe surse de informaţii primare şi secundare.
CHESTIONARUL- este intrumentul metodologic cel mai des utilizat în cercetările de marketing.
1. Consumaţi ceai negru?
2. Care sunt motivele pentru care consumaţi ceai negru?
3. Câte ceşti de ceai negru consumaţi zilnic?
4. În mod frecvent consumaţi ceai negru în conţinut simpu sau cu arome?
5. Unde obisnuiţi să consumaţi acest ceai?
6. Ce părere aveţi de combinaţia <ceai negru arome de piersici>?
Conținut arhivă zip
- Cercetare de Marketing - Ceai Negru.ppt