Cercetare de Marketing - Excursii in Strainatate

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Introducere pag.3 
2. Rezumat pag.4
2.1 Definirea problemei pag.4
2.2 Piata tinta pag.4
2.3 Rezultatele studiului pag.4
3. Metodologie pag.6
3.1 Natura cercetarii pag.6
3.2 Marimea esantionului si metoda de esantionare folosita pag.6
3.3 Rata raspunsurilor, procentul chestionarelor exploatabile pag.6 
3.4 Datele de realizare a anchetei, numarul anchetatorilor pag.7
3.5 Tipul analizelor realizate pag.7
4. Analiza individuala a intrebarilor pag.8
5. Analiza incrucisata a intrebarilor pag.24
6. Concluzii si recomandari pag.28
6.1 Concluzii pag.28
6.2 Recomandari pag.29


Extras din proiect Cum descarc?

1. Introducere
In ultimele decenii agentiile de turism au trebuit sa faca fata unei concurente mai acerbe ca oricand. De aceea, este potrivit sa analizam mai amanuntit modul in care firmele isi pot forma clienti fideli si depasi concurenta. Acest lucru este perfect realizabil printr-o buna cunoastere si satisfacere a nevoilor consumatorilor.
In conditiile unei economii dezvoltate, consumatorii au posibilitatea sa aleaga dintr-o gama larga de produse si servicii. Agentiile de turism trebuie sa ofere produse si servicii de calitate, altfel risca sa-si piarda rapid clientii. Mai mult, ceea ce astazi este considerat a fi un produs sau serviciu de o calitate acceptabila, s-ar putea ca maine sa nu mai fie considerat asa.
Firmele care vor sa aiba succes au nevoie de un nou mod de gandire. Succesul va apartine acelor care pun in centrul activitatii clientul, oferindu-i o valoare superioara. Acestea se vor specializa in crearea clientelei, nu numai in crearea de produse, si-si vor dovedi capacitatea de creatori de cerere si nu doar de creatori de produse.
Intrucat consumatorul modern are o educatie superioara si asteptarile sale sunt din ce in ce mai mari agentia de turism Eximtur S.A. din Cluj - Napoca doreste sa realizeze o cercetare de marketing pe baza de chestionar cu scopul de a studia preferintele clujenilor in materie de excursii in strainatate. 
Principalele informatii pe care agentia de turism doreste sa le obtina despre potentialii sai clienti sunt:
- Intentia de a pleca in excursie in strainatate
- Natura destinatiei (mare,munte) si tara de destinatie
- Intentiile de a apela la un intermediar de tipul agentiei de turism sau de a-si organiza vacanta pe cont propriu
- Mijloacele de transport preferate
- Durata excursiei
- Formele de cazare cautate si criteriile dupa care sunt alese
- Cheltuielile planificate a fi alocate pentru excursie
- Varsta, profesia si starea civila a respondentilor.
Astazi, datorita diferentei tot mai mici de pret dintre oferta interna si cea externa, tot mai multe persoane aleg sa mearga in excursie in strainatate.
Am initiat acest studiu de caz pentru a afla cat mai multe amanunte despre preferintele locuitorilor municipiului Cluj - Napoca. 
In aplicarea chestionarelor am constatat ca unii oameni sunt reticenti in ceea ce priveste completarea lor, deoarece considera ca acestea necesita prea mult timp pentru completare, contin prea multe intrebari si unele fara sens, iar unele solicita prea mult timp de gandire. Din acest motiv am intampinat unele greutati in aplicarea chestionarelor anumitor oameni. Totusi am intalnit persoane care au prezentat un interes ridicat in legatura cu tema abordata si au apreciat faptul ca s-a apelat la parerile lor in realizarea acestui studiu.
In momentul in care am pretestat chestionarul initial, am ajuns la concluzia ca foarte multe persoane au intampinat probleme in a enumera trei agentii de turism cunoscute de ele. Asta pentru ca putini dintre ei au fost in strainatate.
In eleborarea chestionarului am incercat s utilizam termeni simpli,concisi,exprimari clare, astfel incat cei care au completat chestionarul sa inteleaga sensul exact al intrebarilor pentru a ne furniza informatii pertinente.
In realizarea studiului ne-am confruntat cu anumite restrictii legate de timp si intr-o masura mai mica de bani, deoarece desi am fi dorit sa implementam chestionarul pe un esantion mai reprezentativ, timpul necesar prelucrarii datelor a fost limitat. 
2. Rezumat
2.1 Definirea problemei: aflarea preferintelor clujenilor in materie de excursii in strainatate.
2.2 Piata tinta: locuitorii orasului Cluj - Napoca fara o limita de varsta.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 70 persoane.
2.3 Din studiu au rezultat urmatoarele:
- Majoritatea clujenilor intentioneaza sa plece in excursie in strainatate(83%);
- Anotimpul pe care-l prefera 68,6% dintre persoanele intervievate este vara, urmata de iarna(18,6%), primavara(8,6%) si in procente mai mici toamna(4,3%);


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetare de Marketing - Excursii in Strainatate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!