Cuprins
- 1. Introducere pag.3
- 2. Rezumat pag.4
- 2.1 Definirea problemei pag.4
- 2.2 Piata tinta pag.4
- 2.3 Rezultatele studiului pag.4
- 3. Metodologie pag.6
- 3.1 Natura cercetarii pag.6
- 3.2 Marimea esantionului si metoda de esantionare folosita pag.6
- 3.3 Rata raspunsurilor, procentul chestionarelor exploatabile pag.6
- 3.4 Datele de realizare a anchetei, numarul anchetatorilor pag.7
- 3.5 Tipul analizelor realizate pag.7
- 4. Analiza individuala a întrebarilor pag.8
- 5. Analiza încrucisata a întrebarilor pag.24
- 6. Concluzii si recomandari pag.28
- 6.1 Concluzii pag.28
- 6.2 Recomandari pag.29
Extras din proiect
1. Introducere
În ultimele decenii agentiile de turism au trebuit sa faca fata unei concurente mai acerbe ca oricând. De aceea, este potrivit sa analizam mai amanuntit modul în care firmele îsi pot forma clienti fideli si depasi concurenta. Acest lucru este perfect realizabil printr-o buna cunoastere si satisfacere a nevoilor consumatorilor.
În conditiile unei economii dezvoltate, consumatorii au posibilitatea sa aleaga dintr-o gama larga de produse si servicii. Agentiile de turism trebuie sa ofere produse si servicii de calitate, altfel risca sa-si piarda rapid clientii. Mai mult, ceea ce astazi este considerat a fi un produs sau serviciu de o calitate acceptabila, s-ar putea ca mâine sa nu mai fie considerat asa.
Firmele care vor sa aiba succes au nevoie de un nou mod de gândire. Succesul va apartine acelor care pun în centrul activitatii clientul, oferindu-i o valoare superioara. Acestea se vor specializa în crearea clientelei, nu numai în crearea de produse, si-si vor dovedi capacitatea de creatori de cerere si nu doar de creatori de produse.
Întrucat consumatorul modern are o educatie superioara si asteptarile sale sunt din ce în ce mai mari agentia de turism Eximtur S.A. din Cluj – Napoca doreste sa realizeze o cercetare de marketing pe baza de chestionar cu scopul de a studia preferintele clujenilor în materie de excursii în strainatate.
Principalele informatii pe care agentia de turism doreste sa le obtina despre potentialii sai clienti sunt:
- Intentia de a pleca în excursie în strainatate
- Natura destinatiei (mare,munte) si tara de destinatie
- Intentiile de a apela la un intermediar de tipul agentiei de turism sau de a-si organiza vacanta pe cont propriu
- Mijloacele de transport preferate
- Durata excursiei
- Formele de cazare cautate si criteriile dupa care sunt alese
- Cheltuielile planificate a fi alocate pentru excursie
- Vârsta, profesia si starea civila a respondentilor.
Astazi, datorita diferentei tot mai mici de pret dintre oferta interna si cea externa, tot mai multe persoane aleg sa mearga în excursie în strainatate.
Am initiat acest studiu de caz pentru a afla cât mai multe amanunte despre preferintele locuitorilor municipiului Cluj – Napoca.
În aplicarea chestionarelor am constatat ca unii oameni sunt reticenti în ceea ce priveste completarea lor, deoarece considera ca acestea necesita prea mult timp pentru completare, contin prea multe întrebari si unele fara sens, iar unele solicita prea mult timp de gândire. Din acest motiv am întâmpinat unele greutati în aplicarea chestionarelor anumitor oameni. Totusi am întalnit persoane care au prezentat un interes ridicat în legatura cu tema abordata si au apreciat faptul ca s-a apelat la parerile lor în realizarea acestui studiu.
În momentul în care am pretestat chestionarul initial, am ajuns la concluzia ca foarte multe persoane au întâmpinat probleme în a enumera trei agentii de turism cunoscute de ele. Asta pentru ca putini dintre ei au fost în strainatate.
În eleborarea chestionarului am încercat s utilizam termeni simpli,concisi,exprimari clare, astfel încât cei care au completat chestionarul sa înteleaga sensul exact al întrebarilor pentru a ne furniza informatii pertinente.
În realizarea studiului ne-am confruntat cu anumite restrictii legate de timp si într-o masura mai mica de bani, deoarece desi am fi dorit sa implementam chestionarul pe un esantion mai reprezentativ, timpul necesar prelucrarii datelor a fost limitat.
2. Rezumat
2.1 Definirea problemei: aflarea preferintelor clujenilor în materie de excursii în strainatate.
2.2 Piata tinta: locuitorii orasului Cluj – Napoca fara o limita de vârsta.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 70 persoane.
2.3 Din studiu au rezultat urmatoarele:
- Majoritatea clujenilor intentioneaza sa plece în excursie în strainatate(83%);
- Anotimpul pe care-l prefera 68,6% dintre persoanele intervievate este vara, urmata de iarna(18,6%), primavara(8,6%) si în procente mai mici toamna(4,3%);
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cercetare de Marketing - Excursii in Strainatate.doc