Cercetare de marketing - excursii în străinătate

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 28 în total
Cuvinte : 3444
Mărime: 150.49KB (arhivat)
Publicat de: Faust Nae
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. 1. Introducere pag.3
  2. 2. Rezumat pag.4
  3. 2.1 Definirea problemei pag.4
  4. 2.2 Piata tinta pag.4
  5. 2.3 Rezultatele studiului pag.4
  6. 3. Metodologie pag.6
  7. 3.1 Natura cercetarii pag.6
  8. 3.2 Marimea esantionului si metoda de esantionare folosita pag.6
  9. 3.3 Rata raspunsurilor, procentul chestionarelor exploatabile pag.6
  10. 3.4 Datele de realizare a anchetei, numarul anchetatorilor pag.7
  11. 3.5 Tipul analizelor realizate pag.7
  12. 4. Analiza individuala a întrebarilor pag.8
  13. 5. Analiza încrucisata a întrebarilor pag.24
  14. 6. Concluzii si recomandari pag.28
  15. 6.1 Concluzii pag.28
  16. 6.2 Recomandari pag.29

Extras din proiect

1. Introducere

În ultimele decenii agentiile de turism au trebuit sa faca fata unei concurente mai acerbe ca oricând. De aceea, este potrivit sa analizam mai amanuntit modul în care firmele îsi pot forma clienti fideli si depasi concurenta. Acest lucru este perfect realizabil printr-o buna cunoastere si satisfacere a nevoilor consumatorilor.

În conditiile unei economii dezvoltate, consumatorii au posibilitatea sa aleaga dintr-o gama larga de produse si servicii. Agentiile de turism trebuie sa ofere produse si servicii de calitate, altfel risca sa-si piarda rapid clientii. Mai mult, ceea ce astazi este considerat a fi un produs sau serviciu de o calitate acceptabila, s-ar putea ca mâine sa nu mai fie considerat asa.

Firmele care vor sa aiba succes au nevoie de un nou mod de gândire. Succesul va apartine acelor care pun în centrul activitatii clientul, oferindu-i o valoare superioara. Acestea se vor specializa în crearea clientelei, nu numai în crearea de produse, si-si vor dovedi capacitatea de creatori de cerere si nu doar de creatori de produse.

Întrucat consumatorul modern are o educatie superioara si asteptarile sale sunt din ce în ce mai mari agentia de turism Eximtur S.A. din Cluj – Napoca doreste sa realizeze o cercetare de marketing pe baza de chestionar cu scopul de a studia preferintele clujenilor în materie de excursii în strainatate.

Principalele informatii pe care agentia de turism doreste sa le obtina despre potentialii sai clienti sunt:

- Intentia de a pleca în excursie în strainatate

- Natura destinatiei (mare,munte) si tara de destinatie

- Intentiile de a apela la un intermediar de tipul agentiei de turism sau de a-si organiza vacanta pe cont propriu

- Mijloacele de transport preferate

- Durata excursiei

- Formele de cazare cautate si criteriile dupa care sunt alese

- Cheltuielile planificate a fi alocate pentru excursie

- Vârsta, profesia si starea civila a respondentilor.

Astazi, datorita diferentei tot mai mici de pret dintre oferta interna si cea externa, tot mai multe persoane aleg sa mearga în excursie în strainatate.

Am initiat acest studiu de caz pentru a afla cât mai multe amanunte despre preferintele locuitorilor municipiului Cluj – Napoca.

În aplicarea chestionarelor am constatat ca unii oameni sunt reticenti în ceea ce priveste completarea lor, deoarece considera ca acestea necesita prea mult timp pentru completare, contin prea multe întrebari si unele fara sens, iar unele solicita prea mult timp de gândire. Din acest motiv am întâmpinat unele greutati în aplicarea chestionarelor anumitor oameni. Totusi am întalnit persoane care au prezentat un interes ridicat în legatura cu tema abordata si au apreciat faptul ca s-a apelat la parerile lor în realizarea acestui studiu.

În momentul în care am pretestat chestionarul initial, am ajuns la concluzia ca foarte multe persoane au întâmpinat probleme în a enumera trei agentii de turism cunoscute de ele. Asta pentru ca putini dintre ei au fost în strainatate.

În eleborarea chestionarului am încercat s utilizam termeni simpli,concisi,exprimari clare, astfel încât cei care au completat chestionarul sa înteleaga sensul exact al întrebarilor pentru a ne furniza informatii pertinente.

În realizarea studiului ne-am confruntat cu anumite restrictii legate de timp si într-o masura mai mica de bani, deoarece desi am fi dorit sa implementam chestionarul pe un esantion mai reprezentativ, timpul necesar prelucrarii datelor a fost limitat.

2. Rezumat

2.1 Definirea problemei: aflarea preferintelor clujenilor în materie de excursii în strainatate.

2.2 Piata tinta: locuitorii orasului Cluj – Napoca fara o limita de vârsta.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 70 persoane.

2.3 Din studiu au rezultat urmatoarele:

- Majoritatea clujenilor intentioneaza sa plece în excursie în strainatate(83%);

- Anotimpul pe care-l prefera 68,6% dintre persoanele intervievate este vara, urmata de iarna(18,6%), primavara(8,6%) si în procente mai mici toamna(4,3%);

Preview document

Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 1
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 2
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 3
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 4
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 5
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 6
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 7
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 8
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 9
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 10
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 11
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 12
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 13
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 14
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 15
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 16
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 17
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 18
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 19
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 20
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 21
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 22
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 23
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 24
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 25
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 26
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 27
Cercetare de marketing - excursii în străinătate - Pagina 28

Conținut arhivă zip

  • Cercetare de Marketing - Excursii in Strainatate.doc

Alții au mai descărcat și

Culegerea Informațiilor despre Piața Produsului X cu Ajutorul Chestionarului

CAPITOLUL I INTRODUCERE Metode de administrare a chestionarului Ancheta la domiciliu Are marele avantaj de a pune în contact anchetatorul cu...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Promovarea unui Produs Turistic

PROMOVAREA UNUI PRODUS TURISTIC 1.1 MARKETING TURISTIC – GENERALITATI Cresterea puternica a volumului si diversificarea ofertei turistice a...

Plan de Marketing SC Poseidon SA

CAPITOLUL I Sumar managerial Firma S.C. Poseidon S.A. şi-a început activitatea în vara anului 2000, odată cu inaugurarea primului nostru hotel,...

Motivația Consumatorilor Privind Serviciile Financiar Bancare

INTRODUCERE Domeniul serviciilor este un domeniu mai apropiat de consumator faţă de celelalte domenii ale economiei. Acest lucru se concretizează...

Relațiile publice - componentă a promovării cu referire la agenția de turism Inter-Tour Bacău

Introducere Domeniul relaţiilor publice a beneficiat, mai ales în ultimele decenii, de o explozie a titlurilor. Piaţa cărţilor de relaţii publice...

Proiect de practică SC Inter-Tour SRL Bacău

SINTEZA RAPORTULUI Agentia de turism Inter-Tour din Bacau a luat fiinta in anul 1994, cu un capital social de 12 milioane lei, avand ca obiect de...

Înființarea unei agenții de turism

Denumire - Noua agentie se va numi “Hayat Tour”. Hayat provine din limba turca si utilizat in diferite contexte inseamna: existenta, viata,...

Dosar de practică - cercetări de marketing

Prezentarea unitatii analizate Agentia de turism “CALIBRA” s-a infiintat in anul 1995 si are filiale in mai multe orase din tara, printre care...

Ai nevoie de altceva?