Cercetare de Marketing Friteuza Newtech

Extras din proiect Cum descarc?

S.C. Newtech S.A. este o intreprindere producatoare de electrocasnice si doreste sa lanseze pe piata un nou produs mai performant, o noua friteuza. Aceasta beneficiaza de o caracteristica unica; este vorba despre sistemul inovator, functionarea cu o singura lingura de ulei. Poate fi folosita pentru prajirea cartofilor, a gogosilor, pestelui, carnii. Pentru a fi sigur de eficienta acestui produs se doreste realizarea unei cercetari de marketing.
A. Definirea problemei de cercetat 
Identificarea posibilitatii de patrundere a friteuzei pe piata din Iasi, fiind reprezentata de persoanele care au varsta intre 20-60 ani. 
B. Scopul cercetarii
Scopul cercetarii este acela de a determina oportunitatea patrunderii pe aceasta piata, firma propunandu-si sa informeze potentialii clienti despre existenta friteuzei .
C. Stabilirea obiectivelor, ipotezelor si variabilelor cercetarii
- Obiectiv 1: Determinarea gradului de cunoastere a friteuzei marca Newtech
Ipoteza: Exista posibilitatea ca locuitorii de pe piata tinta sa nu cunoasca noul produs marca Newtech .
Variabila conceptuala: Gradul de cunoastere reprezinta masura in care un individ cunoaste un produs dupa zona de provenienta, dupa caracteristicile acestuia sau dupa marca.
Variabile operationale: Gradul de cunoastere a noului produs marca Newtech de catre consumatorii din Judetul Iasi variaza de la necunoastere medie la cunoastere medie.
- Obiectiv 2: Determinarea nivelului si structurii concurentei pe piata producatoare de electrocasnice din localitatea Iasi
Ipoteza 1: Aproximativ 90% din producatorii (Philips,Tefal,Moulinex, etc.)de electrocasnice sunt prezenti pe piata din Judetul Iasi.
Ipoteza 2: Doar 10% din segmentul de producatori mai sus mentionati, fabrica friteuze ce utilizeaza o singura lingura de ulei.
Variabila conceptuala: Nivelul si structura concurentei defineste numarul de producatori de produse similare existente sau de producatori care vizeaza satisfacerea acelorasi nevoi de consum.
Variabile operationale: Concurenta poate reprezenta o bariera de intrare pe piata Judetului Iasi. 
- Obiectiv 3: Studierea gradului de inzestrare a gospodariilor cu friteuze
Ipoteza: Pana in 60% din familii au cel putin o friteuza.
Variabila conceptuala: Actiunea de a prevedea cu cele necesare.
Variabile operationale: Scala nominala: a) DA ; b) NU.
- Obiectiv 4: Identificarea ritmului de inlocuire a friteuzei
Ipoteza: Ritmul mediu de inlocuire este apreciat ca fiind de 4-5 ani
Variabila conceptuala: Capacitatea unui sistem de a putea fi utilizat un timp cat mai indelungat.
Variabile operationale: Garantia oferita pentru friteuza poate fi sub 1 an , 1 an si peste 1 an.
- Obiectiv 5: Identificarea motivelor care au dus la aparitia intentiei de cumparare
Ipoteza: Motivele care au dus la aparitia intentiei sunt: 
-nevoia de inlocuire a vechii friteuze,
-constituirea unei familii determina aparitia acestei nevoi,
-starea financiara; cu cat venitul persoanei este mai mare, cu atat mai mult persoana va fi dispusa spre a achizitiona diverse produse moderne si utile,
-clasa sociala; persoanele care au o activitate ce le solicita majoritatea timpului au nevoie de o friteuza de care sa se foloseasca pentru a gati in timp redus.
Variabila conceptuala: Cauza, ratiunea, imboldul care impinge la o actiune sau care determina o actiune.
Variabile conceptuale: Scala nominala: 
a)pentru prima dotare a gospodariei; b) pentru a o inlocui pe cea veche; c) pentru a reduce timpul de gatire.
- Obiectiv 6: Determinarea intentiilor de cumparare a friteuzei in functie de diversele caracteristici ale acesteia
Ipoteza: Cele mai importante caracteristici in functie de care se manifesta intentiile de cumparare sunt: garantia acordata, forma practica, diversitate de functii.
Variabila conceptuala: Insusire specifica predominanta a unui lucru si care il diferentiaza de alte lucruri. 
Variabile operationale: Scala nominala:
a) Garantia acordata; b) Forma practica ; c) Diversitate de functii.
- Obiectiv 7: Determinarea cumpararii friteuzei in functie de tipul de magazin de unde cumparatorul doreste sa-l achizitioneze
Ipoteza: Cel putin 80% din persoanele ce intentioneaza sa achizitioneze o friteuza prefera s-o cumpere din magazinele specializate.
Variabila conceptuala: Unitate comerciala in care se expun si se vand diverse marfuri.
Variabile operationale: Scala nominala:
a)Magazin cu produse electrocasnice; b) Supermarket; c) Magazin second-hand; 
d)Alt loc....
- Obiectiv 8: Determinarea cumpararii unei friteuze in functie de modul de achizitionare
Ipoteza: Majoritatea cumparatorilor unei friteuze prefera achizitionarea pe loc a produsului.
Variabila conceptuala: Procedura, metoda de achizitie.
Variabile operationale: Scala nominala: a) plata pe loc; b) in rate.
E. Definirea colectivitatii cercetate si a unitatii de sontaj
Colectivitatea cercetata este reprezentata de populatia localitatii Iasi, de pe B-dul Independentei in perioada 28/03/2009- 29/03/2009. 
Unitatea de sondaj este acea parte a colectivitatii cercetate care ofera informatii si e reprezentata de decident (respondent). Unitatea de sondaj este stabilita ca fiind individul chestionat, care are varsta cuprinsa intre 20-60 de ani, indiferent de sex. 
F. Stabilirea coordonatelor spatiale, temporale si modale ale cercetarii
Metoda cercetarii este ancheta, realizata stradal; fiind cea mai adecvata in cercetarea noastra. Instrumentul cercetarii este chestionarul. Administrarea chestionarelor se face in zona orasului Iasi.
Operatorii sunt in numar de 3, fiecaruia fiindu-i repartizata o anumita zona, incercand acoperirea unei zone cat mai largi. Se va folosi metoda stanga-dreapta. Pornind de la punctul de pornire, se va merge, dupa strazi, cu un pas statistic de 5 persoane.Vor fi chestionate structuri diferite de populatie. In intersectii se respecta metoda stanga-dreapta, adica la prima intersectie se merge in stanga, la a doua intersectie la dreapta, astfel incat sa se evite intoarcerea in aceelasi loc de unde s-a oprit. Daca pe o strada operatorul este refuzat se trece la selectarea urmatoarei persoane, urmand pasul statistic de 5 persoane.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetare de Marketing Friteuza Newtech.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!