Cuprins
- PREZENTAREA PIETEI SI A MARCII NESTLE
- POVESTEA NESTLE
- INCEPUTURILE NESTLE
- PRODUSELE NESTLE
- EXPERIENTA SI TRADITIE – CALITATE SI SIGURANTA
- DEFINIREA PROBLEMEI DECIZIONALE
- TRANSPUNEREA PROBLEMEI DECIZIONALE IN PROBLEMA DE CERCETARE
- OBIECTIVELE CERCETARII
- OFERTA DE CERCETARE
- ELABORAREA CHESTIONARULUI
- TEMELE SI VARIABILELE CHESTIONARULUI
- CHESTIONARUL PROPRIU-ZIS
- CODIFICAREA CHESTIONARULUI
- ANALIZA SI TRATAREA DATELOR
- CONCLUZII
Extras din proiect
1.PREZENTAREA PIETEI SI A MARCII NESTLE
Compania Nestlé este prezentă în România din anul 1995, de atunci investind permanent în piaţa românească şi asumându-şi un angajament ferm şi de lungă durată faţă de aceasta.
Având o vastă experienţă în medii economice pline de provocări, Nestlé se angajează să joace un rol important în dezvoltarea României, prin crearea de valori economice şi condiţii de imbunătăţire a standardului de viaţă.
De asemenea, Nestlé îşi aduce contribuţia faţă de comunitate prin diverse programe, fie ele de natură industrială sau comercială, fie în sprijinul unor evenimente şi asociaţii culturale sau caritabile.
Prin fabricarea şi introducerea pe piaţă a unor produse adaptate tendinţelor preferate de consumatorii români şi prin respectarea ritmului de dezvoltare a puterii de consum,Nestle va duce mai departe lunga tradiţie pe care o are în a oferi consumatorilor produse cu un gust şi o calitate superioară, atât acasă, cât şi oriunde aceştia s-ar afla.
Nestlé asigură disponibilitatea şi vizibilitatea produselor sale, cu toate calităţile lor, printr-o prezenţă corespunzătoare în mediul comercial al României şi prin parteneriate cu toţi clienţii săi.
Nestlé România îşi propune să fie considerată cea mai bună companie de produse alimentare din România, atât de către consumatori, cât şi de clienţii săi, datorită calităţii şi profesionalismului serviciilor oferite.
Piata de condimente universale din Romania a ajuns in 2005 la valoarea de 27,7 milioane de euro, potrivit reprezentantilor companiei Nestle, producatorul marcii Maggi, care citeaza un studiu intocmit de AC Nielsen.
Pe piata condimentelor cel mai important concurent al Nestle este Unilever, reprezentat cu marca Knorr Delikat.
Divizia de cereale aduce 12% din afaceri, managerul diviziei de cereale a filialei locale a grupului Nestle, estimeaza pentru acest an o crestere de 30% a vanzarilor pe piata locala, ca urmare a dezvoltarii portofoliului de produse, dar si ca efect al evolutiei pietei in domeniu, estimata in acest moment la aproximativ 26 de milioane de euro.
Piata cerealelor pentru micul dejun a evoluat fantastic de la an la an, inregistrand cresteri anuale de pana la 50%. Diferenta dintre piata romaneasca si celelalte piete europene este data de consumul pe cap de locuitor, indicator care in Romania nu depaseste valoarea de 0,37 de kilograme, in timp ce in Ungaria consumul este de 0,78 kilograme, iar in Marea Britanie de 6,48 kilograme pe cap de locuitor", a declarat Romeo Cazanescu, country business manager - breakfast cereals Nestle Romania.
Cazanescu a mai spus ca anul trecut divizia de cereale a reprezentat 12% din totalul cifrei de afaceri a companiei. Potrivit unor estimari anterioare ale companiei, cifra de afaceri la nivelul anului 2007 ar putea ajunge la 100 de milioane de euro. In aceste conditii, vanzarile realizate de divizia de cereale ar trece de 10 milioane de euro anul trecut.
Potentialul pietei de cereale este mare, iar pentru acest an a fost propus un program de promovare foarte intens pentru a consolida pozitia pe acest segment de piata. Piata romaneasca de cereale pentru micul dejun se ridica la aproximativ 8.000 de tone, iar profilul consumatorului sufera modificari de la an la an, acestia fiind din ce in ce mai interesati de alimentele sanatoase.
Nestle detine pozitia de lider pe aceasta piata, atat in volum, cat si in valoare, potrivit propriilor estimari.
Nestle a inceput sa comercializeze categoria de cereale pentru mic dejun in anul 1997, chiar daca acestea erau prezente pe piata inca din 1994 prin intermediul unui distribuitor care le importa din Franta. Din 1997 a inceput importul acestora din Polonia, tara de unde se importa si in acest moment. Printre brandurile de cereale Nestle prezente pe piata din Romania se numara Nesquik, Chocapic, Cheerios, Cini Minis si recent lansata marca Cookie Crisp, fulgii de cereale Gold Flakes & Corn Flakes, Fitness si Musli, dar si batoanele de cereale pentru copii Nesquik si Chocapic si cele pentru adulti Fitness.
Grupul Nestle este prezent pe piata din Romania din anul 1995, prin lansarea pe piata a marcilor Nescafe, Maggi si Nesquik. In 2000, compania elevetiana a preluat fabrica de napolitane Joe de la fratii Florentin si Daniel Banu, tranzactia nefiind facuta publica.
Nestle si-a largit anul trecut portofoliul de produse distribuite in Romania odata cu preluarea la nivel international a producatorului de inghetata Delta Ice Cream, care detine o fabrica si in Bucuresti. Nestle Romania isi propune astfel sa devina unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata autohtona a inghetatei.
Printre brandurile Nestle aflate in prezent in portofoliul companiei pe piata din Romania se numara cafeaua Nescafe, bazele pentru mancaruri si supele Maggi, napolitanele Joe, cerealele pentru mic dejun Nesquik, Chocapic, Cini Minis, Cornflakes, batoanele de ciocolata Kit Kat, mancarea pentru copii Nestle, alimentele pentru caini si pisici Purina, Darling, Friskies.
Nestle - lider pe piata romaneasca de inghetata
Nestle, compania elvetiana, a devenit in urma achizitonarii companiei Delta Ice Cream, cel mai mare producator de inghetata de pe piata romaneasca. Valoarea tranzactiei s-a ridicat la 240 de milioane de euro/287 de milioane de dolari.
Aceasta mutare are ca scop extinderea activitatii Nestle pe pietele de profil din Grecia si din zona Balcanilor.
Gerbrant De Boer, directorul general al Friesland Romania, declara: "Nestle e un jucator de clasa mondiala si probabil ca va incerca sa readuca filiala locala a companiei Delta pe un trend pozitiv. Aceasta mutare va duce la o profesionalizare a pietei romanesti, care este caracterizata inca de inghetata ieftina si de o activitate de promovare extrem de redusa".
Producatorul grec Delta Ice Cream isi derula afacerile prin intermediul companiei Delta Romania, cel mai mare producator de pe piata locala. In schimb, rezultatele din ultimii doi ani au imprimat companiei o linie descendenta, cifra de afaceri scazand anul trecut cu 30%, pana la 8.3 milioane de euro/33.7 milioane de lei, inregistrand pierderi de 3.6 milioane de euro pentru anul 2004. S-a trecut si la o schimbare a managementului companiei anul acesta, directorul general Dimitris Giannakopoulos fiind inlocuit cu Victor Petre Helas.
La ora actuala, piata de inghetata a atins o valoare de 35 de milioane de euro pe an, primii doi producatori fiind Delta Romania si Napolact, detinuta de Friesland Romania, ale caror vanzari anuale sunt cuprinse intre 7 si 8 milioane de euro. Ei sunt urmati de Betty Ice, Amicii si Alpin.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cercetare de Marketing la Nestle.doc