Extras din proiect
Lansarea lămpii de birou ,,symphonylight”
1.Problema deciziţională
Firma ,,LAMPILUX” lider pe piaţa Moldovei de electronice si electrocasnice are în stadiu de dezvoltare un nou produs, lampa de birou symphonylight .Îşi propune lansarea pe piaţă acestui produs de iluminat dorind să determine impactul pe care îl va avea acest nou produs asupra consumatorilor.
2.Obiectivele cercetarii
În urma acestei cercetări se doreşte atingerea următoarelor obiective:
*Determinarea intenţiei de cumpărare
*Ce îmbunătăţi ar trebui aduse noului produs pentru a atrage câţi mai mulţi clienţi?
* Care este preţul maxim şi cel minim pe care sunt dispuşi clienţii să-l plătească?
*Timpul de utilizare al produsului de către consumatori
* Identificarea pe segmente de consumatori ( vârstă, venituri).
3.Metoda cercetarii
Ca metode de cercetare am folosit ancheta reprezentând o analiză a unei populaţii de date ,în vederea obţinerii de răspunsuri referitoare la un produs,o piaţă,un fenomen.Drept instrument am folosit chestionarul care se poate realiza prin mai multe metode:
*stradal –am folosit această metodă în primul rând ca si avantaje posibilitatea de a explica celor intervievati intrebarile neclare ,de observare a reactiilor acestora , rapiditatea raspunsurilor si nu in ultimul rand posibilitatea de abordare a persoanelor direct in arealul teritorial care ne intereseaza .
În funcţie de complexitatea chestionarului şi aspectul vremii anchetarea se poate
realiza pe stradă sau intr-un loc special amenajat-interiorul unui magazin,un spatiu special amenajat,un cort,etc.
*telefonic-. Colectarea telefonică a informaţiilor este o strategie fezabilă în aceste ţări deoarece un procent satisfăcător de cămine dispun de abonament telefonic (peste 90%). În alte contexte, mai deprivate din punct de vedere economic sau al infrastructurii disponibile, aplicarea telefonică a chestionarelor nu este recomandabilă datorită problemelor de reprezentativitate.
Avantajele anchetelor prin telefon:
-rapiditate
-mare arie de acţiune
-studiu pilot în condiţii ideale
-fiabilitate
-cost redus
-introducerea rapidă a datelor
-control constant al terenului
*prin internet-mail am apelat la aceasta metoda adica la ancheta prin chestionar pentru ca este o metoda clasica si rapida in culegerea datelor si pt a ajunge la o cincluzie legata de prod nostru si sa vedem daac celelelte pers ar fi incantati de o asemenae lanasare pe piata.
Pentru lansarea produsului ,,lampa de birou symphonilight” am folosit ca instrument al anchetei chestionarul.
Conceperea chestionarului reprezintă o activitate de maximă importanţă pentru orice cercetare de marketing bazată pe o anchetă prin sondaj, deoarece calitatea chestionarului determină rezultatele cercetării.
5. Bună ziua!Mă numesc Azoiţei Andreea reprezint firma “Lampilux”,firmă ce doreşte să lanseze un nou produs. Fac o cercetare a pieţei.Dacă aveţi amabilitatea de a răspunde la următoarele întrebări.Răspunsurile dumneavoastră sunt foarte importante pentru reuşita cercetării şi vă asigurăm că vor rămâne strict confidenţiale!
Vă multumim!
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cercetare de Marketing - Lampa de Birou.doc