Extras din proiect
Cap. I: Prezentarea produsului
Marlboro este un brand de ţigări produse de Altria. În 2001 a fost cel mai popular brand de ţigări din SUA şi la ora actuală sunt cele mai vândute ţigări din lume. "Marlboro Man" şi "Marlboro Country" sunt recunoscute ca simboluri ale culturii americane.
Pe 5 ianuarie 2005, Philip Morris a sărbătorit 50 de ani de la preluarea brandului Marlboro. Acum 50 de ani Philip Morris a repoziţionat Marlboro de la un brand feminin la o serie de modele masculine. Între anii 1908-1953 Marlboro a adoptat o strategie de marketing pentru atragerea clientelei feminine. Din 1954 Marlboro schimbă designul pachetului de ţigări şi filtrul. Între anii 1956-1961 se introduce conceptul de "Bărbatul Marlboro", bărbatul puternic şi sigur pe el (1958 - "Where there's a man there's a Marlboro"). În 1972 scot pe piaţă ţigările Marlboro Lights. În 1973 se descoperă ţinutul Marlboro, reclama se bazează pe "Bărbatul Cowboy". În 1989 se lansează ţigările Marlboro Ultra Lights.
Azi, Marlboro deţine peste 40 % din piaţa ţigărilor din SUA şi a devenit unul dintre lideri pe piaţă, aducând profituri considerabile pentru Philip Morris.
Piaţa pentru Marlboro a crescut cu peste 10 procente în 1971, cu peste 20 de procente în 1983, peste 30% în 1995 şi peste 40% în 2005. Consumul de ţigări Marlboro a dus la moartea a peste 2,3 milioane de americani din 1955 până in 2000 şi cu o cifră de estimare de 1,6 milioane de decese în următorii 10 ani. În alt mod să zicem că în 2005 Marlboro va avea peste 30% din totalul deceselor datorate ţigărilor. Vor fi mult mai multe decese dacă piaţa ţigărilor Marlboro va creşte cum a crescut în trecut.
Brandul Marlboro este foarte dezvoltat deoarece au o gamă diversificată de ţigări: Marlboro Medium, Marlboro Light, Marlboro Blend 27, Marlboro Menthol Light, Marlboro Ultra Lights, Marlboro Full Flavour Menthol, Marlboro Menthol Ultra Lights, Marlboro Full Flavour, Marlboro Menthol Milds. În România nu sunt comercializate toate tipurile de ţigări Marlboro, ci doar Marlboro (pachet roşu), Marlboro Lights (pachet auriu) şi Marlboro Ultra Lights (pachet argintiu). Pe piaţă se găsesc pachetele mari (ţigări scurte sau lungi) la preţul de 4,99 lei şi pachetele mici la preţul de 2,5 lei.
Cap.II: Elaborarea metodologiei de realizare a cercetarii
I. SCOP
Studierea imaginii produsului ţigări Marlboro
II. OBIECTIVE
1. Să se cunoască preferinţa studenţilor pentru un anumit tip de tigari
2 .Să se cunoască obiceiul de cumpărare al studenţilor.
3. Să se cunoască cantitatea consumată de tigari.
4 .Să se cunoască repartizarea cheltuielilor pe tipuri de tigari
5. Să se cunoască părerea consumatorilor despre produsele Marlboro
6. Sa se cunoasca aprecierea calitatii, a pretului, a ambalajului
7. Sa se cunoasca gradul de influenta al reclamei si a actiunilor promotionale asupra optiunilor de cumparare
8. Determinarea gradului in care o persoana retine o reclama publicitara facuta unui produs Marlboro
9. Determinarea gradului de multumire a populatiei in ceea ce priveste calitatea produselor Marlboro
10. Identificarea surselor din care se informeaza persoanele intervievate.
III. IPOTEZE
1. Marca de tigari Marlboro este cunoscuta in proportie de 85% pe piata romaneasca.
2. Majoritatea persoanele intervievate cunosc macar unul din tipurile de tigari Marlboro
3. Peste 9% din persoanele intervievate fumeaza tigari Marlboro
4. Foarte multe personae intervievate au auzit pentru prima data de Marlboro din massmedia
5. Cea mai mare parte din persoanele intervievate care fumeaza tigari Marlboro considera corespunzator raportul pret – asteptari.
6. Foarte multe persoane considera ca Marlboro este lider pe piata romaneasca.
7. 75% din persoanele intervievate care au varsta cuprinsa intre 19 – 45 de ani si au un stil de viata activ considera tigarile Marlboro de foarta buna calitate
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cercetare de Marketing Marca de Tigarii Mallboro.doc