Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 27 în total
Cuvinte : 3278
Mărime: 2.95MB (arhivat)
Publicat de: Gabriela I.
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Gheorghe Orzan/ Otilia Platon

Extras din proiect

Faza preliminară:

1. Definirea problemei decizionale:

Prima etapă a unei cercetări de marketing este reprezentată de definirea problemei decizionale. Conform lui Cătoiu et al. (2009, p. 93), problema decizională este situația ce constituie o reală problemă pentru decident sau o oportunitate despre care acesta ar dori să aibe mai multe informații și să o valorifice.

Cauze ale apariției problemelor decizionale pot fi: mutații ale macromediului și micromediului, dorința firmei de a cunoaște mai bine mediul extern, disfuncționalități din activitatea firmei, modificări planificate ale obiectivelor și a politicii de marketing a firmei, noi idei.

În cazul de față, apariția problemei decizionale se datorează opțiunii firmei Coca-Cola HBC România de a cunoaște mai bine mediul extern. Aceasta dorește să înțeleagă mai bine comportamentul de cumpărare și consum al clienților săi, al clienților potențiali, precum și eficiența campaniilor de promovare.

2. Stabilirea scopului cercetării: Scopul cercetării este acela de a studia comportamentul de cumpărare și consum al persoanelor consumatoare de băuturi energizante, precum și eficiența campaniilor de promovare ale Coca-Cola Energy în rândul acestora.

3. Stabilirea obiectivelor cercetării:

După ce a fost stabilit scopul cercetării, au fost stabilite obiectivele, primare și secundare. Obiectivele principale sunt:

- Identificarea motivelor de cumpărare a energizantelor;

- Determinarea criteriilor pe care consumatorii le au în vederea achiziționării băuturilor energizante.

- Mărcile și produsele preferate;

- Determinarea eficienței reclamelor pentru energizantele Coca-Cola;

Obiectivele secundare ale cercetării sunt:

- Tipurile de băuturi energizante consumate;

- Numărul mărcilor concurente ce sunt cunoscute de către respondenți;

- Determinarea categoriilor de clienți în funcție de vârstă, sex, venituri sau mediul de reședință;

- A determina dacă există diferențe în modul în care sunt percepute diferitele mărci de către consumatori;

- Aflarea locațiilor din care respondenții achiziționează băuturile energizante.

4. Elaborarea ipotezelor cercetării conform obiectivelor stabilite:

În procesul cercetării, după definirea problemei decizionale, a scopului și a obiectivelor, urmează definirea ipotezelor cercetării.

Ipotezele reprezintă răspunsuri posibile ale problemei investigate. Formularea acestora este bazată atât pe cunoștințe teoretice, cât și pe experiența cercetătorului sau a altor specialiști din domeniu. Cu toate acestea, nu pentru toate cercetările este necesară formularea unor ipoteze (Cătoiu et al., 2009, p. 101).

Pentru cercetarea de față s-au elaborat următoarele ipoteze:

- Majoritatea persoanelor achiziționează băuturi energizante din supermarketuri/ hypermarketuri;

- Marea majoritate a consumatorilor de băuturi energizante cunosc marca Coca-Cola Energy;

Faza de proiectare:

6. Proiectarea instrumentului de culegere a informațiilor:

Comportamentul de cumpărare și consum pe piața băuturilor energizante

Bună ziua, suntem Ioniță Gabriela-Ioana și Rădoi Mihaela și realizăm o cercetare despre băuturi energizante! Vă mulțumim pentru că ați acceptat să participați la acest sondaj. Completarea chestionaului durează aproximativ 10 minute.

1. Sexul dvs. este:

a) Feminin

b) Masculin

2. Vârsta dvs. este?

a) Sub 18 ani

b) 18 - 24 ani

c) 25 - 29 ani

d) 30 - 34 ani

e) 35 - 39 ani

f) Peste 40 ani

3. Care este mediul dvs. de reședință?

a) Urban

b) Rural

4. Dvs. sau cineva din familia dvs. lucrează în unul dintre următoarele domenii? (Puteți alege mai multe variante)

a) Agenție de publicitate sau de relații publice (mergi la întrebarea numărul: 31)

b) Marketing/ Companie de cercetare de piață (mergi la întrebarea numărul: 31)

c) Sociologie/ Psihologie (mergi la întrebarea numărul: 31)

d) Mass - media( La un ziar/ revistă/ post TV) (mergi la întrebarea numărul: 31)

e) Producător/distribuitor de energizante (mergi la întrebarea numărul: 31)

f) Nici unul dintre aceste domeni

Bibliografie

Cătoiu, I., Bălan, C., Orzan, G., Popescu, I. C., Vegheș, C., Vrânceanu, D. și Dănețiu, T. (2009) Cercetări de marketing- Tratat. Editura Uranus: București

Preview document

Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 1
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 2
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 3
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 4
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 5
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 6
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 7
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 8
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 9
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 10
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 11
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 12
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 13
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 14
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 15
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 16
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 17
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 18
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 19
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 20
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 21
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 22
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 23
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 24
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 25
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 26
Cercetare online cu privire la comportamentul de cumpărare și consum al consumătorilor de energizante - Pagina 27

Conținut arhivă zip

  • Cercetare online cu privire la comportamentul de cumparare si consum al consumatorilor de energizante.docx

Alții au mai descărcat și

Marketing - Energizant

Firma noastră a decis lansarea unui nou produs pe piața din România, însă, știind cât de importante sunt preferințele clienților ne-am gândit să...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Cercetare cantitativă de marketing - cafea

1) Problema decizională: contextul actual al crizei economice presupune poziţionarea cât mai bună pe piaţa cafelei sau cel puţin menţinerea...

Studiul atitudinii consumatorilor fata de noul produs Coca-Cola Menthol

CAPITOLUL 1:PREZENTAREA PIEȚEI, FIRMEI ȘI PRODUSULUI 1.1.Prezentarea băuturilor răcoritoare în România Piața băuturilor răcoritoare a cunoscut o...

Ai nevoie de altceva?