Cercetare online cu privire la comportamentul de cumparare si consum al consumatorilor de energizante

Extras din proiect Cum descarc?

Faza preliminara:
1. Definirea problemei decizionale:
Prima etapa a unei cercetari de marketing este reprezentata de definirea problemei decizionale. Conform lui Catoiu et al. (2009, p. 93), problema decizionala este situatia ce constituie o reala problema pentru decident sau o oportunitate despre care acesta ar dori sa aibe mai multe informatii si sa o valorifice.
Cauze ale aparitiei problemelor decizionale pot fi: mutatii ale macromediului si micromediului, dorinta firmei de a cunoaste mai bine mediul extern, disfunctionalitati din activitatea firmei, modificari planificate ale obiectivelor si a politicii de marketing a firmei, noi idei.
In cazul de fata, aparitia problemei decizionale se datoreaza optiunii firmei Coca-Cola HBC Romania de a cunoaste mai bine mediul extern. Aceasta doreste sa inteleaga mai bine comportamentul de cumparare si consum al clientilor sai, al clientilor potentiali, precum si eficienta campaniilor de promovare.
2. Stabilirea scopului cercetarii: Scopul cercetarii este acela de a studia comportamentul de cumparare si consum al persoanelor consumatoare de bauturi energizante, precum si eficienta campaniilor de promovare ale Coca-Cola Energy in randul acestora.
3. Stabilirea obiectivelor cercetarii:
Dupa ce a fost stabilit scopul cercetarii, au fost stabilite obiectivele, primare si secundare. Obiectivele principale sunt:
-  Identificarea motivelor de cumparare a energizantelor;
-  Determinarea criteriilor pe care consumatorii le au in vederea achizitionarii bauturilor energizante.
-  Marcile si produsele preferate;
-  Determinarea eficientei reclamelor pentru energizantele Coca-Cola;
Obiectivele secundare ale cercetarii sunt:
-  Tipurile de bauturi energizante consumate;
-  Numarul marcilor concurente ce sunt cunoscute de catre respondenti;
-  Determinarea categoriilor de clienti in functie de varsta, sex, venituri sau mediul de resedinta;
-  A determina daca exista diferente in modul in care sunt percepute diferitele marci de catre consumatori;
-  Aflarea locatiilor din care respondentii achizitioneaza bauturile energizante.
4. Elaborarea ipotezelor cercetarii conform obiectivelor stabilite:
In procesul cercetarii, dupa definirea problemei decizionale, a scopului si a obiectivelor, urmeaza definirea ipotezelor cercetarii.
Ipotezele reprezinta raspunsuri posibile ale problemei investigate. Formularea acestora este bazata atat pe cunostinte teoretice, cat si pe experienta cercetatorului sau a altor specialisti din domeniu. Cu toate acestea, nu pentru toate cercetarile este necesara formularea unor ipoteze (Catoiu et al., 2009, p. 101).
Pentru cercetarea de fata s-au elaborat urmatoarele ipoteze:
-  Majoritatea persoanelor achizitioneaza bauturi energizante din supermarketuri/ hypermarketuri;
-  Marea majoritate a consumatorilor de bauturi energizante cunosc marca Coca-Cola Energy;
Faza de proiectare:
6. Proiectarea instrumentului de culegere a informatiilor:
Comportamentul de cumparare si consum pe piata bauturilor energizante
Buna ziua, suntem Ionita Gabriela-Ioana si Radoi Mihaela si realizam o cercetare despre bauturi energizante! Va multumim pentru ca ati acceptat sa participati la acest sondaj. Completarea chestionaului dureaza aproximativ 10 minute.
1. Sexul dvs. este:
a) Feminin
b) Masculin
2. Varsta dvs. este? 
a) Sub 18 ani
b) 18 -  24 ani
c) 25 -  29 ani
d) 30 -  34 ani
e) 35 -  39 ani
f) Peste 40 ani
3. Care este mediul dvs. de resedinta?
a) Urban
b) Rural
4. Dvs. sau cineva din familia dvs. lucreaza in unul dintre urmatoarele domenii? (Puteti alege mai multe variante)
a) Agentie de publicitate sau de relatii publice (mergi la intrebarea numarul: 31)
b) Marketing/ Companie de cercetare de piata (mergi la intrebarea numarul: 31)
c) Sociologie/ Psihologie (mergi la intrebarea numarul: 31)
d) Mass -  media( La un ziar/ revista/ post TV) (mergi la intrebarea numarul: 31)
e) Producator/distribuitor de energizante (mergi la intrebarea numarul: 31)
f) Nici unul dintre aceste domeni


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetare online cu privire la comportamentul de cumparare si consum al consumatorilor de energizante.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Catoiu, I., Balan, C., Orzan, G., Popescu, I. C., Veghes, C., Vranceanu, D. si Danetiu, T. (2009) Cercetari de marketing- Tratat. Editura Uranus: Bucuresti


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!