Cercetare prin observare obiceiuri de cumpărare a berii

Proiect
7/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 1313
Mărime: 231.47KB (arhivat)
Publicat de: Frusina Burlacu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mihai Rosca
Academia de Studii Economice Facultatea de Marketing

Cuprins

  1. 1. Scopul cercetarii 3
  2. 2. Stabilirea obiectivelor cercetarii 3
  3. 3. Formularea ipotezelor pentru obiectivele stabilite 3
  4. 4. Definirea conceptuala si operationala a variabilelor cercetarii 4
  5. 5. Definirea coordonatelor spatiale, temporale si modale ale cercetarii 4
  6. 6. Construirea instrumentului observarii 5
  7. 7. Culegerea informatiilor 7
  8. 8. Centralizarea datelor 7
  9. 9. Analiza informatiilor obtinute din cercetare 8
  10. 10. Concluziile cercetarii 11
  11. 11. Cui ar folosi informatiile obtinute si scopul lor 12

Extras din proiect

1. Scopul cercetarii:

-studiul comportamentului de cumparare pentru pasta de dinti cu ajutorul metodei observate, in randul persoanelor din Bucuresti, intre 18-65 ani.

2. Stabilirea obiectivelor cercetarii:

- Marca aleasa

- Tipul berii alese in functie de caracteristi

- Stabilirea numarului de produse cumparate efectiv de persoana observata din fiecare marca si cantitatea cumparata

- Timpul de gandire inainte de cumparare alocat evaluarii diferitelor variante de produs existente in spatiul de vanzare

- Consultarea cu alte persoane ( clienti, personal din spatiul de vanzare, persoane insotitoare)

- Influenta promotiilor

3. Formularea ipotezelor pentru obiectivele stabilite:

- Marca:

- majoritatea cumparatorilor nu au o marca preferata, cele mai cumparate marci fiind Burger, Bergenbier, Skol, Becks, Ursus, Ciuc, Timisoreana, Tuborg, Carlsberg si Stella Artois

- Tipul berii:

– peste 90% dintre cumparatori aleg berea blonda,

- sub 5% cumpara bere fara alcool

- Numar de produse cumparate efectiv si cantitatea :

- majoritatea cumparatorilor achizitioneaza un bax de 6 cutii (500ml) sau doua sticle la pet (2l), iar cei care cumpara bere fara alcool cumpara maxim 2 beri

- Timp de gandire :

- timpul de gandire alocat cumpararii berii este aproximativ de 3 minute

- Consultarea cu alte persoane (clienti, personal din spatiul de vanzare, persoane insotitoare):

- majoritatea personalor se consulta cu persoanele insotitoare

- Influenta promotiilor:

- peste 70% dintre persone aleg marcile care sunt la promotii

4. Definirea conceptuala si operationala a variabilelor cercetarii:

Denumirea variabilei Definirea conceptuala Definirea operationala

Numar marci cumparate

(nr.marci) Determinarea numarului de marci comparate de persoana observata 1

2

3

>4

Marca cumparata

(marca) Identificarea marcilor de bere cumparate de persoana observata 1- Burger

2- Bergenbier

3- Ursus

4- Tuborg

5- altele

Tipul berii: blonda, neagra sau fara alcool

(tip) Identificarea tipului de bere ales de cumparator 1- blonda

2- neagra

Tipul berii: cu sau fara alcool

(tip.alc) Identificarea tipului de bere ales de cumparator in functie de existenta alcoolemiei 1- cu alcool

2- fara alcool

Marimea recipientului

(sticla) Identificarea cantitatii recipientului produsului cumparat - 330 ml

- 500 ml

- 1 l

- 1,5 ml

- 2 l

- >2 l

Preview document

Cercetare prin observare obiceiuri de cumpărare a berii - Pagina 1
Cercetare prin observare obiceiuri de cumpărare a berii - Pagina 2
Cercetare prin observare obiceiuri de cumpărare a berii - Pagina 3
Cercetare prin observare obiceiuri de cumpărare a berii - Pagina 4
Cercetare prin observare obiceiuri de cumpărare a berii - Pagina 5
Cercetare prin observare obiceiuri de cumpărare a berii - Pagina 6
Cercetare prin observare obiceiuri de cumpărare a berii - Pagina 7
Cercetare prin observare obiceiuri de cumpărare a berii - Pagina 8
Cercetare prin observare obiceiuri de cumpărare a berii - Pagina 9
Cercetare prin observare obiceiuri de cumpărare a berii - Pagina 10
Cercetare prin observare obiceiuri de cumpărare a berii - Pagina 11
Cercetare prin observare obiceiuri de cumpărare a berii - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Cercetare prin Observare Obiceiuri de Cumparare a Berii.doc

Ai nevoie de altceva?