Cuprins
- 1. Scopul cercetarii 3
- 2. Stabilirea obiectivelor cercetarii 3
- 3. Formularea ipotezelor pentru obiectivele stabilite 3
- 4. Definirea conceptuala si operationala a variabilelor cercetarii 4
- 5. Definirea coordonatelor spatiale, temporale si modale ale cercetarii 4
- 6. Construirea instrumentului observarii 5
- 7. Culegerea informatiilor 7
- 8. Centralizarea datelor 7
- 9. Analiza informatiilor obtinute din cercetare 8
- 10. Concluziile cercetarii 11
- 11. Cui ar folosi informatiile obtinute si scopul lor 12
Extras din proiect
1. Scopul cercetarii:
-studiul comportamentului de cumparare pentru pasta de dinti cu ajutorul metodei observate, in randul persoanelor din Bucuresti, intre 18-65 ani.
2. Stabilirea obiectivelor cercetarii:
- Marca aleasa
- Tipul berii alese in functie de caracteristi
- Stabilirea numarului de produse cumparate efectiv de persoana observata din fiecare marca si cantitatea cumparata
- Timpul de gandire inainte de cumparare alocat evaluarii diferitelor variante de produs existente in spatiul de vanzare
- Consultarea cu alte persoane ( clienti, personal din spatiul de vanzare, persoane insotitoare)
- Influenta promotiilor
3. Formularea ipotezelor pentru obiectivele stabilite:
- Marca:
- majoritatea cumparatorilor nu au o marca preferata, cele mai cumparate marci fiind Burger, Bergenbier, Skol, Becks, Ursus, Ciuc, Timisoreana, Tuborg, Carlsberg si Stella Artois
- Tipul berii:
– peste 90% dintre cumparatori aleg berea blonda,
- sub 5% cumpara bere fara alcool
- Numar de produse cumparate efectiv si cantitatea :
- majoritatea cumparatorilor achizitioneaza un bax de 6 cutii (500ml) sau doua sticle la pet (2l), iar cei care cumpara bere fara alcool cumpara maxim 2 beri
- Timp de gandire :
- timpul de gandire alocat cumpararii berii este aproximativ de 3 minute
- Consultarea cu alte persoane (clienti, personal din spatiul de vanzare, persoane insotitoare):
- majoritatea personalor se consulta cu persoanele insotitoare
- Influenta promotiilor:
- peste 70% dintre persone aleg marcile care sunt la promotii
4. Definirea conceptuala si operationala a variabilelor cercetarii:
Denumirea variabilei Definirea conceptuala Definirea operationala
Numar marci cumparate
(nr.marci) Determinarea numarului de marci comparate de persoana observata 1
2
3
>4
Marca cumparata
(marca) Identificarea marcilor de bere cumparate de persoana observata 1- Burger
2- Bergenbier
3- Ursus
4- Tuborg
5- altele
Tipul berii: blonda, neagra sau fara alcool
(tip) Identificarea tipului de bere ales de cumparator 1- blonda
2- neagra
Tipul berii: cu sau fara alcool
(tip.alc) Identificarea tipului de bere ales de cumparator in functie de existenta alcoolemiei 1- cu alcool
2- fara alcool
Marimea recipientului
(sticla) Identificarea cantitatii recipientului produsului cumparat - 330 ml
- 500 ml
- 1 l
- 1,5 ml
- 2 l
- >2 l
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cercetare prin Observare Obiceiuri de Cumparare a Berii.doc