Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid

Proiect
8.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 21 în total
Cuvinte : 2827
Mărime: 184.65KB (arhivat)
Publicat de: Dacian Dumitrascu
Puncte necesare: 9
UNIVERSITATEA CRESTINA DIMITRIE CANTEMIR MANAGEMENTUL AFACERILOR IN COMERT

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. Capitolul 1. Prezentarea serviciului 4
  3. 1.1. Denumirea serviciului 4
  4. 1.2. Utilitatea 4
  5. 1.3. Caracteristici ale serviciilor de curierat rapid 4
  6. Capitolul 2. Elaborarea metodologiei de realizare a cercetarii 6
  7. 2.1. Chestionar privind utilizarea serviciilor de curierat 6
  8. Capitolul 3. Prezentaterea si prelucrarea informatiilor obtinute 8
  9. Capitolul 4. Rezultatele cercetării privind studierea comportamentului de utilizare a serviciilor de curierat rapid 11
  10. Concluzii 20
  11. Bibliografie 21

Extras din proiect

Introducere

Cercetarea comportamentului consumatorului reprezintă un mod mai mult sau mai puţin organizat şi metodic de identificare a unor răspunsuri mai mult sau mai puţin pertinente şi obiective la genul de întrebări simple pe care şi le pune managerul unei afaceri prospere:

• Care sunt clienţii actuali şi potenţiali?

• Ce fel de oameni sunt ei? Ce educaţie au? Ce stil de viaţă au?

• Unde locuiesc? Cum se îmbracă? Ce credinţe au?

• Pot ei să cumpere? Vor cumpăra?

• Le sunt oferite oare produsele şi /sau serviciile pe care ei le doresc? Ce le-ar mai putea fi oferit?

• Oferta firmei se află la locul potrivit, în cantitatea şi la calitatea dorite?

• Sunt preţurile produselor în concordanţă cu preţul psihologic asociat lor de către clienţi?

• Programul de promovare funcţionează?

• Ce gândesc clienţii despre o anumită firmă?

Cercetarea de marketing nu este o ştiinţă exactă şi, cu atât mai puţin, una perfectă sau infailibilă. Ea lucrează cu oamenii, cu nevoile, cu dorinţele lor, toate în permanentă schimbare, aflate mereu sub influenţa a sute de factori, mai mult sau mai puţin cunoscuţi. Studiul pieţei arată ce doresc oamenii să cumpere, să consume sau să folosească. De regulă, asta înseamnă altceva decât ceea ce vor firmele să proiecteze, să producă şi să vândă. Nu este destul să se cerceteze nevoile. Trebuie să fie cunoscute dorinţele şi aspiraţiile oamenilor. Astfel, specialiştii consideră că principala componentă a cercetărilor de marketing o constituie studierea comportamentului consumatorului.

Cercetarea comportamentului consumatorilor se ocupă cu diferite atitudini în procesul deciziei de cumpărare (de exemplu, alegerea locului de cumpărare, fidelitatea faţă de marcă, conştientizarea preţului şi atitudinii dificile ale consumatorului etc.).

Comportamentul de cumpărare al consumatorului, ca domeniu recent de cercetare al marketingului, se referă la comportamentul consumatorilor finali, care cumpără bunuri şi servicii pentru consum personal – persoane individuale şi gospodării - prin care îşi satisfac cerinţele curente sau îşi indică rolul în societate.

Asociaţia Americană de Marketing defineşte comportamentul consumatorului ca „o interacţiune referitoare la impresie şi percepţie, conduită şi întâmplări naturale comune prin care fiinţele umane îşi dirijează schimbările survenite în propriile vieţi”.

Proiectul de faţă prezintă şi analizează comportamentul de utilizare a serviciilor de curierart rapid in Romania.

Nevoia de comunicare este una în continuă expansiune şi indispensabilă pentru activităţile contemporane. Dezvoltarea comerţului electronic duce la apariţia a noi firme de curierat şi la întărirea poziţiei pe piaţă a altor asemenea firme; totul pentru un consum eficient şi pentru o mai bună comunicare. Astfel piaţa românească a acestor servicii de curierat este demnă de luat în considerare chiar dacă nu atinge nivelul pieţelor străine unde oamenii(persoane fizice şi juridice) apelează mult mai des la astfel de servicii.

Principalii competitori pe piata romaneasca sunt Cargus International si FAN Courier.

Capitolul I

Prezentarea serviciului

1.1. Denumirea seviciului

Serviciul de curierar rapid ales pentru studiul de faţă face parte din clasa 5320 Alte activităţi poştale şi de curier, conform nomenclatorului CAEN.

Aceastã clasã include:

-ridicarea, sortarea, transportul şi livrarea (internã şi internaţionalã) a scrisorilor, coletelor şi pachetelor de cãtre firme care opereazã în afara serviciului universal obligatoriu. Pot fi introduse una sau mai multe modalitãţi de transport, iar activitatea poate fi îndeplinitã prin mijloace de transport private sau mijloace de transport publice.

Aceastã clasã include de asemenea:

-servicii de livrare la domiciliu

Aceastã clasã exclude:

-transporturi de marfã, (conform modalitaţilor de transport) vezi titlurile 4920, 4941, 5020, 5040, 5121, 5122

1.2. Utilitatea

Serviciile de curierat din Romania s-au dezvoltat foarte repede dupa 1989, acest lucru datorandu-se progresului economic simtit in tara noastra dupa revolutie.

Astfel piaţa românească a acestor servicii de curierat este demnă de luat în considerare, dat fiind faptul ca tot mai multi oameni (persoane fizice şi juridice) apeleaza din ce in ce mai mult la astfel de servicii.

Este de mentionam faptul ca anumite companii sunt dependente de aceste servicii, mai ales cele care isi desfasoara activitatea in domeniul comertului electronic si nu numai.

Traim intr-o perioada in care comunicarea şi transportul persoanleor, dar şi al mãrfurilor, constituie o necesitate pentru activitãţile contemporane atât la nivel naţional cât si la nivel global, de aceea putem spune ca economia actuala are mare nevoie de astefel de servicii de curierat rapid, servicii care si pe viitor vor fi utile comunitatii.

1.3. Caracteristici ale serviciilor de curierat rapid

Gama sortimentală a serviciilor de curierat din Romania este foarte vastă. Acest lucru se datoreaza numarului mare de firme care activeaza pe aceasta piata.

Caracteristicile acestor servicii difera in functie de operator, dar putem enumera cateva trasaturile de baza ale acestora:

• Livrare din usa în usa

• Livrare/colectare plicuri si colete

• Acoperire nationala

• Posibilitati de livrare/ colectare sambata

• Serviciu de urmarire a expedierilor in timp real pe site-ul companiei

• Limita de raspundere (asigurarea expeditiei)

• Livrare in 24 de ore

• Posibilitate de livrare si in aceeasi zi

• Plata la destinatie a contravalorii expedierii

• Mai multe incercari de livrare

• Factura personalizata in functie de cerintele clientului

• Confirmare de primire via fax, e-mail, telefonic

• Serviciul ramburs cu retur instrument de plata (numerar, Bo, fila CEC)

• Serviciul ramburs cu retur de bani in cont colector

• Serviciul retur documente(documente originale semnate si stampilate, retur nota de transport)

• Redirectionarea/ corectarea adreselor în cadrul aceluiasi centru Cargus (dupa ce s-a încercat efectuarea livrarii la adresa initiala, mentionata de expeditor).

Preview document

Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 1
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 2
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 3
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 4
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 5
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 6
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 7
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 8
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 9
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 10
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 11
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 12
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 13
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 14
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 15
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 16
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 17
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 18
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 19
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 20
Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid - Pagina 21

Conținut arhivă zip

  • Cercetare privind Comportamentul de Utilizare a Serviciilor de Curierat Rapid.doc

Alții au mai descărcat și

Strategii de construire a imaginii unei organizații - Studiu de caz S.C. Fan Courier Express S.R.L.

Aceasta lucrare se intitulează STRATEGII DE CONSTRUIRE A IMAGINII UNEI ORGANIZAȚII si este structurata pe trei capitole, fiecare avand subcapitole,...

Marketingul serviciilor - universități și facultăți

INTRODUCERE Ce este marketingul Cercetare a pieţei, în raport cu produsul ce se doreşte a fi vândut, observarea atitudinii consumatorilor faţă de...

Definirea comportamentului consumatorului de servicii

I Capitol. Cercetarea comportamentului consumatorului si rolul ei in luarea deciziei de marketing Comportamentul consumatorului reprezinta un...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Ai nevoie de altceva?