Cercetarea de Marketing Privind Comportamentul de Cumpărare a Cardurilor de Debit și a Cardurilor de Credit

Extras din proiect

Scop, obiective şi metodologia cercetării
Problema decizională
Educaţia financiară este esenţială pentru populaţie, acesta fiind unul din motivele pentru care ne-am propus să aflăm gradul de cunoaştere al populaţiei şi care este comportamentul acesteia în privinţa cardurilor, deoarece dupa cum se ştie, acestea reprezintă în momentul de faţă cea mai modernă modalitate de plată şi cea mai sigură formă de păstrare a banilor.
Scopul cercetării
Este de a cunoaşte comportamentul de alegere a produselor bancare, respectiv cardurile de debit şi cardurile de credit, şi de a afla motivele principale care îi determină pe consumatori de a le achiziţiona sau nu.
Obiectivele cercetării
Obiective principale: 
- analiza factorilor care determină consumatorii să manifeste preferinţele lor faţă de produsele bancare;
- analiza profilului consumatorilor ce deţin carduri de credit, respectiv de debit;
- cunoaşterea motivelor care îi determină pe consumatori să achiziţioneze cardurile;
Obiective secundare: 
- cunoaşterea caracteristicilor socio-demografice ale consumatorilor;
- cunoaşterea imaginii pe care clienţii o au despre cardurile de debit, respectiv de credit;
- cunoaşterea opiniei subiecţilor cu privire la costurile pe care le implica utilizarea cardurilor;
- cunoaşterea modului în care au fost sau nu atraşi de folosirea cardurilor;
- studierea localizării fluxurilor de clienţi;
- determinarea frecvenţei de utilizare a cardurilor;
- cunoaşterea opiniei subiecţilor cu privire la siguranţa utilizării cardurilor;
- cunoaşterea intenţiei de cumpărare a cardurilor, fie de debit fie de credit;
- cunoaşterea preferinţelor consumatorilor cu privire la alegerea cardurilor;
Ipoteze 
- Utilizarea tot mai frecventă a cardului în marea majoritate a activităţilor este o metoda foarte practică;
- Printre principalele motive de utilizare a cardului în majoritatea activităţilor cotidiene sunt comoditatea si siguranţa mai sporită;
- Principalele măsuri de combatere a fraudelor realizate prin intermediul cardurilor sunt: instaurarea unei modalităţi de securitate mai avansată şi auditul intern în bănci;
- În decizia achiziţiei unui card, informaţiile ce trebuiesc avute în vedere sunt: dobânzile, comisionul de extragere şi de depunere, vechimea de pe piaţă a băncii şi seriozitatea ei;
- Efectele create de utilizarea cardurilor sunt economisirea, siguranţa şi evoluţia;
- Alegerea unui card, fie el de debit, fie de credit, depinde în mod special de dobândă şi de banca aleasă;
Esantionul:
- Trebuie menţionat faptul că pentru realizarea cercetării a fost analizat un eşantion reprezentativ de 50 respondenţi. 
- Intervievarea acestora a avut loc atât în mediul online, prin postarea chestionarului pe internet, mai exact pe grupul facultăţii, şi totodată în mediul real, fizic la locul de muncă.
Modelul de chestionar: 
Buna ziua! Numele meu este Tone Roxana şi aş dori sa-mi acordaţi câteva minute din timpul dumneavoastră pentru a-mi putea raspunde la câteva întrebări legate de produsele bancare.Vă mulţumesc!
1. Utilizati carduri bancare?
Da Nu
2. Care sunt produsele financiar-bancare ce vă sunt cele mai cunoscute?
Internet banking
Card de debit
Card de credit
Depozite bancare
Produse de creditare
Altele
3. În acest moment deţineţi unul dintre produsele financiar-bancare de mai sus?
Da 
Nu
4. Deţineţi vreun card bancar?
Da 
Nu
5. Cărei bănci îi aparţine cardul pe care îl utilizaţi?
BCR
BRD
Raiffeisen
CEC
Banca Transilvania
Alpha Bank
UniCredit
Volksbank
Banc Post
ING
Altele


Fisiere în arhivă (1):

  • Cercetarea de Marketing Privind Comportamentul de Cumparare a Cardurilor de Debit si a Cardurilor de Credit.docx

Imagini din acest proiect

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!