Cercetarea Direct Selectiva - Studierea Produsului Red Bull

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 1
I. Scurt istoric 2
II. Cercetarea 4
1. Definirea problemei decizionale 4
2. Stabilirea scopului cercetarii 4
3. Definirea obiectivelor cercetarii 4
4. Definirea ipotezelor cercetarii 4
5. Definirea variabilelor 5
6. Definirea colectivitatii generale 6
7. Unitatea de sondaj 7
8. Determinarea esantionului 7
9. Chestionarul 7
10. Recoltarea datelor 12
11. Analiza datelor 14
12. Interpretarea datelor 19
13. Raportul final al cercetarii 21
Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Motivul pentru care am ales acest produs, acest brand este notorietatea pe care o are in randul consumatorilor de bauturi energizante si nu numai. Consider ca Red Bull si-a facut un renume pe piata din Romania, si-a fidelizat un segment de consumatori, si poate inlocui cu succes cafeua sau alte bauturi stimulatoare, deoarece Red Bull contine ingrediente al caror scop este da a intensifica energia. Cred ca printre principalii consumatori ai acestui energizant sunt sportivii, dar si alte personae solicitate fizic sau pishic. In societatea contemporana, factorul stress este intalnit la fiecare pas, motiv pentru care apare destul de repede in timpul zilei oboseala, fara a avea un motiv deosebit. Printr-o astfel de cercetare, putem afla imaginea produsului Red Bull in randul consumatorilor reali si potentiali, putem identifica problemele cu care se confrunta acestia in luarea deciziei de cumparare, si putem identifica metodele de strategii privind vanzarea acestui produs pe piata din Romania, bineinteles, tinand cont de concurenta existent pe piata si preferintele consumatorilor.
I Scurt istoric...
Bautura a fost creata de Dietrich Mateschitz, un producator austriac , care a descoperit-o in timpul unei calatorii de afaceri la HONG KONG , unde se intalnea cu un fabricant de periute de dinti .
Lichidul - bazat pe o formula ce contine cafeina si taurina - facea furori in orasul respectiv; atunci s-a gandit ca ar putea aduce produsul in Europa, unde nu era inca nici cunoscut, nici inregistrat.
In schimbul a 51% din actiuni, Dietrich Mateschitz cumpara licenta de fabricatie de la un producator de bauturi din Thailanda, TC Pharmaceuticals.
Red Bull a aparut in anul 1985, fiind, timp de 5 ani, comercializata doar in Austria, intrarea pe noile piete dorind a se face incet si sistematic. In 2004 compania avea vanzari in intreaga lume de peste 2 miliarde de recipiente in 120 de tari 
Au existat si alte cateva mai companii printre care Coca -Cola si Pepsi care au introdus produse similare in anul 2000. 
Cresterea si continua dominanta in categoria sa de produse fac din Red Bull una din cele mai de succes bauturi nealcolice din istorie. 
Red Bull contine urmatoarele ingrediente al caror scop este da a intensifica energia: cafeina, taurina si glucuronolacton. Aceste ingrediente alaturi de anumite vitamine si indulcitori contribuie la efectele ale acestei bauturi: imbunatateste rezistenta fizica, ajuta la eliminarea substantelor nefolositoare, creaza buna dispozitie, imbunatateste viteza de reactie si concentrare, creste vigilenta. 
Redd Bull se diferentiaza prin ambalajul unic: un recipient de 250 ml specific japonez precum si logo-ul oriental care sugereaza o parte din beneficiile produsului. Elementele de identificare ale marcii sunt pozitionate pe o cutie de aluminiu ce foloseste doua culori, albastru si argintiu. Rosul indeamna la actiune, dinamism, este o culoare care sugereaza forta si vigoare, puls ridicat, respiratie accelerata. Albastrul si argintiul sunt culori nobile care indica nivelul premium al produsului. Combinarea celor doua culori confera produsului un efect puternic de atractie, ambalajul inspira incredere unui consumator pretentios. 
In ceea ce priveste pretul, Mateschitz a considerat ca, daca Red Bull ar avea acelasi pret ca traditionala Cola, nimeni nu ar fi crezut in efectele sale.
Creatorii faimoaselor desene animate care presupuneau un dialog inteligent in care Red Bull era propus ca solutie la diverse probleme, sloganul fiind acelasi inca de la lansare: "Red Bull iti da ariiipi" au adus in prim plan personaje celebre, cum ar fi Leonardo da Vinci, Adam si Eva, Frankenstein. Spoturile nu aveau un public tinta, ele putand fi apreciate de orice persoana cu simtul umorului;
RED BULL ROMANIA
o S-a infiintat in 2004 ca subsidiara a Red Bull GmbH Austria
o Cifra de afaceri in 2006: 16,5 mil. euro
o Profit in 2006: 4,4 mil. euro
o Cota de piata: 60%
Piata romaneasca de bauturi energizante este inca de dimensiuni mici, consumatorii considerand bautura energizanta ca fiind un lux care il pot substitui cu alte mijloace. Insa, aceasta piata este supusa unor schimbari esentiale cauzate de:
o Cresterea standardelor de viata al consumatorilor, precum si schimbarea stilului de viata al acestora, majoritatea incercand sa obtina din ce in ce mai multe energie pentru a face fata unui ritm alert.
o Liberalizarea pietei odata cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, din ce in ce mai multi producatori avand acces pe piata romaneasca cu produse pentru toate categoriile de consumatori.
o Extinderea retelelor de super/hipermarketuri pe intreg teritoriul Romaniei, punandu-se astfel la dispozitia consumatorilor o gama cat mai diversificata de produse.
o Aparitia de bauturi energizante pozitionate pe fiecare segment al pietei.
II Cercetarea
1. Definirea problemei decizionale
Scaderea vanzarilor bauturii energizante Red Bull pe piata din Romania.
2. Stabilirea scopului cercetarii
Studierea imaginii ,,Red Bull" in randul consumatorilor.
3. Definirea obiectivelor cercetarii
o Determinarea gradului de cunoastere
o Determinarea intentiei de cumparare a produsului
o Determinarea locului de achizitionare si consum a produsului
o Determinarea marcilor de energizante preferate
o Determinarea surselor de informare asupra produselor
o Determinarea imaginii in randul respondentilor


Fisiere in arhiva (2):

  • Cuprins.doc
  • Cercetarea Direct Selectiva - Studierea Produsului Red Bull.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!