Cuprins
- Introducere 1
- I. Scurt istoric 2
- II. Cercetarea 4
- 1. Definirea problemei decizionale 4
- 2. Stabilirea scopului cercetării 4
- 3. Definirea obiectivelor cercetării 4
- 4. Definirea ipotezelor cercetării 4
- 5. Definirea variabilelor 5
- 6. Definirea colectivităţii generale 6
- 7. Unitatea de sondaj 7
- 8. Determinarea eşantionului 7
- 9. Chestionarul 7
- 10. Recoltarea datelor 12
- 11. Analiza datelor 14
- 12. Interpretarea datelor 19
- 13. Raportul final al cercetării 21
- Bibliografie
Extras din proiect
Introducere
Motivul pentru care am ales acest produs, acest brand este notorietatea pe care o are în rândul consumatorilor de băuturi energizante şi nu numai. Consider că Red Bull şi-a făcut un renume pe piaţa din România, şi-a fidelizat un segment de consumatori, şi poate înlocui cu succes cafeua sau alte băuturi stimulatoare, deoarece Red Bull conţine ingrediente al căror scop este da a intensifica energia. Cred ca printre principalii consumatori ai acestui energizant sunt sportivii, dar si alte personae solicitate fizic sau pishic. În societatea contemporană, factorul stress este întâlnit la fiecare pas, motiv pentru care apare destul de repede în timpul zilei oboseala, fară a avea un motiv deosebit. Printr-o astfel de cercetare, putem afla imaginea produsului Red Bull în rândul consumatorilor reali şi potenţiali, putem identifica problemele cu care se confruntă aceştia în luarea deciziei de cumpărare, şi putem identifica metodele de strategii privind vânzarea acestui produs pe piaţa din România, bineînţeles, ţinând cont de concurenţa existent pe piaţă şi preferinţele consumatorilor.
I Scurt istoric…
Băutura a fost creată de Dietrich Mateschitz, un producător austriac , care a descoperit-o în timpul unei călătorii de afaceri la HONG KONG , unde se întalnea cu un fabricant de periuţe de dinţi .
Lichidul – bazat pe o formulă ce conţine cafeină şi taurină – facea furori în oraşul respectiv; atunci s-a gândit ca ar putea aduce produsul în Europa, unde nu era înca nici cunoscut, nici înregistrat.
In schimbul a 51% din acţiuni, Dietrich Mateschitz cumpără licenţa de fabricaţie de la un producător de băuturi din Thailanda, TC Pharmaceuticals.
Red Bull a apărut în anul 1985, fiind, timp de 5 ani, comercializată doar în Austria, intrarea pe noile pieţe dorind a se face încet şi sistematic. În 2004 compania avea vânzări în întreaga lume de peste 2 miliarde de recipiente în 120 de ţări
Au existat şi alte câteva mai companii printre care Coca –Cola şi Pepsi care au introdus produse similare în anul 2000.
Creşterea şi continua dominanţă în categoria sa de produse fac din Red Bull una din cele mai de succes băuturi nealcolice din istorie.
Red Bull conţine următoarele ingrediente al căror scop este da a intensifica energia: cafeină, taurină şi glucuronolacton. Aceste ingrediente alături de anumite vitamine şi îndulcitori contribuie la efectele ale acestei băuturi: îmbunătăţeşte rezistenţa fizică, ajută la eliminarea substanţelor nefolositoare, crează bună dispoziţie, îmbunătăţeşte viteza de reacţie şi concentrare, creşte vigilenţa.
Redd Bull se diferenţiază prin ambalajul unic: un recipient de 250 ml specific japonez precum şi logo-ul oriental care sugerează o parte din beneficiile produsului. Elementele de identificare ale marcii sunt poziţionate pe o cutie de aluminiu ce foloseşte două culori, albastru şi argintiu. Roşul îndeamnă la acţiune, dinamism, este o culoare care sugerează forţa şi vigoare, puls ridicat, respiraţie accelerată. Albastrul şi argintiul sunt culori nobile care indica nivelul premium al produsului. Combinarea celor două culori conferă produsului un efect puternic de atracţie, ambalajul inspiră încredere unui consumator pretenţios.
În ceea ce priveşte preţul, Mateschitz a considerat că, dacă Red Bull ar avea acelaşi preţ ca tradiţionala Cola, nimeni nu ar fi crezut în efectele sale.
Creatorii faimoaselor desene animate care presupuneau un dialog inteligent în care Red Bull era propus ca soluţie la diverse probleme, sloganul fiind acelaşi înca de la lansare: “Red Bull iti da ariiipi” au adus în prim plan personaje celebre, cum ar fi Leonardo da Vinci, Adam si Eva, Frankenstein. Spoturile nu aveau un public ţintă, ele putând fi apreciate de orice persoană cu simţul umorului;
RED BULL ROMÂNIA
o S-a înfiinţat în 2004 ca subsidiară a Red Bull GmbH Austria
o Cifra de afaceri în 2006: 16,5 mil. euro
o Profit în 2006: 4,4 mil. euro
o Cota de piaţă: 60%
Piaţa românească de băuturi energizante este încă de dimensiuni mici, consumatorii considerând băutura energizantă ca fiind un lux care îl pot substitui cu alte mijloace. Însă, această piaţă este supusă unor schimbări esenţiale cauzate de:
• Creşterea standardelor de viaţă al consumatorilor, precum şi schimbarea stilului de viaţă al acestora, majoritatea încercand să obţină din ce în ce mai multe energie pentru a face faţă unui ritm alert.
• Liberalizarea pieţei odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, din ce în ce mai mulţi producători având acces pe piaţa românească cu produse pentru toate categoriile de consumatori.
• Extinderea reţelelor de super/hipermarketuri pe întreg teritoriul României, punându-se astfel la dispoziţia consumatorilor o gamă cât mai diversificată de produse.
• Apariţia de băuturi energizante poziţionate pe fiecare segment al pieţei.
II Cercetarea
1. Definirea problemei decizionale
Scăderea vânzărilor băuturii energizante Red Bull pe piaţa din România.
2. Stabilirea scopului cercetării
Studierea imaginii „Red Bull” în rândul consumatorilor.
3. Definirea obiectivelor cercetării
• Determinarea gradului de cunoaştere
• Determinarea intenţiei de cumpărare a produsului
• Determinarea locului de achiziţionare şi consum a produsului
• Determinarea mărcilor de energizante preferate
• Determinarea surselor de informare asupra produselor
• Determinarea imaginii în rândul respondenţilor
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cuprins.doc
- Cercetarea Direct Selectiva - Studierea Produsului Red Bull.doc