Extras din proiect
I. Scopul cercetarii
Scopul cercetarii, pe care dorim s-o efectuam, este cel l studierii comportamentului de cumparare a apei minerale, in randul persoanelor din orasul Bucuresti, cu varsta intre 18 si 55 ani.
II. Obiectivele cercetarii
1. Determinarea marcilor de apa minerala cumparate de persoanele observate/chestionate.
2. Identificarea cantitatii de apa minerala cumparata de persoanele observate/chetionate in functie de numarul de produse si litraj.
3. Stabilirea timpului petrecut de persoanele observate/chestionate in fata standului de apa minerala.
4. Stabilirea decizei/indeciziei persoanelor observate/chestionate asupra unei marci de apa minerala.
5. Stabilirea persoanelor observate/chestionate ce sunt sau nu interesate de ofertele promotionale
6.. Determinarea categoriei de varsta a persoanelor observate/chestionate.
7.. Stabilirea sexului persoanelor observate/chestionate
8. Determinarea factorilor de influenta a marcii de apa minerala ale persoanelor chestionate.
9. Stabilirea criteriilor de selectie a marcii de apa minerala ale persoanelor chestionate.
10. Identificarea frecventei de cumparare a apei minerale decatre persoanele chestionate.
11. Determinarea venitului persoanelor chestionate.
12. Identificarea categoriei de venit in care se incadreaza respondentul.
13. Determinarea categoriei de pret in care se afla marca de bere cumparata de persoanele observate/chestionate.
14. Notarea raftului de pe care persoana observata ia produsul.
15. Aflarea nivelului de studii al cumparatorului de apa minerala.
16. Chestionarea respondentului privind starea sa civila.
III. Formularea ipotezelor
1. Majoritatea persoanelor cumpara apa minerala a companiei Izvorul Minunilor.
2. Cea mai deasa cantitate cumparata de apa minerala este de 6L/persoana.
3. Timpul petrecut pentru alegerea marcii de apa minerala este de 3minute.
4. 45% din persoanele observate cumpara Izvorul Minunilor.
5.. Majoritatea cumparatorilor de apa minerala prefera ofertele promotionale.
6. Majoritatea persoanele ce cumpara apa minerala au intre 30 si 55 ani
7. 70% din persoanele ce cumpara apa minerala sunt de sex masculin.
8. Cel mai des cumparatorii de apa minerala sunt influentati de reclamele de la televizor.
9. Majoritatea persoanelor tin cont in decizia lor de cumparare a unei sticle de apa minerala de calitate.
10. 65% din persoanele chestionate cumpara o data la 4 zile apa minerala.
11. Majoritatea persoanelor chestionate se incadreaza in intervalul 350 – 500 RON.
12. Persoanle ce cumpara apa minerala au venitul cuprins intre 500 si 650 RON.
13. Categoria de pret cea mai atractiva pentru cei observati dar si pentru cei chestionati este de 1-3 lei.
14. Cele mai multe persoane observate/chestionate cumpara bere de pe raftul aflat la nivelul ochilor.
15. Cele mai multe persoane chestionate au ultima scoala absolvita liceu.
16. Majoritatea persoanelor chestionate sunt casatorite.
IV. Definirea conceptuala si operationala a variabilelor
Denumirea variabilei Definirea conceptuala a variabilei Definirea operationala a variabilei
1. mar Marca cumparata. 1. Izvorul Minunilor
2. Borsec
3. Dorna
4. Perla Harghitei
5. Poiana Negri
6. Alta marca ....
2. cant_nr Determinarea cantitatii in functiei de numarul de produse. 1. 1-2
2. 3-4
3. >4
3. cant_l Determinarea cantitatii in functie de litraj 1. 0,5L – 1 L
2. 1,5L – 2,5L
3. ≥ 5 L
4. t_d Stabilirea timpului petrecut de persoanele observate/chestionate in fata standului de apa minerala 1. <1min.
2. 1min. – 3min.
3. 3min. – 5min.
4. >5min.
5. fact_infl Determinarea factorilor de influenta in procesul de cumparare 1. publicitate
2. notorietate
3. alti factori ...
6. crit_sel Determinarea criteriilor de selectie in procesul de cumparare 1. pret
2. calitate
3. ambalaj
4.alte criterii
7. fcv Determinarea frecventei de cumparare a apei minerale 1. < 2 zile
2. 3 – 4 zile
3. 5 – 6 zile
4. > 6 zile
8. varsta Identificarea categoriei de varsta in randul cumparatorilor de apa minerala 1. < 18 ani
2. 18 -30 ani
3. 30 – 55 ani.
4. > 55 ani
9. sex Identificarea sexului cumparatorului 1. Masculin
2. Feminin
10. prom Stabilirea persoanelor observate/chestionate ce sunt sau nu interesate de ofertele promotionale. 1. Da
2. Nu
11. C_m Stabilirea decizei/indeciziei persoanelor observate/chestionate asupra unei marci de apa minerala 1. Da, sunt decis/a asupra marcii pe care o voi cumpara
2. Nu, nu sunt decis/a asupra marcii
12. venit Determinarea venitului persoanelor chestionate.
1. < 250 RON
2. 250 – 350 RON
3. 351 – 500 RON
4. 501 – 650 RON
5. 651 – 800 RON
6. > 801 RON
13. pret Determinarea categoriei de pret in care se afla produsul cumparat 1. < 1.5 RON
2. 1.5 – 2 RON
3. 2 – 3 RON
4. > 3 RON
14. poz_raft Determinarea nivelului raftului de la care se achizitioneaza produsul. 1. rafturi superioare
2. rafturi la nivelul ochiilor
3. rafturi inferioare
15. niv_studii Aflarea nivelului de studii al cumparatorului de apa minerala. 1. fara studii
2. Gimnaziu
3. Liceu
4. studii superioare
16. str_civ Chestionarea respondentului privind starea sa civila. 1. casatorit
2. necasatorit
V. Definirea coordonatelor spatiale, temporale si modale ale cercetarii
Locul unde se va face cercetarea este hypermarketul Carrefour ( Orhideea si Feeria ).
Cercetarea va avea loc in perioada 11 - 25 mai 2009, astfel :
- Luni si Miercuri datele vor fi culese in intervalul orar 1100 - 1400
- Marti si Joi datele vor fi culese in intervalul orar 1800 - 2100
- Vineri datele vor fi culese in intervalul orar 1700 – 2000
- Sambata datele vor fi culese in intervalul orar 1200 - 1500
Observarea se va face langa standurile de apa minerala la un unghi de 450 de grade in spatele persoanei observate. Iar sondajul va fi realizat la iesirea din magazin.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cercetarea Pietei de Consum a Apei Minerale din Bucuresti
- Cercetarea Pietei de Consum a Apei Minerale din Bucuresti.doc
- Chestionar cercetari de marketing.doc
- Fisa Observare.doc