Cercetarea preferințelor consumatorilor de servicii turistice pentru destinația turistică montană România

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 3 - 4
1. STUDIUL PEȚEI CU REFERIRE LA DESTINAȚIA TURISTICĂ MONTANĂ ROMÂNIA 5
1.1 Piața turistică din Republica Moldova 5 - 6
1.2 Oferta turistică montană a României 6 – 12
1.3 Prețul ofertei turistice 12
1.4 Promovarea produselor turistice 13
1.5 Distribuția produselor turistice 13-14
1.6 Mediul concurențial turistic din Republica Moldova 15-16
1.7 Cererea pentru serviciile turistice 16-17
1.8 Analiza SWOT a turismului din România 18-19
2. STUDIU PRIVIND PREFERINȚELE CONSUMATORILOR DE SERVICII TURISTICE MONTANE 20
2.1 Cercetarea preferințelor specifice consumatorilor de servicii turistice cu privire la turismul montan din România 20-22
2.2 Interpretarea rezultatelor cercetării 23- 37
CONCLUZII ȘI RECOMANDĂRI 38 - 41
BIBLIOGRAFIE 42


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Cunoaștem că scopul principal al unui producător de bunuri și servicii este de a obține profit, iar pentru aceasta cheltuielile de producție trebuie să fie cît mai mici și desigur să gasească clienți care să cumpere bunurile și serviciile respective. La fel de important pentru un producător este de a studia cine, ce, de unde, de ce, cînd, cum și cît de mult cumpără consumatorii, altfel spus de a studia de ce aceștia au anumite preferințe și care sunt acestea pentru unele produse.
Oamenii au diferite sisteme valorice care le orientează diferit pentru anumite bunuri și servicii. Preferințele vor fi diferite atît de la individ la individ, cît și pentru unul și același individ, însă putem evidenția unele preferințe comune pentru alegerea bunurilor și serviciilor, determinate de statutul social, situația familială, reclamă și publicitate, modă, disponibilitatea veniturilor etc.
Scopul principal al efectuării prezentei cercetării îl constituie studiul preferințelor consumatorilor de servicii turistice pentru destinația montană România. Această cercetare îi va ajuta pe potențialii prestatori de servicii turistice să înțeleagă mai bine ce așteptări au consumatorii de la un sejur în România la munte, care sunt nemulțumirile acestora, care suntprincipalele surse de informare ale consumatorilor în alegerea destinației turistice, de care factori sunt influențați, de unde obișnuiesc să cumpere o ofertă la munte, cît sunt dispuși să cheltuie pentru un sejur la munte, ce oferte li s-ar părea interesante potențialilor consumatori, de care opțiuni ar dori să beneficieze pe parcursul sejurului, cu cine ar pleca la munte.
Tema respectivă se caracterizează printr-un grad înalt de actualitate, deoarece cunoașterea preferințelor consumatorilor îi oferă unui prestator de servicii posibilitatea de a stabil niște strategii ce pot fi folosite pentru a cumpăra serviciul vizat și nu altul, este o armă importantă pentru a supraviețui în lupta concurențială, stabilirea unor mijloace cum pot fi influiențati consumatorii în procesul de informare cunoscînd modalitățile principale de informare ale acestora, cunoașterea prețului pe care aceștia sunt dispuși sa-l plătească pentru serviciul oferit și stabilirea unor modalități de fidelizare a clienților cunoscînd punctele forte ale serviciului și atributele principale în alegera acestuia.
Lucrarea a fost structurată în 2 capitole. În primul capitol “Studiul pieței cu referire la destinația turisticămontană România” am prezentat aspecte ale pieței turistice din Republica Moldova, oferta pentru destinația turistică montană România, cererea pentru serviciile turistice, mediul concurențial, prețul, distibuția, promovarea, aspecte generale privind turismul montan din România, analiza SWOT al acestuia. Al doilea capitol “Studiu privind preferințele consumatorilor de servicii turistice montane” prezintă identificarea și evaluarea preferințelor specifice consumatorilor de servicii turistice cu privire la turismul montan din România, concluzii și recomandări.
CAPITOLUL I: STUDIUL PEȚEI CU REFERIRE LA DESTINAȚIA TURISTICĂ MONTANĂ ROMÂNIA
1.1Piața turistică din Republica Moldova
Deși pare greu de crezut, cifra de afaceri în industria turismuluieste comparabilă cu cea a industriei vinului, arată un studiu al Asociației de Dezvoltare a Turismului din Moldova. [1]
Reglementarea activităţii de turism în Republica Moldova se efectuează de către Departamentul Dezvoltarea Turismului.
De menţionat că, la 1 august 2003, în Republica Moldova au fost înregistraţi 220 de agenţi economici, titulari de licenţe pentru activitatea de turism (în prezent activează 399 agenți de turism conform turism.gov.md). Personalul acestor agenţii era constituit din 720 de angajaţi care dispun de brevet de turism.
În ianuarie 2002, în ţara noastră a fost creată Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), al cărei scop rezidă în reprezentarea intereselor firmelor turistice la nivel naţional şi internaţional. La momentul actual membri fondatori ai ANAT sînt 60 firme turistice.
Cifra de afaceri în sectorul turistic în anul 2010 depăşeşte 2,367 mld. lei, fiind în creştere cu circa 20% faţă de anul precedent. Vânzările hotelurilor înregistrează 61% din această cifră iar agenţiilor de turism le revine 39%.
În intervalul anilor 2002-2004, s-a constatat o creștere a ritmului mediu annual pentru plecările vizitatorilor moldoveni în străinătate cu 70,4% - în 2002, 30,5% - în 2003, 1% - în 2004, pe cînd în anul 2005 înregistrează o scădere cu 15,6, anul 2006 intervine cu o înviorare a ritmului mediu annual pentru plecările vizitatorilor moldoveni în străinătate cu circa 18%. [1]
Principalii indicatori turistici în perioada 2000 – 2011, conform Biroului Naţional de Statistică, au următoarele caracteristici.


Fisiere în arhivă (1):

  • Cercetarea Preferintelor Consumatorilor de Servicii Turistice pentru Destinatia Turistica Montana Romania.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!