CFR - harta serviciilor

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1695
Mărime: 19.95KB (arhivat)
Publicat de: Liviu Chiș
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mihaela Constantinescu
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE Facultatea de Marketing

Extras din proiect

1. Descrierea companiei si a pietei pe care aceasta activeaza

Caile Ferate Romane (CFR) este compania nationala de transport feroviar din Romania. CFR administreaza infrastructura, transportul de calatori si marfa pe calea ferata din tara. Reteaua este integrata semnificativ cu alte retele europene, oferind servicii paneuropene de transport de pasageri si marfa. Sediul central al companiei CFR este in Bucuresti, in Palatul CFR, in apropierea Garii de Nord. Compania are sucursale regionale in orasele Brasov, Cluj-Napoca, Craiova, Constanta, Galati, Iasi si Timisoara.

CFR, ca institutie, a fost fondata in 1880, dupa ce prima cale ferata pe teritoriul actual al Romaniei a fost deschisa in 1854. Aceasta linie a fost deschisa pe 20 august 1854 si facea legatura intre Oravita si Bazias. Dupa revolutia din 1989, Romania a ramas una dintre cele mai mari, dense si utilizate retele de cai ferate din Europa dar, in acelasi timp, a ramas in urma cu infrastructura. Acest lucru, combinat cu decaderea economica din anii '90, cauzata de trecerea tarii la economia de piata, a dus la intrarea companiei CFR intr-o relativa perioada de declin. Imaginea CFR, atat in tara cat si in strainatate, a avut mult de suferit datorita serviciilor feroviare de proasta calitate si conducerii slabe.

La inceputul anilor 2000, a inceput un program de modernizare pentru a-si imbunatati imaginea, care era afectata la nivel national si international. Primele faze ale modernizarii au inclus imbunatatirea trenurilor Rapid si InterCity, precum si expansiunea serviciilor InterCity. CFR a achizitionat garnituri noi de tren Siemens Desiro, care sunt denumite "Sageata Albastra", precum si vagoane noi de dormit, cusete si vagoane de clasa I si a II-a. Noile vagoane de dormit sunt dintre cele mai moderne din Europa, fiind dotate cu aer conditionat, ecrane LCD si dusuri moderne in fiecare compartiment. In 2003, Vodafone Romania a incheiat un contract cu CFR pentru a furniza servicii mobile rapide legate de orarul CFR. S i Orange Romania a semnat in 2004 un acord similar. Incepand cu 1 septembrie 2006, fumatul este interzis in toate trenurile CFR.

Serviciile CFR continua sa se imbunatateasca, insa aceasta companie nu are mijloacele financiare necesare pentru a sustine o modernizare a infrastructurii.

CFR Calatori opereaza cu sapte tipuri de trenuri atat pe teritoriul tarii cat si in trafic international: Personal (P), Accelerat (A), Rapid (R), Rapid International (RI), InterCity (IC), Euro Night (EN), Euro City (EC), Special (S).

La data de 10 decembrie 2006, CFR Calatori a introdus serviciul Business pe rutele Bucuresti-Timisoara, Bucuresti-Oradea si Piatra Neamt-Bucuresti. Aceste vagoane sunt destinate persoanelor cu venituri peste medie, in special oamenilor de afaceri. Aceste vagoane ofera servicii suplimentare, cum ar fi Wireless sau instalatie de climatizare. Clasa Exclusiv ofera in plus LCD la fiecare scaun, precum si scaune imbracate in piele.

Compania Nationala de Cai Ferate Romane "CFR" S.A. s-a infiintat la 1 octombrie 1998, prin reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane. Aceasta este o persoana juridica romana si are statut de societate comerciala pe actiuni. La 31.12.2008 capitalul social total a fost de 845,243,094 lei (ROL), din care patrimoniul public este de 0 lei (ROL), iar capitalul social subscris privat este de 100% din capitalul total.

In anul 2009, pe reteaua feroviara, au circulat zilnic in medie 1562 trenuri de calatori, cu 7.4% mai putin fata de media zilnica a anului 2008. Fluxul de calatori expediati zilnic in 2009 a scazut cu 11.2% fata de 2008. Astfel, in primele trei trimestre ale anului 2009, numarul pasagerilor transportati a fost de 53.8 milioane, dintre care 53.4 la nivel national.

Transportul feroviar public din Romania constituie, prin natura sa, un sector strategic de interes national, reprezinta un serviciu public esential pentru societate, contribuie la libera circulatie, la rezolvarea unor interese majore ale economiei, la deplasarea persoanelor, marfurilor si altor bunuri, in interiorul tarii si in trafic international, cu un grad inalt de siguranta, in conditii ecologice si eficiente.

Cota de piata a transportului feroviar de calatori, comparativ cu celelalte sisteme de transport, exprimata prin evolutia procentuala a pasagerilor transportati pe cale ferata fata de numarul total al pasagerilor transportati de cele 4 sisteme de transport, la nivelul tarii, a avut o evolutie descendenta, comparativ cu cel rutier care a cunoscut o evolutie ascendenta ca urmare a acordarii de licente de transport operatorilor auto pe relatii paralele cu transport feroviar creand astfel concurenta neloiala. S-a remarcat ca atat sistemul feroviar, cat si cel rutier au inregistrat o scadere a cotei de piata in favoarea sistemului de transport aerian, sistem care a penetrat agresiv piata de transport prin companiile low-cost. Astfel, CFR a avut o cota de piata de 20.9% in primul semestru al anului 2009, ocupand locul 2 pe piata transportului de persoane, in 2008 inregistrand o cota de piata de 20.7%. Transportul rutier are o cota de piata de 76.8% in primul semestru al anului 2009, iar cel aerian de 2.3%. Cota de piata a transportului aerian a crescut de la 0.9% in 2008. In primele trei trimestre ale anului 2009, numarul pasagerilor transportati pe cale aeriana a fost de 6,956 mii, majoritatea in curse internationale.

Preview document

CFR - harta serviciilor - Pagina 1
CFR - harta serviciilor - Pagina 2
CFR - harta serviciilor - Pagina 3
CFR - harta serviciilor - Pagina 4
CFR - harta serviciilor - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • CFR - Harta Serviciilor.doc

Te-ar putea interesa și

Hotel Restaurant Belvedere strategie de schimbare organizațională

MATRICEA SCHIMBĂRILOR ORGANIZAŢIONALE I - PREZENTAREA SOCIETĂŢII COMERCIALE 1. Informaţii Hotel BELVEDERE Hotelul Belvedere este situat in...

Strategia de schimbare organizațională

Conceptul de schimbare Schimbare organizatorică sau managementul schimbarii Schimbarea este un imperativ al lumii sociale şi economice iar în...

Transportul Containerizat

ARGUMENT Obiectul activităţii de transport îl constituie deplasarea în spaţiu a călătorilor şi mărfurilor. Însă nu toate deplasările în spaţiu...

Raport privind principalii factori de mediu la nivelul județului Galați

CAPITOLUL 1. REŢEAUA PENTRU SUPRAVEGHEREA CALITÃŢII AERULUI ÎN JUDEŢUL GALAŢI La nivelul A.P.M. Galaţi supravegherea calităţii aerului se...

Zgomotul din Mediul Ambiant

INTRODUCERE Zgomotul – sunetul nedorit – este considerat “Cenusareasa” poluantilor cu toate ca recunoasterea impactului sau este in continua...

Componentele procesului de transport rutier

ARGUMENT Obiectul activităţii de transport îl constituie deplasarea în spaţiu a călătorilor şi mărfurilor. Însă nu toate deplasările în spaţiu...

Monografia turistică a zonei Sighișoara

Scurt istoric Istoria acestor meleaguri are radacini mult indepartate in timp…Sighisoara este opera constructiva a colonistilor germani adusi in...

Transporturi și asigurări internaționale de mărfuri

Activităţile de expediţii, transporturi şi asigurări internaţionale de mărfuri au un rol deosebit de important, ele asigurând logistica...

Ai nevoie de altceva?