Cliseele

Extras din proiect Cum descarc?

Prin definitie,cliseele functioneaza ca scuraturi pentru a transmite informatie.
In DEX: cliseu,clisee,s.n:Formula stilistica,expresie etc. banalizata din cauza repetarii axcesive;sablon.
Am considerat clisee de comunicare in categorie acele elemente care au aparut in majoritatea reclamelor facute de consumatoare in categoria respectiva. 
Se intampla adesea ca atunci cand urmarim emisunea sau serialul preferat sa observam ca in pauzele publicitare sunt difuzate reclame care au anumite secvente,expresii care se repeta,cele care fac parte din aceeasi categorie.
Reclamele cu target preponderent feminin cumuleaza 47% din totalul GRP investiti in publicitatea romaneasca. Cliseele care apar in majoritatea reclamelor adresate femeilor sunt insa departe de a spori eficienta advertisingului, anuland orice incercare de diferentiere si transformand publicul intr-un receptor pasiv, sunt concluziile studiului LeoShe II, realizat de Leo Burnett.
Sa luam ca exemplu samponului.Iata cateva clisee:
El o remarca pe ea: Indiferent de set-up,petrecere sau birou,utilizarea samponului este urmata de aparitia unui el "lovit de fulger",vrajit si subjugat de frumuseatea norocoasei utilizatoare.Nu intotdeauna insa cei doi sfarsesc impreuna,mai cliseizata fiind chiar varianta in care ea "alege sa se mai gandeasca".Exemplul concret este reclama facuta de Andreea Raicu pentru Wash&Go si majoritatea reclamelor de la Schauma.
"...firul de par de la radacina" : descrierea felului in care actioneaza samponul.Apare in reclamele facute de respondente formulat ca "si aici vedem ce-i face samponul parului".Si indiferent daca il hraneste sau ii da volum,samponul actioneaza de la radacina.
Scena spalatului pe cap :Scena de consum precedata de turnarea in palma a samponului pentru a-i observa consistenta.Scena are loc in dus si atentia e concentrata exclusiv pe spuma abundenta a samponului.Niciodata nu surprindem inceputul si niciodata clatirea.
Hairshot-ul : Descris ca "scuturare nefireasca a parului","cadre stranse,in care se vede aproape doar parul","par zgaltait vazut din spate",este elementul care trimite in cea mai mare masura la o reclama la sampon.Indiferent de beneficiul functional al samponului,de la "impotriva caderii parului" la "un plus de stralucire",hairshot-urile infatiseaza mereu acelasi tip de par:unul relativ lung,stralucitor si cu volum.Orice sampon eficient face parul sa arate astfel si doar astfel.
Ocazia speciala : Este folosita pentru a creste miza,importanta felului in care arata parul.Fie nunta,botez,aniversare sau chiar intalnire,ocazia speciala transforma orice neajuns al parului intr-un motiv de panica si criza.Si dupa ce criza s-a rezolvat,ocazia speciala justifica rochia de seara si look-ul sofisticat alese sa puna in valoarea parul proaspat transformat de sampon.Va amintiti,probabil,reclamele de la Wash&Go in care fata vede in ultimul moment ca parul nu e spalat si gaseste solutia in samponul respectiv,in 10 minute fiind gata de intalnire.
Par stralucitor si plin de volum : "Stralucirea" si "volumul" sunt cele mai vehiculate 2 beneficii.Orice alt beneficiu(ca "hidratarea","incetinirea caderii parului"etc) nu este suficient daca nu se adauga in final,macar"pe voce","stralucirea si volumul".
Par uscat si degradat : Este starea cel mai des descrisa pentru a indica necesitatea unei solutii salvatoare.Aratat,"parul uscat si degradat"nu este niciodata doar atat,ci intr-o stare mult mai grava si suferind de mai multe neajunsuri decat dezhidratarea.
Samponul salvator: Indiferent de cat de grava e probelma,de la o usoara deshidratare a parului pana la probleme romantice sau profesionale dintre cele mai serioase,simpla utilizare a samponului e suficienta pentru a produce rasturnari pozitive de situatie.Samponul are caile lui:cateodata actioneaza direct,atunci cand problemele una legata de par,alteori indirect,face parul frumos rezolva problema.
Prietena Stie-Tot : Este o specialista cu suflet,adica fie o stylista prietena,fie o prietena stylista.Personajul apare undeva la mijlocul spotului,cand protagonista e deja in pragul depresiei si recomanda invariabil samponul X ca unica solutie,validata de experienta personala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cliseele.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!