Coca-Cola Iași

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 3479
Mărime: 86.00KB (arhivat)
Publicat de: Cristobal Timofte
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. Cap. 1. Scurt istoric al firmei Coca-cola
  2. Cap. 2. Analiza mediului de marketing a firmei Coca-cola
  3. 2.1.Mediul extern
  4. 2.1.1. Macromediu
  5. 2.1.2. Micromediu
  6. 2.2. Mediu intern
  7. Cap.3. Analiza SWOT a firmei Coca-cola
  8. Cap.4. Concluzii si propuneri

Extras din proiect

Cap. 1. Scurt istoric al firmei Coca-Cola

Coca-Cola este produsul care a dat cel mai cunoscut gust, s-a născut în Atlanta, Georgia, la data de 8 mai 1886. Dr. John Styth Pemberton, un farmacist local, a produs conform legendei siropul pentru Coca-Cola într-un vas de aramă pe un trepied, în curtea din spatele casei sale. A dus un borcan cu noul produs la farmacia “Jacob‟s” de pe aceeaşi stradă, unde a fost testat, declarat “excelent” şi pus în vânzare cu cinci cenţi paharul. În mod intenţionat (sau în mod accidental, nu se cunoaşte exact), noului sirop i-a fost adaugată apă carbonatată pentru a produce o bautură care a devenit dintr-o dată “Delicioasă şi răcoritoare”, o temă ce continuă să se audă astăzi oriunde se savurează Coca-Cola. Considerând că „cei doi C vor arăta bine în reclame” Frank Robinson, partenerul şi contabilul doctorului Pemberton, a sugerat numele şi a scris într-un mod unic marca înregistrată „Coca-Cola”, ce este acum renumită. Primul anunţ publicitar pentru „Coca-Cola”, a apărut curând în The Atlanta Journal. Acesta invita cetăţenii însetaţi să încerce „noua şi populara băutură carbonatată”. În timpul primului an vânzările au atins, în medie, cifra modestă de nouă porţii pe zi1. Dr. Pemberton nu şi-a dat niciodată seama de potenţialul băuturii pe care o crease. Treptat, a vândut părţi ale afacerii sale diferiţilor parteneri şi chiar înainte de moartea sa, în 1888, şi-a vândut acţiunile rămase lui Asa G. Candler. Domnul Candler, un om de afaceri din Atlanta cu o mare intuiţie în materie de afaceri, a continuat să cumpere drepturi suplimentare şi a obţinut controlul în totalitate al afacerii.

Până în anul 1892, domnul Candler a impulsionat vânzarea de sirop Coca-Cola, făcând-o să sporească de aproape zece ori. Curând după aceasta şi-a lichidat farmacia „Jacob‟s” şi şi-a îndreptat întreaga atenţie spre băuturi răcoritoare. Împreună cu fratele său John S. Candler, cu Frank Robinson, fostul partener al lui John Pemberton, şi cu alţi doi asociaţi, domnul Candler a format în Georgia o corporaţie cu numele de The Coca-Cola Company. Capitalul iniţial a fost de 100.000$. Marca înregistrată „Coca-Cola”, folosită pe piaţă din anul 1886, a fost înregistrată la Biroul de Invenţii al Statelor Unite la data de 31 ianuarie 1893 (înregistrarea a fost reînoită periodic). În 1895, la trei ani după înfiinţarea Companiei Coca-Cola, domnul Candler a anunţat în raportul său anual către acţionari: „Coca-Cola se bea acum în fiecare stat şi teritoriu din Statele Unite”. În România Coca-Cola este produsă şi distribuită de Coca-Cola HBC România SRL. În prezent Coca-Cola este consumată în toate statele lumii.

CAP. 2. Analiza mediului de marketing a firmei Coca-cola

2.1. Mediul extern

Prin mediul extern al întreprinderii se înţelege ansamblul factorilor externi ai acesteia, factori a căror existenţă este susceptibilă de a-i influenţa comportamentul şi performanţele sale, afectând-o într-un fel sau altul.

2.1.1. Macromediul firmei Coca-cola

Macromediul firmei reprezinta ansamblul factorilor (variabilelor) incorporabili ce constituie climatul general in care acesta isi desfasoara activitatea.

Exista patru categorii de astfel de factori care influenteaza modul in care firmele isi abordeaza activitatile de marketing. In literatura, ei sunt cunoscuti sub denumirea de factorii STEP:

-Factorii socio-;culturali, care se refera la modelele de comportament ale consumatorilor pe o anumita piata.

-Factorii tehnologici, care vizeaza amplificarea potentialului economic al societatii.

-Factorii economici, care se concretizeaza intr-un sistem de fenomene (variabile) economice si modalitati de alocare a resurselor in societate.

-Factorii politico-juridici, care se refera la mijloacele de control menite sa apere interesele indivizilor si societatii in ansamblu.

Mediul socio-cultural

Firma Coca-Cola participă la foarte multe campanii de responsabilizare socială. De exemplu, firma s-a implicat în campania socială „Să păstrăm apele curate!”, a încurajat donarea de sânge, etc.Pe lângă campaniile de responsabilizare socială, firma Coca-Cola organizează foarte multe concerte, evenimente socio-culturale.

Preview document

Coca-Cola Iași - Pagina 1
Coca-Cola Iași - Pagina 2
Coca-Cola Iași - Pagina 3
Coca-Cola Iași - Pagina 4
Coca-Cola Iași - Pagina 5
Coca-Cola Iași - Pagina 6
Coca-Cola Iași - Pagina 7
Coca-Cola Iași - Pagina 8
Coca-Cola Iași - Pagina 9
Coca-Cola Iași - Pagina 10
Coca-Cola Iași - Pagina 11
Coca-Cola Iași - Pagina 12
Coca-Cola Iași - Pagina 13
Coca-Cola Iași - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Coca-Cola Iasi.doc

Alții au mai descărcat și

Evaluarea Mediului de Marketing la McDonald's Sibiu

Povestea a inceput cu adevarat in 1948, cand doi frati Dic si Mac McDonald au deschis un restaurant care avea la baza o linie de asamblare a...

Analiza mediului de marketing - Coca Cola

1. Descrierea organizației Coca-Cola a început să-și realizeze rețeaua sa globală în anii “20. Fiind acum prezentă în peste 200 țări și producând...

Mediul de Marketing al Companiei de Produse Cosmetice Avon România

Mediul de marketing al unei firme este alcătuit din totalitatea factorilor de natură economică, juridică, instituţională, demografică, tehnologică,...

Program de Marketing Milka

Cap.I. PREZENTAREA SOCIETĂŢII 1.1. Istoricul marcii MILKA În anii 1890 a fost scoasă pe piaţă ciocolata cu lapte Suchard. Unsprezece ani mai...

Istoria Coca-Cola Company - Analiza SWOT

The Coca-Cola Company este cea mai mare companie producătoare de băuturi răcoritoare din lume, cel mai mare producător, distribuitor şi...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Adaptarea societăților transnaționale la specificul cultural al mediului de afaceri din România

INTRODUCERE Asistăm, în ultima vreme, la o dezvoltare şi transformare fără precedent a lumii în care trăim. Aproape totul se schimbă, se...

Cercetarea Preferințelor Consumatorilor din Pitești fata de Produsele coca-cola

Astazi, când suntem cu totii martorii unei transformari extraordinare care are loc în societatea româneasca, este important pentru dezvoltarea...

Organizarea Activității De Marketing într-o Firmă de Distribuție a Bunurilor de Consum cu Referire la Firma Coca-Cola Iași

MARKETING - CONCEPTE GENERALE 1.1 Conditiile aparitiei si promovarii marketing-ului Marketingul nu îsi are originea in producerea unui fenomen...

Strategii de Îmbunătățire a Relațiilor cu Clienții într-o Firmă de Servicii Comerciale

Introducere Modernizarea societăţii reprezintă un proces care implică dezvoltarea tuturor laturilor vieţii economice, sociale şi culturale....

Coca Cola Company

COCA-COLA 1. Prezentarea societatii Coca -Cola 1.1.Scurt istoric Coca-Cola Produsul care a dat lumii gustul cel mai cunoscut s-a născut în...

Planul de afaceri Coca Cola HBC România SRL - managementul firmei

I. Partea nefinanciara a planului de afaceri 1. Sinteza proiectului 1.1. Date de identificare pentru Coca-Cola HBC Romania S.R.L. Codul de...

Publicitatea, promovarea vânzărilor și relațiile publice - metode de promovare pe piață a ofertei de produse și servicii

Argument Am ales această temă deoarece eu cred că publicitatea și promovarea vânzărilor joacă un rol important în succesul unei firme....

Activitatea forței de vânzări la societatea Coca-Cola

COCA-COLA 1.Activitatea fortei de vanzare la compania SC Coca- Cola SA Forta de vanzare a unei companii este constituita din grupul de persoane...

Ai nevoie de altceva?