Cuprins
- Cap. 1. Scurt istoric al firmei Coca-cola
- Cap. 2. Analiza mediului de marketing a firmei Coca-cola
- 2.1.Mediul extern
- 2.1.1. Macromediu
- 2.1.2. Micromediu
- 2.2. Mediu intern
- Cap.3. Analiza SWOT a firmei Coca-cola
- Cap.4. Concluzii si propuneri
Extras din proiect
Cap. 1. Scurt istoric al firmei Coca-Cola
Coca-Cola este produsul care a dat cel mai cunoscut gust, s-a născut în Atlanta, Georgia, la data de 8 mai 1886. Dr. John Styth Pemberton, un farmacist local, a produs conform legendei siropul pentru Coca-Cola într-un vas de aramă pe un trepied, în curtea din spatele casei sale. A dus un borcan cu noul produs la farmacia “Jacob‟s” de pe aceeaşi stradă, unde a fost testat, declarat “excelent” şi pus în vânzare cu cinci cenţi paharul. În mod intenţionat (sau în mod accidental, nu se cunoaşte exact), noului sirop i-a fost adaugată apă carbonatată pentru a produce o bautură care a devenit dintr-o dată “Delicioasă şi răcoritoare”, o temă ce continuă să se audă astăzi oriunde se savurează Coca-Cola. Considerând că „cei doi C vor arăta bine în reclame” Frank Robinson, partenerul şi contabilul doctorului Pemberton, a sugerat numele şi a scris într-un mod unic marca înregistrată „Coca-Cola”, ce este acum renumită. Primul anunţ publicitar pentru „Coca-Cola”, a apărut curând în The Atlanta Journal. Acesta invita cetăţenii însetaţi să încerce „noua şi populara băutură carbonatată”. În timpul primului an vânzările au atins, în medie, cifra modestă de nouă porţii pe zi1. Dr. Pemberton nu şi-a dat niciodată seama de potenţialul băuturii pe care o crease. Treptat, a vândut părţi ale afacerii sale diferiţilor parteneri şi chiar înainte de moartea sa, în 1888, şi-a vândut acţiunile rămase lui Asa G. Candler. Domnul Candler, un om de afaceri din Atlanta cu o mare intuiţie în materie de afaceri, a continuat să cumpere drepturi suplimentare şi a obţinut controlul în totalitate al afacerii.
Până în anul 1892, domnul Candler a impulsionat vânzarea de sirop Coca-Cola, făcând-o să sporească de aproape zece ori. Curând după aceasta şi-a lichidat farmacia „Jacob‟s” şi şi-a îndreptat întreaga atenţie spre băuturi răcoritoare. Împreună cu fratele său John S. Candler, cu Frank Robinson, fostul partener al lui John Pemberton, şi cu alţi doi asociaţi, domnul Candler a format în Georgia o corporaţie cu numele de The Coca-Cola Company. Capitalul iniţial a fost de 100.000$. Marca înregistrată „Coca-Cola”, folosită pe piaţă din anul 1886, a fost înregistrată la Biroul de Invenţii al Statelor Unite la data de 31 ianuarie 1893 (înregistrarea a fost reînoită periodic). În 1895, la trei ani după înfiinţarea Companiei Coca-Cola, domnul Candler a anunţat în raportul său anual către acţionari: „Coca-Cola se bea acum în fiecare stat şi teritoriu din Statele Unite”. În România Coca-Cola este produsă şi distribuită de Coca-Cola HBC România SRL. În prezent Coca-Cola este consumată în toate statele lumii.
CAP. 2. Analiza mediului de marketing a firmei Coca-cola
2.1. Mediul extern
Prin mediul extern al întreprinderii se înţelege ansamblul factorilor externi ai acesteia, factori a căror existenţă este susceptibilă de a-i influenţa comportamentul şi performanţele sale, afectând-o într-un fel sau altul.
2.1.1. Macromediul firmei Coca-cola
Macromediul firmei reprezinta ansamblul factorilor (variabilelor) incorporabili ce constituie climatul general in care acesta isi desfasoara activitatea.
Exista patru categorii de astfel de factori care influenteaza modul in care firmele isi abordeaza activitatile de marketing. In literatura, ei sunt cunoscuti sub denumirea de factorii STEP:
-Factorii socio-;culturali, care se refera la modelele de comportament ale consumatorilor pe o anumita piata.
-Factorii tehnologici, care vizeaza amplificarea potentialului economic al societatii.
-Factorii economici, care se concretizeaza intr-un sistem de fenomene (variabile) economice si modalitati de alocare a resurselor in societate.
-Factorii politico-juridici, care se refera la mijloacele de control menite sa apere interesele indivizilor si societatii in ansamblu.
Mediul socio-cultural
Firma Coca-Cola participă la foarte multe campanii de responsabilizare socială. De exemplu, firma s-a implicat în campania socială „Să păstrăm apele curate!”, a încurajat donarea de sânge, etc.Pe lângă campaniile de responsabilizare socială, firma Coca-Cola organizează foarte multe concerte, evenimente socio-culturale.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Coca-Cola Iasi.doc