Comerțul Electronic

Proiect
9/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 108 în total
Cuvinte : 35829
Mărime: 1.14MB (arhivat)
Publicat de: Anton-Iancu Ion
Puncte necesare: 10

Extras din proiect

1. Comerţul electronic - aspecte generale

Termenul de „comerţ electronic” (e-comerţ) este din ce în ce mai mult discutat pe măsura ce Internetul apare ca un mediu viabil pentru desfăşurarea acţiunilor de comerţ. Acest lucru s-a întâmplat mai mult în ultimi cinci ani datorită popularităţii din ce în ce mai mari pe care Internetul o cunoaşte.

Totuşi originile comerţului electronic se găsesc mult mai departe în timp, chiar mai departe 1980 când termenul de "electronic data interchange" (EDI) face senzaţie pe scena economică din acele timpuri.

Mai mult, dezvoltarea rapidă a infrastructurii comunicaţiilor şi calculatoarelor în ultima jumătate a deceniului a fost mai mult decât impresionantă, având o influenţă enormă asupra viitorului comerţului electronic.

Preţurile tehnicii de calcul au scăzut într-un ritm galopant în ultimele două decade, devenind un lucru pe care toată lumea şi-l poate permite. Sistemele de operare şi software-ul au devenit mai puternice şi uşor de folosit devenind top mai tentante pentru domeniul afacerilor.

Totuşi, efortul depus pentru asigurarea compatibilităţii în scopul facilitării schimbului de date a trecut în cea mai mare parte neobservat. De cea mai mare importanţă este efortul depus pentru standardizarea interfeţelor dintre diferite platforme.

Procesul de standardizare denumit Open System Integration nu trebuie să fie confundat cu International Standards Organisation (ISO), care ratifică aceste standarde. Disponibilitatea tehnicii de calcul şi a standardizării a fost foarte importantă deoarece multe companii au văzut oportunitatea de a lega computerele între ele pentru a înlesni procesul de comerţ.

Termenul de e-commerce trebuia încă inventat, dar reprezintă în esenţă ţelul pe care acele companii încercau să îl atingă. Cea mai importantă realizare urma să fie elaborarea de formate comune pentru sistemele de mesagerie de care era nevoie pentru a realiza schimbul de date între comunităţile de afaceri.

Ca rezultat, au fost create pachete de standarde atât Americane cât şi europene pentru a defini caracteristicile ce trebuiau îndeplinite de câtre sistemele de mesagerie. Au existat proiecte pilot cum ar fi DISH şi SHIPNET în industria transporturilor navale, dar nu toate au fost încoronate de succes în termeni comerciali, totuşi au contribuit la promovarea acestui subiect. Astfel de sisteme pentru comunităţile portuare au fost create şi în Europa ca de exemplu Felixstowe, Southampton, şi Rotterdam.

În jurul anilor 1980 multe alte reţele interne (VAN ) au fost create pentru a crea legături de comunicare sigure în interiorul diverselor companii şi afaceri.

Constituirea de numeroase asociaţii cum ar fi: Electronic Commerce Association, The European Electronic Messaging Association, Data Interchange Standards Association şi Electronics Industry Data Exchange Association a impulsionat şi contribuit la crearea unor sisteme de mesagerie care să corespundă cerinţelor impuse de diferite sectoare din industrie.

Pe măsura de diferite proiecte în domeniu erau implementate, la începutul anilor optzeci, aşteptările faţă de reţelele EDI începeau să crească. La fel ca şi în cazul creşterii pe care Internetul o cunoaşte astăzi, mulţi analişti s-au grăbit şi au făcut predicţii ale unor creşteri fără precedent pe care acest tip de reţea avea să le cunoască, astfel încât numărul utilizatorilor avea să se dubleze anual, iar nici o afacere nu îşi va putea permite să rămână pe dinafară.

Totuşi, în ciuda predicţiilor încurajatoare, doar unu la sută din potenţialii utilizatori ai acestui tip de reţea au ajuns să o folosească. Astfel masa critică necesară pentru a provoca explozia reţelelor EDI nu a fost niciodată atinsă.

Cele mai importante motive care au dus la insuccesul acestui proiect au fost: ciclul lung necesar pentru dezvoltarea standardelor necesare, faptul că potenţialii utilizatori au privit EDI ca fiind prea complicat de înţeles şi faptul că majoritatea reţelelor EDI implementate nu au reuşit să aducă un profit notabil.

Declinul reţelelor EDI, le-a împins pe acestea în umbră. Între timp alte standarde cum ar fi International Telecommunications Union (ITU) X.400 pentru mesagerie electronică (e-mail) au fost lansate.

Între timp popularitatea, a cea ce este cunoscut astăzi sub numele de Internet a atins cote ridicate. Seminarii, expoziţii, cărţi, reviste, ziare toate promovau acest nou mediu de dezvoltare. Internetul era peste tot iar EDI-ul se zbătea în obscuritate.

Producători importanţi de software au sprijinit dezvoltarea Internetului. World Wide Web-ul (WWW) oferea facilităţi grafice pentru publicarea documentelor. Poate unul dintre cei mai importanţi factori în dezvoltarea Internetului o reprezintă gama mare de soluţii de mesagerie rapida pe care acesta le oferea. Alt fapt surprinzător este că standardele folosite în cadrul Internetului funcţionau în ciuda faptului că nu toate fuseseră ratificate de organismele de standardizare. Acest lucru a avut o contribuţie importantă la creşterea Internetului.

Un alt factor important este acela că mediul de afacerii începe să vadă Internetul că un mijloc de schimbare a informaţiilor de afaceri, în ciuda lipsurilor pe care acesta le are în domeniul securităţii şi integrităţii datelor. Totuşi utilizatorii înţeleg aceste limitări şi încearcă să le facă faţă în cele mai bun mod posibil.

Dezvoltarea standardelor şi comunicării continua şi se aşteaptă să ducă în continuare îmbunătăţiri modului în care afacerile sunt desfăşurate în zilele noastre. Astăzi există o mulţime de opţiuni în cea ce priveşte comunicarea, reţele de telefonie, reţeaua Internet, comunicarea prin satelit şi comunicaţiile mobile. Un factor cheie în modul de desfăşurarea a afacerilor Internetul oferă în acelaşi timp premizele creării unui nou mediu de afaceri, crearea unor noi soluţii de comerţ, comerţul on-line.

Preview document

Comerțul Electronic - Pagina 1
Comerțul Electronic - Pagina 2
Comerțul Electronic - Pagina 3
Comerțul Electronic - Pagina 4
Comerțul Electronic - Pagina 5
Comerțul Electronic - Pagina 6
Comerțul Electronic - Pagina 7
Comerțul Electronic - Pagina 8
Comerțul Electronic - Pagina 9
Comerțul Electronic - Pagina 10
Comerțul Electronic - Pagina 11
Comerțul Electronic - Pagina 12
Comerțul Electronic - Pagina 13
Comerțul Electronic - Pagina 14
Comerțul Electronic - Pagina 15
Comerțul Electronic - Pagina 16
Comerțul Electronic - Pagina 17
Comerțul Electronic - Pagina 18
Comerțul Electronic - Pagina 19
Comerțul Electronic - Pagina 20
Comerțul Electronic - Pagina 21
Comerțul Electronic - Pagina 22
Comerțul Electronic - Pagina 23
Comerțul Electronic - Pagina 24
Comerțul Electronic - Pagina 25
Comerțul Electronic - Pagina 26
Comerțul Electronic - Pagina 27
Comerțul Electronic - Pagina 28
Comerțul Electronic - Pagina 29
Comerțul Electronic - Pagina 30
Comerțul Electronic - Pagina 31
Comerțul Electronic - Pagina 32
Comerțul Electronic - Pagina 33
Comerțul Electronic - Pagina 34
Comerțul Electronic - Pagina 35
Comerțul Electronic - Pagina 36
Comerțul Electronic - Pagina 37
Comerțul Electronic - Pagina 38
Comerțul Electronic - Pagina 39
Comerțul Electronic - Pagina 40
Comerțul Electronic - Pagina 41
Comerțul Electronic - Pagina 42
Comerțul Electronic - Pagina 43
Comerțul Electronic - Pagina 44
Comerțul Electronic - Pagina 45
Comerțul Electronic - Pagina 46
Comerțul Electronic - Pagina 47
Comerțul Electronic - Pagina 48
Comerțul Electronic - Pagina 49
Comerțul Electronic - Pagina 50
Comerțul Electronic - Pagina 51
Comerțul Electronic - Pagina 52
Comerțul Electronic - Pagina 53
Comerțul Electronic - Pagina 54
Comerțul Electronic - Pagina 55
Comerțul Electronic - Pagina 56
Comerțul Electronic - Pagina 57
Comerțul Electronic - Pagina 58
Comerțul Electronic - Pagina 59
Comerțul Electronic - Pagina 60
Comerțul Electronic - Pagina 61
Comerțul Electronic - Pagina 62
Comerțul Electronic - Pagina 63
Comerțul Electronic - Pagina 64
Comerțul Electronic - Pagina 65
Comerțul Electronic - Pagina 66
Comerțul Electronic - Pagina 67
Comerțul Electronic - Pagina 68
Comerțul Electronic - Pagina 69
Comerțul Electronic - Pagina 70
Comerțul Electronic - Pagina 71
Comerțul Electronic - Pagina 72
Comerțul Electronic - Pagina 73
Comerțul Electronic - Pagina 74
Comerțul Electronic - Pagina 75
Comerțul Electronic - Pagina 76
Comerțul Electronic - Pagina 77
Comerțul Electronic - Pagina 78
Comerțul Electronic - Pagina 79
Comerțul Electronic - Pagina 80
Comerțul Electronic - Pagina 81
Comerțul Electronic - Pagina 82
Comerțul Electronic - Pagina 83
Comerțul Electronic - Pagina 84
Comerțul Electronic - Pagina 85
Comerțul Electronic - Pagina 86
Comerțul Electronic - Pagina 87
Comerțul Electronic - Pagina 88
Comerțul Electronic - Pagina 89
Comerțul Electronic - Pagina 90
Comerțul Electronic - Pagina 91
Comerțul Electronic - Pagina 92
Comerțul Electronic - Pagina 93
Comerțul Electronic - Pagina 94
Comerțul Electronic - Pagina 95
Comerțul Electronic - Pagina 96
Comerțul Electronic - Pagina 97
Comerțul Electronic - Pagina 98
Comerțul Electronic - Pagina 99
Comerțul Electronic - Pagina 100
Comerțul Electronic - Pagina 101
Comerțul Electronic - Pagina 102
Comerțul Electronic - Pagina 103
Comerțul Electronic - Pagina 104
Comerțul Electronic - Pagina 105
Comerțul Electronic - Pagina 106
Comerțul Electronic - Pagina 107
Comerțul Electronic - Pagina 108

Conținut arhivă zip

  • Comertul Electronic.doc

Te-ar putea interesa și

Proiectarea aplicațiilor de comerț electronic - aplicație de food-ordering

Progresele realizate recent în domeniile tehnologie-calculatoare, telecomunicatii si software, precum si în alte domenii ale informatiei, au...

Comerțul Electronic între Provocări și Responsabilități

Vorbind despre comertul electronic ca despre o noua economie, ne referim la o lume în care oamenii lucreaza cu creierul în defavoarea mâinilor. O...

E-Money și E-Banking

Capitolul 1 – E-money 1. 1. Banii şi moneda – concept, funcţii în accepţiunea clasică Banul provine din dinar – monedă bătuta a Sloveniei în...

Comerțul electronic în România din perspectiva integrării în UE

CAPITOLUL 1. COMERTUL ELECTRONIC. CONCEPTE SI DEFINITII 1.1. Definirea activitatii de comert „Comertul reprezinta schimbul de produse prin...

Comerț Electronic

COMERTUL ELECTRONIC : O NECESITATE Dezvoltarea fara precedent din ultimele doua decenii a tehnologiilor informationale determinate de...

Comerț Electronic

CAPITOLUL I: INTRODUCERE ÎN COMERTUL ELECTRONIC 1.1. Scurt istoric al comertului electronic Implicatiile dezvoltarii extrem de rapide a...

Comerțul Electronic

1.1. Dezvoltarea tehnologiei: Ultimii ani au stat marturie unei adevarate explozii a atentiei acordate în plan international rolului crescând al...

Comerțul Electronic Prezent și Perspectiv

INTRODUCERE Expansiunea din ultimii ani a sectorului construcţiilor a dus la dezvoltarea la fel de spectaculoasă a afacerilor cu materiale de...

Ai nevoie de altceva?