Compania de îmbuteliat Coca-Cola Iași SA

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 2753
Mărime: 121.71KB (arhivat)
Publicat de: Floare Danciu
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

1 Scurt istoric Coca-Cola

Produsul care a dat lumii gustul cel mai cunoscut s-a nascut în Atlanta, statul Georgia, la data de 8 mai 1886. Dr. John Styth Pemberton, un farmacist local, a produs, conform legendei, siropul Coca-Cola într-un vas de arama pe un trepied, în curtea din spate a casei sale. Socotind ca, cei doi C vor arata bine în reclame, Frank Robinson, partenerul si contabilul farmacistului Pemberton a sugerat numele si a scris marca înregistrata Coca-Cola.

Primul anunt publicitar pentru Coca-Cola a aparut curând în The Atlanta journal. Acesta invita oamenii însetati sa încerce noua si populara bautura carbonatata. În timpul primului an, vânzarile au atins în medie, modesta cifra de noua portii pe zi.

La data de 1 mai 1889, Asa Candler a publicat o reclama de o pagina în The Atlanta Journal, si a declarat firma sa ca singurii proprietari ai Coca-Cola...Delicios. Racoritor. Antrenant. Tonic. Titlul exclusiv de proprietate pe care Dl. Candler nu l-a obtinut de fapt decât în 1891, era în valoare de 2.300 dolari.

În anul 1892, flerul de comerciant al D-lui Candler a impulsionat vânzarea de sirop Coca-Cola facând-o sa sporeasca de aproape zece ori.

Împreuna cu fratele sau, John S. Candler, cu Frank Robinson, fostul partener al lui John Pemberton si alti doi asociati, domnul Candler a format o corporatie cu numele de The Coca-Cola Company. Capitalul initial a fost de 100.000 dolari.

Marca înregistrata Coca-Cola, folosita pe piata din anul 1886, a fost înregistrata la Biroul de Investitii al Statelor Unite la data de 31 ianuarie 1893. (Înregistrarea a fost reînnoita periodic.) În acelasi an s-a platit primul dividend; la 20 de dolari de actiune, acesta s-a ridicat la 20 la suta din valoarea înregistrata a unei actiuni. În fiecare an de atunci încoace, Compania a platit dividendele.

Crezând cu fermitate în reclama, domnul Candler a dezvoltat eforturile doctorului Pemberton depuse în domeniul marketing-ului distribuind mii de cupoane pentru o sticla de Coca-Cola gratuita. A promovat încontinuu produsul, distribuind amintiri, calendare, ceasuri si multe alte cadouri, toate cu marca înregistrata Coca-Cola. În 1894, în Vicksburg, Mississippi, Joseph A. Biedenharn a fost atât de impresionat de cerera crescânda de Coca-Cola pe care o vindea la pahar, încât a instalat o masinarie de îmbuteliat în spatele magazinului sau si a început sa vânda navete de Coca-Cola plantatorilor si fabricilor de cherestea de-a lungul râului Mississippi. El a fost primul îmbuteliator de Coca-Cola.

Îmbutelierea pe scara larga a fost posibila în 1899 când Benjamin F. Thomas si Joseph B. Whitehead din Chattanoga, Tennessee au obtinut dreptul exclusiv de a îmbutelia si vinde Coca-Cola în Statele Unite. Pâna în 1915 s-au folosit o mare varietate de ambalaje dar, pe masura ce s-a intensificat competitia au aparut tot mai multe imitatii. Coca-Cola merita un ambalaj distinct si, în 1916, îmbuteliatorii au aprobat sticla unica specifica, eleborata de Root Glass Company of Terre Haute, Indiana.

În 1919, pachetul de actiuni Coca-Cola ale D-lui Candler au fost vândute bancherului Ernest Woodruff din Atlanta si unui grup de investitori, contra sumei de 25 milioane de dolari. Afacerea a fost reîncorporata ca o corporatie din delaware si 500.000 de actiuni din cele ale Companiei au fost vândute public contra sumei de 40 dolari actiunea. Noul presedinte a pus accent deosebit pe calitatea produsului. Domnul Woodruff a initiat o campanie Bautura de calitate folosind un personal format din oameni cu înalta calificare pentru a încuraja si ajuta locurile unde Coca-Cola se vindea la pahar, în vânzarea agresiva si servirea corecta a bauturii. Cu ajutorul îmbuteliatorilor de frunte, conducerea Companiei a stabilit standarde de calitate pentru fiecare faza a operatiei de îmbuteliere. Domnul Woodruff a vazut un potential urias pentru afacerea cu sticle de Coca-Cola, asa ca suportul cu ajutorul reclamei si al marketing-ului a fost sporit substantial. La sfârsitul anului 1928, vânzarile de sticle Coca-Cola au depasit pentru prima data vânzarile la pahar.

Robert Woodruff a condus de-a lungul anilor afacerea Coca-Cola spre înaltimi de neegalat ale succesului comercial. Conceptele de comercializare ce sunt obisnuite astazi, erau considerate revolutionare pe vremea când ele au fost introduse de catre domnul Woodruff. Compania a fost prima care a introdus, de exemplu, inovatia cartonului de sase sticle, în primii ani ai decenului al treilea, permitând astfel consumatorului sa transporte mai usor Coca-Cola acasa.

Preview document

Compania de îmbuteliat Coca-Cola Iași SA - Pagina 1
Compania de îmbuteliat Coca-Cola Iași SA - Pagina 2
Compania de îmbuteliat Coca-Cola Iași SA - Pagina 3
Compania de îmbuteliat Coca-Cola Iași SA - Pagina 4
Compania de îmbuteliat Coca-Cola Iași SA - Pagina 5
Compania de îmbuteliat Coca-Cola Iași SA - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Compania de Imbuteliat Coca-Cola Iasi SA.doc

Te-ar putea interesa și

Politică de distribuție a Coca Cola HBC SRL

Coca Cola a reusit sa-si faca simtita prezenta pe piata internationala printr-o serie de promovari masive ale bauturilor racoritoare carbogazoase;...

Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat

INTRODUCERE În încercarea de a supraviețui , orice firmă, indiferent de dimensiunea și profilul său de activitate, dorește să-și îmbunătățească,...

Organizarea Activității De Marketing într-o Firmă de Distribuție a Bunurilor de Consum cu Referire la Firma Coca-Cola Iași

MARKETING - CONCEPTE GENERALE 1.1 Conditiile aparitiei si promovarii marketing-ului Marketingul nu îsi are originea in producerea unui fenomen...

Marketing Coca-Cola

CAPITOLUL I 1.1Esenţa marketing- concept şi definiţie Termenul marketing- noţiune complexă, cu largă circulaţie internaţională, semnifică...

Strategii de Îmbunătățire a Relațiilor cu Clienții într-o Firmă de Servicii Comerciale

Introducere Modernizarea societăţii reprezintă un proces care implică dezvoltarea tuturor laturilor vieţii economice, sociale şi culturale....

Coca Cola Company

COCA-COLA 1. Prezentarea societatii Coca -Cola 1.1.Scurt istoric Coca-Cola Produsul care a dat lumii gustul cel mai cunoscut s-a născut în...

Dosar de presă - Coca-Cola Company

Coca-Cola este bautura racoritoare a lumii care este savurata de sute de milioane de ori pe zi de oamenii de pe tot Globul. Coca-Cola reprezinta...

Linii de îmbuteliere Coca Cola

1.1. Coca-Cola, o marca americana, dar imbuteliata de greci Unul dintre cele mai valoroase branduri din lume, Coca-Cola, este prezent pe piata...

Ai nevoie de altceva?