Comportamentul Consumatorului - Berea Calsberg

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul I. Prezentarea firmei si a produsului pag.3
Capitolul II. Piata tinta pag.4
Capitolul III. Influente asupra deciziei de cumparare pag.7
Capitolul IV Procesul decisional de cumparare pag15
Capitolul V. Tendinte privind comportamentul de consum pag 20
Capitolul VI. Concluzii pag.23


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul I. Prezentarea firmei si a produsului
Se spune ca fiul unui berar , pe numele sau Jacob Christian Jacobsen, a urcat odata pe un deal din apropierea murdarului oras Copenhaga si s-a hotarat sa construiasca o noua fabrica de bere, pentru producerea careia sa foloseasca apa proaspata si curata. Aceasta se intampla intr-o zi de la mijlocul secolului al XIX-lea. Reteta de fabricatie originala provenea din Bavaria. S-a apucat de treaba si, pe la 1868, adica dupa aproape 20 de ani de munca, primele butoaie au fost trimise in Scothia. Astazi, peste 20 de milioane de persoane consuma zilnic bere Carlsberg. 
In Romania, berea Carlsberg a fost introdusa pe piata in luna mai 2001, fiind o marca comercializata de SC United Romanian Breweries Bere Prod SRL, ce mai detine si marca Tuborg. 
Berea Carlsberg produsa in Romania intr-o fabrica din Bucuresti are aceleasi caracteristici cu cele ale berii produse in Danemarca, datorita standardelor privind calitatea si cele pentru protectia mediului. Toate sticlele sunt identice din punct de vedere al calitatii materiilor prime utilizate, apei folosite in compozitie. Se prefera importul de materii prime din strainatate, deoarece cele autohtone nu se ridica la un nivel calitativ corespunzator. Apa folosita este extrasa dintr-un put de mare adancime continand apa plata, fara saruri minerale ce ar putea influenta gustul final. 
Sticla de Carlsberg are o forma unica, diferita de a oricarei marci de bere, putin alungita, de o culoare inchisa, ce nu permite sa se vada din exterior produsul propriu-zis. Eticheta de pe ambalaj este de culoare verde si contine toate elementele de identificare necesare vizualizarii pe raft. 
Produsul se comercializeaza doar la sticla, de 33 ml sau 0,5 l, frecventa si cantitatea cumparata depind de la un individ la altul, dar se estimeaza ca un consumator din piata tinta consuma cel putin de doua ori pe saptamana bere Carlsberg.
Capitolul II. Piata tinta
1.Caracterizare
Variabile de caracterizare:
Geografice: mediu urban
Demografice:
Varsta: 23-40 ani
Sex: barbati, femei
Ciclul de viata al familiei: cupluri tinere, casatorite sau 
nu, fara copii/cu un copil max.2
Ocupatia: in general, lucreaza in firme 
cu capital privat, au posturi ce le permit o viata 
dinamica, cu responsabilitati, in contact perma-
nent cu oamenii
Venitul: peste medie, intre 200-400 $
Pregatirea in general,studii superioare
Psihografice:
Clasa sociala: piata-tinta deservita de berea 
Carlsberg este in formare si se asdreseaza unei 
structuri sociale in formare, pe langa clasa sociala de 
varf, ce dispune de venituri ridicate, eliminandu-se 
clasa de jos, reprezentata de marea majorutate a 
populatiei.
Personalitatea: ambitios, descurcaret, stie ce vrea,
luptator, spirit de initiativa, accepta riscul, dinamic.
Stilul de viata: in piata-tinta se incadreaza " oameni 
care reusesc ", persoane pline de succes, carora le 
place sa simta ca pot controla situatiile.
Comportamentale:
Ocazia de achizitie: speciala, cu ocazia frecventarii 
unor baruri, cluburi, restaurante, impreuna cu prietenii
sau in supermarketuri pentru consumul de acasa.
Avantajele cautate: calitate, gust placut, grad de 
aciditate moderat, prospetimea apei.
Statutul utilizatorului: utilizator obisnuit; potential
utilizator
Fidelitatea: puternica, spre deosebire de 
absoluta
Rata de utilizare: medie
Constientizarea: constient, informat, dispus sa 
cumpere
Atitudinea fata de produs: pozitiva
2. Comparare cu piata concurentei
Berea Carlsberg este produsa de S.C. United Romanian Breweries Bereprod S.R.L., pe baza unei linii de fabricatie importata. Berea se produce in fabrica de la Bucuresti, avand toate caracteristicile identice cu cele ale berii produse in Danemarca.
Piata berii din Romania ste impartita intre urmatorii concurenti:
-SAB South African Breweries -10%;
-BBAG -18%;
-BHL Breweries Holding -20%;
-Interbrew -12%;
-URB United Breweries Holding -4%;
-Altii -36%.
Acestia sunt marii producatori de bere ce reprezinta concurenta pe piata autohtona a berii. Majoritatea produselor sunt adresate segmentului economic, ceea ce nu intra in piata tinta a marcii Carlsberg. Carlsberg are o imagine de marca foarte bine pozitionata in strainatate, iar pe piata romaneasca se concureaza, de asemenea, cu marci straine.
Principalii concurenti directi ai berii Carlsberg sunt Heineken, Amstel, Corona, Stella Artois.Piata tinta a acestor marci este reprezentata de de persoane cu un nivel al veniturilor ridicat, ce cauta un produs de o calitate deosebita. Imaginea acestor marci este foarte puternica in strainatate, Carlsberg si Heineken, de exemplu, concurandu-se puternic pe piata Danemarcei pentru suprematie.
Ca si in cayul berii Carlsberg, s-a incercat sa se acopere cererea din partea consumatorilor ce doreau o bere de calitate, de mare finete, ce putea reprezenta un anumit statut social.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comportamentul Consumatorului - Berea Calsberg.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!