Comportamentul consumatorului - Chio Chips

Proiect
6.7/10 (4 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 2566
Mărime: 166.37KB (arhivat)
Publicat de: Gabi Ion Chiriță
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Manolica Adriana
Prezentat in anul universitar 2006-2007, in cadrul FEAA Iasi

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1 2
  2. PREZENTAREA PRODUSULUI 2
  3. 1. DATE DESPRE PRODUS 3
  4. Scurt istoric: 3
  5. 2. DATE DESPRE CERERE 3
  6. Purtatorii cererii 4
  7. Segmentarea pieţei 4
  8. 3. DATE DESPRE OFERTĂ 5
  9. CAPITOLUL II 5
  10. PROCESUL DECIZIONAL DE CUMPARARE 5
  11. 1. CONŞTIENTIZAREA NEVOII 6
  12. 2. CĂUTAREA INFORMAŢIILOR 6
  13. 3. EVALUAREA VARIANTELOR 7
  14. 4. EFECTUAREA CUMPĂRĂRII 8
  15. 5. EVALUAREA DUPĂ CUMPĂRARE 8
  16. CAPITOLUL III 9
  17. ORIENTAREA DE MARKETING A FIRMEI CHIO CHIPS 9
  18. CAPITOLUL IV 12
  19. TENDINŢE PRIVIND COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI DE CHIPS-URI 12
  20. BIBLIOGRAFIE: 14

Extras din proiect

Capitolul 1

Prezentarea produsului

1. Date despre produs

Scurt istoric:

Istoria chips-urilor porneşte încă din secolul al XIX-lea. În acea vreme, un bucătar din statul New York, SUA, a pregătit cartofii într-o manieră total diferită în urma plângerilor unui client. A tăiat cartofii în felii foarte subţiri şi i-a prăjit în ulei încins până când aceştia au devenit brun - aurii. Acesta a fost începutul primelor chips-uri şi de atunci şi-au continuat marşul triumfal în jurul lumii.

Pe timpul producerii chips-urilor, cartofii sunt foarte bine spălaţi, curăţaţi şi verificaţi pentru defecte. Apoi aceştia sunt tăiaţi în felii de 1,2 milimetri grosime şi clătiţi foarte bine cu apa.

După ce feliile s-au uscat, acestea sunt prăjite în ulei vegetal într-o friteuză cu ardere continuă până când cartofii capătă un aspect galben şi o textură crocantă. Valurile distinctive de pe chips-uri rezultă din pierderea apei în timpul prăjirii. După prăjire,

chips-urile care sunt prea închise la culoare sau au defecte sunt sortate de către un senzor optoelectronic.

Chips-urile capătă gustul unic în containerul de aromatizare înainte de a fi cântăriţi, ambalaţi şi pregătiţi pentru livrare folosind cea mai modernă tehnologie.

În prezent, mult îndrăgitul snack este fabricat cu ajutorul unui proces de producţie puternic tehnologizat. Cum conţinutul de amidon şi apă şi mărimea cartofilor folosiţi sunt critice pentru calitatea produsului final, Intersnack foloseşte doar cartofi de primă clasă de la fermieri selectaţi cu grijă.

Intersnack este unul din principalii producători de snacks-uri sărate şi în alte ţări europene. Experţii în snacks-uri din Köln sunt lideri de piaţă atât în Cehia, Ungaria şi Slovacia, precum şi în Germania. De asemenea, Intersnack se situează în topul producătorilor de snacks-uri sărate în multe alte ţări.

2. Date despre cerere

Sezonalitatea cererii

Sezonalitatea cererii în cazul chips-urilor nu poate fi analizată în nici un fel, deoarece aceasta nu există. Chips-urile sunt consumate oricând, neexistând o perioadă anume în care acestea sunt cumpărate mai mult.

Purtătorii cererii

Cererea pentru chips-uri diferă foarte mult de la o persoană la alta, în funcţie de preferinţele şi gusturile fiecărei persoane. Aşadar pot fi întâlnite mai multe tipuri de chips-uri:

- Chips-uri cu sare

- Chips-uri cu paprica

- Chips-uri cu caşcaval

- Chips-uri gulaş

- Chips-uri cu svaiţer

În general, purtătorii cererii sunt în primul rând persoanele care locuiesc la oraş, dintre care cei mai mulţi sunt tinerii.

Segmentarea pieţei

Pentru consumarea chips-urilor nu există limite de vârstă, de sex, însă o variabilă foarte importantă în procesul de cumpărare este venitul.

Tipurile de segmentare folosite sunt: vârsta, venit, sex, mediul de provenienţă.

Chips-urile existente pe piaţă se adresează unor categorii de consumatori diferiţi, care sunt diferenţiaţi în principal după variabilele vârstă şi venit.

Sex: persoane atât de sex feminin, cât şi de bărbaţi.

În funcţie de vârstă : persoane cu vârsta cuprinsă între 14 – 25 ani. Persoanele de peste 25 de ani sunt influenţaţi de venit şi de aceea principalii consumatori sunt tinerii – cei care scot cei mai mulţi bani din buzunar.

Din punct de vedere geografic: persoane ce locuiesc preponderent în zonele urbane.

Preview document

Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 1
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 2
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 3
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 4
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 5
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 6
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 7
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 8
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 9
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 10
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 11
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 12
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 13
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 14
Comportamentul consumatorului - Chio Chips - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Comportamentul Consumatorului - Chio Chips.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect Cercetare de Marketing - Lay's

Capitolul I Problema de decizie A. Contextul decizional În ianuarie 2007 a intrat pe piaţa chipsurilor din România cel mai mare jucător de pe...

Plan de Marketing Lay's Sensations

CAPITOLUL I ASPECTE INTRODUCTIVE Gustarile sarate sunt preferatele tuturor cand vine vorba despre ceva rapid care sa taie foamea. Foarte dinamica...

Marketing lays

Scurt Istoric In spatele chipsurilor gustoase şi crocante Lay’s este o intreagă poveste. Lay’s este numele de brand pentru un număr de cip de...

Comportamentul consumatorului - iaurt

1. Prezentarea produsului 1.1 Scurt istoric: Iaurtul îşi are originea în Asia sau în Europa de est şi a apărut ca răspuns la nevoia de a conserva...

Balsam de rufe - comportamentul consumatorului

Capitolul 1. PREZENTAREA PRODUSULUI Balasamurile de rufe au fost introduse pentru prima oara pe piata in SUA la inceputul anului 1950,imediat dupa...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Comportamentul consumatorului - Chio Chips

a. Scurt istoric Istoria chips-urilor porneşte încă din secolul al XIX-lea. În acea vreme, un bucătar din statul New York, SUA, a pregătit...

Ai nevoie de altceva?