Comportamentul consumatorului de iaurt

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 27 în total
Cuvinte : 5992
Mărime: 553.02KB (arhivat)
Publicat de: Teohari Dima
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

CAP. I PREZENTAREA PRODUSULUI

1.1. DATE DESPRE PRODUS

Scurt istoric:

Iaurtul nu este o “revelaţie” a secolului nostru. Cu mii de ani în urmă, el era bine cunoscut de unele popoare din Orientul Mijlociu şi constituia un aliment de bază. Efectele sale benefice în vindecarea diverselor boli intestinale l-au făcut repede cunoscut iar modul de producere a lui nu a mai putut rămâne secret.

Iaurtul îşi are originea în Asia şi a apărut ca răspuns la nevoia de a conserva laptele peste cele câteva ore care urmau mulsului. Astfel a început aventura descoperirii nenumăratelor avantaje nutriţionale şi medicale pe care le deţine.

Coagularea laptelui a fost, desigur, descoperită absolut din întâmplare. În foarte multe ţări, Grecia, Turcia, Mongolia sau India, consumarea iaurtului face parte din tradiţie, dar începând cu anii '20 ai secolului al XX-lea, iaurtul se răspândeşte şi în Europa Occidentală. Cuvântul iaurt, care vine din limba turcă, youghurmak însemnând "a îngroşa", este utilizat în mod curent, atât în America de Nord-yoghurt, cât şi în Europa şi desemnează versiunea modernă a laptelui prins de altadată.

În societatea modernă, omul este asaltat în fiecare zi de ritmul cotidian impus de schimbările tot mai dese intervenite în evoluţia societăţii. Poluarea, stresul, intensele solicitări zilnice conduc inevitabil la o scădere a rezistenţei organismului, acesta fiind tot mai expus şi mai vulnerabil. Astfel, inevitabil, apar întrebări referitoare la menţinerea sănătăţii şi protejarea organismului. Acestea sunt întrebări pe care fiecare persoană şi le pune, chiar dacă nu le formulează în mod explicit.

Piaţa produselor lactate poate constitui un exemplu în privinţa consumului de iaurt din ce în ce mai ridicat la noi în ţară.

Iaurtul este considerat alimentul sănătos din familia lactatelor. Este considerat unul din alimentele care ajută la prelungirea vieţii. De obicei, iaurtul este corelat cu efectele sale benefice asupra organismului. Mulţi îl consumă drept adjuvant al digestiei. Iaurtul acidofil ajută la redobândirea florei bacteriene normale a colonului, ceea ce duce la o digestie completă şi la o valorificare mai bună a alimentelor bogate în fibre.

Dar, deşi astăzi, 30% din populaţia globului consumă iaurt în mod regulat şi este un aliment foarte apreciat pentru gustul său, iaurtul avea un statut aparte la începutul secolului nostru - când era consumat doar la indicaţia medicilor! Secolul XX l-a transformat într-un aliment pentru consumul zilnic.

Compoziţia chimică şi valoarea nutritivă a iaurtului

Iaurtul se prepară din lapte de vacă, de oaie, de capră sau de bivoliţă, pasteurizat sau fiert şi însămânţat cu culturi selecţionate de bacterii lactice specifice (Thermobacterium bulgaricum şi Streptococcus thermophilus). Laptele de oaie şi laptele de vacă se folosesc în amestec cu maximum 30% lapte de bivoliţă.

Întâi de toate, deşi obţinut prin fermentarea laptelui, iaurtul nu este un lapte fermentat obişnuit. Numai în prezenţa unor fermenţi specifici laptele devine iaurt. Iar toate calităţile lui provin de aici, fără excepţie. Chiar şi aroma specifică iaurtului şi gustul său sunt datorate în mod exclusiv acţiunii acestor fermenţi.

Preview document

Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 1
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 2
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 3
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 4
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 5
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 6
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 7
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 8
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 9
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 10
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 11
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 12
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 13
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 14
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 15
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 16
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 17
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 18
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 19
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 20
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 21
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 22
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 23
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 24
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 25
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 26
Comportamentul consumatorului de iaurt - Pagina 27

Conținut arhivă zip

  • Comportamentul Consumatorului de Iaurt.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Cercetarea Motivelor de Cumparare-Necumparare a Iaurtului Nutriday Natural

INTRODUCERE Cercetarea comportamentului consumatorului reprezinta un mod mai mult sau mai putin organizat si metodic de identificare a unor...

Piața iaurtului din România

1.1. Laptele in antichitate : Cele mai vechi informatii despre productia de lapte si prelucrarea laptelui se refera la laptele de vaca. Ele ar...

Procesul decizional de cumpărare - iaurtul

Scurt istoric: Iaurtul îsi are originea în Asia sau în Europa de est si a aparut ca raspuns la nevoia de a conserva laptele peste cele câteva ore...

Teoria comportării consumatorului

Introducere Analiza microeconomică este dedicată explicării comportamentelor individuale și interacțiunilor lor. În centrul atenției este situat...

Analiza comportamentului consumatorului organizațional

Analiza comportamentului cumparatorului organizational Comportamentul cumparatorului organizational, spre deosebire de cel al cumparatorului...

Cercetare de piață - iaurt

Tema cercetarii: Studierea preferintelor consumatorului fata de iaurt (Danone, Muller, Milli, Napolact). Scopul cercetarii: Stabilirea...

Iaurtul Danone

Capitolul 1 Prezentarea produsului 1.1. Date despre produs Scurt istoric: Iaurtul îşi are originea în Asia sau în Europa de est şi a apărut ca...

Analiza Pieței Iaurtului în România

Obiectivele studiului de piaţă -stabilirea preferinţelor populaţiei pentru iaurt; -identificarea profilului cumpărătorului de iaurt;...

Ai nevoie de altceva?