Comportamentul consumatorului de vin în Franța și România

Proiect
9/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: pptx
Pagini : 22 în total
Mărime: 1.54MB (arhivat)
Publicat de: David Butnaru
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Romania are o istorie de productie a vinurilor de aproape 4000 de ani si este in prezent unul dintre cei mai mari producatori de vinuri din lume, obtinand peste 500.000 de tone anual, in principalele regiuni viticole: Cotnari, Tarnave, Murfatlar sau Dealu Mare.

Cu toate ca ne situam in elita tarilor producatoare de vin, vanzarile de vinuri au scazut in Romania, atat cantitativ, cat si valoric, din cauza scaderii puterii de cumparare a consumatorilor, accizelor ridicate si diminuarii productiei de struguri cat si a lipsei de educatie si de incurajare pentru consum.

Acestor cauze li s-au adaugat si puternica ofensiva a producatorilor de bere si bauturi alcoolice, care au stimulat consumul intern prin multiple si costisitoare campanii promotionale.

In 2001, consumul de vin in Romania a ajuns la 4,7 milioane hl fata de 7,3 milioane hl in 1997. Consumul individual anual a scazut de la 32,4 litri in 1997 la numai 20,5 litri in 2000, ajungand in 2010 la umila cantitate de 12 litri, situandu-se astfel sub media Uniunii Europene de circa 37 litri.

Raportul ponderii in consumul mondial de vin

Concluzia:

Consumatorul de vin roman, prefera inlocuire licorilor bahice cu alternative mai accesibile din aceiasi categorie sau chiar inlocuieste consumul de vin cu consumu altor bauturi mai putin fine sau sanatoase(bere, coniac, vodca).

Tot o data, spre deosebire de alte culturi, consumul de vin la romani este mai degraba o necesitate decat un rasfat personal.

Franta este primul productor de vin din lume, fiind de asemenea pe primul loc si in ceea ce priveşte consumul de vin şi pe al doilea în privinţa consumului de vin spumos.

Francezii beau mai mult vin decat alte nationalitati, fiecare adult, consumand, in medie 64 de litri de vin pe an.

Consumatorul francez de vin are o rutina bine stabilita a consumului de vin, in medie o femeie consumand doua pahare pe zi iar un barbat trei.

In plus francezii considera

consumul de vin moderat

ca fiind benefic sanatatii

prezentand o serie de

avantaje.

Avantajele consumului de vin:

1.Sporeste longevitate

Bautorii de vin au o rată de mortalitate 34% mai mică decât bautorii de bere sau băuturi spirtoase.

2.Reduce riscul producerii atacului de cord

Cei care consuma vin moderat au sanse cu 30% mai mici de a suferi un atac de cord decat nonconsumatorii.

3. Reduce riscul diabetului de tip 2

Sansele de a dezvolta diabet zaharat de tipul 2 scad cu pana la 25% in cazul consumatorilor moderati.

4. Scade riscul de accident vascular cerebral

Posibilitatea de a suferi de un accident vascular cerebral scade cu pana la 50%.

5. Reduce riscul de cataractă

Cei care consuma vin sunt cu 43% mai puţin susceptibili de a dezvolta cataracta decât cei care consuma bere.

6. Reduce riscul cancerului de colon

Consumul moderat de vin (în special roşu) reduce riscul de cancer de colon cu 45%.

Conținut arhivă zip

  • Comportamentul Consumatorului de Vin in Franta si Romania.pptx

Alții au mai descărcat și

Plan de marketing internațional - vinul

Rezumat introductiv Vinul - comparatie paradoxala cu femeia - placere sau pacat? Produce euforie, duce la filozofie sau iubire, te poate...

Strategia de Comunicare - Water Shine Diamonds de la Maybelline

1. Noţiuni teoretice privind elaborarea strategiei de comunicare 1.1 Concept Pentru a asigura ansamblul de acţiuni de comunicare maximum de...

Strategii de Produs Cotnari

Rezumat introductiv Compania Cotnari este inima podgoriei Cotnari din anul 1948. Drumul vinului este lung, dar plin de recompense. Cotnari are...

Mixul de Marketing al Produsului Vin

MURFATLAR Podgoria Murfatlar este amplasată în una dintre cele mai bune regiuni, între Dunăre şi Marea Neagră, în centrul Podişului Dobrogei....

Marketing - Un Nou Produs de Vin

1.1 Scurt istoric Piata vinului este o piata matura afecatata puternic de evolutiile favorabile sau defavorabile determinate de obisnuintele...

Proiect publicitate ciocolată - Kandia

INTRODUCERE Compania Kandia își doreşte realizarea unei campanii publicitare pentru tabletele de ciocolată Kandia. Pentru realizarea unei campanii...

Campanie de PR Cotnari

COTNARI I. Brief de comunicare “Relaþiile publice sunt dificile, dar pot fi ºi amuzante. Nimic nu îþi poate oferi satisfacþia primitã în urma...

Efectele obezității

1. Constientizarea problemei 2. Informarea publicului 3. Educarea publicului 4. Schimbarea atitudinilor 5. Schimbarea comportamentului...

Te-ar putea interesa și

Politici și strategii globale de securitate alimentară

1. Conceptul de securitate alimentară 1.1. Problematica securității alimentare 1.2. Factori care influențează securitatea alimentară 1.3....

Piața vinurilor

Capitolul I: EXPRESIVITATEA COMUNICAŢIONALĂ A BRANDULUI 1.1. Consideratii generale privind brandul Etimologia cuvântului: “brand” vine din Old...

Tehnici de comerț exterior

Motivaţia Vinul bun rămâne ce a fost întotdeauna: un aliment, în principal, şi un medicament, în secundar, însoţind omul în toate momentele...

Mediul de afaceri românesc și piața serviciilor din România

Capitolul 1. Abordarea teoretică a mediului de afaceri Analiza mediului de afaceri este o preocupare reală a oamenilor de știință, fapt ce se...

Analiza și calitatea băuturilor alcoolice

Argument Bauturile alcoolice sunt alimente facultative in alimentatia omului; totusi, ele sunt aproape nelipsite in consumul zilnic al populatiei....

Analiza calității senzoriale a vinului - mărfuri alimentare

Istoricul vinului Istoria vinului este la fel de lungă ca istoria civilizaţiei umane. Vinul îl însoţeşte pe om încă din zorii istoriei, fapt...

Marketing International- Vinuri-Spania

CAP 1. Prezentarea produsului şi a ţării 1.1. Prezentarea produsului Vinurile exportate în Spania pentru comercializare sunt Vinuri de vinotecă...

Marketing Internațional

REZUMAT INTRODUCTIV Pentru orice afacere este foarte important momentul lansării precum şi modalitatea de intrare pe pieţele străine. De aceea,...

Ai nevoie de altceva?