Extras din proiect
Introducere
Fie că discutăm de produse tradiţionale definite de parametri prepoderent fizici sau discutăm despre produsele mass-media, cu parametri mult mai subtili, informaţionali, putem spune fără nici o urmă de incertitudine că scopul marketerilor este acelaşi: a convinge consumatorul că produsul promovat este cel mai potrivit pentru a satisface nevoile acestuia.
Astfel, e important a cunoaște atitudinile consumatorului, ”aprecierea în mod diferit a conduitelor și reprezentarea într-o manieră mult mai calitativă și intuitivă a comportamentului său este singurul interes al acestor noi strategii creative de la începutul anilor ’90.”
Ne vom propune în această lucrare să urmărim câteva din mecanismele ce guvernează comportamentul consumatorului de radio printr-o investigare specifică asupra ascultătorilor radioului local. În primele două capitole ale lucrării vom trata problemele pe care le ridică evaluarea mass media din perspectiva de produs , ne vom opri apoi asupra unor noţiuni din sfera psihologiei consumatorului iar în ultima parte a lucrării vom urmări punctual printr-un studiu mecanismele propriu zise ale consumatorului de radio. Metoda de cercetare alesă a fost cercetarea documentelor şi sondajul de opinie prin intermediul unor interviu structurate şi semistructurate
Cap I Specificitatea radioului ca produs
Vom afirma printr-o convenţie că radioul ca produs este definit prin totalitate conţinutului mediatic difuzat de un emiţător autorizat şi care este receptat de un număr de persoane-beneficiari sau consumatori de informaţie.
Noile teorii ale comunicării, fundamentate în varianta lor modernă Gregory Bateson şi Şcoala de la Palo Alto, stabilesc o serie de principii generale după care se desfăşoară comunicarea şi gestionarea informaţie
- orice comunicare este un fenoment interacţional;
- orice comportament social are o valoare comunicativă;
- orice mesaj comportă doup niveluri de semnificaţie, unul informativ şi al doila relational, care leagă interlocutorii; primul nivel ţine de componenta cognitivă,cel de-al doilea de cea afectivă
În baza acestor principii, Şcoala de la Palo Alto a elaborat o serie de axiome considerate fundamentale pentru analiza proceselor de comunicare. Fără a insista asupra teoriei comunicării şi modelelor pe care ea le propune, ne vom referi la câteva din axiomele Şcolii de la Palo Alto care ne vor permite să identificăm o parte a caracteristicilor de produs ale radioului.
Prima Axiomă :nu putem sa nu comunicam. Nevoia de comunicare este internă şi profundă. Orice comportament este purtator de mesaj.
Axioma a III-a. Orice comportament reprezintă o angajare şi desemnează o relaţie.Comunicarea, pe langă faptul ca transmite o informţie, induce şi un comportament.
Axioma a VI-a Orice schimb comunicational este simetric si complementar,dupa cum el se bazeaza pe egalitatea sau difernta partenerilor. Dinamicainteractiunilor simetrice presupune nu doar raporturi actuale de egalitate ci si unproces de minimizare a diferentelor. In cazul relatiei asimetrice, comunicareaevolueaza in directia maximizarii diferentelor. Existenta diferentelor intre parteneriproduce diferite perturbatii ale efectelor finale ale comunicarii si asupra relatieidintre interlocutori.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Comportamentul Cosumatorului.doc