Comportamentul de Consum Parfum Kenzo

Extras din proiect Cum descarc?

1.Prezentarea produsului
Cuvântul „parfum” vine din sintagma latinească „per fumus”, însemnând „în întregime fum”. Francezii mai târziu au dat numele de parfum mirosurilor plăcute care plutesc în aer la arderea tămâii. Au existat puţine perioade în istorie care nu au fost influenţate de parfum. Istoria parfumului este adesea împletită cu istoria rasei umane.
Primul tip de parfum a fost tămâia. Ea a fost descoperită de către mesopotamieni acum 4000 de ani. Primul parfum modern din istorie este Chanel No.5, al celebrei Coco Chanel, cu arome de neroli şi ylang-ylang, note de iasomie şi trandafir de mai, o bază de lemn de santal, rădacină de vetiver şi bourbon de vanilie.
Parfumurile au fascinat dintotdeauna, fiind considerate nu doar un lux necesar, ci şi un simbol al civilizaţiei, o arta ai cărei maeştri erau respectaţi şi aproape temuţi, fiind vazuţi în Antichitate ca deţinători ai tainelor zeilor, iar mai apoi, în Evul Mediu, devenind nu doar parfumieri, ci şi alchimişti şi magi. Epoca modernă şi contemporană îi transformă pe parfumieri în specialişti foarte căutaţi şi "vânaţi" de marile case producătoare, un adevarat profesionist fiind foarte greu de pregătit şi păstrat, într-o lume în care concurenţa este deosebit de puternică.
De-a lungul secolelor, parfumurile au aţâţat şi au sedus simţuri, câştigând tot mai mulţi adepţi şi ajungând să fascineze o lume întreagă. Astăzi parfumul reprezintă, incontestabil un « must have » pentru oricine doreşte să fie la modă.
În funcţie de componentele constituite, parfumurile se împart în mai multe clase :
-Familia aldehidelor
-Familia verzi florale
-Familia proaspăt florale
-Familia clasice orientale
-Familia florientale
-Familia arome naturale
-Familia orientale fructate
-Familia orientale animale
-Familia Chypres
-Familia Fougere
-Familia aromelor ozonice.
Aceste familii sunt atât de numeroase datorită segmentelor de piaţă ce s-au format în urma preferinţelor fiecăruia. Gustul şi preferinţa fiecăruia fiind unul dintre criteriile de segmentare a pieţei parfumurilor. Piaţa parfumurilor mai este segmentată şi în consumatori sensibili la preţ, consumatori care vor exclusivitate şi doresc să îşi satisfacă nevoia de stimă ; segmentarea se face şi în funcţie de vârstă, sex, mediul în care trăiesc.
În Romania, piaţa parfumurilor reprezintă 25% din totalul cosmeticelor, fiind cotată la o valoare de aproximativ 250 de milioane de euro. Trei tipuri de jucători acţionează pe piaţa parfumurilor: mass-market, "masstige" care traduce prin « lux la preţuri rezonabile » (combinatia dintre mass-market si prestige) si cei de lux.
Cei mai mulţi români preferă să folosească parfumuri în trend, care poartă pe ele sigla multinaţionalelor precum: Oriflame sau Avon, companii care promovează marketingul direct. Reprezentanţe mari în Romania sunt şi ale companiilor Coty sau firme distribuitoare de mărci importante cum ar fi Everet, distribuitor al parfumurilor Calvin Klein, Hugo Boss sau Cerutti. La capitolul popularitate însă, un parfum precum Giordani, Little Black Dress, Individual Blue sau Rebel deţine supremaţia pe piaţă, cel puţin în vânzări. 
Succesul lor derivă clar din calitate, dar un parfum este cumpărat şi pentru satisfacerea nevoilor emoţionale, pentru senzaţia de exclusivitate, naturaleţe şi distincţie. Cu toate acestea, una din patru femei achiziţionează un parfum similar, dupa cum ne spun surse din piaţă. De asemenea, “şapte din zece femei folosesc zilnic cel puţin un produs parfumat, performanţa întrecută în Europa de Est doar de Slovenia, Cehia şi Bulgaria”, după cum precizează pentru Wall-Street, Andreea Catu, PR specialist în cadrul companiei Avon Cosmetics România.
În România există companii care aduc în ţară parfumuri din strainătate şi le comercializează în marile complexe comerciale şi parfumerii, o astfel de companie este Privilege International Cosmetic (22 magazine proprii în centrele comerciale). Compania importă mărci de parfumuri precum Yves Saint Laurent, Gucci, Carolina Herrera, Escada, Paco Rabanne. Printre cele mai importante lansări din ultima perioadă, reprezentanţii Privilege amintesc L'Homme -YSL, Into the Blue - Escada, Femme - Mont Blanc, Herrera Aqua - Carolina Herrera.
Chiar şi atunci când ne referim la parfumuri putem vorbi despre o anumită sezonalitate. Vânzările mai mari se înregistrează în special în perioadele de sărbători, momente în care parfumurile sunt oferite drept cadouri. Marile case de parfumuri au lansat însă şi parfumuri ce se poartă în funcţie de anotimp.
Aproape 50% din totalul vânzărilor de parfumuri se înregistrează în magazinele specializate de cosmetice.


Fisiere în arhivă (1):

  • Comportamentul de Consum Parfum Kenzo.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!