Comunicarea Managerială a Organizației

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 25 în total
Cuvinte : 12492
Mărime: 189.69KB (arhivat)
Publicat de: Paulina Drăghici
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Andone Florin

Extras din proiect

Comunicăm informaţii, atitudini, sentimente, emoţii, idei; comunicăm pentru a informa, a convinge, a impresiona, a determina acţiunea cuiva sau doar pentru amuzament.

Comunicarea este un proces extrem de complex: se realizează prin intermediul mai multor feluri de limbaje, poate fi perturbată de diferiţi factori, depinde de contextul în care are loc şi este specifică fiecărui individ; poate avea loc la diferite niveluri. Anumite procese mentale şi atitudinile noastre fac ca atunci când comunicăm să nu avem minţile deschise, ci să ne uităm unii la alţii prin nişte “filtre” perceptuale.

Calitatea comunicării. Zone de interes pentru oameni de afaceri.

Elemente ale procesului de comunicare

Există numeroase diferenţe între “a spune” şi “a comunica”, sau între “a auzi” şi “a asculta”. “A spune” este un proces într-un singur sens; “ a comunica” presupune transfer de informaţie în ambele sensuri.

Vorbind despre comunicare, avem în vedere trei componente:

- comunicarea exteriorizată, care cuprinde acţiunile verbale şi neverbale observabile de către interlocutori;

- metacomunicarea şi intracomunicarea, componente neobservabile direct ale comunicării.

Componenta observabilă a procesului de comunicare se poate manifesta în mediul de comunicare oral, prin vorbire şi ascultare, iar în cel scris, prin scriere şi citire; procesele de input de informaţie sunt ascultarea şi citirea, cele de output sunt vorbirea şi scrierea.

Metacomunicarea (gr. meta- “dincolo de”, “în plus faţă de”) se referă la sensul perceput al mesajului, la “mesajul despre mesaj”; este ceea ce înţelegem despre cuvinte.

Intracomunicarea este procesul de comunicare la nivelul sinelui, prin care “comentăm” un mesaj primit, ne argumentăm nouă înşine, ne răspundem la întrebări, ne admonestăm, vorbim cu noi înşine.

Mesajul este un element complex al procesului de comunicare şi are cel puţin două dimensiuni:

- conţinutul, care se referă la informaţii despre lumea lui E şi R

- relaţia, care se referă la informaţii despre corelarea dintre aceştia.

Nu răspundem direct la stimulii pe care-i recepţionăm cu ajutorul organelor de simţ (imagini, sunete, senzaţii), ci le ataşăm întâi sensuri şi simboluri pe baza cărora răspundem. De aici pot apărea diferenţe majore între mesajul trimis şi mesajul receptat.

Feedbackul este o formă specifică de mesaj cu funcţiuni aparte; poate fi o reacţie la mesajul iniţial, poate fi solicitat, acordat sau utilizat.

Mesajele se pot transmite prin intermediul limbajului:

- verbal , cu ajutorul cuvintelor;

- neverbal, limbajul corpului, al spaţiului, al timpului, al lucrurilor;

- paraverbal, formă orală de limbaj neverbal: tonalitatea şi inflexiunile vocii, ritmul de vorbire, modul de accentuare a cuvintelor, pauzele dintre cuvinte, ticurile verbale.

Mesajele în sine nu sunt complete: semnificaţia mesajului se află în emitentul acestuia, în tot ce putem observa sau nu putem observa în comunicarea lui.

“Căile” urmate de mesaje se numesc “canale de comunicare” şi pot forma, printr-o anumită ordonare, reţele de diferite tipuri şi forme.

Canalele pot fi:

- formale, prestabilite pentru a sprijini îndeplinirea unor anumite obiective; presupun o anumită rutină (de exemplu, sistemul canalelor de raportare într-o organizaţie);

- neformale, se stabilesc pe alte baze decât regula impusă: prietenia, preferinţele, interesul personal (de exemplu, canalele de diseminare a bârfei, zvonurilor).

Mediul de comunicare poate fi oral sau scris, după modalitatea de comunicare utilizată. Suportul tehnic cuprinde toate mijloacele tehnice: telefon, calculator, fax, telex, mijloace audio-video.

Zgomote, bariere, filtre împiedică transmiterea şi receptarea mesajului. Perturbaţiile sunt de natură:

- externă- stimuli vizuali, telefonul care sună în permanenţă;

- internă- factori de natură fiziologică, perceptuală, semantică, interpersonală (de relaţie cu interlocutorul) sau intrapersonală (care ţin, de exemplu, de imaginea de sine).

Comunicarea este un proces ireversibil, nu putem “şterge” mesajul din mintea receptorului, nici sentimentele, trăirile acestuia generate de mesaj (chiar dacă revenim asupra lui). Comunicarea are loc într-un context. Intre comunicare şi context are loc o interacţiune permanentă.

Niveluri la care are loc comunicarea

Pentru analiză am ales modelul “ferestrei lui Johari”. Conform acestui model, din punctul de vedere al informaţiei pe care o stocăm, orice persoană poate fi privită ca având mai multe zone în care “adună” informaţia despre sine şi despre lumea din jur:

- zona deschisă – de al cărei conţinut suntem conştienţi şi pe care suntem dispuşi să-l dezvăluim altora; conţine informaţii comune cu interlocutorul : discuţii amintiri, cunoştinţe comune;

- zona ascunsă – de al cărei conţinut suntem conştienţi, dar pe care, în mod deliberat, nu dorim să-l dezvăluim şi altora: sentimente, reacţii, impulsuri pe care le considerăm antisociale, evenimente în care am acţionat altfel decât conform cu propriile standarde sau cu cele ale grupului;

- zona oarbă – de al cărei conţinut noi nu suntem conştienţi, dar care este parte din noi şi ceilalţi pot să îl “vadă”, doar noi suntem “orbi”: sentimente şi trăsături pe care nu le recunoaştem ca fiind ale noastre;

- zona necunoscută – conţine date despre care nici noi, nici ceilalţi nu suntem conştienţi: sentimente, tendinţe şi impulsuri puternic reprimate, talente şi potenţiale complet necunoscute, reacţii caracteristice care apar doar în situaţii critice, deosebite; “ieşiri” de care ne autouimim sau talente pe care nu le bănuiam.

Preview document

Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 1
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 2
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 3
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 4
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 5
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 6
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 7
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 8
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 9
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 10
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 11
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 12
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 13
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 14
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 15
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 16
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 17
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 18
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 19
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 20
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 21
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 22
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 23
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 24
Comunicarea Managerială a Organizației - Pagina 25

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea Manageriala a Organizatiei.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Comunicarea Managerială în Organizațiile Europene

Comunicarea în general şi comunicarea managerială în special, este o caracteris-tică fundamentală a existenţei fiind socotită ca o dimensiune...

Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice

Motto: „Când nu ştii încotro te îndrepţi, vântul nu-ţi este niciodată favorabil.” - Seneca - 1. Cuvânt introductiv, sau scurtă pledoarie pentru...

Perfecționarea Comunicării Organizaționale în Cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara

CAP. I. COMUNICAREA ORGANIZAŢIONALĂ 1.1. DEFINIRE Comunicarea e asemenea unui “nor gros” pe care vînturile îl tot “împing şi îl destramă şi care...

Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional

INTRODUCERE “Aproape fiecare problemă, fiecare conflict, fiecare greşeală sau neînţelegere are la nivelul cel mai de jos o problemă de...

Studiu privind rolul comunicării în motivarea angajaților

Introducere “Nimic nu este mai greu în lume decât a înţelege pe altul, şi iarăşi, fără a-l înţelege, este peste putinţă să-l convingi. “ Titu...

Comunicarea în cadrul organizației

CAPITOLUL I “Cuvântul conţine un ce sfânt care ne interzice să facem din el un joc al hazardului.” (Baudelaire) COMUNICARE ŞI CONDUCERE 1.1....

Comunicarea Managerială

Capitolul I Ce este comunicarea managerială 1.1 Ce este comunicarea și ce importanță are în management Comunicarea este prezentă in tot ce facem...

Comunicare Managerială

1. CARACTERISTICI ALE COMUNICĂRII MANAGERIALE Comunicarea managerială nu poate fi privită în afara managementului. Ea reprezintă o componentă...

Ai nevoie de altceva?