Comunicarea Manageriala a Organizatiei

Extras din proiect Cum descarc?

Comunicam informatii, atitudini, sentimente, emotii, idei; comunicam pentru a informa, a convinge, a impresiona, a determina actiunea cuiva sau doar pentru amuzament.
Comunicarea este un proces extrem de complex: se realizeaza prin intermediul mai multor feluri de limbaje, poate fi perturbata de diferiti factori, depinde de contextul in care are loc si este specifica fiecarui individ; poate avea loc la diferite niveluri. Anumite procese mentale si atitudinile noastre fac ca atunci cand comunicam sa nu avem mintile deschise, ci sa ne uitam unii la altii prin niste "filtre" perceptuale.
Calitatea comunicarii. Zone de interes pentru oameni de afaceri.
Elemente ale procesului de comunicare
Exista numeroase diferente intre "a spune" si "a comunica", sau intre "a auzi" si "a asculta". "A spune" este un proces intr-un singur sens; " a comunica" presupune transfer de informatie in ambele sensuri.
Vorbind despre comunicare, avem in vedere trei componente:
- comunicarea exteriorizata, care cuprinde actiunile verbale si neverbale observabile de catre interlocutori;
- metacomunicarea si intracomunicarea, componente neobservabile direct ale comunicarii.
Componenta observabila a procesului de comunicare se poate manifesta in mediul de comunicare oral, prin vorbire si ascultare, iar in cel scris, prin scriere si citire; procesele de input de informatie sunt ascultarea si citirea, cele de output sunt vorbirea si scrierea.
Metacomunicarea (gr. meta- "dincolo de", "in plus fata de") se refera la sensul perceput al mesajului, la "mesajul despre mesaj"; este ceea ce intelegem despre cuvinte.
Intracomunicarea este procesul de comunicare la nivelul sinelui, prin care "comentam" un mesaj primit, ne argumentam noua insine, ne raspundem la intrebari, ne admonestam, vorbim cu noi insine.
Mesajul este un element complex al procesului de comunicare si are cel putin doua dimensiuni:
- continutul, care se refera la informatii despre lumea lui E si R
- relatia, care se refera la informatii despre corelarea dintre acestia.
Nu raspundem direct la stimulii pe care-i receptionam cu ajutorul organelor de simt (imagini, sunete, senzatii), ci le atasam intai sensuri si simboluri pe baza carora raspundem. De aici pot aparea diferente majore intre mesajul trimis si mesajul receptat. 
Feedbackul este o forma specifica de mesaj cu functiuni aparte; poate fi o reactie la mesajul initial, poate fi solicitat, acordat sau utilizat.
Mesajele se pot transmite prin intermediul limbajului:
- verbal , cu ajutorul cuvintelor;
- neverbal, limbajul corpului, al spatiului, al timpului, al lucrurilor;
- paraverbal, forma orala de limbaj neverbal: tonalitatea si inflexiunile vocii, ritmul de vorbire, modul de accentuare a cuvintelor, pauzele dintre cuvinte, ticurile verbale.
Mesajele in sine nu sunt complete: semnificatia mesajului se afla in emitentul acestuia, in tot ce putem observa sau nu putem observa in comunicarea lui. 
"Caile" urmate de mesaje se numesc "canale de comunicare" si pot forma, printr-o anumita ordonare, retele de diferite tipuri si forme.
Canalele pot fi:
- formale, prestabilite pentru a sprijini indeplinirea unor anumite obiective; presupun o anumita rutina (de exemplu, sistemul canalelor de raportare intr-o organizatie);
- neformale, se stabilesc pe alte baze decat regula impusa: prietenia, preferintele, interesul personal (de exemplu, canalele de diseminare a barfei, zvonurilor).
Mediul de comunicare poate fi oral sau scris, dupa modalitatea de comunicare utilizata. Suportul tehnic cuprinde toate mijloacele tehnice: telefon, calculator, fax, telex, mijloace audio-video.
Zgomote, bariere, filtre impiedica transmiterea si receptarea mesajului. Perturbatiile sunt de natura:
- externa- stimuli vizuali, telefonul care suna in permanenta;
- interna- factori de natura fiziologica, perceptuala, semantica, interpersonala (de relatie cu interlocutorul) sau intrapersonala (care tin, de exemplu, de imaginea de sine).
Comunicarea este un proces ireversibil, nu putem "sterge" mesajul din mintea receptorului, nici sentimentele, trairile acestuia generate de mesaj (chiar daca revenim asupra lui). Comunicarea are loc intr-un context. Intre comunicare si context are loc o interactiune permanenta.
Niveluri la care are loc comunicarea
Pentru analiza am ales modelul "ferestrei lui Johari". Conform acestui model, din punctul de vedere al informatiei pe care o stocam, orice persoana poate fi privita ca avand mai multe zone in care "aduna" informatia despre sine si despre lumea din jur:
- zona deschisa - de al carei continut suntem constienti si pe care suntem dispusi sa-l dezvaluim altora; contine informatii comune cu interlocutorul : discutii amintiri, cunostinte comune;
- zona ascunsa - de al carei continut suntem constienti, dar pe care, in mod deliberat, nu dorim sa-l dezvaluim si altora: sentimente, reactii, impulsuri pe care le consideram antisociale, evenimente in care am actionat altfel decat conform cu propriile standarde sau cu cele ale grupului;
- zona oarba - de al carei continut noi nu suntem constienti, dar care este parte din noi si ceilalti pot sa il "vada", doar noi suntem "orbi": sentimente si trasaturi pe care nu le recunoastem ca fiind ale noastre;
- zona necunoscuta - contine date despre care nici noi, nici ceilalti nu suntem constienti: sentimente, tendinte si impulsuri puternic reprimate, talente si potentiale complet necunoscute, reactii caracteristice care apar doar in situatii critice, deosebite; "iesiri" de care ne autouimim sau talente pe care nu le banuiam.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea Manageriala a Organizatiei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!