Extras din proiect
Dezvoltarea societăţii informaţionale, a reţelei informatice, creşterea numărului de utilizatori şi a volumului de informaţii necesare publicului, fac ca mediile de transmitere şi de difuzare a cunoştinţelor şi informaţiilor să fie cât mai diverse, dar şi cât mai atractive şi mai uşor de utilizat şi descifrat.
În aceste condiţii, instituţii precum cele de drept public sau drept privat aleg să sintetizeze şi să-şi împărtăşească informaţiile cu ajutorul site-urilor web.
Astfel a apărut nevoia unei noi organizări a instituţiilor publice spre folosul cetăţeanului, spre ajutorarea lui. Ţinând cont de noile tehnologii s-a dorit implementarea unui program conform cerinţelor Uniunii Europene.
Guvernarea electronică se referă la modalitatea de conexiune între autorităţi şi persoanele fizice sau juridice. Aceasta are ca scop creşterea gradului de participare politică a cetăţenilor şi eficientizarea aparatului administrativ, îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice, consolidarea democraţiei şi facilitarea accesului la resursele informaţionale.
Între noua axă formată Guvern-Cetăţean intră atât informarea cetăţeanului cu privire la acţiunile puterii publice şi astfel o mai mare transparenţă a actului administrativ cât şi furnizarea de servicii electronice către cetăţean. Dacă în ceea ce priveşte posibilitatea fiecărui individ de a se informa on-line se observă că majoritatea instituţiilor cu rol determinant în buna funcţionare a aparatului administrativ au un site propriu pe care sunt postate informaţiile necesare, în ceea ce priveşte furnizarea de servicii electronice, situaţia nu se prezintă aşa de bine: în unele localităţi există posibilitatea de a plăti on-line taxele şi impozitele datorate statului, dar puţini cetăţeni apelează la aceste servicii din diferite motive cum ar fi: lipsa de încredere, a sursei de internet, neadaptare la noile tehnologii.
Aplicaţiile de eGovernment pot avea un rol determinant în schimbarea mentalităţilor. Un eProcurement eficient şi transparent va creşte încrederea în Internet, iar un sistem de plată a impozitelor simplu de utilizat va face multe firme şi cetăţeni să dorească să utilizeze tehnologiile informaţiei, în loc să se confrunte cu pierderea actuală de energie şi timp.
Elemente de transparenţă
Site-ul Primăriei Mehedinţi a obţinut un punctaj de 4,17; dintr-un maxim de 5 puncte, fiind astfel considerat cel de-al şaselea site al administraţiei locale din România. Primăria Mehedinţi a pregătit un sistem online care a simplificat birocraţia la care sunt supuşi în fiecare zi locuitorii oraşului. Prin acest proiect, primăria îşi propune să diversifice paleta de categorii de servicii online.
Site-ul primăriei este foate bine structurat, în partea din stânga se pot găsi informaţii cu privire la primăria Mehedinţi, Consiliul Local şi Informaţii Publice.
Se pot accesa în cadrul site-ului declaratiile de avere, dar si declaratiile de interese, a întregului personal, incluzându-le şi pe cele ale primarului, printr-o listă ordonată alfabetic , şi conform Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public: “Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României”.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Comunicarea pe Internet - Aplicatie in Cazul Primariei Mehedinti.doc