Conceptul de Agroturism în România

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 25 în total
Cuvinte : 8061
Mărime: 87.04KB (arhivat)
Publicat de: Ilona Dumitru
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. Argument
  2. Cap.I Conceptul de turism rural si agroturism
  3. 1 1Conceptul de turism rural
  4. 1 2Conceptul de agroturism
  5. Cap II Evoluţia activitaţilor de turism din România
  6. 2 1 Forme şi etape evolutive ale turismului rural din România
  7. 2 2 Etapele de lansare ale unui produs agroturistic in România
  8. Cap III Coordonate si dimensiuni ale agroturismului românesc
  9. 3 1 Aspecte actuale ale turismului rural românesc
  10. 3 2 Punctele forte ale agroturismului românesc
  11. 3 3 Punctele slabe ale agroturismului românesc
  12. 3 4 Avantajele generate de turism in zonele rurale din România
  13. Cap IV Perspective de dezvoltare ale turismului românesc
  14. 4 1 Afacerea în agroturism, motivaţie şi oportunităţi
  15. 4 2 Strategia politicii de dezvoltare rurala din Romania
  16. 4 3 Propuneri pentru dezvoltarea agroturismului
  17. Anexe
  18. Bibliografie

Extras din proiect

Argument

Agricultura fără îndoială, a fost odinioară singura ramură a economiei Activităţile agricole produceau nu numai hrana, dar şi energia, fibrele textile şi toate celelalte lucruri necesare traiului În zilele noastre lucrurile s-au schimbat Conform raportărilor unor ţări, agricultura propriu-zisă nu mai reprezintă decât o fracţiune destul de neînsemnată din venitul naţional şi această fracţiune este cu atât mai redusă cu cât ţara respectivă este considerată ca fiind mai bogată Aceasta este o consecinţă a progresului tehnologic şi a avantajelor oferite de nivelul înalt al specializării muncii S-ar putea trage concluzia – şi unii nu consideră că aceasta ar putea fi o greşeală – că sectorul agricol şi-a pierdut din importanţă şi nu mai merită aceiaşi consideraţie sau atenţie

Dacă sectorul agricol tradiţional este în declin relativ, se pot dezvolta în sectorul rural numeroase alte activităţi care nu sunt agricole neapărat, dar care sunt inseparabile de agricultură pentru că ele se ocupă cu spaţiul geografic (la fel ca şi agricultura) şi depind de ,,externalităţi’’(acele bunuri economice, care din motive tehnice nu pot fi obiectul schimbului în piaţă, precum petrecerea timpului liber în spaţiul rural, activitate atribuită agroturismului) Aceste activităţi rurale nonagricole erau altădată neglijate, deoarece preocupările referitoare la producerea hranei, rare şi scumpe, în mod evident primau asupra valorilor estetice şi ludice

Valorile rurale sub formă de servicii agroturistice sunt dificil de vândut direct în piaţă pentru a se putea realiza o rentabilitate Totuşi, se pot obţine venituri din astfel de externalităţi, cum ar fi de cazare, masă şi activităţi agricole de agrement, întrucât cu greu se poate interzice citadinilor petrecerea timpului liber în mediul rural, aceştia fiind nerăbdători să-şi caute rădăcinile lor rurale şi totodată sunt dornici să recâştige contactul cu natura În România agroturismul mai este încă un ,,concept’’ deoarece această activitate nu a cunoscut un proces de dezvoltare prin care să se impună pe piaţa turistică din ţara noastră şi să constituie o activitate din care locuitorii acestei ţări (în special cei din mediul rural) să obţină profit şi în acelaşi timp sa contribuie la conturarea unei imagini mai favorabile a României pe plan internaţional Cu toţii ştim că România, în acest moment este o ţară săracă şi se află în o aşa zisă ascensiune economică bazată mai mult pe industrializare ignorându-se faptul că, principala noastră opţiune in ceea ce priveşte dezvoltarea economică a zonelor rurale ar trebui să fie agricultura şi turismul specific acestei ramuri (turismul rural)

În această lucrare este prezentată bilanţul actual al agroturismului din România cu părţile sale forte dar şi slabe, cu oportunităţile turismului rural din ţara noastră dar şi cu propunerile pentru ca această activitate să devină una reprezentativă pentru turismul României şi în acelaşi timp o importantă sursă de profit pentru cetăţeni şi pentru economia ţării Însă pentru ca agroturismul să ajungă la stadiul de activitate stabilă şi reprezentativă a României va fi nevoie de o schimbare a concepţiei asupra standardelor de viaţă şi civilizaţie pentru că doar aşa ne vom dezvolta, prin bun simţ şi responsabilitate

Cap 1 Conceptul de turism rural şi agroturism

1 1 Conceptul de turism rural

Conceptul de produs turistic rural este delimitat de totalitatea bunurilor şi serviciilor oferite turiştilor de către o organizaţie, ferma etc (transport, cazare, masa, agrement) Din punct de vedere al turistului, produsul turistic acoperă experienţa completă de la plecarea de acasă şi pană la întoarcere

În mod obiectiv,produsul turistic este esenţa marketingului turistic El reprezintă, de fapt, acele avantaje pe care potenţialii consumatori le aşteaptă

Fiecare produs turistic are trei niveluri :

- esenţa produsului (reprezintă ceea ce cumpără turistul:vacanţa in mediul rural);

- produsul tangibil (include caracteristicile, calitatea);

- produsul dezvoltat (include serviciile si avantajele extrinseci ale produsului turistic Accesibilitatea, climatul, interacţiunea dintre turişti, participarea consumatorului la realizarea produsului turistic)

Acesta este motivul pentru care particularităţile managementului şi marketingului in turismul rural sunt delimitate luând in considerare şi caracteristicile produsului turistic Astfel se pot enumera:

a) ansamblul produsului complex ce este caracterizat printr-o multitudine de factori, ce cuprind caracteristicile ambientului si serviciile ce se refera la toate experienţele şi activităţile turistului din momentul părăsirii domiciliului sau stabil şi pana in momentul reîntoarcerii;

b) intangibilitatea produsului şi multitudinea interpretărilor subiective, determinate de funcţiile si motivaţiile – ce diferă substanţial – prin care turiştii se raportează la produse sau servicii aparent identice

c) incertitudinea preţului compus (complex) – exceptând pachetele preconfecţionate

Preview document

Conceptul de Agroturism în România - Pagina 1
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 2
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 3
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 4
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 5
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 6
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 7
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 8
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 9
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 10
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 11
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 12
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 13
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 14
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 15
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 16
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 17
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 18
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 19
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 20
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 21
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 22
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 23
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 24
Conceptul de Agroturism în România - Pagina 25

Conținut arhivă zip

  • Conceptul de Agroturism in Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Marketing Agroturistic

1.1 Marketingul în turism Economia serviciilor, în care se încadreaza si activitatile de turism, constituie un sector productiv, care este...

Ambalajele Produselor

Capitolul 1 AMBALAREA MARFURILOR Ambalarea este un concept folosit excesiv in legatura cu sfera bunurilor cu existenta materiala. Acutalmente, la...

Negocierea comercială - strategii de negociere

CAP. 1 NEGOCIEREA COMERCIALA Negocierea acopera în prezent o gama larga de domenii, cum sunt cel politico-diplomatic, social,cultural si, cu...

Campanie integrată de marketing

Introducere Turismul balnear reprezintă un sector major în cadrul industriei turistice româneşti, datorită particularităţilor sale specifice,...

Integrarea Noului Concept de Marketing

CONCEPTUL DE MARKETING Reprezentând un mod de gândire si de actiune în sfera pietei, marketingul realizeaza o actiune sistemica a fluxului de...

Mijloace Moderne de Promovare a Pensiunilor

Introducere Societatea contemporană se orientează din ce în ce mai mult spre servicii, existând din ce în ce mai multe opinii conform cărora ea...

Aspecte privind Bazele Marketingului

Ultimele decenii ale acestui secol au impus un nou concept – MARKETINGUL– ce se vehiculeaza cu mare frecventa atât în teorie cât si în practica...

Particularitățile Pieței Agroturistice

Definirea și caracteristicile pieței agroturistice Turismul reprezintă activitatea cu caracter recreativ sau sportiv, constând din parcurgerea pe...

Te-ar putea interesa și

Cercetări Privind Cresterea Calitătii Serviciilor prin Implementarea Codului Global de Etică pentru Turism în România

CAPITOLUL 1 TURISMUL – ABORDĂRI CONCEPTUALE 1.1. Conceptul de „turism” Deşi este considerat de cei mai mulţi dintre specialişti ca un fenomen...

Cercetări Privind Valorificarea Durabilă a Resurselor Turistice și Agroturistice din Județul Bacău

CAP.: 1. GENERALITĂŢI ŞI CONCEPTE PRIVIND TURISMUL RURAL, AGROTURISMUL SI ECOTURISMUL 1.1 Turismul rural: Teritoriul Romaniei prezinta: o mare...

Turismul Rural în România pe Exemplul Obcinele Bucovinei

CAPITOLUL I TURISMUL RURAL. NOTIUNI INTRODUCTIVE 1.1. Definirea noţiunii de turism rural Turismul rural este un fenomen nou şi vechi în acelaşi...

Analiză comparativă privind dezvoltarea agroturismului și ecoturismului - studiu de caz - crearea unor pachete de servicii eco-agroturistice specifice

Ecoturismul Ecoturismul este o formă de turism in care principala motivaţie a turistului este observarea şi aprecierea naturii şi a tradiţiilor...

Marketing Agroturistic

1.1 Marketingul în turism Economia serviciilor, în care se încadreaza si activitatile de turism, constituie un sector productiv, care este...

Cercetări privind implementarea mărcii Q în pensiunile agroturistice din România - studiu de caz

INTRODUCERE Criza economică mondială va reduce drastic numărul de turişti care vor vizita România în acest an. Pentru banii turiştilor se va da o...

Spații montane rurale și agroturismul în Carpații Orientali - studiu de caz pe județele Suceava, Neamț, Bacău și Vrancea

Introducere Spaţiile montane rurale româneşti sunt mult mai defavorizate decât restul spaţiilor de pe teritoriul ţării din punct de vedere al...

Abordarea teoretică a conceptelor de turism rural și agroturism

CAPITOLUL I ABORDARE TEORETICĂ A CONCEPTELOR DE TURISM RURAL ŞI AGROTURISM 1.1 Conceptul de turism rural Fenomenul turismului rural nu este unul...

Ai nevoie de altceva?