CUPRINS: I. Rezumatul raportului de cercetarepag. 2 II. Introducerepag. 6 III . Metodologiapag. 10 IV. Analiza rezultatelor &pag. 11 1. prezentarea chestionarului&pag. 11 2. date generale&pag.16 3. analiza propriu zisa&.pag.19 V. Concluzii, recomandari si consilierepag. 47
I.REZUMATUL RAPORTULUI DE CERCETARE Tema raportului de cercetare o reprezinta Consumul de tigari în rândul tinerilor. Chestionarul care a fost întocmit pentru a realiza aceasta cercetare cuprinde 21 de întrebari care nu necesita un timp mai mare de 5 minute pentru completare. Analiza rezultatelor a fost realizata pe un esantion de 90 de persoane tinere cu vârstele cuprinse între 18 si 29 de ani. Chestionarul nu a fost aplicat personal de catre reprezentanti, tocmai pentru a putea avea date cât mai corecte, repondentul având întreaga lui libertate de alegere. Predomina persoanele cu vârsta de 21 de ani ( 35,56%) si 20 de ani ( 27,76%). Cele 90 de persoane se împart în modul urmator: 57 persoane de sex masculin si 33 de sex feminim. Persoanele repondente nu au fost alese în functie de sexul lor, de aceea se poate explica diferenta între cele doua. Vârsta medie a esantionului este de 21.38 ani, având o abaterea de la valoare medie de 1.961 ani. Deci, în esantionul de 90 de persoane, vârsta medie este de 21.38 de ani. Prima întrebare a chestionarului ne-a permis repartizarea persoanelor pe categorii de fumatori si nefumatori. Chiar daca numarul persoanelor de sex masculin nu este egal cu cel al persoanelor de sex feminim, nici împartirea lor pe categorii de fumatori/nefumatori nu este egala (în raport cu numarul acestora). Astfel, dintr-un numar de 57 de persoane de sex masculin, 47 sunt fumatoare, adica un procent de 82,46, iar din 33 de persoane de sex feminin, doar 10 sunt fumatoare, un procent de 30,3 . Putem trage concluzia ca, dintre barbati si femei, categoria în care se înregistreaza cel mai mare numar de fumatori este cea a persoanelor de sex masculin. Potrivit unor statistici efectuate, 90 % dintre fumatori sunt copii si adolescenti. Acesti noi fumatori îi înlocuiesc pe cei care s-au lasat sau au murit prematur din cauza bolilor provocate de fumat. Cel putin 4.5 milioane de copii cu vârste cuprinse între 12-17 ani fumeaza. În cercetarea realizata de noi, am descoperit ca 78,87% dintre persoanele fumatoare chestionate au început sa fumeze la o vârsta cuprinsa între 15-20 de ani. Cu un procent de 8,45 se siteaza persoanele care au fumat prima tigara sub 14 ani. Din analiza realizata de noi, am descoperit ca prietenii au cea mai mare influenta la începerea vietii de fumator. O persoana mai slaba poate fi influentata foarte usor de prieteni mai mult pentru a fi acceptata de catre acestia. Dintr-un numar de 71 de persoane fumatoare chestionate, jumatate considera ca influenta prietenilor este foarte importanta, pe când doar 2.8% se situeaza la polul opus. Ceea ce este de apreciat este ca familia a avut un rol deloc important în influentarea persoanelor, 76,1% dintre cei chestionati dând acest raspuns. Daca luam în calcul si persoanele care au raspuns neimpotanta, cumulam un procent de 94,4 din totalul persoanelor fumatoare. Putem trage concluzia ca parintii nu si-au influentat copii, chiar daca acestia poate sunt consumatori. Consumatorii de tigari nu mai sunt influentati de aceleasi lucruri ca atunci când au tras primul fum. Daca atunci promotiile si reclamele au avut rolul decisiv, acum pe primul loc se situeaza prestigiul marcii si pe ultimul loc se afla promotiile. Fumatorii au gusturi diverse atunci când achizitioneaza un pachet de tigari. La cea de-a saptea întrebare a chestionarului : De ce tineti cont când va cumparati un pachet de tigari? cu variantele de raspuns : pret, prestigiul marcii, promotii, preferinta sau alt motiv, cei mai multi repondenti au afirmat ca preferinta are rolul decisiv, acumulând un procent de 66,61. Preferintele fumatorilor sunt diverse, adica din urmatoarea lista de tigari: Kent, Marlboro, Pall Mall, Slim, Carpati, altele, procentele se împart astfel:
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.