INTRODUCERE Motivarea alegerii produsului Am ales motocicletele deoarece aceastea domina prezentul industriei vehiculelor si sunt un succes real pe aceasta piata. Fiind un concept inovator, noile motociclete au dovedit caracteristice tehnice si estetice, fapt ce a dus la castigarea inimilor consumatorilor. Cercetatorii in domeniu sustin ca productia acestor vehicule a devenit un scop in sine, incepand de la conceptie pana la ultimul element de finisaj. Aceste produse au la baza cele mai noi cunostinte si realiari stiintifice si tehnice. Nevoia la care raspunde produsul d.p.d.v. al consumatorului In ultimul timp, consumatorii au devenit foarte exigenti in ceea ce priveste alegerea produselor. Acestia au in vedere calitatea produsului, feedback-urile anterioare, dar si estetica produsului. Nevoia generala satisfacuta de mototciclete este cea de deplasare rapida, prin oras in conditii de trafic, motocicletele oferind posibilitatea de deplasare printre alte vehicule, sau prin zone greu accesibile, aici fiind vorba in special de motocicletele de teren tip enduro care permit deplasarea prin zone muntoase sau pe drumuri denivelate. Conform referintelor descrise de Honda-moto de exemplu, noul Honda CB 650 R imbina performantele distinctive Street Fighter cu design-ul retro-minimalist, rezultatul fiind o motocicleta ce opereaza optim in toate condintiile. Nevoia la care raspunde Honda CB 650 R din punct de vedere al consumatorului este dat de specificatiile si dotarile acesteia, oferind confort, control si siguranta. Confortul este dat de designul specific care ofera lux si eleganta, fiind criteriul cel mai pregnant de alegere pentru un consumator. De asemenea, siguranta este oferita de specificatiile tehnice si dotarile performante ale motocicletei. Conform lui Santolaya, Sevil si Miralbes (2013) siguranta este data de sistemul de proiectare a manerului de frana care a fost initiat tinand cont de specificatiile vehiculului in care va fi plasat si de cerintele obligatorii de functionare. Aceste caracteristici tehnice sunt bine dezvoltate prin folosirea unei metodologii de proiectare care ia in considerare nu numai problemele functionale, ci si analizeaza aspectele implicate in procesul de dezvoltare si utilizarea mecanismului (Barba, Ulrich si Eppinger citat in Santolaya, Sevil si Miralbes, 2013). Asceasta strategie, care implica o prezentare generala a produsului, vizeaza reducerea defectelor, anticiparea problemelor si obtinerea unei calitati mai bune a produsului din designul lor initial, precum si costurile de productie mai competitive. In acest caz, au fost examinate trei fatete de proiectare: modul de operare, adaptarea utilizatorului si viabilitatea fabricarii lor (Santolaya, Sevil si Miralbes, 2013) Istoric/evolutia designului de produs ,,Utilizarea termenului design dateaza din 1849, cand H.Cole promoveaza ideea ca un design bun echivaleaza cu o afacere buna in Journal of Design." (Pamfilie si Precopie, 2013, p.49) Designul a existat fara denumire si program de la 1750 pana la 1850, apoi a aparut designul ca specializre odata cu dezvoltarea societatii industriale in 1850. Dupa 1950 a aparut o specializare si diversificare in design si mass media impreuna cu dezvoltarea societatii de consum. (Pamfilie si Precopie, 2013, p.51) Design-ul a fost conceput in Anglia, acolo indrustrializarea fiind cel mai puternic dezvoltata. Traditia functionala este o baza importanta in istoria designului deorece aceasta ,,afecteaza cel mai mult oamenii". (Pamfilie si Precopie, 2013, pp.51-52) Intr-o piata extrem de competitiva, designul de produs este considerat ca o modalitate de comunicare a semnificatiei produsului catre consumatori (Crilly et al. citat in Hsu, 2018), ca sursa de avantaj competitiv (Noble si Kumar citat in Hsu, 2018) si ca o practica integrata fundamentala strategiei ferme si succesului pietei (Luchs si Swan, 2011, p. 327 citat in Hsu, 2018). Designul produsului poate induce intentia de cumparare consumatorilor, imbunatatind loialitatea acestora fata de produs. Prin urmare, designul produsului este un mijloc crucial prin care produsele se pot diferentia pe piata concurentiala de astazi (Homburg et al. citat in Hsu, 2018). Designul unui produs este privit ca un mijloc de comunicare a informatiilor catre consumatori (Nussbaum citat in Hsu, 2018), creand o impresie unica si generand inferente cu privire la alte atribute ale produsului (Berkowitz citat in Hsu, 2018) Definitiile privind natura si practica designului sunt disponibile pe scara larga. Ehn citat in Ebenreuter (2007) considera design-ul ca un proces democratic si participativ, ceea ce contrasteaza cu explicatia designului Rasmussen si Vicente care cosidera ca design-ul se bazeaza pe crearea unor sisteme sociotehnice complexe care sa ajute lucratorii sa se adapteze cerintelor in schimbare si incerte ale muncii lor. Acest fapt prezinta teoreticienii si practicienii cu o varietate covarsitoare de teorii si metode care pot fi solicitate pentru conceperea, planificarea si productia de artefacte de design. Designul contribuie la bogatia culturala a societatii in serviciul pe care il ofera pentru a imbogati experienta umana. Din acest motiv, exista o necesitate ca designul sa se bazeze pe o varietate de discipline stabilite, nu numai pentru a demonstra intelectul academic si rigoarea practicii de proiectare, dar si pentru a permite integrarea cunostintelor dintr-o serie de discipline pentru a creste potentialul rezultate de design de succes care au un impact mai mare asupra societatii (Ebenreuter, 2007).
1) Amigo Bulls, 2019. Honda Revenue, Profits - HMC Annual Income Statement. [online] Disponibil la: ?https://amigobulls.com/stocks/HMC/income-statement/annual? [Accesat la 2 aprilie 2019]. 2) Australian Motorcycle News, 2018. Honda lead the motorcycle market for 2017. [online] Disponibil la : ?https://amcn.com.au/editorial/honda-lead-the-motorcycle-market-for-2017/? [Accesat la 3 aprilie 2019]. 3) Ebenreuter, N. (2007) The dynamics of design. Kybernetes [revista de specialitate in format electronic] 36(9/10): 1318-1328. Disponibil prin Emerald (baza de date) <https://doi.org/10.1108/03684920710827328> [Accesat la 21 martie 2019]. 4) Eduard, S.S., 2014. Parcul moto din Romania s-a dublat in ultimii 6 ani . [online] Disponibil la: ?https://jurnalul.antena3.ro/auto/parcul-moto-din-romania-s-a-dublat-in-ultimii-6-ani-670813.html ? [Accesat la 9 aprilie 2019]. 5) Forbes, 2019. Honda Yamaha Motor. [online] Disponibil la: ?https://www.forbes.com/companies/yamaha-motor/#46a119894e7e? [Accesat la 2 aprilie 2019]. 6) Global Honda (1949) The history of Honda's motorcycle business [online]. Disponibil la: ? https://global.honda/products/motorcycles.html ? [Accesat la 1 aprilie 2019]. 7) Honda-moto (2019) NOUL CB 650 R [online]. Disponibil la: ?https://www.honda-moto.ro/modele/cb650r#dotari ? [Accesat la 1 aprilie 2019]. 8) Hsu, C-L., Chen, Y-C., Yang, T-N., Lin, W-K. si Liu, Y-H. (2018) Does product design matter? Exploring its influences in consumers' psychological responses and brand loyalty. Information Technology & People [revista de specialitate in format electronic] 31(3): 886-907. Disponibil prin Emerald (baza de date) <https://doi.org/10.1108/ITP-07-2017-0206> [Accesat la 21 martie 2019]. 9) J.L. Santolaya, J.L., Sevil, J., Miralbes R. (2013) Design of a Hydraulic Front Brake Handle for Large Displacement Motorcycles. Procedia Engineering [revista de specialitate in format electronic] 63: 84 - 91. Disponibil prin ScienceDirect (baza de date) <https://pdf.sciencedirectassets.com> [Accesat la 21 martie 2019]. 10) MotorCycles Data, 2019. World Motorcycles Market. Despite growing, the industry is 5 million below the record. [online] Disponibil la: ?https://motorcyclesdata.com/2019/03/25/world-motorcycles-market/? [Accesat la 2 aprilie 2019]. 11) Owler, 2019. Kawasaki's Competitors, Revenue, Number of Employees, Funding and Acquisitions. [online] Disponibil la : ?https://www.owler.com/company/kawasaki? [Accesat la 4 aprilie 2019]. 12) Pamfilie, R. Si Precopie, R. (2013) Design si estetica in business. Bucuresti: Editura ASE. 13) Predoi, C., 2015. Inmatriculari 2014: mai putine motociclete, mai multe masini. [online] Disponibil la : ?http://pemotoare.ro/inmatriculari-moto-2014/? [Accesat la 8 aprilie 2019]. 14) Predoi, C., 2019. Despre motocicletele viitorului. [online] Disponibil la : ?http://pemotoare.ro/despre-motocicletele-viitorului/? [Accesat la 9 aprilie 2019]. 15) Rumelt, R.P. (1995) The Many Faces of Honda. [online] Disponibil la: ?https://www.slideshare.net/Hondafanatics/the-many-faces-of-honda? [Accesat la 21 martie 2019] 16) Suzuki Motor Corporation, 2018. Annual report 2017-2018. [online] Disponibil la ?https://www.globalsuzuki.com/ir/library/annualreport/pdf/2018/2018all.pdf? [Accesat la 9 aprilie 2019].
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.