Definirea pieței unei bănci

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 4025
Mărime: 31.74KB (arhivat)
Publicat de: Codrin Iulian Nagy
Puncte necesare: 6
Universitatea „Vasile Alecsandri” Bacău, Facultatea de Ştiinţe Economice, Specializarea Marketing

Cuprins

  1. Capitolul 1 : INFORMAȚII GENERALE. .3
  2. 1.1 Tipul societății și obiectul de activitate .3
  3. 1.2 Forma de proprietate.3
  4. 1.3 Scurt istoric.4
  5. 1.4 Prezentarea principalilor indicatori economico-financiari.4
  6. 1.5 Organizarea și conducerea.6
  7. Capitolul 2: MEDIUL DE MARKETING .8
  8. 2.1 Analiza macromediului.9
  9. 2.2 Analiza micromediului.10
  10. Capitolul 3: PIAŢA CITIBANK ROMÂNIA.11
  11. 3.1 Conţinutul pieţei.11
  12. 3.2 Dimensiunile pieţei Citibank România .15
  13. Bibliografie .16

Extras din proiect

CAPITOLUL 1: INFORMAȚII GENERALE

1.1 TIPUL SOCIETĂȚII ȘI OBIECTUL DE ACTIVITATE

Aflată de mulți ani în elita lumii bancare occidentale, ba mai mult participând la nașterea și creșterea ei, Citibank reprezintă pentru cunoscători excelența și rafinamentul operațiunilor financiare de clasă premium, aducătoare de profituri și de renume clienților, acționarilor și salariaților săi.

Iată care este, pe scurt, istoria uneia dintre cele mai mari organizaţii de servicii financiare din lume, cu peste 200 de milioane de clienţi, în peste 140 de ţări.

1.2 FORMA DE PROPRIETATE

Citi este o companie publică, formată în urma celei mai mari fuziuni din istoria de dinainte de criza economică actuală dintre gigantul bancar Citicorp și conglomeratul financiar Trvelers Group în aprilie 1998. Compania se bazează pe sprijinul financiar al acționarilor săi aflați în toată lumea. Cotate la bursele americane acțiunile companiei au avut în ultimii ani suișuri și coborâșuri, prvocând multora dintre acționari stari vecine cu infarctul. Ca rezultat pachetele de acțiuni au început să-și schimbe stăpânii cu o repeziciune fantastică, prețul acțiunilor a coborât atât de mult încât Citi și-a trimis conducătorii în căutare de noi investitori a căror intervenție să țină compania pe linia de plutire. Astfel s-a ajuns ca astazi majoritatea deținătorilor de acțiuni ale Citi să fie din Orientul Mijlociu sau din Singapore.

Acţionarii majoritari sunt împărţiţi în persoane fizice şi persoane juridice. Procentul acţiunilor deţinute de persoane din interior care deţin marja de 5% permisă este de 4%, procentul deţinut de instituţii şi fonduri mutuale este de 34%, în condiţiile în care aceştia din urmă participând la activităţi de tranzacţionare pe bursă generează 35% din tranzacţii. Numărul instituţiilor care deţin acţiuni Citi se ridică la 1102.

1.3 SCURT ISTORIC

Originile Citibank se găsesc în anul 1812 când instituţia financiară a fost înfiinţată ca bancă a oraşului New York sub denumirea de City Bank of New York şi mai apoi First National City Bank of New York în 1863. În 1868 era considerată una din cele mai mari bănci americane, iar în 1897 este prima bancă importantă de peste ocean care-şi înfiinţează un departament de colaborare financiară externă.

Mai târziu, în 1930, atinge performanţa de a fi cea mai mare bancă internaţională, având 100 de sucursale în afara Statelor Unite, în nu mai puţin de 23 de ţări. În 1976 se produce schimbarea numelui în Citibank. Anul 1985 marchează pătrunderea bancii pe piaţa din Europa Centrală şi de Est, cu cea dintai sucursală inaugurată în Ungaria. Astazi, banca este prezentă în majoritatea ţărilor importante din aceasta zonă.

Deceniile următoare şi, probabil, numirea unor conducători inspiraţi, conduc Citibank să devină cea mai mare bancă din Statele Unite şi cel mai mare emitent de carduri de debit si credit din întreaga lume, extinzându-se rapid în peste 90 de ţări.

Citibank a fost prima bancă americană care a introdus bancomatele în anii ’70, pentru accesul permanent al clienţilor la contul propriu.

1.4 PREZENTAREA PRINCIPALILOR INDICATORI ECONOMICO-FINANCIARI

Astăzi Citibank este un braţ al gigantului financiar Citigroup, una din cele mai mari companii ale lumii. Din iunie 2009, Citigroup este a treia bancă din Statele Unite după volumul activelor.

Alături de serviciile bancare standard, Citibank oferă asigurări, carduri de credit şi produse de investiţii. Divizia de servicii on-line a companiei este considerată printre cele mai bune din piaţă având în jur de 15 milioane de utilizatori.

Preview document

Definirea pieței unei bănci - Pagina 1
Definirea pieței unei bănci - Pagina 2
Definirea pieței unei bănci - Pagina 3
Definirea pieței unei bănci - Pagina 4
Definirea pieței unei bănci - Pagina 5
Definirea pieței unei bănci - Pagina 6
Definirea pieței unei bănci - Pagina 7
Definirea pieței unei bănci - Pagina 8
Definirea pieței unei bănci - Pagina 9
Definirea pieței unei bănci - Pagina 10
Definirea pieței unei bănci - Pagina 11
Definirea pieței unei bănci - Pagina 12
Definirea pieței unei bănci - Pagina 13
Definirea pieței unei bănci - Pagina 14
Definirea pieței unei bănci - Pagina 15
Definirea pieței unei bănci - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Definirea Pietei unei Banci.doc

Te-ar putea interesa și

Metode și Tehnici de Analiză Statistică a Riscului Bancar

CAPITOLUL 1. DEFINIRE, CONCEPTE SI REGLEMENTARI INTERNE SI INTERNATIONALE PRIVIND RISCUL BANCAR 1.1. Abordari conceptuale privind riscul si...

Sistemul Bancar Internațional

CAPITOLUL I. EVOLUŢIA SISTEMULUI BANCAR INTERNAŢIONAL 1.1 Băncile şi intermedierea financiară Conceptul de bancă datează din cele mai vechi...

Operațiuni bancare - cardul - monedă electronică

INTRODUCERE Este uşor să spui atunci când descoperi că te afli într-o situaţie defavorizată, că doreşti să faci anumite schimbări care să-ţi...

Marketing și Profitabilitate - Obiectiv și Scop în Managementul Bancar

INTRODUCERE Lucrarea are menirea să prezinte principiile de bază ale managementului bancar adecvate momentului prezent dar care în acelaşi timp să...

Diagnosticarea Modului de Materializare a Funcțiilor Comerțului

Cap. 1 Funcţiile comerţului Comerţul este un sector de activitate precisă, complexă a economiei şi se desfăşoară în diferite forme (comerţ cu...

Profitabilitatea și performanțele bancare

INTRODUCERE Băncile sunt angrenaje esenţiale ale economiilor noastre. Dar, cu toate acestea, rolul lor este puţin cunoscut. În general sunt...

Piața Monetară

1. Piaţa monetară şi componentele sale: participanţi Putem defini piaţa monetară ca o piaţă a capitalurilor pe termen scurt şi foarte scurt,...

Practică bancară Banc Post

Capitolul 1. Consideratii generale 1.1. Scurt istoric S.C. BANCPOST S.A. a fost înfiintata în anul 1991, prin hotarare de guvern, ca o societate...

Ai nevoie de altceva?