Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 37 în total
Cuvinte : 10826
Mărime: 58.84KB (arhivat)
Publicat de: Toma Ionescu
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Carmen Balan
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE - FACULTATEA DE MARKETING

Cuprins

  1. CUPRINS
  2. I. Conceptul de logistică 3
  3. I.1. Definirea conceptelor de distribuţie fizică şi logistică 3
  4. I.2. Managementul logistic 5
  5. I.3. Lanţul de aprovizionare-livrare 7
  6. II. Funcţiunea de marketing a întreprinderii 12
  7. II.1. Funcţiunea de marketing 12
  8. II.2. Micromediul de marketing 16
  9. II.3. Macromediul de marketing 17
  10. III. Interacţiunea dintre logistică şi marketing 20
  11. III.1. Distribuţia fizică (logistică) 20
  12. III.2. Alternative strategice cu privire la distribuţie 22
  13. III.3. Canalele de marketing 23
  14. III.4. Evoluţia istorică a relaţiilor dintre logistică şi marketing 25
  15. III.5. Relaţiile dintre logistică şi mixul de marketing 27
  16. III.6. Relaţiile dintre logistică şi produs 28
  17. III.7. Relaţiile dintre logistică şi preţ 29
  18. III.8. Relaţiile dintre logistică şi promovare 30
  19. III.9. Relaţiile dintre logistică şi distribuţie 30
  20. IV. Studiu de caz: Crearea avantajului concurenţial – Federal Express, tentativă eşuata în Europa 33
  21. IV.1. Recomandări pentru organizaţie 36
  22. V. Bibliografie 37

Extras din proiect

I.Conceptul de logistică

Mutaţiile care au avut loc în privinţa abordării teoretice şi practice a fluxului fizic al materiilor prime, materialelor, produselor semifinite şi finite au condus la apariţia unor noi termeni, printre care: distribuţia fizică, logistica, managementul materialelor, managementul logistic şi managementul lanţului de aprovizionare-livrare. Deseori, aceşti termeni sunt consideraţi sinonimi, fiind utilizaţi pentru a descrie aproximativ acelaşi domeniu – logistica.

Numeroşi autori consideră că aceşti termeni sunt interschimbabili. Alţi specialişti în domeniu acordă o semnificaţie diferită fiecărui concept menţionat şi sunt de părere că nu există o definiţie unică, perfectă, ce poate fi aplicată oricărui produs, fiecărei companii. Terminologia înceteaza să fie o problemă numai dacă se presupune că există o accepţiune comună, conform căreia fiecare termen se referă, în general, la un set cuprinzător de activităţi legate de mişcarea şi stocarea produselor şi a informaţiei. Aceste activităţi sunt desfăşurate pentru a îndeplini două obiective majore – oferirea unui nivel adecvat de servire a clienţilor şi crearea unui sistem logistic care să asigure conformitatea globala cu cerinţele clintului.

I.1. Definirea conceptelor de distribuţie fizică şi logistică

În perioada de început a încercărilor postbelice de definire a distribuţiei fizice, se înscrie perspectiva Asociaţiei Americane de Marketing asupra acestui domeniu. Definţtia propusă în 1948 consideră că distribuţia fizică constă în « mişcarea şi manipularea bunurilor de la locul unde acestea sunt produse la cel în care sunt consumate sau utilizate ».

Există numeroase definiţii ale distribuţiei fizice. Majoritatea lor au multe puncte comune cu definiţia formulată de Philip Kotler, unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti în domeniul marketingului, pe plan mondial. El e considerat că distribuţia fizică implică planificarea, realizarea şi controlul fluxului fizic al materialelor şi produselor finite, de la punctele de origine la punctele de utilizare, în vederea satisfacerii necesităţilor consumatorilor în condiţiile obţinerii de profit. Aceasta definiţie pune accentul pe următoarele aspecte :

- caracterul de proces al distribuţiei fizice, determinat de activităţile intercorelate de planificare, desfăşurare şi control al fluxului fizic al mărfurilor ;

- obiectul distribuţiei fizice, care este reprezentat nu numai de produsele finite, ci şi de materiale ;

- amploarea spaţială a distribuţiei fizice, care cuprinde întregul traseu de la punctele de origine la cele de utilizare ;

- scopul operatiunilor de distribuţie fizică şi concordanţa sau cu scopul dual al oricărei activităţi de marketing – satisfacerea necesitătilor clienţilor şi îndeplinirea obiectivelor de profit ale firmelor.

Vehiculat în paralel cu termenul de distribuţie fizică, termenul «logistică» a fost denumit de numeroşi specialişti, printre care James L. Heskett. În 1977 el consideră că procesul logistic înglobeaza ansamblul activităţilor implicate de fluxul produselor, coordonarea resurselor şi debuşeelor, realizând un nivel dat al serviciului, la cel mai mic cost.

În anul 1991, prestigioasa organizaţie profesională americană Council of Logistics Management (începând cu anul 1986, noua denumire este National Council of Phisical Distribution Management din SUA) recunoaştea importanţa unui nou concept, cel de logistica. În conformitate cu definiţia formulată de aceasta organizatie. Logistica este un proces care constă în planificarea, realizarea şi controlul fluxului şi stocării eficiente şi eficace a materiilor prime, produselor în curs de prelucrare, produselor finite şi informaţiilor conexe, de la punctul de origine la cel de consum, în scopul adaptării la cerinţele clientului.

Printre atuurile definiţiei date de Council of Logistics Management se înscriu următoarele :

- trecerea de la conceptul de distribuţie fizică la cel de logistică, pentru a descrie fluxurile dintre operatorii canalelor de marketing ;

- reflectarea necesităţii de a considera fluxul total de la punctul de procurare a materialelor la punctul final de distribuţie a produselor finite ;

- considerarea informaţiilor ca o componentă a fluxului logistic ;

Preview document

Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 1
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 2
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 3
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 4
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 5
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 6
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 7
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 8
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 9
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 10
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 11
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 12
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 13
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 14
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 15
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 16
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 17
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 18
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 19
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 20
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 21
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 22
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 23
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 24
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 25
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 26
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 27
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 28
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 29
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 30
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 31
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 32
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 33
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 34
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 35
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 36
Diferența dintre Logistică și Funcțiunea Marketing - Pagina 37

Conținut arhivă zip

  • Diferenta dintre Logistica si Functiunea Marketing.doc

Alții au mai descărcat și

Marketingul Direct și Comunicarea Promoțională

Introducere Din punct de vedere etimologic, substantivul comunicare provine din latinescul comunicatio care semnifică împărtăşire, conversaţie....

Plan de Afaceri - Restaurant

ALEGEREA DOMENIULUI DE MARKETING În economia de piaţă, esenţial pentru succesul unei firme este gradul de stăpânire al acesteia asupra...

Mixul de marketing - marketing strategii concurențiale

INTRODUCERE Încălcarea regulilor unei concurenţe loiale, licite, reprezintă de mai multe ori o ,,tentaţie” pentru agenţii economici dornici să...

Marketingul informațional

INTRODUCERE La diferite niveluri ale economiei nationale organele manageriale au nevoie de informatii de marketing. Nu intimplator in ultimii ani...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Relația dintre logistică și resursele umane

I – Continutul si importanta functiunii de resurse umane pentru activitatea unei organizatii 1. Resursele umane - introducere 1.1. Rolul...

Logistica sistemului complex vânzare-producție-furnizori la SC Baltimore Specialty Steel SA

Forta competitiva este data de eficacitatea retelei productie/logistica in ansamblu. Productia si logistica se intrepatrund si sunt...

Fundamente ale Schimbării Organizaționale

1.1 Stăpânirea haosului şi ruptura strategică Explicarea ştiinţifică a modificărilor survenite în cadrul sistemelor sociale, a puternicelor...

Ai nevoie de altceva?