Diferenta dintre Logistica si Functiunea Marketing

Cuprins proiect Cum descarc?

CUPRINS
I. Conceptul de logistica 3
I.1. Definirea conceptelor de distributie fizica si logistica 3
I.2. Managementul logistic 5
I.3. Lantul de aprovizionare-livrare 7
II. Functiunea de marketing a intreprinderii 12
II.1. Functiunea de marketing 12
II.2. Micromediul de marketing 16
II.3. Macromediul de marketing 17
III. Interactiunea dintre logistica si marketing 20
III.1. Distributia fizica (logistica) 20
III.2. Alternative strategice cu privire la distributie 22
III.3. Canalele de marketing 23
III.4. Evolutia istorica a relatiilor dintre logistica si marketing 25
III.5. Relatiile dintre logistica si mixul de marketing 27
III.6. Relatiile dintre logistica si produs 28
III.7. Relatiile dintre logistica si pret 29
III.8. Relatiile dintre logistica si promovare 30
III.9. Relatiile dintre logistica si distributie 30
IV. Studiu de caz: Crearea avantajului concurential - Federal Express, tentativa esuata in Europa 33
IV.1. Recomandari pentru organizatie 36
V. Bibliografie 37


Extras din proiect Cum descarc?

I.Conceptul de logistica
Mutatiile care au avut loc in privinta abordarii teoretice si practice a fluxului fizic al materiilor prime, materialelor, produselor semifinite si finite au condus la aparitia unor noi termeni, printre care: distributia fizica, logistica, managementul materialelor, managementul logistic si managementul lantului de aprovizionare-livrare. Deseori, acesti termeni sunt considerati sinonimi, fiind utilizati pentru a descrie aproximativ acelasi domeniu - logistica.
Numerosi autori considera ca acesti termeni sunt interschimbabili. Alti specialisti in domeniu acorda o semnificatie diferita fiecarui concept mentionat si sunt de parere ca nu exista o definitie unica, perfecta, ce poate fi aplicata oricarui produs, fiecarei companii. Terminologia inceteaza sa fie o problema numai daca se presupune ca exista o acceptiune comuna, conform careia fiecare termen se refera, in general, la un set cuprinzator de activitati legate de miscarea si stocarea produselor si a informatiei. Aceste activitati sunt desfasurate pentru a indeplini doua obiective majore - oferirea unui nivel adecvat de servire a clientilor si crearea unui sistem logistic care sa asigure conformitatea globala cu cerintele clintului.
I.1. Definirea conceptelor de distributie fizica si logistica
In perioada de inceput a incercarilor postbelice de definire a distributiei fizice, se inscrie perspectiva Asociatiei Americane de Marketing asupra acestui domeniu. Definttia propusa in 1948 considera ca distributia fizica consta in << miscarea si manipularea bunurilor de la locul unde acestea sunt produse la cel in care sunt consumate sau utilizate >>.
Exista numeroase definitii ale distributiei fizice. Majoritatea lor au multe puncte comune cu definitia formulata de Philip Kotler, unul dintre cei mai cunoscuti specialisti in domeniul marketingului, pe plan mondial. El e considerat ca distributia fizica implica planificarea, realizarea si controlul fluxului fizic al materialelor si produselor finite, de la punctele de origine la punctele de utilizare, in vederea satisfacerii necesitatilor consumatorilor in conditiile obtinerii de profit. Aceasta definitie pune accentul pe urmatoarele aspecte :
- caracterul de proces al distributiei fizice, determinat de activitatile intercorelate de planificare, desfasurare si control al fluxului fizic al marfurilor ;
- obiectul distributiei fizice, care este reprezentat nu numai de produsele finite, ci si de materiale ;
- amploarea spatiala a distributiei fizice, care cuprinde intregul traseu de la punctele de origine la cele de utilizare ;
- scopul operatiunilor de distributie fizica si concordanta sau cu scopul dual al oricarei activitati de marketing - satisfacerea necesitatilor clientilor si indeplinirea obiectivelor de profit ale firmelor.
Vehiculat in paralel cu termenul de distributie fizica, termenul <<logistica>> a fost denumit de numerosi specialisti, printre care James L. Heskett. In 1977 el considera ca procesul logistic inglobeaza ansamblul activitatilor implicate de fluxul produselor, coordonarea resurselor si debuseelor, realizand un nivel dat al serviciului, la cel mai mic cost.
In anul 1991, prestigioasa organizatie profesionala americana Council of Logistics Management (incepand cu anul 1986, noua denumire este National Council of Phisical Distribution Management din SUA) recunoastea importanta unui nou concept, cel de logistica. In conformitate cu definitia formulata de aceasta organizatie. Logistica este un proces care consta in planificarea, realizarea si controlul fluxului si stocarii eficiente si eficace a materiilor prime, produselor in curs de prelucrare, produselor finite si informatiilor conexe, de la punctul de origine la cel de consum, in scopul adaptarii la cerintele clientului.
Printre atuurile definitiei date de Council of Logistics Management se inscriu urmatoarele :
- trecerea de la conceptul de distributie fizica la cel de logistica, pentru a descrie fluxurile dintre operatorii canalelor de marketing ;
- reflectarea necesitatii de a considera fluxul total de la punctul de procurare a materialelor la punctul final de distributie a produselor finite ;
- considerarea informatiilor ca o componenta a fluxului logistic ;


Fisiere in arhiva (1):

  • Diferenta dintre Logistica si Functiunea Marketing.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!