Distribuția prin Supermarket

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 52 în total
Cuvinte : 12006
Mărime: 819.25KB (arhivat)
Publicat de: Dorinel Dumitru
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. Cuvant inainte 3
  2. CAPITOLUL I POLITICA DE DISTRIBUTIE 5
  3. 1.1. Distributia: Continutul si rolul distributiei 5
  4. 1.2. Conceptul de distributie 7
  5. 1.3. Rolul economic si social al distributiei 8
  6. 1.4. Locul distributiei in mixul de marketing 12
  7. FORME DE MARKETING 17
  8. 1.5. Tipuri de canale de marketing 17
  9. 1.6. Sisteme de marketing:vertical si orizontal 19
  10. 1.7. Deciziile de marketing ale angrosistului si ale detailistului
  11. 23
  12. CAPITOLUL II SISTEMUL LOGISTIC 26
  13. 2.1. Componentele si functiile sistemului logistic 26
  14. 2.2. Mijloace de organizare a planificarii logisticii comerciale 28
  15. 2.3. Arhitectura retelei informative 30
  16. 2.4. Alegerea sistemului de planificare 32
  17. 2.5. Principiile planificarii logisticii cemerciale 34
  18. CAPITOLUL III POLITICA DE DISTRIBUTIE LA KAUFLAND 36
  19. 3.1. Scurt istoric 37
  20. 3.2. Mediul înconjurător general şi concurenţial 40
  21. 3.3. Structura organizaţională 43
  22. 3.4. Cultura organizaţională 46
  23. 3.5. Managementul financiar 47
  24. 3.6. Managementul resurselor umane 49
  25. 3.7. Viitorul Kaufland 52

Extras din proiect

Cuvânt înainte

Prezentarea lucrarii se adreseaza atat studentilor,cu precadere celor de la „Facultatea de marketing”,cat si masteranzilor diferitelor spezializari,chiar si de la alte facultati.

Lucrarea urmareste formarea deprinderilor in domeniul „Marketing”,insistand asupra laturii aplicative,completand cunostintele esentiale cu cele tehnico-economice de baza,necesare unui tanar specialist modern,capabil sa faca fata noilor cerinte ale integrarii europene.

Conceperea de noi produse,dezvoltarea unor noi modalitati de vanzare,reprezentate din punct de vedere al marketingului ,adaptarea la asteptarile implicite ale utilizatorilor finali.Consumatorul de azi trebuie recunoscut ca unic intr-o societate care incearca sa uniformizeze.Aceasta recunoastere a unicitatii a inceput prin hipersegmentarea pietelor,realizarea de serii limitate,considerarea marcilor,afirmarea individualismului unui consumator din ce in ce mai bine informat si a condus la scaderea cumparaturilor impulsive si la o mai mare sensibilitate in fata rupturii de stoc.

Marea distributie este confruntata astazi cu o crestere a numarului de referinte,fie datorita concurentei dintre producatori,fie datorita inovatiilor in marketing.

Intre dorinta de centralizare si de standardizare a produselor si cea de functionare independenta a diferitelor entitati,intreprinderea mondiala trebuie sa gaseasca un echilibru intre procesele standard cu slaba valoare adaugata si modelele organizationale foarte flexibile care sa permita integrarea pe piete locale a unor inovatii cu puternica valoare adaugata.Pentru a acoperi costuri fixe mari exploatand o organizare mondiala a aprovizionarii si productiei,solutia cea mai simpla ar fi aceea de a concepe produse in functie de avantajele de cost pe care le ofera fiecare tara si de a le vinde pe un numar mare de piete.Acest demers logic din punct de vedere economic,se loveste de necesitatea mentinerii numeroaselor specificitati locale.Cautarea unei mai mari productivitati,a unei economii de scara ca urmare a realizarii unor serii de productie lungi,determina o logica de standardizare a produselor,care cel mai adesea,nu este compatibila cu nevoia de adaptare la nevoile locale ale consumatorilor.

Recomand celor ce vor studia prezenta lucrare,utilitate bibliografiei prezentate in finalul lucrarii,ca o posibilitate a aprofundarii domeniului specializarii alese.

CAPITOLUL I

POLITICA DE DISTRIBUTIE

1.1. DISTRIBUTIA - CONTINUT SI ROL

In spatiul si timpul care separa incheierea productiei de intrarea bunurilor/serviciilor in consum, se desfasoara un ansamblu de operatiuni si procese economice a caror orientare eficienta constituie obiectul unei componente a mixului de marketing - politica de distibutie.

Politica de distributie cuprinde totalitatea deciziilor care se refera la o asigurare a treptelor de desfacere subordonate cu performantele intreprinderii.

In general, din punctul de vedere al producatorului, se porneste de la doua functii centrale ale distributiei:

-" Functia logistica a sistemului de distributie: anihilarea timpului si spatiului prin transport si depozitare, precum si derularea comenzilor;

-" Functiile de achizitie ale sistemului de distributie.

Conceptul de distributie se refera, mai intai, la "traseul" pe care il parcurg marfurile pe piata, pana ajung la consumatori; producatorul, intermediarii si consumatorul - participanti la deplasarea succesiva a marfurilor de-a lungul acestui traseu - alcatuiesc ceea ce in terminologia marketingului se numeste "canal de distributie" (exista insa si canale de intermediar).

Distributia moderna s-a dezvoltat in detrimentul comertului traditional, producandu-se o concentrare a sectorului in toate tarile, iar marile grupuri cucerind considerabile cote de piata, asistand practic la internationalizarea intreprinderilor de distributie. O parte dintre acestea au optat pentru dominatia costurilor, in timp ce altele, mai inovante, s-au diferentiat si au elaborat noi formule comerciale, aplicand noi tehnologii informatice pentru a realiza economii de functionare si pentru a dispune de instrumente de analiza de marketing, stabilind noi raporturi cu furnizorii lor.

Distributia este un sector de marime considerabila(15% din totalul populatiei ocupate din U.E.), caracterizat de diversitate si dinamism. Foarte putini producatori distribuie direct catre clientii finali, in general recurgandu-se la distribuitori specializati. In unele industrii s-au obtinut economii considerabile, facilitate si accelerate de introducerea "tehnologiei informatiei" si „tehnicilor moderne”- "just in time". Concurenta intre lanturile de furnizare(aprovizionare) creste in importanta.

Obiectul activitatii de distributie il formeaza marfurile (bunuri sau servicii), fluxul lor neintrerupt de la producator pana la consumator.

In privinta participatiilor la procesul distributiei, structura acesteia este extrem de eterogena.

Prin pozitia pe care o ocupa in ansamblul proceselor economice (ca activitate de intermediere intre producator si consumator), distributia indeplineste un rol economic si social important. Prin intermediul distributiei, se finalizeaza activitatea economica a intreprinderilor si se incheie ciclul economic al produselor. Intreprinderea producatoare/comerciala redobandeste in forma baneasca resursele investite in producerea/comercializarea produselor, impreuna cu un profit pentru activitatea desfasurata iar consumatorul/utilizatorul intra in posesia bunurilor necesare.

Dezvoltarea cererii consumatorilor individuali si organizationali, cresterea exigentelor acestora, precum si diversificarea ofertei de bunuri si servicii, vor conduce la aparitia unor noi formule de distributie, a unor metode si tehnologii comerciale.

Preview document

Distribuția prin Supermarket - Pagina 1
Distribuția prin Supermarket - Pagina 2
Distribuția prin Supermarket - Pagina 3
Distribuția prin Supermarket - Pagina 4
Distribuția prin Supermarket - Pagina 5
Distribuția prin Supermarket - Pagina 6
Distribuția prin Supermarket - Pagina 7
Distribuția prin Supermarket - Pagina 8
Distribuția prin Supermarket - Pagina 9
Distribuția prin Supermarket - Pagina 10
Distribuția prin Supermarket - Pagina 11
Distribuția prin Supermarket - Pagina 12
Distribuția prin Supermarket - Pagina 13
Distribuția prin Supermarket - Pagina 14
Distribuția prin Supermarket - Pagina 15
Distribuția prin Supermarket - Pagina 16
Distribuția prin Supermarket - Pagina 17
Distribuția prin Supermarket - Pagina 18
Distribuția prin Supermarket - Pagina 19
Distribuția prin Supermarket - Pagina 20
Distribuția prin Supermarket - Pagina 21
Distribuția prin Supermarket - Pagina 22
Distribuția prin Supermarket - Pagina 23
Distribuția prin Supermarket - Pagina 24
Distribuția prin Supermarket - Pagina 25
Distribuția prin Supermarket - Pagina 26
Distribuția prin Supermarket - Pagina 27
Distribuția prin Supermarket - Pagina 28
Distribuția prin Supermarket - Pagina 29
Distribuția prin Supermarket - Pagina 30
Distribuția prin Supermarket - Pagina 31
Distribuția prin Supermarket - Pagina 32
Distribuția prin Supermarket - Pagina 33
Distribuția prin Supermarket - Pagina 34
Distribuția prin Supermarket - Pagina 35
Distribuția prin Supermarket - Pagina 36
Distribuția prin Supermarket - Pagina 37
Distribuția prin Supermarket - Pagina 38
Distribuția prin Supermarket - Pagina 39
Distribuția prin Supermarket - Pagina 40
Distribuția prin Supermarket - Pagina 41
Distribuția prin Supermarket - Pagina 42
Distribuția prin Supermarket - Pagina 43
Distribuția prin Supermarket - Pagina 44
Distribuția prin Supermarket - Pagina 45
Distribuția prin Supermarket - Pagina 46
Distribuția prin Supermarket - Pagina 47
Distribuția prin Supermarket - Pagina 48
Distribuția prin Supermarket - Pagina 49
Distribuția prin Supermarket - Pagina 50
Distribuția prin Supermarket - Pagina 51
Distribuția prin Supermarket - Pagina 52

Conținut arhivă zip

  • Distributia prin Supermarket.doc

Alții au mai descărcat și

Piața externă Kaufland

I. PREZENTAREA ORGANIZAŢIEI 1.1. Scurt istoric Istoria firmei Kaufland începe în anul 1930, când Josef Schwarz debutează ca asociat al firmei...

Strategii de marketing în cadrdul firmei Kaufland România

1. Aspecte teoretice privind mixul de marketing și strategia de marketing Mixul de marketing se poate defini ca si setul de instrumente utilizate...

Distribuția mărfurilor

Carte – Canale de distributie si logistica 1. Aspect conceptual privind distributia a. Continutul distributiei marfurilor b. Rolul si functiile...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Kaufland România

Kaufland, prezentare generală Conceptul Kaufland este una dintre firmele de retail de succes din Germania. Kaufland este reprezentat de 600 de...

Cercetare de piață - Kaufland

CAPITOLUL I ”Băuturile de la Kaufland sunt savoare pură ’’ Kaufland, prezentare generală Concernul Kaufland este una dintre firmele de retail de...

Te-ar putea interesa și

Managementul IMM-urilor

Cap l Studiu de caz în cadrul firmei CARREFOUR HIPERMARKET CARREFOUR – PITESTI "Totul a început la sfârşitul anului 1998: grupul Carrefour nu...

Tehnici de punere în valoare a produselor la locul vânzării - studiu de caz Nestle România

INTRODUCERE Comerțul joacă un rol important în dezvoltarea durabilă a societății omenești, fiind un sector de activitate cu un înalt grad de...

Fundamentarea Strategiei de Piață a Hipermarketului Carrefour în Contextul Intrării pe Piața Românească

Introducere Întreprinderea nu trăieşte izolat. Fie că este vorba de marea întreprindere, care are un impact de netăgăduit asupra dezvoltării...

Proiect semestrial marketing - cântar de baie Nova Slims

DEFINIREA PRODUSULUI Cantarul de baie este un instrument pentru determinarea greutatii unui corp, in speta persoane. Studiul nostru este efectuat...

Proiect la marketing - analiza pieței ciocolatei

1. Produsul 1.1. Scurt istoric Istoria ciocolatei începe cu două mii de ani în urmă, când cultura arborelui de cacao era practicată în America de...

Plan de Afaceri - SC Str-Agro SRL

I. Prezentarea firmei Acest plan de afaceri prezinta o societate comerciala pe care doresc sa o infiintez, si are ca obiect de activitate...

Standardizarea sau adaptarea politicii de distribuție în Europa de Vest

Unele dintre tarile Europei de Vest, membre ale UE, reprezinta mari puteri economice, chiar la nivel mondial, cum sunt spre exemplu Germania, Marea...

Studiu de Caz - Fundamentarea, Elaborarea, Implementarea și Evaluarea Strategiei

Prezentarea companiei Denumirea companiei: SC CANAPEAUA SRL Sediul social : Bucuresti Sediul lucrativ: judetul Ilfov Capital social: 1.000 RON...

Ai nevoie de altceva?