Cuprins
- Cuvant inainte 3
- CAPITOLUL I POLITICA DE DISTRIBUTIE 5
- 1.1. Distributia: Continutul si rolul distributiei 5
- 1.2. Conceptul de distributie 7
- 1.3. Rolul economic si social al distributiei 8
- 1.4. Locul distributiei in mixul de marketing 12
- FORME DE MARKETING 17
- 1.5. Tipuri de canale de marketing 17
- 1.6. Sisteme de marketing:vertical si orizontal 19
- 1.7. Deciziile de marketing ale angrosistului si ale detailistului
- 23
- CAPITOLUL II SISTEMUL LOGISTIC 26
- 2.1. Componentele si functiile sistemului logistic 26
- 2.2. Mijloace de organizare a planificarii logisticii comerciale 28
- 2.3. Arhitectura retelei informative 30
- 2.4. Alegerea sistemului de planificare 32
- 2.5. Principiile planificarii logisticii cemerciale 34
- CAPITOLUL III POLITICA DE DISTRIBUTIE LA KAUFLAND 36
- 3.1. Scurt istoric 37
- 3.2. Mediul înconjurător general şi concurenţial 40
- 3.3. Structura organizaţională 43
- 3.4. Cultura organizaţională 46
- 3.5. Managementul financiar 47
- 3.6. Managementul resurselor umane 49
- 3.7. Viitorul Kaufland 52
Extras din proiect
Cuvânt înainte
Prezentarea lucrarii se adreseaza atat studentilor,cu precadere celor de la „Facultatea de marketing”,cat si masteranzilor diferitelor spezializari,chiar si de la alte facultati.
Lucrarea urmareste formarea deprinderilor in domeniul „Marketing”,insistand asupra laturii aplicative,completand cunostintele esentiale cu cele tehnico-economice de baza,necesare unui tanar specialist modern,capabil sa faca fata noilor cerinte ale integrarii europene.
Conceperea de noi produse,dezvoltarea unor noi modalitati de vanzare,reprezentate din punct de vedere al marketingului ,adaptarea la asteptarile implicite ale utilizatorilor finali.Consumatorul de azi trebuie recunoscut ca unic intr-o societate care incearca sa uniformizeze.Aceasta recunoastere a unicitatii a inceput prin hipersegmentarea pietelor,realizarea de serii limitate,considerarea marcilor,afirmarea individualismului unui consumator din ce in ce mai bine informat si a condus la scaderea cumparaturilor impulsive si la o mai mare sensibilitate in fata rupturii de stoc.
Marea distributie este confruntata astazi cu o crestere a numarului de referinte,fie datorita concurentei dintre producatori,fie datorita inovatiilor in marketing.
Intre dorinta de centralizare si de standardizare a produselor si cea de functionare independenta a diferitelor entitati,intreprinderea mondiala trebuie sa gaseasca un echilibru intre procesele standard cu slaba valoare adaugata si modelele organizationale foarte flexibile care sa permita integrarea pe piete locale a unor inovatii cu puternica valoare adaugata.Pentru a acoperi costuri fixe mari exploatand o organizare mondiala a aprovizionarii si productiei,solutia cea mai simpla ar fi aceea de a concepe produse in functie de avantajele de cost pe care le ofera fiecare tara si de a le vinde pe un numar mare de piete.Acest demers logic din punct de vedere economic,se loveste de necesitatea mentinerii numeroaselor specificitati locale.Cautarea unei mai mari productivitati,a unei economii de scara ca urmare a realizarii unor serii de productie lungi,determina o logica de standardizare a produselor,care cel mai adesea,nu este compatibila cu nevoia de adaptare la nevoile locale ale consumatorilor.
Recomand celor ce vor studia prezenta lucrare,utilitate bibliografiei prezentate in finalul lucrarii,ca o posibilitate a aprofundarii domeniului specializarii alese.
CAPITOLUL I
POLITICA DE DISTRIBUTIE
1.1. DISTRIBUTIA - CONTINUT SI ROL
In spatiul si timpul care separa incheierea productiei de intrarea bunurilor/serviciilor in consum, se desfasoara un ansamblu de operatiuni si procese economice a caror orientare eficienta constituie obiectul unei componente a mixului de marketing - politica de distibutie.
Politica de distributie cuprinde totalitatea deciziilor care se refera la o asigurare a treptelor de desfacere subordonate cu performantele intreprinderii.
In general, din punctul de vedere al producatorului, se porneste de la doua functii centrale ale distributiei:
-" Functia logistica a sistemului de distributie: anihilarea timpului si spatiului prin transport si depozitare, precum si derularea comenzilor;
-" Functiile de achizitie ale sistemului de distributie.
Conceptul de distributie se refera, mai intai, la "traseul" pe care il parcurg marfurile pe piata, pana ajung la consumatori; producatorul, intermediarii si consumatorul - participanti la deplasarea succesiva a marfurilor de-a lungul acestui traseu - alcatuiesc ceea ce in terminologia marketingului se numeste "canal de distributie" (exista insa si canale de intermediar).
Distributia moderna s-a dezvoltat in detrimentul comertului traditional, producandu-se o concentrare a sectorului in toate tarile, iar marile grupuri cucerind considerabile cote de piata, asistand practic la internationalizarea intreprinderilor de distributie. O parte dintre acestea au optat pentru dominatia costurilor, in timp ce altele, mai inovante, s-au diferentiat si au elaborat noi formule comerciale, aplicand noi tehnologii informatice pentru a realiza economii de functionare si pentru a dispune de instrumente de analiza de marketing, stabilind noi raporturi cu furnizorii lor.
Distributia este un sector de marime considerabila(15% din totalul populatiei ocupate din U.E.), caracterizat de diversitate si dinamism. Foarte putini producatori distribuie direct catre clientii finali, in general recurgandu-se la distribuitori specializati. In unele industrii s-au obtinut economii considerabile, facilitate si accelerate de introducerea "tehnologiei informatiei" si „tehnicilor moderne”- "just in time". Concurenta intre lanturile de furnizare(aprovizionare) creste in importanta.
Obiectul activitatii de distributie il formeaza marfurile (bunuri sau servicii), fluxul lor neintrerupt de la producator pana la consumator.
In privinta participatiilor la procesul distributiei, structura acesteia este extrem de eterogena.
Prin pozitia pe care o ocupa in ansamblul proceselor economice (ca activitate de intermediere intre producator si consumator), distributia indeplineste un rol economic si social important. Prin intermediul distributiei, se finalizeaza activitatea economica a intreprinderilor si se incheie ciclul economic al produselor. Intreprinderea producatoare/comerciala redobandeste in forma baneasca resursele investite in producerea/comercializarea produselor, impreuna cu un profit pentru activitatea desfasurata iar consumatorul/utilizatorul intra in posesia bunurilor necesare.
Dezvoltarea cererii consumatorilor individuali si organizationali, cresterea exigentelor acestora, precum si diversificarea ofertei de bunuri si servicii, vor conduce la aparitia unor noi formule de distributie, a unor metode si tehnologii comerciale.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Distributia prin Supermarket.doc