Extras din proiect
Pelerinaj la Locurile SfinteDescrierea spotului publicitar
Spotul publicitar va avea 3 părţi prin care se va urmări comportamentul unui tânăr alcoolic şi a unui comerciant de băuturi alcoolice.
Partea întâi:
Pe stradă, un tânăr vorbeşte la telefon, pare a fi foarte fericit şi se clatină în timp ce merge, se poate observa de la distanţă că îşi menţine cu greu echilibru.
Ajunge în dreptul unui restaurant, termină conversaţia şi intră. Priveşte în jur însă nu este nicio masă liberă. Se aşează în faţa tejghelei şi începe să strige după barman, deşi este clar că acesta este foarte ocupat, deoarece localul este aglomerat. Când barmanul merge să îl întrebe ce doreşte, acesta cere 100 ml de vodkă şi este servit în grabă. Bea paharul cu vodkă însă nu se opreşte doar la 100 de ml şi continuă să comande şi să bea alcool.
După ceva timp iese din bar însă nu mai poate să îşi menţină echilibrul şi încercând să se deplaseze se ţine de zidul clădirii din apropiere.
Partea a doua:
Pe stradă, acelaşi tânăr, vorbeşte la telefon pe un ton ridicat, de această dată pare a fi foarte nervos, gesticulează şi la fel ca şi în prima situaţie îşi menţine cu greu echilibrul.
Ajunge lângă acelaşi restaurant, închide nervos telefonul şi intră. Barmanul îl întreabă ce doreşte, iar tânărul comandă 100 ml de whisky. Însă are o surpriză, nu primeşte băutura ci este întrebat ce vârstă are. Acesta reacţionează violent şi începe să vorbească urât la adresa barmanului, dar acesta nu se lasă intimidat şi îi spune că va primi băutura numai dacă va prezenta un act de indetitate din care să reiasă că este major. Aceasta este însă problema, tânărul nu este major. Băiatul începe să dărâme scrumierele de pe bar şi să împingă scaunele, dar în cele din urmă este dat afară de către barman şi tânărul pleacă nervos spre casă.
Partea a treia:
Acelaşi tânăr, aceeaşi stradă, acelaşi restaurant. Tânărul intră calm, se aşează la bar şi, recunoaşte un prieten şi comandă barmanului un suc de mure.
Ce vrem să transmitem?
Prin acest spot, compus din 3 părţi vrem să atragem atenţia asupra situaţiei actuale, a celei care ar trebui să fie şi a ceea ce s-ar putea întâmpla dacă legea ar fi respectată.
Astfel, în prima parte se prezintă un caz obişnuit dintr-un bar de cartier în care se comercializează frecvent băuturi alcoolice minorilor, fără ca barmanii să ţină cont de vârsta acestora. Acest lucru este posibil deoarece în ciuda afişelor de la orice intrare în orice local sau magazin (“Nu vindem ţigări şi băuturi alcoolice minorilor!”), niciun comerciant nu respecta această lege întrucât nu sunt prevăzute sancţiuni sau deşi ele există nimeni nu le aplică, iar comercianţii nu “pierd bani” respectând o lege care nu nu e verificată şi sancţionata.
Partea a doua prezintă aceeaşi situaţie a tânărului doritor să consume alcool, dar care de data aceasta se loveşte de refuzul barmanului deoarece nu îndeplineşte condiţiile de vârstă. Acesta ar trebui să fie comportamentul comercianţilor în cazul în care legea s-ar aplica.
Partea a treia prezintă situaţia ideală din comportamentul minorilor şi anume aceea în care, deşi intrat într-un bar de cartier, tânărul comanda un banal suc de mure.
Afişul spotului publicitar:
Partea a doua:
Dosar de presă
Discurs
Preview document
Conținut arhivă zip
- afis w 2003.doc
- Dosar de Presa.doc