Elaborarea si Operationalizarea Programului Cercetarii de Marketing

Extras din proiect Cum descarc?

Faza preliminara a cercetarii
1. Identificarea problemei si stabilirea scopului cercetarii
2. Stabilirea obiectivelor, ipotezelor si a variabilelor cercetarii
3. Definirea colectivitatii cercetate, a unitatii de observare si a unitatii de sondaj
Faza de proiectare a cercetarii de marketing
4. Alegerea metodei de recoltarea a informatiilor
5. Elaborarea chestionarului
6. Determinarea marimii esantionului si a metodei de esantionare
Faza de realizare a cercetarii de marketing
7. Culegerea informatiilor
8. Prelucrarea informatiilor
9. Analiza si interpretarea datelor
10. Elaborarea concluziilor
I. Identificarea problemei si stabilirea scopului cercetarii
Problema se refera la evolutia consumului de ciocolata pe piata romaneasca in conditiile crescande ale sortimentelor, ale diversitatii marcilor si a cresterii nivelului de calitate ale produsului ciocolata.
Scopul nostru este de a identifica liderul ciocolatii pe piata romaneasca dintre cei mai mari producatori.
In acest moment, exista aproximativ 70 de ofertanti care activeaza pe piata ciocolatei din Romania, cu 90 de marci. Dintre acestia, doar trei-patru producatori si marci domina piata pe fiecare dintre segmentele care o compun. Productia interna asigura 80% din volumul vanzarilor si 75% din valoarea acestora
II. Stabilirea obiectivelor, ipotezelor si a variabilelor cercetarii
Principalele noastre obiective sunt:
1. sortimentul de ciocalata cumparat;
2. frecventa de cumparare;
3. determinarea preferintelor consumatorilor in functie de urmatoarele atribute:calitate, pret, diversitate si gust; 
4. identificarea locului de achizitionare a ciocolatei; 
5. consumul in functie de venit;
6. cantitatea cumparata;
7. volumul consumului;
8. motivele care stau la baza cumpararii;
9. determinarea gradului in care promovarea influenteaza achizitionarea ciocolatei;
10. consumul in functie de varsta;
11. identificarea varstei consumatorilor de ciocolata; 
12. obtinerea de informatii privind categoria de venit lunar in care se incadreaza indivizii.
In functie de aceste obiective, ipotezele pot fi definite astfel:
1. mai mult de o treime consuma ciocolata Poiana
2. marea majoritate are o parere buna in ceea ce priveste diversitatea sortimentala
3. cele mai multe persoane consuma mai putin de 3 ciocolati lunar
4. peste 50% din respondenti consuma ciocolata in situatii de stres sau in calitate de energizant
5. calitatea influenteaza cumpararea produsului;
6. pretul influenteaza achizitionarea produsului;
7. volumul cumpararilor este influentat de volumul veniturilor;
8. in cea mai mare masura reclama TV influenteaza achizitionarea 
9. varsta nu influenteaza consumul de ciocolata;
10. in proportie de 70% ambalajul nu influenteaza cumpararea ciocolatei;
11. sexul nu influenteaza;
12. profesia nu influenteaza.
13. pentru cele maimulte persoane conteaza firma producatoare.
Variabilele sunt urmatoarele:
a. descriptive: varsta, ocupatia
b. de baza: pretul, preferintele pentru sortimente, frecventa cumpararilor, venitul, intentia de cumparare, cantitatea cumparata, locul de achizitie. 
Denumirea variabilei Definirea conceptuala Definirea operationala
Varsta Numarul de ani impliniti de la nastere pana in prezent Intre 18-30 ani
Intre 31-45 ani
Peste 45 ani
Ocupatia Activitatea desfasurata de o persoana intr-una dintre ramurile muncii sociale Student
Muncitor 
Personal specializat
Personal cu studii superioare
Patron
Pensionar
Fara ocupatie/somer
Pretul Suma pe care o plateste o persoana pentru achizitionarea unui produs Ridicat
Mediu
Scazut
Preferintele pentru marci Sensibilitatea pe care o manifesta cumparatorul pentru un produs Poiana
Primola
Excelenta
Heidi
Frecventa cumpararilor Numarul de cumparari a produsului intr-o unitate de timp Zilnic
Saptamanal
Lunar
Rar
Foarte rar
Venitul Totalitatea sumelor nete incasate de o familie in luna anterioara efectuarii cercetarii Sub 3,5 mil
Intre 3,5-7 mil
Peste 7 mil
Intentia de cumparare Actiune planificata marcata de o anumita probabilitate Des
Rar
Ocazional
Cantitatea cumparata Numarul de produse achiuitionate intr-o perioada de timp Nici o bucata
1 bucata
2-3 bucati
mai mult de 3 bucati
Domiciliu Locul in care traieste persoana Urban
Rural
Produsele sub forma de tablete se vand in continuare cel mai bine, acesrea detinand 64% din totalul pietei, ca volum, si 58%, ca valoare. Ciocolata care are lapte in continut domina acest segement, cu peste 13 mii de tone vandute anul trecut, urmata la mare distanta de ciocolata alba. Daca de referim la tabletele cu diferite umpluturi, se pare ca oferta, in concordanta cu gusturile romanilor, se indreapta preponderent spre cremele de cappucino, capsuni, visine, brandy si caramel, in timp ce crema de lamaie detine o pondere nesemnificativa in topul vanzarilor (0.1tone)
III. Definirea colectivitatii cercetate, a unitatii de observare si a unitatii de sondaj
Colectivitatea cercetata: totalitatea familiilor din Bacau
Unitatea de observare: individul
Unitatea de sondaj: individul
IV. Alegerea metodei de recoltarea a informatiilor
Colectivitatea cercetata se refera la indivizii de la care se recolteaza informatiile si este definita in stransa legatura cu obiectivele stabilite. In cazul acestui studiu unitatea de observare (respectiv unitatea care va face obiectul investigatiei) si unitatea de sondaj (respectiv unitatea de la care se recolteaza informatiile) coincid. Acestea sunt formate din persoane care locuiesc in Bacau, persoane care au varste diferite si se incadreaza in categorii de venituri diferite
Definirea coordonatelor spatiale temporale si modale ale cercetarii
Aeasta cercetare s-a desfasurat in perioada 10decembrie 2009- 10 ianuarie 2010 in intervalul de ore 1100 - 1400. a avut loc in hipermarketul Carrefour Billa, duminica intre si este realizata prin intermediul chestionarului si sondajului


Fisiere in arhiva (1):

  • Elaborarea si Operationalizarea Programului Cercetarii de Marketing.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!