Extras din proiect
Rezumat : In acest referat am evidentiat caracteristicile pretului ca element al mix – ului de marketing , strategiile pe care o institutie financiar – bancare le foloseste pentru a stabili pretul cel mai bun care sa o avantajeze si pe ea dar care sa fie acceptat si de catre client Am analizat si factorii care pot influenta pretul si modul de formare a acestuia In partea practica , am caracterizat in paralel pretul pe care un client in plateste pentru un credit Prima Casa contractat de la banca BRD dar si de la Banca Transilvania
Cuvinte cheie : pretul serviciilor bancare ; mixul de marketing ; comisioane ; taxe ; dobanzi.
Mixul de marketing reprezinta ansamblul de tactici de marketing pe care o societate le foloseste cu scopul de a “ scoate “ maximul dintr-un produs , sunt elementele pe care le foloseste pentru a influenta piata in favoarea produsului propriu Mix – ul de marketing este format din cei “ 7 P “ , acestia fiind :
- Produs
- Pret
- Promovare
- Plasare in Distributie
! Acesti 4 P sunt elemente comune atat produselor cat si serviciilor
- Personal
- Procesele
- Premise fizice
! Acesti ultimi 3 P sunt elementele specific doar serviciilor
Fiind unul dintre cele mai complexe elemente ale mix-ului de marketing , pretul are si va avea mereu un rol important in determinarea veniturilor si a marjei de profit a oricarei institutie bancara , nebancara sau a societatilor de asigurare si leasing Pretul este acel cost al produselor , care va fi platit de catre client si pentru cel mai simplu formular pe care acesta il semneaza Toate institutiile si societatile trebuie sa-si stabileasca un pret pentru serviciile pe care le ofera deoarece pretul ca element al mix-ului de marketing este o sursa de venit importanta pentru organizatie Fata de celelante elemente ale mix – ului de marketing , ceilalti “ P “ , pretul este singurul element care aduce venituri , celelalte elemente implicand doar costuril
Pretul ca element al mix-ului de marketing poate fi perceput sub diferite forme
In cadrul institutiilor bancare el apare sub forma :
- Comisionului care reprezinta o exprimare procentuala a valorii pretului prin raportare la suma tranzactionata;
- Taxei care este o valoare absoluta, fixa , ce se aplica pentru o tranzactie indiferent de valoarea acesteia
- Spezelor
- Dobanzilor
In cadrul institutiilor financiare non – bancare , pretul se regaseste sub forma dobanzilor , comisioanelor si a taxelor In cadrul societatilor de asigurare , pretul apare sub forma primei de asigurare iar la societatile de leasing el se regaseste sub dorma comisionului
Comisionul practicat in cadrul institutiilor bancare este de doua feluri :
- comisionul explicit : se cunoaste valoare acestuia , ele fiind specificate si identificabile in tarifele produselor si reprezinta o parte procentuala din pretul produsului Acest comision este platit in momentul prestarii serviciului
- comisionul implicit : valoarea acestui comision este cunoscuta dinainte , si este perceputa inainte ca clientul sa intre in posesia produsului
Definirea pretului are o importanta deosebita atata pentru vanzatorul cat si pentru consumatorul produsului In continuare avem o clasificare a importantei pretului din cele doua puncte de vedere :
- Importanta pretului din punctul de vedere al vanzatorului :
- Pretul reprezinta costurile produsului sau a serviciului
- Pretul profitul pe timp scurt sau pet imp indelungat
- Pretul reprezinta veniturile generate din vanzarea produsului sau a profitului
- Importanta pretului din punctual de vedere al cumparatorului / clientului :
- Pretul reprezinta valoare produsului sau a serviciului
- Pretul reprezinta costul pe care un consumator in suporta pentru a intra in posesia produsului sau a serviciului
- Pretul este influentat de puterea de cumparare
- Pretul ilustreaza calitate produsului sau a serviciului si / sau a producatorului
Factorii care influenteaza preturile serviciilor bancare
Exista mai multi factori care influenteaza intr-o mai mica sau mai mare masura formarea preturilor , factori care ar trebui luati in considerare de catre societati Acesti factori se impart in doua mari categorii : factori interni si factori externi
Factori Interni Factori Externi
D
Factorii interi sunt cei din interiorul institutiei , acei factori care se afla sub controlul institutiei cum ar fi : obiectivele institutiei , alte variabile ale mix- ului de marketing , structura costurilor institutiei si evaluare riscului Factorii externi sunt cei care au influenta in afara institutiei si asupra carora , institutia bancara sau nebancare are un control redus sau chiar inexistent Chiar daca institutia nu are nici un control asupra acestor factori externi , aceasta trebuie sa cunoasca impactul pe care acesti factori ii pot avea asupra deciziei de pret La randul lor , factorii externi se mai pot clasifica in doua mini categorii : factori interni ai activitatii , din care fac parte actionarii si concurenta si factori externi ai activitatii , consumatorii si legislatia
Preview document
Conținut arhivă zip
- Element al Mix-ului de Marketing Bancar.doc