Rezumat : In acest referat am evidentiat caracteristicile pretului ca element al mix - ului de marketing , strategiile pe care o institutie financiar - bancare le foloseste pentru a stabili pretul cel mai bun care sa o avantajeze si pe ea dar care sa fie acceptat si de catre client Am analizat si factorii care pot influenta pretul si modul de formare a acestuia In partea practica , am caracterizat in paralel pretul pe care un client in plateste pentru un credit Prima Casa contractat de la banca BRD dar si de la Banca Transilvania Cuvinte cheie : pretul serviciilor bancare ; mixul de marketing ; comisioane ; taxe ; dobanzi. Mixul de marketing reprezinta ansamblul de tactici de marketing pe care o societate le foloseste cu scopul de a " scoate " maximul dintr-un produs , sunt elementele pe care le foloseste pentru a influenta piata in favoarea produsului propriu Mix - ul de marketing este format din cei " 7 P " , acestia fiind : - Produs - Pret - Promovare - Plasare in Distributie ! Acesti 4 P sunt elemente comune atat produselor cat si serviciilor - Personal - Procesele - Premise fizice ! Acesti ultimi 3 P sunt elementele specific doar serviciilor Fiind unul dintre cele mai complexe elemente ale mix-ului de marketing , pretul are si va avea mereu un rol important in determinarea veniturilor si a marjei de profit a oricarei institutie bancara , nebancara sau a societatilor de asigurare si leasing Pretul este acel cost al produselor , care va fi platit de catre client si pentru cel mai simplu formular pe care acesta il semneaza Toate institutiile si societatile trebuie sa-si stabileasca un pret pentru serviciile pe care le ofera deoarece pretul ca element al mix-ului de marketing este o sursa de venit importanta pentru organizatie Fata de celelante elemente ale mix - ului de marketing , ceilalti " P " , pretul este singurul element care aduce venituri , celelalte elemente implicand doar costuril Pretul ca element al mix-ului de marketing poate fi perceput sub diferite forme In cadrul institutiilor bancare el apare sub forma : - Comisionului care reprezinta o exprimare procentuala a valorii pretului prin raportare la suma tranzactionata; - Taxei care este o valoare absoluta, fixa , ce se aplica pentru o tranzactie indiferent de valoarea acesteia - Spezelor - Dobanzilor In cadrul institutiilor financiare non - bancare , pretul se regaseste sub forma dobanzilor , comisioanelor si a taxelor In cadrul societatilor de asigurare , pretul apare sub forma primei de asigurare iar la societatile de leasing el se regaseste sub dorma comisionului Comisionul practicat in cadrul institutiilor bancare este de doua feluri : - comisionul explicit : se cunoaste valoare acestuia , ele fiind specificate si identificabile in tarifele produselor si reprezinta o parte procentuala din pretul produsului Acest comision este platit in momentul prestarii serviciului - comisionul implicit : valoarea acestui comision este cunoscuta dinainte , si este perceputa inainte ca clientul sa intre in posesia produsului Definirea pretului are o importanta deosebita atata pentru vanzatorul cat si pentru consumatorul produsului In continuare avem o clasificare a importantei pretului din cele doua puncte de vedere : - Importanta pretului din punctul de vedere al vanzatorului : - Pretul reprezinta costurile produsului sau a serviciului - Pretul profitul pe timp scurt sau pet imp indelungat - Pretul reprezinta veniturile generate din vanzarea produsului sau a profitului - Importanta pretului din punctual de vedere al cumparatorului / clientului : - Pretul reprezinta valoare produsului sau a serviciului - Pretul reprezinta costul pe care un consumator in suporta pentru a intra in posesia produsului sau a serviciului - Pretul este influentat de puterea de cumparare - Pretul ilustreaza calitate produsului sau a serviciului si / sau a producatorului Factorii care influenteaza preturile serviciilor bancare Exista mai multi factori care influenteaza intr-o mai mica sau mai mare masura formarea preturilor , factori care ar trebui luati in considerare de catre societati Acesti factori se impart in doua mari categorii : factori interni si factori externi Factori Interni Factori Externi D Factorii interi sunt cei din interiorul institutiei , acei factori care se afla sub controlul institutiei cum ar fi : obiectivele institutiei , alte variabile ale mix- ului de marketing , structura costurilor institutiei si evaluare riscului Factorii externi sunt cei care au influenta in afara institutiei si asupra carora , institutia bancara sau nebancare are un control redus sau chiar inexistent Chiar daca institutia nu are nici un control asupra acestor factori externi , aceasta trebuie sa cunoasca impactul pe care acesti factori ii pot avea asupra deciziei de pret La randul lor , factorii externi se mai pot clasifica in doua mini categorii : factori interni ai activitatii , din care fac parte actionarii si concurenta si factori externi ai activitatii , consumatorii si legislatia
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.