Element al Mix-ului de Marketing Bancar

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 3826
Mărime: 18.04KB (arhivat)
Publicat de: Adi Maftei
Puncte necesare: 5
Proiectul a fost prezentat la Marketing Financiar Bancar , an 3 , Sectia Finante si Banci , in cadrul Facultatii de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor

Extras din proiect

Rezumat : In acest referat am evidentiat caracteristicile pretului ca element al mix – ului de marketing , strategiile pe care o institutie financiar – bancare le foloseste pentru a stabili pretul cel mai bun care sa o avantajeze si pe ea dar care sa fie acceptat si de catre client Am analizat si factorii care pot influenta pretul si modul de formare a acestuia In partea practica , am caracterizat in paralel pretul pe care un client in plateste pentru un credit Prima Casa contractat de la banca BRD dar si de la Banca Transilvania

Cuvinte cheie : pretul serviciilor bancare ; mixul de marketing ; comisioane ; taxe ; dobanzi.

Mixul de marketing reprezinta ansamblul de tactici de marketing pe care o societate le foloseste cu scopul de a “ scoate “ maximul dintr-un produs , sunt elementele pe care le foloseste pentru a influenta piata in favoarea produsului propriu Mix – ul de marketing este format din cei “ 7 P “ , acestia fiind :

- Produs

- Pret

- Promovare

- Plasare in Distributie

! Acesti 4 P sunt elemente comune atat produselor cat si serviciilor

- Personal

- Procesele

- Premise fizice

! Acesti ultimi 3 P sunt elementele specific doar serviciilor

Fiind unul dintre cele mai complexe elemente ale mix-ului de marketing , pretul are si va avea mereu un rol important in determinarea veniturilor si a marjei de profit a oricarei institutie bancara , nebancara sau a societatilor de asigurare si leasing Pretul este acel cost al produselor , care va fi platit de catre client si pentru cel mai simplu formular pe care acesta il semneaza Toate institutiile si societatile trebuie sa-si stabileasca un pret pentru serviciile pe care le ofera deoarece pretul ca element al mix-ului de marketing este o sursa de venit importanta pentru organizatie Fata de celelante elemente ale mix – ului de marketing , ceilalti “ P “ , pretul este singurul element care aduce venituri , celelalte elemente implicand doar costuril

Pretul ca element al mix-ului de marketing poate fi perceput sub diferite forme

In cadrul institutiilor bancare el apare sub forma :

- Comisionului care reprezinta o exprimare procentuala a valorii pretului prin raportare la suma tranzactionata;

- Taxei care este o valoare absoluta, fixa , ce se aplica pentru o tranzactie indiferent de valoarea acesteia

- Spezelor

- Dobanzilor

In cadrul institutiilor financiare non – bancare , pretul se regaseste sub forma dobanzilor , comisioanelor si a taxelor In cadrul societatilor de asigurare , pretul apare sub forma primei de asigurare iar la societatile de leasing el se regaseste sub dorma comisionului

Comisionul practicat in cadrul institutiilor bancare este de doua feluri :

- comisionul explicit : se cunoaste valoare acestuia , ele fiind specificate si identificabile in tarifele produselor si reprezinta o parte procentuala din pretul produsului Acest comision este platit in momentul prestarii serviciului

- comisionul implicit : valoarea acestui comision este cunoscuta dinainte , si este perceputa inainte ca clientul sa intre in posesia produsului

Definirea pretului are o importanta deosebita atata pentru vanzatorul cat si pentru consumatorul produsului In continuare avem o clasificare a importantei pretului din cele doua puncte de vedere :

- Importanta pretului din punctul de vedere al vanzatorului :

- Pretul reprezinta costurile produsului sau a serviciului

- Pretul profitul pe timp scurt sau pet imp indelungat

- Pretul reprezinta veniturile generate din vanzarea produsului sau a profitului

- Importanta pretului din punctual de vedere al cumparatorului / clientului :

- Pretul reprezinta valoare produsului sau a serviciului

- Pretul reprezinta costul pe care un consumator in suporta pentru a intra in posesia produsului sau a serviciului

- Pretul este influentat de puterea de cumparare

- Pretul ilustreaza calitate produsului sau a serviciului si / sau a producatorului

Factorii care influenteaza preturile serviciilor bancare

Exista mai multi factori care influenteaza intr-o mai mica sau mai mare masura formarea preturilor , factori care ar trebui luati in considerare de catre societati Acesti factori se impart in doua mari categorii : factori interni si factori externi

Factori Interni Factori Externi

D

Factorii interi sunt cei din interiorul institutiei , acei factori care se afla sub controlul institutiei cum ar fi : obiectivele institutiei , alte variabile ale mix- ului de marketing , structura costurilor institutiei si evaluare riscului Factorii externi sunt cei care au influenta in afara institutiei si asupra carora , institutia bancara sau nebancare are un control redus sau chiar inexistent Chiar daca institutia nu are nici un control asupra acestor factori externi , aceasta trebuie sa cunoasca impactul pe care acesti factori ii pot avea asupra deciziei de pret La randul lor , factorii externi se mai pot clasifica in doua mini categorii : factori interni ai activitatii , din care fac parte actionarii si concurenta si factori externi ai activitatii , consumatorii si legislatia

Preview document

Element al Mix-ului de Marketing Bancar - Pagina 1
Element al Mix-ului de Marketing Bancar - Pagina 2
Element al Mix-ului de Marketing Bancar - Pagina 3
Element al Mix-ului de Marketing Bancar - Pagina 4
Element al Mix-ului de Marketing Bancar - Pagina 5
Element al Mix-ului de Marketing Bancar - Pagina 6
Element al Mix-ului de Marketing Bancar - Pagina 7
Element al Mix-ului de Marketing Bancar - Pagina 8
Element al Mix-ului de Marketing Bancar - Pagina 9
Element al Mix-ului de Marketing Bancar - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Element al Mix-ului de Marketing Bancar.doc

Te-ar putea interesa și

Aspecte privind strategiile bancare într-o economie modernă

Introducere Imaginea actuală a sistemului bancar românesc a fost conturată, în primul rând, de deschiderea economiei româneşti, fapt ce a...

Marketingul Bancar în România și Perspectivele Sale

I N T R O D U C E R E În cadrul sectorului financiar, băncile joacă un rol crucial, fiind un sistem indispensabil al sectorului economic fără de...

Comunicația de marketing în servicii

INTRODUCERE Trăim într-o lume, în care unul din cele mai prețioase capitaluri de care pot dispune organizațiile, întreprinderile și chiar...

Politica de preț a serviciilor financiar bancare

Marketingul in industria serviciilor si , in particular , in cazul serviciilor financiar-bancare , a devenit in ultimii zece ani din ce in ce mai...

Personalul - Element al Mix-ului de Marketing Financiar-Bancar

INTRODUCERE Civilizatia financiara a ultimelor doua decenii ne-a pus in fata unei avalanse crescande de servicii financiar bancare, servicii care...

Creditul pentru achizitonarea unui autovehicul existent în portofoliul băncilor

Capitolul I. Prezentarea elementelor de identitate in cazul celor doua institutii bancare: 1. Prezentarea elementelor de identitate ale BRD -...

Promovarea - Element al Mix-ului de Marketing Bancar

Promovarea serviciilor bancare Promovarea este ansamblul de activitati materiale,mijloace si tehnici utilizate pentru a completa rularea si...

Produsul Bancar - Element al Mix-Ului de Marketing Bancar

Rezumat: În acest referat am prezentat produsele şi serviciile bancare, cu evidenţierea caracteristicilor şi a particularităţilor lor şi cu...

Ai nevoie de altceva?