Esența marketingului

Extras din proiect Cum descarc?

1. Esenta si conceptul de marketing.
Cuvantul marketing provine de la verbul ,,to market", care inseamna ,,a desfasura
tranzactii de piata, a cumpara si a vinde." Pe parcursul anilor, aceasta definitie a fost innoita periodic, asistand la trei orientari principale in definitia marketingului.
O prima orientare considera marketingul ca pe un proces de schimb, prin care se directioneaza produsele de la producatori la consumatori. Aceasta orintare nu are in vedere decat activitatile desfasurate dupa producerea marfurilor.
A doua orientare considera marketingul ca un proces creator de utilitati de timp, de loc si de posesie.
A treia orientare considera marketingul ca reprezentare, intregul mers al afacerilor privit din punct de vedere al clientului. Conform acestei orientari, o firma nu poate fi existenta si activa decat daca isi cunoaste clientii si marketingul satisface necesitatile si dorintele.
Asociatia Americana de Marketing considera marketingul ca fiind ,,procesul de planificare si materializare a ideii, intentiei, de formare a preturilor, de promovare, de distributie si de realizare a ideilor, marfurilor si serviciilor prin intermediul schimbului care satisfac obiectivele, tehnicile, scopurile diferitor persoane sau organizatii." 
Marketingul se consacra ca mijloc de vanzare si promovare, dar in centrul atentiei sta produsul si nu clientul. Noua definitie arata ca marketingul este ,,procesul de planificare si punere in aplicare a conceptului de produs, de fixare a preturilor, de comunicare si distributie a ideilor, bunurilor si serviciilor pentru realizarea unor schimburi care sa satisfaca necesitatile individuale si organizationale". Marketingul devine un mod de gandire antreprenorial, orientat consecvent catre client.
Definitia data de Ph. Kotler, considerat parintele marketingului modern, arata ca optica 
de marketing societal este o orientare de gestiune indreptata spre consumator si spre public, in general, in calitate de mijloace permitand organizatiei sa-si atinga obiectivele si sa-si asume responsabilitati. ,,Marketingul contemporan reprezinta un mecanism economic si social prin care indivizii si grupurile isi satisfac nevoile si dorintele lor prin intermediul crearii si schimbului de 
bunuri, servicii si idei intre semeni". 
Numarul mare de definitii ale marketingului reflecta: in primul rand -  complexitatea si cu 
orizont larg a definirii marketingului; in al doilea rand -  multe scoli, abordari metodice si opinii despre marketing. Evolutia din ultima vreme a semnificatiilor atribuite marketingului conduce la concluzia ca acest concept -  asa cum afirma Philip Kotler -  -  trece in prezent printr-un proces de reevaluare in raport cu noile cerinte globale tehnologice, economice si sociale cu care se confrunta firmele - .
Scopul principal al marketingului este aceea de a crea o clientela pe care trebuie sa o mentina utilizand toate mijloacele de marketing, iar administrarea si gestionarea proceselor de schimb este asumata de managementul marketingului. (figura 1)
Figura 1. Administrarea si gestionarea proceselor de schimb asumate de managementul marketingului


Fisiere în arhivă (1):

  • Esenta marketingului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Anton V. T., Marketing, Editura Universitatii din Oradea, 2001
Balaure V. (coord.), Marketing, Editia a II-a, Editura Uranus, Bucuresti, 2002
Catalina, L., Comportamentul consumatorilor, Editura Performantica, Iasi, 2008
Danciu, V., Marketing international. De la traditional la global, Editura Economica, Bucuresti, 2001
Danciu, V., Marketing strategic competitiv. O abordare internationala., Ed. Economica, Bucuresti, 2006
Flitar, M. P., Elemente de marketing, Editura Colectia Nationala S.A., Bucuresti, 2002
Florescu C., Malcomete P., Pop N. (coordonatori), Dictionar explicativ -  Marketing, Editura Economica, Bucuresti, 2003
Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Principiile marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 2001
Kotler, Ph., Managementul marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 1997
Micu, A., Marketing international, Editura Tipart, Bucuresti, 2001


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!