Falsificarea Parfumurilor

Proiect
9/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 6034
Mărime: 76.29KB (arhivat)
Publicat de: Todor Grigore
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Neacsu Andreea
Proiect Protectia Consumatorului - Falsificarea parfumurilor

Cuprins

  1. 1. INTRODUCERE 4
  2. 1.1. Definirea parfumului 4
  3. 1.2. Compozitia unui parfum 4
  4. 1.3. Notele unui parfum 4
  5. 1.4. Parfumierul 5
  6. 2. SCURT ISTORIC AL PARFUMURILOR 6
  7. 3. CLASIFICAREA PARFUMURILOR 7
  8. 3.1. Clasificarea parfumurilor dupa concentratie 7
  9. 3.2. Clasificarea parfumurilor dupa miros 7
  10. 4. ETAPELE CREARII UNUI PARFUM 11
  11. 4.1. Distilarea 11
  12. 4.2. Procesul de parfumare 11
  13. 4.3. Macerarea 11
  14. 4.4. Stoarcerea 11
  15. 4.5. Head Space 12
  16. 5. FALSIFICAREA UNUI PARFUM 13
  17. 5.1. Definirea falsificarii. Aspecte legislative. 13
  18. 5.2. Modalitati de falsificare 14
  19. 5.3. Riscurile pe care le prezinta parfumurile contrafacute 15
  20. 5.4. Contextul economic 15
  21. 5.5. Sugestii in vederea informarii consumatorilor 18
  22. 6. ASEMANARI SI DEOSEBIRI INTRE PARFUMURILE ORIGINALE SI PARFUMURILE CONTRAFACUTE 19
  23. 6.1. Asemanari intre parfumuri originale si parfumuri contrafacute 19
  24. 6.2. Deosebiri intre parfumuri originale si parfumuri contrafacute 20
  25. 7. RECOMANDARI IN VEDEREA ACHIZITIONARII UNUI PARFUM ORIGINAL 22
  26. 8. BIBLIOGRAFIE 24

Extras din proiect

1. INTRODUCERE

1.1. Definirea parfumului

Conform Wikipedia, parfumul este un amestec lichid de uleiuri sau compusi aromatici, de fixativi si de solventi, utilizat pentru a da corpului uman, unor obiecte sau spatiului de locuit un miros placut.

1.2. Compozitia unui parfum

a) Extracte naturale

Extracte naturale din flori si plante.

b) Uleiuri aromatice

Sunt printre cele mai vechi surse de arome si asigura notele de baza ale parfumurilor.

c) Alcoolul

Parfumurile au in compozitie alcool, deoarece acesta ajuta la raspandirea lui dupa ce este aplicat pe piele.

1.3. Notele unui parfum

Acordul aromatic al fiecarui parfum este compus din trei seturi de note - primul fiind acela al notelor de varf, urmat de notele de mijloc si cele de baza. Desfasurarea lor in timp este gandita cu grija, parfumierii tinand cont de procesul de evaporare al fiecarei compozitii inclusa in parfum.

a) Notele de varf

Sunt formate din compusi usori care se evapora rapid. Fiind notele pe care le percepem imediat dupa aplicarea parfumului pe piele, au poate rolul cel mai important in vanzarea unui parfum, ele creandu-ne prima impresie.

b) Notele de mijloc

Sunt esentele ce apar cu putin timp inainte ca notele de varf sa dispara. Cunoscute si sub denumirea de "inima parfumului", ele au si rolul de masca aparitia notelor de baza care, altfel, pot fi neplacute intr-o prima faza.

c) Notele de baza

Sunt notele ce apar atunci cand notele de mijloc incep sa se evapore. Desi apar dupa aproximativ jumatate de ora de la aplicare, notele de baza - ca dealtfel si cele de mijloc - sunt cele mai reprezentative pentru un parfum, ele fiind cele care ne insotesc in majoritatea perioadei de persistenta a parfumului.

1.4. Parfumierul

Parfumierul este un artist capabil sa sugereze concepte abstracte si stari de spirit cu ajutorul parfumurilor. Ei sunt deseori numiti “Nasul” si au capacitatea deosebita de a memoramirosurile.

Parfumierul imbină compozitia si conceptul si selecteaza cu atentie combinatia de arome care sa induca sentimentele dorite.

Printre parfumierii celebri ii amintim pe: Yves Saint Laurent, Helena Rubinstein, Helene Rochas, Robert Ricci, Charles Revson, Francisco Rabaneda, Manolo Pertegaz, Antonio Puig, Dr N.G. Payot, Estee Lauder, Germaine Monteil, Yves Lavin, Jean Paul Guerlain, Hubert de Givenchy, Max Factor, Christian Dior, Gabrielle Chanel, Pierre Balmain.

2. SCURT ISTORIC AL PARFUMURILOR

Se pare ca prima chimista din lume, care era o femeie si care a trait in mileniul al II-lea inainte de Hristos, in Mesopotamia, se indeletnicea cu fabricarea parfumurilor. Insa Tapputi este mentionata doar in documente redactate intr-o scriere cuneiforma, neexistand dovezi materiale ale preocuparilor sale. Astfel, cele mai vechi relicve ale producerii parfumului de catre oameni dateaza de acum 4000 de ani.

Recent au fost descoperite in Pyrgos, Cipru sticlutele de parfum si vasele de mixare care faceau parte din materialele de lucru ale unui laborator de aproximativ 4000 de metri patrati in care se fabricau parfumuri. Mai tarziu, retete de parfum datand din 1221 au fost atribuite calugarilor de la Manastirea Sfanta Maria din Florenta.

Preview document

Falsificarea Parfumurilor - Pagina 1
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 2
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 3
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 4
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 5
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 6
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 7
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 8
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 9
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 10
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 11
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 12
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 13
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 14
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 15
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 16
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 17
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 18
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 19
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 20
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 21
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • Falsificarea Parfumurilor.doc

Te-ar putea interesa și

Falsificarea Parfumurilor

CAP 1. PARFUMURILE 1.1. Istoricul parfumurilor Cuvântul parfum se pare că provine din latină - "per fumum", însemnând "prin fum", cu referire la...

Inițiative europene pentru combaterea falsificării și contrafacerii mărfurilor

INTRODUCERE În lucrarea de faţă am prezentat pe larg efectele nefaste ale falsificării şi contrafacerii mărfurilor precum şi o serie de iniţiative...

Falsificarea Produselor Cosmetice

Capitolul 1 Motivaţia temei alese şi obiectivele propuse Am ales să vorbim despre tema „Falsificarea produselor cosmetice”, deoarece este o...

Evaziune fiscală

IMPACTUL EVAZIUNII FISCALE ASUPRA PERFORMANTELOR ECONOMICE ALE ROMANIEI INTRODUCERE Geneza evaziunii fiscale este legata de stat si aparitia...

Confuzia ca fapt de concurență neloială în comercializarea produselor cosmetice și a parfumurilor

Istoria produselor cosmetice Arheologii au gasit evidente ale existentei produselor cosmetice in Egipt datand mult mai inainte de anul 4000 I.C....

Falsificarea Încălțămintei Sport

INTRODUCERE Încălţămintea a avut întotdeauna un rol important pentru oameni. Fie pentru a simboliza averea şi poziţia socială sau pentru a ne...

Fișa produsului - parfumul

Capitolul 1. Scurtă prezentare a parfumului 1.1.Scurt istoric Cuvântul parfum, folosit în zilele noastre, provine din limba latina "per fumus" şi...

Impactul mărcilor contrafăcute asupra acceptării mărcilor originale din partea consumatorilor

Cercetarea noastră privind „Impactul mărcilor contrafăcute asupra acceptării mărcilor originale din partea consumatorilor” ne-a ajutat să ne...

Ai nevoie de altceva?