Farfuria inteligentă

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1287
Mărime: 31.52KB (arhivat)
Publicat de: Stelian Stancu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ghiuta Ovidiu

Cuprins

  1. 1. Elemente specifice ale mediului de marketing 3
  2. 2. Piata 3
  3. 2.1. Descrierea pietei pe categorii de consumatori si noncosumatori 4
  4. 2.2. Criterii si variabile de segmentare a pietei 6
  5. 2.3. Avantajele căutate de consumatori: 6
  6. 2.4. Caracteristicile pietei tintă 7
  7. 3. Concurentii 7
  8. 4. Tendinte ale pietei 7

Extras din proiect

1. Elemente specifice ale mediului de marketing

Societatea comercială ASSIETTE SRL s-a înfiintat la începutul anului 2005 având ca obiect de activitate, conform clasficării CAEN: 2621 Fabricarea articolelor ceramice pentru uz gospodaresc si ornamental.

Firma are sediul social si sectia de productie în orasul Iasi si comercializează produsele în lanturile de hypermarket-uri Kaufland si Carrefour din regiunea Moldova, distributia produselor fiind asigurată de o companie specializată în acest tip de activitate.

Societatea noastră detine o linie de productie pentru producerea de farfurii ceramice, atât a celor clasice cât si a celor inteligente, precum si un depozit.

Gama de produse cuprinde: farfurii de portelan, farfurii personalizate, farfurii inteligente dotate cu mini-computer ce oferă date despre temperatura, greutatea si continul caloric al alimentelor.

Respectul nostru pe piată a fost câstigat tocmai datorită inovatiei si comunicării permanente cu clientii nostri, după deviza: “Clientul nostru, stăpânul nostru”.

Produsele firmei se adresează tuturor persoanelor cu un venit peste medie, care doresc să detină si să folosească farfurii realizate la cele mai înalte standarde, produsele noastre corespunzând standardului STAS 12394/2-85 care stabileste conditiile generale de calitate pentru vesela de porţelan pentru alimentaţia publică. De asemenea, firma are implementat si certificat sistemul de management al calitătii conform standardului SR EN ISO 9001:2001.

Pe parcursul celor 4 ani de activitate produsele oferite de compania noastră au satisfăcut întotdeauna cerintele consumatorilor. Decizia de a introduce în productie farfuriile inteliginte a venit ca urmare a sugestiilor venite de la un număr mare de consumatori, care au răspuns chestionarelor elaborate de echipa noastră de cercetare.

2. Piata

Piata pentru produsul farfurie inteligentă au fost identificate următoarele oportunităti si amenintări:

Oportunităti Amenintări

- Dorinta consumatorilor de a avea cele mai moderne produse

- Beneficii multiple prin utilizarea unui singur produs

- Nu există alte produse similare pe piată - Teama de necunoscut a consumatorilor

- Lansarea de produse similare de către conconcurentă

- Criza economică

2.1. Descrierea pietei pe categorii de consumatori si noncosumatori

Piata farfuriilor inteligente este formată din consumatorii individuali care doresc să aibă o viată alimentară echilibrată, care doresc să stie întotdeaua ce si cât consumă.

Caracteristicile dimensionale ale pietei farfuriilor inteligente sunt date de indicatori specifici precum : capacitatea pietei, numărul consumatorilor, potentialul pietei.

Capacitatea pietei este o mărime virtuală ce exprimă cantitatea fizica posibilă maximă ce poate fi atrasă în consum tinându-se seama de limitele fizice si biologice ale consumatorilor.

Acest indicator se calculează după formula:

Unde: N = numărul consumatorilor, I = intensitatea medie de consum.

Numărul consumatorilor se modifică în timp deoarece reprezintă o componentă a populatiei marilor orase unde există centre comerciale Carrefour si Kaufland. Această populatie se împarte în consumatori si nonconsumatori.

Consumatorii sunt persoanele interesate de calitatea vietii pe care o duc. Ei vor dori întotdeauana să stie câte calorii consumă la o masă, temperatura la care consumă mâncarea. Acestia doresc să ducă o viată echilibrată si sănatoasă. Tot în rândul consumatorilor sunt incluse si persoanele care tin diete si cele care tin un regim alimentar strict din cauza unor probleme de sănatate.

Categoria nonconsumatorilor se împarte in nonconsumatori relativi si absoluti.

Nonconsumatorii relativi sunt persoanele care ar dori sa cumpere produsul, dar nu si-l pot permite, persoanele care nu au aflat incă de existenta lui pe piată sau au aflat, dar nu sunt sigure de utilitatea lui, persoanele care nu au acces la centrele comerciale în care se găsesc produsele noastre.

Nonconsumatorii absoluti sunt persoanele care sunt multumite de viata pe care o duc si nu au nici un interes in verificarea permanentă a regimului alimentar. De asemenea, aici sunt incluse copii si persoanele nevăzătoare.

Pentru a calcula numărul consumatorilor (N) am aflat numărul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 23 si 64 de ani din marile orase ale Moldovei, din care am scăzut nonconsumatorii absoluti (NCA) si nonconsumatorii relativi (NCR).

Populatia cu vârsta cuprinsă în intervalul 23 – 64 de ani este în număr de 412.177 persoane. Din acestea un număr de 20.687 reprezintă nonconsumatorii absoluti, iar un număr de 49.700 reprezintă nonconsumatorii relativi.

Preview document

Farfuria inteligentă - Pagina 1
Farfuria inteligentă - Pagina 2
Farfuria inteligentă - Pagina 3
Farfuria inteligentă - Pagina 4
Farfuria inteligentă - Pagina 5
Farfuria inteligentă - Pagina 6
Farfuria inteligentă - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Farfuria Inteligenta.doc

Te-ar putea interesa și

Violența în Școală

Introducere Un fenomen care se răspândeşte pe zi ce trece şi care, asemenea unei epidemii, nu doar că nu poate fi oprit cu uşurinţă dar lasă în...

Tipuri de Roman în Perioada Postbelică

1. Premisă 1. Destinul romanului românesc în perioada postbelică, al literaturii în întregul ei, a stat sub semnul seismelor ideologice, sociale...

Codul Bunelor Maniere

Codul bunelor maniere Omul nu traieste singur, izolat, el a devenit om atunci când, pentru a exista, a fost nevoit sa intre în relatii cu altii....

Alimente ce au caracter antiinflamator

1.INTRODUCERE Inflamația reprezintă o reacție de protecție a organismului împotriva unei agresiuni, scopul său fiind distrugerea, slăbirea și...

Antarctica

Al cincilea continent ca mărime, dintre cele şase ale Terrei, Antarctica este cel mai sudic, mai rece, mai îndepărtat şi mai recent descoperit...

Ai nevoie de altceva?