Forme de Patrundere pe Pietele Internationale

Cuprins proiect Cum descarc?

Rezumat introductiv 9
Capitolul 1
Forme de patrundere pe pietele internationale 11
1.1. Tipologia formelor de patrundere pe pietele externe 12
1.1.1. Exportul 12
1.1.2. Licenta de fabricatie 16
1.1.3. Societatea mixta 20
1.1.4. Proprietatea directa 23
1.2. Alegerea modului de patrundere pe pietele externe 24
1.3. Canale de intrare pe piata externa 26
1.3.1. Canale de intrare indirecte 26
1.3.2. Canale de intrare directe 29
1.3.3. Canale de intrare concertate 32
Capitolul 2
Selectarea pietelor externe 34
2.1. Organizarea activitatii de selectare a pietelor externe 34
2.2. Criterii de selectare a pietelor externe 36
2.3. Procesul selectarii pietelor externe 38
2.4. Modalitati de selectare a pietelor externe 41
Capitolul 3
Prezentare generala a firmei SC MOBAR SA 43
3.1. Industria mobilei din Romania - scurta prezentare 43
3.2. Conditii de acces pe piata Uniunii Europene
"CALITATEA" 46
3.3. Date de identificare 47
3.4. Scurt istoric 49 
3.5. Misiune, obiective, strategii 50
3.6. Structura organizatorica 51
3.7. Functiile intreprinderii 54
Capitolul 4
Distributia produselor in cadrul SC MOBAR SA 57
4.1. Caracteristici generale ale distributiei internationale 57
4.2. Structura retelei de distributie internationala 59
4.3. Membrii retelei de distributie 62
4.4. Dimensiunile si tipologia canalelor de distributie 66
4.5. Criteriile si tehnicile de selectare 
a canalelor de distributie 70
4.6. Distributia fizica 71
4.7. Strategii de distributie 73
Concluzii si propuneri 75
Anexe 80
Bibliografie 97


Extras din proiect Cum descarc?

Rezumat introductiv
Secolul XXI aduce cu sine cresterea si diversificarea oportunitatilor pe pietele internationale. Se pune accent deosebit pe necesitatea ca firmele sa acorde atentie economiei globale, chiar atunci cand, aparent, activeaza numai in interiorul tarii lor. Aceasta chemare spre o perspectiva mai larga a aparut datorita faptului ca foarte putine firme pot spune intr-adevar ca nu sunt afectate de conditiile din afara pietei lor de acasa. 
Aderare a Romaniei la Uniunea Europeana din anul 2007 a determinat accentuarea actiunilor de patrundere pe pietele externe desfasurate de firmele romanesti, indiferent de domeniul lor de activitate, in vederea crearii unor legaturi puternice si parteneriate de lunga durata cu clienti externi care sa le asigure obtinerea de importante beneficii, precum si un caracter de continuitate si stabilitate a acestor relatii externe. Aspectele mentionate, precum si importanta pe care o prezinta pentru desfasurarea activitatilor prezente si viitoare ale agentilor economici din Romania au motivat alegerea temei privind comercializarea produselor pe pietele externe.
Cu cat ponderea activitatilor internationale desfasurate de o firma creste, intelegerea specificului marketingului in diferite culturi capata o importanta din ce in ce mai mare. Marketingul international trateaza probleme globale si descrie concepte relevante pentru comerciantii internationali, indiferent de gradul lor de implicare internationala.
Marketingul international este mult mai complex decat cel intern, si aceasta din cauza a doi factori: competitia globala si mediul international.
Marketingul international apare atunci cand se identifica o oportunitate de a face profit prin satisfacerea nevoilor utilizatorilor sau potentialilor utilizatori ai produsului in alte tari ale lumii.
Scopul prezentului studiu privind posibilitatile de comercializare a produselor pe pietele externe este ca, pornind de la situatia actuala si reala a unei firme care desfasoara activitati pe piete internationale, sa se contureze o imagine asupra actiunilor intreprinse de firma pentru a patrunde pe o piata straina, asupra procesului de selectare a pietelor si asupra procesului de distributie, prin care produsele comercializate ajung la locul potrivit, in momentul potrivit. Metodele utilizate pentru culegerea informatiilor necesare pentru realizarea studiului au fost cercetarea primara, direct de la persoanele din echipa manageriala a firmei si cercetarea secundara, din documentele si actele utilizate in derularea activitatilor firmei.
Studiul privind posibilitatile de comercializare a produselor pe pietele externe este structurat in doua parti: partea teoretica (primele doua capitole) - contine informatii legate de formele de patrundere pe pietele internationale si urmarirea etapelor procesului de selectare a pietelor internationale si partea practica (capitolele 3 si 4) - pe exemplul firmei SC MOBAR SA Radauti, firma care face parte din randul IMM-urilor, desfasurand o activitate prin care urmareste sa patrunda si sa se impuna pe pietele externe prin calitatea si oferta diversificata a produselor comercializate. 
Primul capitol prezinta tipologia formelor de patrundere pe pietele externe: exportul, licenta de fabricatie, societatea mixta si proprietatea directa, deoarece primul pas de urmat dupa ce o firma a luat decizia de patrundere pe o piata straina este alegerea modalitatii de intrare pe acea piata, precum si gradul de implicare si angajare pe piata respectiva.
Al doilea capitol prezinta etapele procesului de selectare a pietelor externe: organizarea activitatii de selectare, criterii de selectare a pietelor, procesul selectarii pietelor si modalitati de selectare a pietelor externe.
Al treilea capitol al studiului cuprinde o prezentare generala a industriei de mobila din Romania, prezentarea firmei SC MOBAR SA cu date de identificare, scurt istoric al firmei, misiunea, obiectivele si strategiile, structura organizatorica si functiile intreprinderii, informatii prin care s-a conturat o imagine asupra firmei in cadrul domeniului sau de activitate - producerea si comercializarea de mobilier din lemn masiv din rasinoase.
Al patrulea capitol cuprinde o analiza a procesului de distributie in cadrul firmei SC MOBAR SA, proces prin care produsele comercializate vin in intampinarea preferintelor si nevoilor utilizatorilor din pietele tinta: Austria, Germania, Cehia, Danemarca. Sunt prezentate structura retelei de distributie, membrii retelei de distributie, criteriile si tehnicile de selectare a canalelor de distributie, distributia fizica si strategiile de distributie care pot fi utilizate pentru comercializarea produselor si identificarea strategiei sau strategiilor folosite de SC MOBAR SA.
Concluziile si propunerile asupra temei cercetate sunt cuprinse in finalul studiului, pentru a sublinia aspectele cele mai importante studiate si analizate, precum si stabilirea eventualei directii viitoare pe care o poate urma firma in desfasurarea activitatilor sale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Forme de Patrundere pe Pietele Internationale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!