Grafică publicitară

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 6241
Mărime: 2.48MB (arhivat)
Publicat de: Costin Leonte
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

Capitolul 1. INTRODUCERE

IN LUMEA

GRAFICII PUBLICITARE

Termenul de "design" a apărut in 1851, in legătura cu complicatele realităţi ale producţiei industriale. Este o concepţie şi o metodă de creaţie care urmăreşte să asigure fiecărui produs un înalt randament funcţional. În toate epocile de înflorire umană a existat o corelare între posibilităţile materiale, nivelul tehnologic, relaţiile economice interne şi externe, orizontul spiritual exprimat prin gustul artistic şi capacitatea de creaţie. Mai mult tehnologul şi artistul se confundau într-o singura persoana.

Dorinţa de a face ordine în multitudinea de cazuri, ce pot fi întâlnite în vastul domeniu în care s-a implicat designul, i-a determinat pe investigatori să propună anumite “clasificări".

Sunt recunoscute trei asemenea direcţii : designul ambiental, designul formelor vizuale comunicante, designul de obiecte.

1.Designul ambiental ar îngloba : acţiunile privind amenajarea şi ordonarea spaţiilor arhitecturale, a instalaţiilor industriale, sistematizarea circulaţiei, gruparea punctelor de interes social, administrativ, cultural, cu tot “inventarul" necesar: mobilier de interior şi exterior, dotări aferente vieţii cotidiene (cabine telefonice, refugii şi adăposturi din staţiile mijloacelor de transport în comun, spaţiile de joacă şi agrement, corpurile de iluminat publice etc).

2.Designul formelor vizuale comunicante, ce s-ar identifica cu:

- domeniul graficii de carte ;

- domeniul graficii publicitare ;

- domeniul semnelor de orientare şi al serviciilor.

3.Designul de obiecte cunoaşte cea mai mare diversitate de cazuri, din care reţinem, sub formă de enumerare, câteva subdiviziuni:

- designul maşinilor şi aparaturii necesare în activităţile productive;

- designul maşinilor şi aparaturii folosite în activităţile de cercetare sau învăţământ;

- designul mijloacelor de transport;

- designul uneltelor de lucru;

- designul instrumentelor muzicale;

- designul instrumentelor optice;

- designul echipamentului sportiv;

- designul armamentului;

- designul jucăriilor;

- designul bunurilor de uz gospodăresc;

- designul mobilierului;

- designul ambalajelor etc.

Publicitatea este, fara indoiala aproape la fel de veche ca si comertul. Daca un produs este de vanzare, prima conditie a supravietuirii pe piata este ca acesta sa fie cunoscut. Activitatile publicitare desfasurate in cadrul unei firme sunt multiple si complexe, dar elementul de baza al oricareia dintre ele il constituie grafica publicitara.

Aplicand principiile de baza ale designului si esteticii graficii publicitare (unitatea, varietatea, echilibrul, ritmul, armonia, proportia, accentul si o gama coloristica adecvata) si utilizand o serie de tehnici si mijloace specifice, cum ar fi: scrisul, gravura, desenul, colajul sau fotografia, firma va reusi sa exploateze la maximum puterea de creatie pentru a promova produse sau servicii.

Designul publicitar este elementul cheie de comunicare dintre organizaţie şi clientul final. O comunicare bună şi eficientă se face cu ajutorul unui design bun. Este foarte important pentru organizaţia care doreşte să comunice eficient cu clienţii săi prin materiale de promovare ca acestea să aibă un design care să reflecte şi să comunice ideologia acesteia.

Designul publicitar se poate realiza pentru diverse materiale de prezentare ( cv, pliante, fluturaşi, broşuri, cataloage de prezentare, afişe publicitare, mape de prezentare, calendare, reviste, tipărituri cu caracter tehnic şi administrativ).

Designul publicitar se poate realiza atāt pentru materialele de prezentare cāt şi pentru semnalistica de interior şi exterior (reclame luminoase de mari dimensiuni, litere volumetrice, casete luminoase, panouri indicatoare, imprimćri podea, concept colaj parc auto).

Grafica publicitara vizualizeaza avantajele, da viata cuvintelor, ii implica pe privitori si ii motiveaza ca si consumatori. Ea este intotdeauna privita ca un mijloc de atingere a unui scop si nu ca un scop in sine.

Grafica publicitara cuprinde:

- Identitate vizuala, corporate ID: creatie sigla, stabilire elemente reprezentative, design pentru carti de vizita, plicuri si foi cu antet;

- Prezentari multimedia: cel mai modern si mai impresionant mod de prezentare, poate fi folosit de la expozitii si targuri pana la intalniri de afaceri restranse. Suporturi diverse: CD, DVD, Internet, Business CD;

- Materiale publicitare: creatie grafica insotita de imagini profesionale pentru pliante, afise, postere, cataloage, fluturasi, outdoor, ambalaje, coperti, publicatii etc.;

- Identitate vizuala, Logodesign: un set complet de materiale de identitate vizuala incepe cu realizarea unei sigle, simbol distinctiv, crearea unui slogan, stabilirea unor culori si semne, forme originale, distinctive, care va scoate firma dumneavoastra in evidenta fata de concurenta si fata de partenerii de afaceri;

Preview document

Grafică publicitară - Pagina 1
Grafică publicitară - Pagina 2
Grafică publicitară - Pagina 3
Grafică publicitară - Pagina 4
Grafică publicitară - Pagina 5
Grafică publicitară - Pagina 6
Grafică publicitară - Pagina 7
Grafică publicitară - Pagina 8
Grafică publicitară - Pagina 9
Grafică publicitară - Pagina 10
Grafică publicitară - Pagina 11
Grafică publicitară - Pagina 12
Grafică publicitară - Pagina 13
Grafică publicitară - Pagina 14
Grafică publicitară - Pagina 15
Grafică publicitară - Pagina 16
Grafică publicitară - Pagina 17
Grafică publicitară - Pagina 18
Grafică publicitară - Pagina 19
Grafică publicitară - Pagina 20
Grafică publicitară - Pagina 21
Grafică publicitară - Pagina 22
Grafică publicitară - Pagina 23
Grafică publicitară - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Grafica Publicitara.doc

Alții au mai descărcat și

Identitate și Brand Personal

Introducere Motivaţia alegerii temei Un brand reprezintă tot ceea ce vrei să transmiţi prin imaginea pe care o ai, începând de la cele mai mici...

Componentele Reclamaților la Creșterea Satisfacerii și Fidelității Clienților

1.1 Conceptul de reclamaţie În literatură de specialitate nu există o înţelegere unitară asupra sensului conceptului de reclamaţie (Hoffmann 1991;...

Publicitate și reclamă

Marketingul este o ştiinţă tânără. A apărut la începutul secolului XX, deşi anumite tehnici de marketing se regăsesc în istoria omenirii (exemplu:...

Marca - istorie, definiție, exemple

Marca . Istoric.Definitie.Exemple Istoria mai veche sau mai recentă a utilizării mărcilor în activitatea de marketing a organizaţiilor ilustrează...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Proiect Economic

REZUMAT În mediul de afaceri firmele au 2 tipuri de poziţie: de a fi interesat să privească pe un spaţiu îngust, de regulă doar acţiunile firmei,...

Publicitate - reclamă în turism

1. CONTINUTUL PUBLICITATII 1.1. SCURTA ISTORIE A PUBLICITATII Un rol extrem de important în marketing îl are publicitatea, care este un complex...

Politică de promovare

CAPITOLUL 1 CONCEPTUL DE PROMOVARE În sistemul relaţiilor cu mediul economico-social, cu piaţa, eforturile de marketing ale întreprinderii...

Tehnici și Strategii Digitale

INTRODUCERE Jean Carlu, un cunoscut şi renumit designer grafician francez spunea că „afişul publicitar este esenţa vizuală a unei idei”. Această...

Industria Publicității în România

Publicitatea nu este o funcţie singulară, ci, mai degrabă, un termen umbrelă folosit pentru a descrie atât reclame simple, de genul unui anunţ de...

Strategii de calitate pentru firma SC Media Expres SRL

CAPITOLUL 1 PREZENTAREA FIRMEI S.C. MEDIA EXPRES S.R.L. 1.1. Prezentarea generală a firmei este redată de următoarele aspecte generale: A. Forma...

Extinderea Activității Firmei Astra Advertising SRL pentru Producția de Materiale Publicitare

I. CONCEPEREA PROIECTULUI 1.1 Context a. Ideea proiectului Proiectul constă în înfiinţarea departamentului Print din cadrul SC AstraAdvertising...

Publicitate și reclamă

Marketingul este o ştiinţă tânără. A apărut la începutul secolului XX, deşi anumite tehnici de marketing se regăsesc în istoria omenirii (exemplu:...

Ai nevoie de altceva?