Extras din proiect
Capitolul 1. INTRODUCERE
IN LUMEA
GRAFICII PUBLICITARE
Termenul de "design" a apărut in 1851, in legătura cu complicatele realităţi ale producţiei industriale. Este o concepţie şi o metodă de creaţie care urmăreşte să asigure fiecărui produs un înalt randament funcţional. În toate epocile de înflorire umană a existat o corelare între posibilităţile materiale, nivelul tehnologic, relaţiile economice interne şi externe, orizontul spiritual exprimat prin gustul artistic şi capacitatea de creaţie. Mai mult tehnologul şi artistul se confundau într-o singura persoana.
Dorinţa de a face ordine în multitudinea de cazuri, ce pot fi întâlnite în vastul domeniu în care s-a implicat designul, i-a determinat pe investigatori să propună anumite “clasificări".
Sunt recunoscute trei asemenea direcţii : designul ambiental, designul formelor vizuale comunicante, designul de obiecte.
1.Designul ambiental ar îngloba : acţiunile privind amenajarea şi ordonarea spaţiilor arhitecturale, a instalaţiilor industriale, sistematizarea circulaţiei, gruparea punctelor de interes social, administrativ, cultural, cu tot “inventarul" necesar: mobilier de interior şi exterior, dotări aferente vieţii cotidiene (cabine telefonice, refugii şi adăposturi din staţiile mijloacelor de transport în comun, spaţiile de joacă şi agrement, corpurile de iluminat publice etc).
2.Designul formelor vizuale comunicante, ce s-ar identifica cu:
- domeniul graficii de carte ;
- domeniul graficii publicitare ;
- domeniul semnelor de orientare şi al serviciilor.
3.Designul de obiecte cunoaşte cea mai mare diversitate de cazuri, din care reţinem, sub formă de enumerare, câteva subdiviziuni:
- designul maşinilor şi aparaturii necesare în activităţile productive;
- designul maşinilor şi aparaturii folosite în activităţile de cercetare sau învăţământ;
- designul mijloacelor de transport;
- designul uneltelor de lucru;
- designul instrumentelor muzicale;
- designul instrumentelor optice;
- designul echipamentului sportiv;
- designul armamentului;
- designul jucăriilor;
- designul bunurilor de uz gospodăresc;
- designul mobilierului;
- designul ambalajelor etc.
Publicitatea este, fara indoiala aproape la fel de veche ca si comertul. Daca un produs este de vanzare, prima conditie a supravietuirii pe piata este ca acesta sa fie cunoscut. Activitatile publicitare desfasurate in cadrul unei firme sunt multiple si complexe, dar elementul de baza al oricareia dintre ele il constituie grafica publicitara.
Aplicand principiile de baza ale designului si esteticii graficii publicitare (unitatea, varietatea, echilibrul, ritmul, armonia, proportia, accentul si o gama coloristica adecvata) si utilizand o serie de tehnici si mijloace specifice, cum ar fi: scrisul, gravura, desenul, colajul sau fotografia, firma va reusi sa exploateze la maximum puterea de creatie pentru a promova produse sau servicii.
Designul publicitar este elementul cheie de comunicare dintre organizaţie şi clientul final. O comunicare bună şi eficientă se face cu ajutorul unui design bun. Este foarte important pentru organizaţia care doreşte să comunice eficient cu clienţii săi prin materiale de promovare ca acestea să aibă un design care să reflecte şi să comunice ideologia acesteia.
Designul publicitar se poate realiza pentru diverse materiale de prezentare ( cv, pliante, fluturaşi, broşuri, cataloage de prezentare, afişe publicitare, mape de prezentare, calendare, reviste, tipărituri cu caracter tehnic şi administrativ).
Designul publicitar se poate realiza atāt pentru materialele de prezentare cāt şi pentru semnalistica de interior şi exterior (reclame luminoase de mari dimensiuni, litere volumetrice, casete luminoase, panouri indicatoare, imprimćri podea, concept colaj parc auto).
Grafica publicitara vizualizeaza avantajele, da viata cuvintelor, ii implica pe privitori si ii motiveaza ca si consumatori. Ea este intotdeauna privita ca un mijloc de atingere a unui scop si nu ca un scop in sine.
Grafica publicitara cuprinde:
- Identitate vizuala, corporate ID: creatie sigla, stabilire elemente reprezentative, design pentru carti de vizita, plicuri si foi cu antet;
- Prezentari multimedia: cel mai modern si mai impresionant mod de prezentare, poate fi folosit de la expozitii si targuri pana la intalniri de afaceri restranse. Suporturi diverse: CD, DVD, Internet, Business CD;
- Materiale publicitare: creatie grafica insotita de imagini profesionale pentru pliante, afise, postere, cataloage, fluturasi, outdoor, ambalaje, coperti, publicatii etc.;
- Identitate vizuala, Logodesign: un set complet de materiale de identitate vizuala incepe cu realizarea unei sigle, simbol distinctiv, crearea unui slogan, stabilirea unor culori si semne, forme originale, distinctive, care va scoate firma dumneavoastra in evidenta fata de concurenta si fata de partenerii de afaceri;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Grafica Publicitara.doc