Grasa de Cotnari - Marketing International

Extras din proiect Cum descarc?

REZUMAT INTRODUCTIV
Lucrarea de fata evidentiaza intregul proces care trebuie parcurs in cazul in care o firma autohtona doreste sa isi extinda activitatea, prin intermediul exportului international.
Cazul de fata este cel al firmei Cotnari, care intentioneaza sa introduca vinul Grasa de Cotnari pe piata Canadei.
Societatea Cotnari este lider pe piata romaneasca la producerea si comercializarea de vinuri, detinand o cota de 30 %, altfel spus, una din 3 sticle cumparate este un vin de Cotnari. Firma mai desfasoara activitate de export si in alte tari ale Europei, dar aceasta nu atinge un nivel semnificativ, datorita faptului ca multe din tari sunt ele insele bune producatoare de vin. Astfel Cotnari doreste sa se orienteze spre o piata unde cererea in domeniul vinului se resimte cu adevarat. 
Inainte de toate, societatea Cotnari a intreperins o analiza riguroasa a mediului economic, cultural, politic si legal a mai multor tari, pentru a vedea in final care este cea mai potrivita pentru activitatea de export pe care vrea sa o desfasoare S.C. Cotnari S.A. In urma analizelor intreprinse, Canada s-a dovedit tara cu cel mai bun mediul politico-legal. In plus, din punct de vedere cultural, nu exista restrictii insemnate in privinta consumului de alcool.
Compania romaneasca si-a ales piata tinta din Canada in urma segmentarii. Aceasta cuprinde persoane de ambele sexe, cu varste cuprinse intre 25 si 50 de ani, cu un venit care variaza intre 700 $ si 1000 $.
Cotnari si-a prezivionat o anumita cantitate de vin Grasa de Cotnari cu care doreste sa intre pe piata straina, si a aplicat strategia pretului de penetrare, astfel incat acest pret se incadreaza intre sumele de 15 - 22 dolari, depinzand de sortimentul ales.
Pentru a ajunge in timp eficient la cat mai multi potentiali consumatori, Cotnari isi promoveaza intens produsul, pe toate canalele media disponibile. In plus, apeleaza si la tehnici promotionale care sa impulsioneze volumul vanzarilor. 
In privinta distributiei, Cotnari apeleaza la o retea vasta de distribuitori pentru ca produsul sau sa acopere o parte cat mai insemnata din piata produsului.
Pe masura ce trece timpul, Cotnari isi da seama ca piata Canadei nu este chiar atat de reticenta la produsele noi cum s-ar fi crezut, iar vinul Grasa de Cotnari incepe sa capete increderea in randul consumatorilor.
Cap.1. Prezentarea produsului si a tarii
1.1. Prezentarea produsului
Grasa de Cotnari face parte din vechiul sortiment al podgoriei Cotnari, unde se cultiva de peste sapte secole.
Se pare ca are o origine comuna cu soiul Furmint care sta la baza producerii vinurilor de Tokay. Vinurile de Grasa fac de multa vreme faima podgoriei Cotnari si se plaseaza in varful ierarhiei vinurilor romanesti. Ele se obtin in anii favorabili din struguri culesi la stafidirea boabelor, atacati de mucegai nobil (ciuperca Botrytis Cinerea), cu continut ridicat in zaharuri (peste 240 g/l).
Strugurii se vinifica separat sau in amestec cu alte trei soiuri (Feteasca alba, Tamaioasa romanesca si Francusa), producand vinuri demidulci sau dulci specifice podgoriei. Vinurile de Grasa de Cotnari sunt imresionante prin calitatea lor, au o tarie alcoolica de 12-12,5?, un continut ridicat in zahar, o culoare galben-aurie cu tenta verzuie, insusiri specifice de aroma, buchet generos care capata nuante complexe prin invechire.
SC. COTNARI S.A. a luat fiinta in anul 1948, ca sectie a unei ferme de stat, avand la vremea aceea 128 hectare plantatii de vie. In anul 1956, SC COTNARI SA devine unitate de sine statatoare. Intre anii 1966 si 1968 se construeste un combinat modern, avand o capacitate de prelucrare de 500 tone de struguri in 12 ore si 10 500 tone pentru depozitare, din care 5 520 tone pentru maturare. Incepand cu anul 2000, SC COTNARI SA cultiva aproximativ 1156 hectare plantatii de vie. La nivelul anului 2002, in combinat isi desfasurau activitatea cca 380 de salariati permanenti si aproximativ 400 de muncitori sezonieri, pentru perioadele cu activitate in vie. Din cei 380 salariati, fac parte si 50 specialisti care lucreaza in laboratoarele combinatului sau in vii, pentru obtinerea unor noi soiuri de vie si a unor noi cupaje de vinuri.
1.2. Prezentarea pe scurt a tarii
Canada este un stat federal constituit, in principal, pe baza a doua entitati teritoriale majore: New France (bazat pe colonizarea franceza) si British North America (bazat pe colonizarea anglo-saxona), la care s-au adaugat ulterior provinciile si teritoriile aflate in componenta Canadei de astazi.
Cu un teritoriu de 9 976 000 , Canada este al doilea stat ca intindere din lume. Detine 7% din suprafata de uscat a Terrei si 9% din resursele de apa dulce ale acesteia. Pe toata lungimea de 8.890 km a granitei de sud, se invecineaza cu SUA, la vest cu apele Pacificului de Nord, la nord-vest cu Peninsula Alaska (SUA), la nord cu Oceanul Arctic, iar la ect si sud-est cu apele Atlanticului de Nord. Insula Groenlanda, din largul coastelor de nord-est ale Canadei, apartine Regatului Danemarcei.
Canada este o tara cu un caracter tridimensional dat de traditiile franceze, englezesti si indigene care se impletesc pentru a da nastere acestei minunate natiuni. La aceasta se adauga influentele culturii Statelor Unite ale Americii si un amestec de traditii aduse de imigranti. Marele atu al Canadei este mediul sau natural.
1.3. Produse similare comercializate in Canada


Fisiere in arhiva (1):

  • Grasa de Cotnari - Marketing International.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!