IKEA - Cercetare de Marketing

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 38 în total
Cuvinte : 5626
Mărime: 92.55KB (arhivat)
Publicat de: Constantin Ciobanu
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

1. Introducere

Piata mobilei in Romania

Deoarece fondul forestier ocupa 26,7% din suprafata tarii, prelucrarea lemnului reprezinta un potential important de dezvoltare a tarii, iar în cadrul prelucrarii lemnului productia de mobilier ocupa un loc important.

Conform codului CAEN , diviziunea productia de mobilier si alte activitati neclasificate în alta parte cuprinde grupa productia de mobilier cu urmatoarele clase: productia de scaune (exclusiv cele din metal), productia mobilierului pentru birou si magazine (exclusiv din metal), productia mobilierului pentru bucatarii, productia altor tipuri de mobilier productia de saltele si somiere, productia de scaune din metal, productia mobilierului din metal pentru birouri si magazine[207].

Pe ansamblul economiei românesti, importanta acestei ramuri este data si de volumul anual al exportului ce depaseste 700 milioane dolari.

În România, industria mobilei este una din putinele ramuri cu importuri foarte mici fata de exporturi. Daca ponderea în total importuri este de aproximativ 1,16%, exportul ramurii se situeaza între 6,3% (în anul 1995) si 4,57% (în anul 2000). Desi volumul exporturilor de mobila a înregistrat un trend negativ între anii 1996-2000 (de la 506,5mil. dolari la 474,1mil. dolari) este de retinut faptul ca ramura are o competitivitate ridicata, sustinuta de o rata mare de acoperire a importurilor prin exporturi (411,9% la nivelul anului 2000).

Structura productiei (%) în anul 2000 este prezentata în fig. 1.

Fig. 1. Structura productiei în anul 2000 (în%)

Istoria IKEA

Ingvar Kamprad, fondatorul celebrei companii, s-a nascut in 1926 in Smaland, in partea de sud a Suediei, intr-o familie modesta. Inca din copilarie isi dorea sa ajunga, candva, afacerist, si a inceput vanzand cutii cu chibrite vecinilor. Isi cumpara marfa din Stockholm si o vindea la un pret mic, dar suficient pentru a obtine profit. Mai tarziu a vandut si peste, decoratiuni de Craciun, seminte de flori si creioane.

La doar 17 ani, in 1943, Ingvar primeste de la tatal sau o suma consistenta, ca recompensa pentru notele de la scoala. Iar Ingvar nu ezita si isi incepe propria afacere, dandu-i numele IKEA, o combinatie intre initialele numelui sau si primele litere de la Elmtaryd si Agunnaryd, ferma si satul unde crescuse.

La inceput firma vindea stilouri, portofele, rame pentru fotografii, ceasuri, bijuterii si altele, cumparate de Ingvar la un pret redus.

In urmatorii ani apar primele reclame IKEA in presa locala si se lanseaza un catalog al produselor, care puteau fi comandate prin posta.

In 1947, la patru ani de la deschiderea IKEA, Ingvar Kamprad ia o decizie riscanta si incepe sa vanda si mobilier, produs in mici ateliere locale. Reactia publicului este pozitiva si in scurt timp, in 1951, este publicat si primul catalog de mobilier IKEA, iar Ingvar se decide sa renunte la toate celelalte produse si sa vanda exclusiv mobilier, la preturi cat mai scazute. Era momentul in care a aparut compania IKEA asa cum o stim astazi.

Doi ani mai tarziu se deschidea si primul salon de prezentare IKEA in Almhult, fiind prima data cand potentialii cumparatori puteau vedea si atinge mobila inainte de a o comanda, idee care a prins foarte repede. Cum competitia pe piata de mobilier era foarte dura, Ingvar Kamprad a intuit ca publicul vrea sa vada mobila pe care da banii, oricat de mici ar fi preturile. O decizie castigatoare, iar vanzarile au crescut rapid.

Preview document

IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 1
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 2
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 3
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 4
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 5
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 6
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 7
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 8
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 9
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 10
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 11
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 12
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 13
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 14
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 15
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 16
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 17
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 18
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 19
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 20
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 21
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 22
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 23
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 24
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 25
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 26
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 27
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 28
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 29
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 30
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 31
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 32
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 33
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 34
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 35
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 36
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 37
IKEA - Cercetare de Marketing - Pagina 38

Conținut arhivă zip

  • IKEA - Cercetare de Marketing.doc

Alții au mai descărcat și

IKEA - marketing internațional

1. Scurtă prezentare a companiei Pentru a putea vorbi de afacerea IKEA trebuie mai întâi să studiem modul în care acesta a luat naştere. Totul a...

Etape campanie promoțională - Ikea România

I. Prezentarea companiei IKEA ROMÂNIA MOTTO: "Affordable Solutions for Better Living" 1.1. IKEA în lume Compania IKEA este o companie privată cu...

Analiza diagnostic a activității firmei Mobexpert Prod SA

CAPITOLUL 1. PREZENTAREA GRUPULUI DE FIRME MOBEXPERT 1.1. SCURT ISTORIC AL GRUPULUI MOBEXPERT Prima firmă a grupului MOBERXPERT a fost înfiinţată...

Elaborarea strategiei de comunicare comercială pentru marca Mobexpert

Suntem liberi sa avem idei. Dar cele mai frumoase idei un sunt neaparat si cele mai scumpe. In fond, a avea stil nu este deloc o chestiune...

Studiu comparativ între Ikea și Mobexpert

Introducere Piaţa mobilei este o piaţă importantă la nivelul tuturor ţărilor în principal datorită naturii acestui bun, dinamica sa fiind una de...

Demers Strategic pt Mobexpert

I.Introducere 1.Contextul elaborarii strategiei Strategia de comunicare pentru marca Mobexpert a fost elaborata in vederea cladirii si...

Cercetare Marketing Mobexpert

CAPITOLUL I CERCETAREA DE MARKETING I.1 Procesul şi caracteristicile cercetării de marketing “În condiţiile în care informaţiile de marketing...

Proiect Marketing - Mobexpert

1) Povestiti despre firma, scurt istoric, activitatea firmei si produsele Istoricul firmei Înfiintat în urma cu 13 ani, Grupul Mobexpert este...

Te-ar putea interesa și

Prezentarea Companiei IKEA

1.1. Istoria IKEA Compania IKEA este o companie privată cu sediul central în Suedia, pioner în comercializarea de mobilier ambalat în cutii de...

Rolul Esențial al Marketingului

CAPITOLUL I. Rolul esenţial al marketingului în cadrul organizaţiilor si al societăţii Fiecare perioadă solicită conducerii unei firme să...

Conceptul de Marketing în Secolul XXI

Conceptul de Marketing in secolul XXI 1. Ce este marketingul ? 2. Obiectul marketingului 3. Marketerii si potentialii clienti 4. Orientarile...

Ai nevoie de altceva?