Impactul Noilor Tehnologii asupra Logisticii

Proiect
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 3384
Mărime: 17.61KB (arhivat)
Publicat de: Teodora Pintea
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ana Lucia Ristea

Extras din proiect

CE ESTE E.C.R. ? (EFFICIENT CONSUMER RESPONSE)

RASPUNS EFICIENT PENTRU CONSUMATOR este una din noile strategii manageriale ce a fost dezvoltata în S.U.A.La începutul anilor ’80, continentul nord american a fost lovit de o adânca recesiune

Cheltuielile consumatorului cresteau, marcile private amenintau marcile consacrate. Wal Mart, cel mai bun detailist din lume a început sa testeze o expansiune în sectorul alimentar. Aceste cauze au determinat liderii detailistilor alimentari sa initieze în 1992 un studiu. Joint Industry Project on Efficient Consummer Response studiul (ce cuprinde mai multe mai volume) a fost realizat de Kurt Salmon Associates, Inc. Management Consultans pentru: Uniform Code Concil, Inc. Groceny Manufactures of America, Food Marketing Institute, National Food Brokers Association si American Meat Institute si publicat în Ianuarie 1993.

Esential aparea principiul reingineriei procesului de afaceri la punctul de legatura între producatorii si detailistii domeniului alimentar. Astazi, aproape toate tarile Europei de Vest sunt într-o situatie similara

macroeconomica.

Cei care au raspuns E.C.R. în Europa sunt producatorii de produse alimentare transnationale care au reusit în experienta lor E.C.R. din SUA.

Începutul patrunderii E.C.R. în Europa a fost iulie 1995. Grupul european E.C.R. a fost un grup compus din aproximativ douazeci de mari societati din industrie si comert ce avea ca deziderat de a pune la punct un E.C.R. “european”.

Viziunea comuna a demersului, filozofia E.C.R. este: “A MUNCI ÎN COMUN PENTRU A SATISFACE MAI BINE DORINTELE CONSUMATORULUI, MAI RAPID SI CU UN COST MAI SCAZUT”

(“WORKING TOGETHER TO FULFIL CONSUMER WISHES BETTER, FASTER AND LESS COST”).

Coordonarea acestui demers este sustinuta de patru organisme profesionale: C.I.E.S. (Le Centre International des Entreprises du Secteur Alimentaires - cu sediul Paris-New-York-Tokyo-Singapore-numit în anul 1995 “The Food Business Forum”); A.I.M. (Asociation des Industries de Marque); EUROCOMERCE si EAN International, toate trei cu sediul la Bruxelles.

Prima conferinta europeana E.C.R. a avut loc în 25-26 ianuarie 1996 la Geneva si a fost realizata de producatorii: Coca-Cola, Johnson & Johnson, Kraft Jacob Suchard, Mars, Nestle, Procter & Gamble, Unilever, Sardus si Danone; distribuitorii: Ahold, Albert Heijin, Asko, Auchan, Delhaize, Promodes, Rewe, Rinascente si Tesco si cele patru organisme profesionale: C.I.E.S., A.I.M., E.A.N. International si EuroComerce. La aceasta conferinta cruciala a participat din România o singura firma, RESCOPA SA.

Unii au spus ca E.C.R. nu are nimic nou, ci doar implementarea principiilor actuale în industria alimentara justificat de faptul, adevarat partial, ca unele categorii manageriale si strategii sunt practicate, în alte domenii, în Europa de cca. 20 de ani. Oricum prin eforturi coordonate ale producatorilor si detailistilor, s-a prevazut si realizat cresterea câstigurilor în întregul lant de aprovizionare (supply chain) si suprimarea costurilor care nu sunt necesare.

Schimbarea principala consta nu numai în manevrarea unor instrumente, tehnici manageriale ci în redefinirea relatiei traditionale între managementul financiar-contabil al producatorului si puternicii distribuitori din sectorul detailistilor.

Ce este nou, în filozofia E.C.R.?

Când presiunile externe sunt destul de dure atât în rândul manufacturierilor cât si al grosistilor si detailistilor, pentru a valorifica analizele aferente acestui demers, trebuie examinat si organizat multifunctional lantul de distributie / aprovizionare. Pentru aceasta, personalul din compartimentele: vânzari, logistica, finante, si sisteme informatice, din firmele producatoare si detailiste ar trebui sa lucreze împreuna.

Reducerea costurilor administrative, de la înlocuirea schimbului manual al documentelor cu transferul electronic al tuturor tranzactiilor zilnice, pâna la modul de plata, va avea efect asupra pretului din magazin si disponibilitatile de produse. Implementarea unui schimb de la computer la computer, între producator si detailist si a serviciilor de logistica în ceea ce priveste: cererea, programarea, transportul, si platile vor înlocui muntii de hârtii si munca manuala. Vor disparea astfel întârzierile de prelucrare si

erorile.

O componenta esentiala a acestui proiect este aceea de a defini mesajele standard necesare pentru a realiza aceste tranzactii de afaceri.

Forta conducatoare a acestor principii “actuale” este reprezentata de datele despre cumparatori date prin intermediul scanerelor.

Aceste date pot fi folosite ca baza pentru cresterea predictibilitatii cumparatorilor si pentru a putea fi folosite în patru politici:

1. Reaprovizionarea eficienta (Efficient Replenishment);

2. Asortimentul eficient (Efficient Asortiment);

3. Promovarea eficienta (Efficient Promotion);

4. Lansarea eficienta (Efficient Introduction).

Disponibilitatea imediata a acestor date prin intermediul E.D.I. (Electronic Data –Interchange, Transferul Electronic de Date) da posibilitatea detailistilor sa adapteze comenzile lor la cerere si în acelasi timp la îmbunatatirea prognozelor. De asemenea, producatorii vor putea sa si adapteze propriile livrari si uneori chiar si productia conform comportamentului consumatorilor. Mai mult, chiar participarea la acest lant al serviciilor de logistica permite rationalizarea tuturor aspectelor referitoare la transport pentru a obtine îmbunatatiri în utilizarea tehnicilor de catre cele doua parti ale lantului.

Transferul Electronic al Datelor (E.D.I.) este principalul instrument pentru implementarea E.C.R.

E.C.R. este focalizat pe aplicarea metodelor manageriale moderne si a tehnologiilor pentru a reduce costurile si timpul de raspuns (cerere-comanda de livrare-aprovizionare), odata cu cresterea calitatii produselor si serviciiloraduse consumatorilor

E.C.R. implica ca partenerii sa lucreze împreuna pentru a identifica oportunitatile pentru o mai mare eficienta si eficacitate focalizate în trei grupe de strategii:

- Management prin categorii (Category Management);

- Reaprovizionarea produselor (Product Replenishment);

- Tehnologii de legatura/comunicare aplicabile (Enabling Technologies).

EDI (electronic data interchange)

EDI este acronimul utilizat pentru interschimbul electronic de date. O definitie privind EDI a fost data de Asociatia Europena a Liberului Schimb (AELS): schimbul electronic de mesaje predefinite, structurate in concordanta cu standardele stabilite intre aplicatile de pe computere, fara interventie manuala

Preview document

Impactul Noilor Tehnologii asupra Logisticii - Pagina 1
Impactul Noilor Tehnologii asupra Logisticii - Pagina 2
Impactul Noilor Tehnologii asupra Logisticii - Pagina 3
Impactul Noilor Tehnologii asupra Logisticii - Pagina 4
Impactul Noilor Tehnologii asupra Logisticii - Pagina 5
Impactul Noilor Tehnologii asupra Logisticii - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Impactul Noilor Tehnologii asupra Logisticii.doc

Te-ar putea interesa și

Logistică

LOGISTICA INTEGRATA. CONCEPTE SI CONTINUT 1 Consideratii generale Logistica industriala apare ca un concept din ce în ce mai frecvent folosit în...

Efecte ale Noii Economii Asupra Comerțului Internațional

CAP. I - Derularea tranzacţiilor internaţionale de tip comercial 1.1. Tranzacţiile comerciale - element al economiei deschise Categoria...

Bune practici de promovare a transportului multimodal în Europa de Sud-Est

CUPRINS INTRODUCERE 6 CAP. 1. ELEMENTE PRIVIND DINAMICA TRANSPORTULUI ..8 1.1.Aspecte generale ale transportului multimodal 8 1.2. Logistica în...

Particularități ale Aplicării Managementului prin Obiective în Organizația Militară

INTRODUCERE Motivul pentru care mi-am ales aceasta tema este reprezentat de dorinta de a cerceta si de a aprofunda conceptul de „management prin...

Studiu tehnico-economic Ema Agro Construct

I. DATE GENERALE 1.1. Beneficiarul investiției: S.C. EMA AGRO-CONSTRUCT S.R.L., Județul Iași 1.2. Persoana de contact și datele de contact: Dl....

Strategia informatică a unei firme și influența acesteia asupra funcțiunilor firmei

1. Oportunitatea temei tratată prin proiect Prezenta tema dorește a fi un studiu documentat privind sistemele informatice integrate de tip ERP, cu...

Logistica în Transportul Maritim

LOGISTICA ÎN TRANSPORTUL MARITIM PRINCIPIILE DE BAZÃ ALE LOGISTICII Pornind de la faptul cã rolul principal al logisticii din domeniul...

Logistica în Transportul Maritim

LOGISTICA ÎN TRANSPORTUL MARITIM Logistica este definitã ca procesul de gestionare strategicã a achizitionãrii, deplasãrii si depozitãrii...

Ai nevoie de altceva?