Impactul Noilor Tehnologii asupra Logisticii

Extras din proiect Cum descarc?

CE ESTE E.C.R. ? (EFFICIENT CONSUMER RESPONSE)
RASPUNS EFICIENT PENTRU CONSUMATOR este una din noile strategii manageriale ce a fost dezvoltata in S.U.A.La inceputul anilor '80, continentul nord american a fost lovit de o adanca recesiune
Cheltuielile consumatorului cresteau, marcile private amenintau marcile consacrate. Wal Mart, cel mai bun detailist din lume a inceput sa testeze o expansiune in sectorul alimentar. Aceste cauze au determinat liderii detailistilor alimentari sa initieze in 1992 un studiu. Joint Industry Project on Efficient Consummer Response studiul (ce cuprinde mai multe mai volume) a fost realizat de Kurt Salmon Associates, Inc. Management Consultans pentru: Uniform Code Concil, Inc. Groceny Manufactures of America, Food Marketing Institute, National Food Brokers Association si American Meat Institute si publicat in Ianuarie 1993.
Esential aparea principiul reingineriei procesului de afaceri la punctul de legatura intre producatorii si detailistii domeniului alimentar. Astazi, aproape toate tarile Europei de Vest sunt intr-o situatie similara
macroeconomica.
Cei care au raspuns E.C.R. in Europa sunt producatorii de produse alimentare transnationale care au reusit in experienta lor E.C.R. din SUA.
Inceputul patrunderii E.C.R. in Europa a fost iulie 1995. Grupul european E.C.R. a fost un grup compus din aproximativ douazeci de mari societati din industrie si comert ce avea ca deziderat de a pune la punct un E.C.R. "european".
Viziunea comuna a demersului, filozofia E.C.R. este: "A MUNCI IN COMUN PENTRU A SATISFACE MAI BINE DORINTELE CONSUMATORULUI, MAI RAPID SI CU UN COST MAI SCAZUT"
("WORKING TOGETHER TO FULFIL CONSUMER WISHES BETTER, FASTER AND LESS COST").
Coordonarea acestui demers este sustinuta de patru organisme profesionale: C.I.E.S. (Le Centre International des Entreprises du Secteur Alimentaires - cu sediul Paris-New-York-Tokyo-Singapore-numit in anul 1995 "The Food Business Forum"); A.I.M. (Asociation des Industries de Marque); EUROCOMERCE si EAN International, toate trei cu sediul la Bruxelles.
Prima conferinta europeana E.C.R. a avut loc in 25-26 ianuarie 1996 la Geneva si a fost realizata de producatorii: Coca-Cola, Johnson & Johnson, Kraft Jacob Suchard, Mars, Nestle, Procter & Gamble, Unilever, Sardus si Danone; distribuitorii: Ahold, Albert Heijin, Asko, Auchan, Delhaize, Promodes, Rewe, Rinascente si Tesco si cele patru organisme profesionale: C.I.E.S., A.I.M., E.A.N. International si EuroComerce. La aceasta conferinta cruciala a participat din Romania o singura firma, RESCOPA SA. 
Unii au spus ca E.C.R. nu are nimic nou, ci doar implementarea principiilor actuale in industria alimentara justificat de faptul, adevarat partial, ca unele categorii manageriale si strategii sunt practicate, in alte domenii, in Europa de cca. 20 de ani. Oricum prin eforturi coordonate ale producatorilor si detailistilor, s-a prevazut si realizat cresterea castigurilor in intregul lant de aprovizionare (supply chain) si suprimarea costurilor care nu sunt necesare.
Schimbarea principala consta nu numai in manevrarea unor instrumente, tehnici manageriale ci in redefinirea relatiei traditionale intre managementul financiar-contabil al producatorului si puternicii distribuitori din sectorul detailistilor.
Ce este nou, in filozofia E.C.R.?
Cand presiunile externe sunt destul de dure atat in randul manufacturierilor cat si al grosistilor si detailistilor, pentru a valorifica analizele aferente acestui demers, trebuie examinat si organizat multifunctional lantul de distributie / aprovizionare. Pentru aceasta, personalul din compartimentele: vanzari, logistica, finante, si sisteme informatice, din firmele producatoare si detailiste ar trebui sa lucreze impreuna.
Reducerea costurilor administrative, de la inlocuirea schimbului manual al documentelor cu transferul electronic al tuturor tranzactiilor zilnice, pana la modul de plata, va avea efect asupra pretului din magazin si disponibilitatile de produse. Implementarea unui schimb de la computer la computer, intre producator si detailist si a serviciilor de logistica in ceea ce priveste: cererea, programarea, transportul, si platile vor inlocui muntii de hartii si munca manuala. Vor disparea astfel intarzierile de prelucrare si
erorile.
O componenta esentiala a acestui proiect este aceea de a defini mesajele standard necesare pentru a realiza aceste tranzactii de afaceri.
Forta conducatoare a acestor principii "actuale" este reprezentata de datele despre cumparatori date prin intermediul scanerelor.
Aceste date pot fi folosite ca baza pentru cresterea predictibilitatii cumparatorilor si pentru a putea fi folosite in patru politici:
1. Reaprovizionarea eficienta (Efficient Replenishment);
2. Asortimentul eficient (Efficient Asortiment);
3. Promovarea eficienta (Efficient Promotion);
4. Lansarea eficienta (Efficient Introduction).
Disponibilitatea imediata a acestor date prin intermediul E.D.I. (Electronic Data -Interchange, Transferul Electronic de Date) da posibilitatea detailistilor sa adapteze comenzile lor la cerere si in acelasi timp la imbunatatirea prognozelor. De asemenea, producatorii vor putea sa si adapteze propriile livrari si uneori chiar si productia conform comportamentului consumatorilor. Mai mult, chiar participarea la acest lant al serviciilor de logistica permite rationalizarea tuturor aspectelor referitoare la transport pentru a obtine imbunatatiri in utilizarea tehnicilor de catre cele doua parti ale lantului.
Transferul Electronic al Datelor (E.D.I.) este principalul instrument pentru implementarea E.C.R.
E.C.R. este focalizat pe aplicarea metodelor manageriale moderne si a tehnologiilor pentru a reduce costurile si timpul de raspuns (cerere-comanda de livrare-aprovizionare), odata cu cresterea calitatii produselor si serviciiloraduse consumatorilor 
E.C.R. implica ca partenerii sa lucreze impreuna pentru a identifica oportunitatile pentru o mai mare eficienta si eficacitate focalizate in trei grupe de strategii:
- Management prin categorii (Category Management);
- Reaprovizionarea produselor (Product Replenishment);
- Tehnologii de legatura/comunicare aplicabile (Enabling Technologies).
EDI (electronic data interchange)
EDI este acronimul utilizat pentru interschimbul electronic de date. O definitie privind EDI a fost data de Asociatia Europena a Liberului Schimb (AELS): schimbul electronic de mesaje predefinite, structurate in concordanta cu standardele stabilite intre aplicatile de pe computere, fara interventie manuala


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Noilor Tehnologii asupra Logisticii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!