Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 27 în total
Cuvinte : 3489
Mărime: 85.78KB (arhivat)
Publicat de: Dorel Septimiu Miu
Puncte necesare: 9

Extras din proiect

Firma care nu-si mai face publicitate pentru a face economie de bani seamana cu cel ce şi-a oprit ceasul ca sa economisească timpul. Cel ce incearca sa faca afaceri fara publicitate seamana cu cel ce face cu ochiul pe intuneric: el stie ce face, dar nimeni nu-l baga in seama!

Pe piata romaneasca publicitatea a inceput sa joace un rol important dupa anii ‘90 cand s-au creat conditiile propice privatizarii productiei de bunuri si servicii, si au patruns pe piata numeroase firme externe aducand cu ele experienta acumulata in tarile proprii si astfel ducand la crearea unui mediu competitional complex.

La ora actuala una dintre marile firme de pe piata romaneasca este binecunoscutul producator american de bauturi carbogazoase Pepsi Cola.

In prezent compania este interesata in a-si relansa produsele pe piata romaneasca, fapt pentru care doreste sa efectueze un studiu de piata extensiv, cu scopul de a culege cat mai multe informatii despre consumul de produse Pepsi Cola in Romania si despre perceptia asupra Pepsi Cola in tara noastra.

Datorita faptului ca Pepsi Cola isi disputa piata de carbogazoase cu compania Coca Cola, un punct cheie este promovarea pe care trebuie sa o realizeze produselor sale, incat sa-si formeze o imagine pozitiva si puternica in ochii consumatorilor romani.

Ca rezultat, Pepsi va realiza o cercetare de piata in care va studia atitudinile, opinii şi comportamente populatiei locale cu privire la impactul publicitatii asupra deciziei de cumparare.

Acest lucru este cu atat mai imprtant cu cat se cunoaste faptu ca in trecu Pepsi Cola si competitorul sau principal au avut abordari diferite in ceea ce priveste promovarea produselor, atat din punct de vedere al realizarii mesajului promotional, cat si al conceptului transmise de acesta.

Cercetarea realizata de firma va urmari sa afle atat impactul general pe care il are publicitatea asupra deciziei de cumparare, cat si cel particular pe care l-au avut campaniile publicitare precedente asupra consumului de Pepsi Cola. Deasemenea, doreste sa afle care din mediile publicitare influenteaza mai mult consumul de cola, si ce imagine detine Pepsi Cola in mintea consumatorilor locali.

Segmentul tinta este reprezentat de persoane cu varsta cuprinsa intre 16 si 60 de ani, de ambele sexe, indiferent de venitul personal sau familial, care vor fi insa analizate pe segmente mai relevante de varsta.

IPOTEZELE CERCETĂRII

IPOTEZE GENERALE

1. Majoritatea populatiei brasovene consuma cu precadere produse Pepsi.

2. O mică parte din populaţia başoveană consideră ca produsele Pepsi Cola nu sunt sănătoase pentru organismul uman.

3. Majoritatea populaţiei braşovene achiziţionează produsele din supermarketuri.

4. Majoritatea braşovenilor consideră că preţul produselor este punctul forte în luarea deciziei de cumpărare.

5. Majoritatea tinerilor braşoveni consumă produsele Pepsi datorită imaginii sale (realizata prin publicitate).

IPOTEZE STATISTICE

1. H0: Populaţia braşoveană obişnuieşte să cheltuiască cel mult 25 RON/săptămână pentru achiziţionarea produselor de tip cola.

H1: Populaţia braşoveană obişnuieşte să cheltuiască mai mult de 25 RON/săptămână pentru achiziţionarea produselor de tip cola.

2. H0: Nu există diferenţe între bărbaţi şi femei cu privire la achiziţionarea produselor de tip cola.

H1: Există diferenţe semnificative între bărbaţi şi femei cu privire la achiziţionarea acestora.

3. H0: Cel puţin 40% din populaţia braşoveană consumă produse Pepsi Cola.

H1: Pâna în 40% din populaţia braşoveana consumă produse Pepsi Cola.

4. H0: Publicitatea produsului nu influentează în măsura mai mare de 20% totalul vânzărilor Pepsi Cola.

H1: Publicitatea produsului afectează în măsura mai mare de 20% totalul vânzărilor Pepsi Cola.

5. H0: Nu există diferenţe semnificative privind consumul de cola intre diferite segmente de vârstă.

H1: Se observă diferenţe notabile privind consumul de cola intre diferite segmente de vârstă.

Preview document

Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 1
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 2
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 3
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 4
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 5
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 6
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 7
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 8
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 9
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 10
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 11
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 12
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 13
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 14
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 15
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 16
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 17
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 18
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 19
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 20
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 21
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 22
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 23
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 24
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 25
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 26
Impactul Publicității asupra Deciziei de Cumparare - Pagina 27

Conținut arhivă zip

  • Impactul Publicitatii asupra Deciziei de Cumparare.doc

Alții au mai descărcat și

Preferințele consumatorilor clujeni în materie de supermarket

Comertul reprezinta una din cele mai importante laturi ale economiei moderne, fiind element principal în cadrul oricarei economii de piata. În...

Comportamentul Consumatorului de Ciocolată

CAP. I Prezentarea produsului I.1. Scurt istoric al ciocoloatei Arborele de cacao a fost descoperit în urmă cu mai bine de 2000 de ani în...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Fenomenul Publicitar și Comportamentul de Cumpărare și Consum al Populației

INTRODUCERE Această lucrare are ca principală menire necesitatea cunoaşterii fenomenului publicitar şi a influenţei lui asupra comportamentului de...

Dezvoltarea și Promovarea Serviciilor Turistice

Introducere Societatea contemporană se orientează din ce în ce mai mult spre servicii, existând din ce în ce mai multe opinii conform cărora ea...

Implicarea agenției de publicitate în crearea și transmiterea mesajului publicitar

INTRODUCERE Lucrarea de faţă are ca temă un domeniu vast şi extrem de interesant, aflat în deplină dezvoltare: implicarea agenţiei de publicitate...

Promovarea

Cap. 1 PROMOVAREA În conditiile actuale desfasurarea unei activitati eficiente înseamna mai mult decât a realiza un produs bun, a stabili un pret...

Cercetare de marketing privind atitudinea consumatorului față de raportul calitate-preț la produsele lactate

Capitolul 1 Abordări teoretice despre comportamentul consumatorului Conceptul actual de marketing începe de la ideea că orice activitate...

Influența Publicității Asupra Copiilor

INTRODUCERE Copilul contemporan nu-şi poate imagina casa lipsită de televizor, calculator, telefon, primind încă de mic puternica influenţă mass...

Cerecetarea Wella

Scopul acestui raport este aflarea obiceiurilor cumparatorilor de samponuri pentru realizarea unei noi campanii publicitare de succes. Se doreste...

Studiul ofertei unei firme de turism - Agenția Unirea Iași

INTRODUCERE „Orice pas al unei calatorii devine o aventura a cunoasterii; la fiecare pas mori si învingi de bucurie, ineditul te face sa renasti,...

Ai nevoie de altceva?