Impactul Publicitatii asupra Deciziei de Cumparare

Extras din proiect Cum descarc?

Firma care nu-si mai face publicitate pentru a face economie de bani seamana cu cel ce si-a oprit ceasul ca sa economiseasca timpul. Cel ce incearca sa faca afaceri fara publicitate seamana cu cel ce face cu ochiul pe intuneric: el stie ce face, dar nimeni nu-l baga in seama!
Pe piata romaneasca publicitatea a inceput sa joace un rol important dupa anii '90 cand s-au creat conditiile propice privatizarii productiei de bunuri si servicii, si au patruns pe piata numeroase firme externe aducand cu ele experienta acumulata in tarile proprii si astfel ducand la crearea unui mediu competitional complex.
La ora actuala una dintre marile firme de pe piata romaneasca este binecunoscutul producator american de bauturi carbogazoase Pepsi Cola.
In prezent compania este interesata in a-si relansa produsele pe piata romaneasca, fapt pentru care doreste sa efectueze un studiu de piata extensiv, cu scopul de a culege cat mai multe informatii despre consumul de produse Pepsi Cola in Romania si despre perceptia asupra Pepsi Cola in tara noastra.
Datorita faptului ca Pepsi Cola isi disputa piata de carbogazoase cu compania Coca Cola, un punct cheie este promovarea pe care trebuie sa o realizeze produselor sale, incat sa-si formeze o imagine pozitiva si puternica in ochii consumatorilor romani.
Ca rezultat, Pepsi va realiza o cercetare de piata in care va studia atitudinile, opinii si comportamente populatiei locale cu privire la impactul publicitatii asupra deciziei de cumparare.
Acest lucru este cu atat mai imprtant cu cat se cunoaste faptu ca in trecu Pepsi Cola si competitorul sau principal au avut abordari diferite in ceea ce priveste promovarea produselor, atat din punct de vedere al realizarii mesajului promotional, cat si al conceptului transmise de acesta.
Cercetarea realizata de firma va urmari sa afle atat impactul general pe care il are publicitatea asupra deciziei de cumparare, cat si cel particular pe care l-au avut campaniile publicitare precedente asupra consumului de Pepsi Cola. Deasemenea, doreste sa afle care din mediile publicitare influenteaza mai mult consumul de cola, si ce imagine detine Pepsi Cola in mintea consumatorilor locali.
Segmentul tinta este reprezentat de persoane cu varsta cuprinsa intre 16 si 60 de ani, de ambele sexe, indiferent de venitul personal sau familial, care vor fi insa analizate pe segmente mai relevante de varsta.
IPOTEZELE CERCETARII
IPOTEZE GENERALE
1. Majoritatea populatiei brasovene consuma cu precadere produse Pepsi.
2. O mica parte din populatia basoveana considera ca produsele Pepsi Cola nu sunt sanatoase pentru organismul uman.
3. Majoritatea populatiei brasovene achizitioneaza produsele din supermarketuri.
4. Majoritatea brasovenilor considera ca pretul produselor este punctul forte in luarea deciziei de cumparare.
5. Majoritatea tinerilor brasoveni consuma produsele Pepsi datorita imaginii sale (realizata prin publicitate).
IPOTEZE STATISTICE
1. H0: Populatia brasoveana obisnuieste sa cheltuiasca cel mult 25 RON/saptamana pentru achizitionarea produselor de tip cola.
H1: Populatia brasoveana obisnuieste sa cheltuiasca mai mult de 25 RON/saptamana pentru achizitionarea produselor de tip cola.
2. H0: Nu exista diferente intre barbati si femei cu privire la achizitionarea produselor de tip cola.
H1: Exista diferente semnificative intre barbati si femei cu privire la achizitionarea acestora.
3. H0: Cel putin 40% din populatia brasoveana consuma produse Pepsi Cola.
H1: Pana in 40% din populatia brasoveana consuma produse Pepsi Cola.
4. H0: Publicitatea produsului nu influenteaza in masura mai mare de 20% totalul vanzarilor Pepsi Cola.
H1: Publicitatea produsului afecteaza in masura mai mare de 20% totalul vanzarilor Pepsi Cola.
5. H0: Nu exista diferente semnificative privind consumul de cola intre diferite segmente de varsta.
H1: Se observa diferente notabile privind consumul de cola intre diferite segmente de varsta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Publicitatii asupra Deciziei de Cumparare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!