Extras din proiect
Firma care nu-si mai face publicitate pentru a face economie de bani seamana cu cel ce şi-a oprit ceasul ca sa economisească timpul. Cel ce incearca sa faca afaceri fara publicitate seamana cu cel ce face cu ochiul pe intuneric: el stie ce face, dar nimeni nu-l baga in seama!
Pe piata romaneasca publicitatea a inceput sa joace un rol important dupa anii ‘90 cand s-au creat conditiile propice privatizarii productiei de bunuri si servicii, si au patruns pe piata numeroase firme externe aducand cu ele experienta acumulata in tarile proprii si astfel ducand la crearea unui mediu competitional complex.
La ora actuala una dintre marile firme de pe piata romaneasca este binecunoscutul producator american de bauturi carbogazoase Pepsi Cola.
In prezent compania este interesata in a-si relansa produsele pe piata romaneasca, fapt pentru care doreste sa efectueze un studiu de piata extensiv, cu scopul de a culege cat mai multe informatii despre consumul de produse Pepsi Cola in Romania si despre perceptia asupra Pepsi Cola in tara noastra.
Datorita faptului ca Pepsi Cola isi disputa piata de carbogazoase cu compania Coca Cola, un punct cheie este promovarea pe care trebuie sa o realizeze produselor sale, incat sa-si formeze o imagine pozitiva si puternica in ochii consumatorilor romani.
Ca rezultat, Pepsi va realiza o cercetare de piata in care va studia atitudinile, opinii şi comportamente populatiei locale cu privire la impactul publicitatii asupra deciziei de cumparare.
Acest lucru este cu atat mai imprtant cu cat se cunoaste faptu ca in trecu Pepsi Cola si competitorul sau principal au avut abordari diferite in ceea ce priveste promovarea produselor, atat din punct de vedere al realizarii mesajului promotional, cat si al conceptului transmise de acesta.
Cercetarea realizata de firma va urmari sa afle atat impactul general pe care il are publicitatea asupra deciziei de cumparare, cat si cel particular pe care l-au avut campaniile publicitare precedente asupra consumului de Pepsi Cola. Deasemenea, doreste sa afle care din mediile publicitare influenteaza mai mult consumul de cola, si ce imagine detine Pepsi Cola in mintea consumatorilor locali.
Segmentul tinta este reprezentat de persoane cu varsta cuprinsa intre 16 si 60 de ani, de ambele sexe, indiferent de venitul personal sau familial, care vor fi insa analizate pe segmente mai relevante de varsta.
IPOTEZELE CERCETĂRII
IPOTEZE GENERALE
1. Majoritatea populatiei brasovene consuma cu precadere produse Pepsi.
2. O mică parte din populaţia başoveană consideră ca produsele Pepsi Cola nu sunt sănătoase pentru organismul uman.
3. Majoritatea populaţiei braşovene achiziţionează produsele din supermarketuri.
4. Majoritatea braşovenilor consideră că preţul produselor este punctul forte în luarea deciziei de cumpărare.
5. Majoritatea tinerilor braşoveni consumă produsele Pepsi datorită imaginii sale (realizata prin publicitate).
IPOTEZE STATISTICE
1. H0: Populaţia braşoveană obişnuieşte să cheltuiască cel mult 25 RON/săptămână pentru achiziţionarea produselor de tip cola.
H1: Populaţia braşoveană obişnuieşte să cheltuiască mai mult de 25 RON/săptămână pentru achiziţionarea produselor de tip cola.
2. H0: Nu există diferenţe între bărbaţi şi femei cu privire la achiziţionarea produselor de tip cola.
H1: Există diferenţe semnificative între bărbaţi şi femei cu privire la achiziţionarea acestora.
3. H0: Cel puţin 40% din populaţia braşoveană consumă produse Pepsi Cola.
H1: Pâna în 40% din populaţia braşoveana consumă produse Pepsi Cola.
4. H0: Publicitatea produsului nu influentează în măsura mai mare de 20% totalul vânzărilor Pepsi Cola.
H1: Publicitatea produsului afectează în măsura mai mare de 20% totalul vânzărilor Pepsi Cola.
5. H0: Nu există diferenţe semnificative privind consumul de cola intre diferite segmente de vârstă.
H1: Se observă diferenţe notabile privind consumul de cola intre diferite segmente de vârstă.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Impactul Publicitatii asupra Deciziei de Cumparare.doc