INTRODUCERE ... CAPITOLUL I. IMPLIMENTAREA LANTULUI DE APROVIZIONARE-LIVRARE IN CADRUL ENTITATII ECONOMICE S.A. ,,FRANZELUTA" 1.1 Teorii conceptuale al lantului de aprovizionare-livrare . 1.2 Factorii de influenta al lantului de aprovizionare-livrare in cadrul entitatii economice S.A. ,,Franzeluta" ... 1.3 Tendinte in dezvoltarea lantului de aprovizionare-livrare in cadrul entitatii economice S.A. ,,Franzeluta" .. CAPITOLUL II. UTILIZAREA INSTRUMENTELOR DE MASURARE SI SCALARE A FENOMENELOR DE PIATA IN CADRUL ENTITATII ECONOMICE S.A. ,,FRANZELUTA" .. 2.1 Analiza activitatii economico - financiare a entitatii economice S.A. ,,Franzeluta" in anul 2017 2.2 Determinarea cotei relative de piata al entitatii economice S.A. ,,Franzeluta" .. 2.3 Aplicarea testului ?2 in cadrul entitatii economice S.A. ,,Franzeluta" . 2.4 Aplicarea arborelui de decizie in cadrul entitatii economice S.A. ,,Franzeluta" ... CONCLUZII SI RECOMANDARI ... BIBLIOGRAFIE .
INTRODUCERE Actualitatea si importanta temei. Gestiunea lantului de aprovizionare constituie astazi, in conditiile unei piete concurentiale, o miza strategica majora pentru intreprinderile industriale si comerciale. Aceasta reprezinta un potential important de creare a valorii pentru client: calitatea serviciului, performanta in ceea ce priveste termenul si reactivitatea. De asemenea, reprezinta unul din locurile principale unde se disputa o parte din rentabilitatea intreprinderii, prin rationalizarea costurilor legate de lantul de aprovizionare sau prin concentrarea asupra noilor canale de distributie. Importanta cercetarilor de marketing prin utilizarea scalelor, metodelor este motivata de rolul pe care il joaca acestea in marketing, in deosebi in marketingul contemporan. Este bine cunoscut ca pentru un atreprenoriat de success trebuie sa iti cunosti clientul iar scalele de cercetarea sunt metode obiective, exhaustive, usor de interpretat care permit entitatilor sa contureze profilul clientului, preferintele acestuia de consum, atitudinea fata de entitate si fata de concurenti. Economia de piata contribuie la cresterea produsului intern brut, avand la baza legea cererii si ofertei, pe cand aprovizionarea intreprinderilor cu resurse materiale nu intotdeauna poate fi analizata, cat si factorii de productie. O analiza a costurilor firmelor de productie scoate in evidenta importanta pe care o au aprovizionarile pentru entitatile economice. Se poate constata cu usurinta ca ponderea cea mai semnificativa in totalul vanzarilor de bunuri o au cheltuielile cu aprovizionarile. Potrivit unor studii intreprinse de specialisti in domeniul aprovizionarii, acestea pot sa ajunga pana la aproximativ 68% din totalul vanzarilor de bunuri. Entitatile economice vor tine cont si de faptul ca nu intotdeauna efectele reducerii cheltuielilor de aprovizionare vor fi vizibile in activitatea lor. Astfel, se apreciaza ca aprovizionarea este un factor al profitabilitatii mai ales in urmatoarele situatii: aprovizionarea reprezinta o pondere importanta din totalul cheltuitelor efectuate de firma, preturile produselor si serviciilor care se aprovizioneaza sunt extrem de volatile, acestea fiind caracterizate de un grad ridicat al fluctuatiei si pietele produselor finale sunt foarte competitive. Actualitatea temei rezida si in oportunitatile dezvoltarii lantului de aprovizionarea-livrare in cadrul entitatii economice S.A. ,,Franzeluta" ce va progresa eficienta utilizarii resurselor entitatii, a procesului de productie, simultan a mijloacelor banesti si fortei de munca la nivelul acestei activitatii, poate majora indicatorii financiari si poate intarii entitatea economica pe piata. Scopul si obiectivele proiectului consta in analiza aprofundata a lantului de aprovizionare-livrare si utilizarea instrumentelor de masurare si scalare a fenomenelor de piata in cadrul entitatii economice S.A. ,,Franzeluta". In realizarea scopului mentionat releva determinarea urmatoarelor obiective: 1. delimitarea aspectelor conceptuale al lantului de aprovizionare-livrare; 2. influentarea factorilor de aprovizionare-livrare asupra dezvoltarii entitatii economice S.A. ,,Franzeluta"; 3. investigarea tendintelor de dezvoltare al lantului de aprovizionare-livrare in cadrul entitatii economice S.A. ,,Franzeluta"; 4. analiza activitatii economico-financiare a entitatii economice S.A. ,,Franzeluta"; 5. aplicarea testului ?2 in cadrul entitatii economice S.A. ,,Franzeluta"; 6. aplicarea arborelui de decizie in cadrul entitatii economice S.A. ,,Franzeluta". Obiectul de studiu al lucrarii reprezinta analiza lantului de aprovizionare-livrare si utilizarea instrumentele de masurare si scalare a fenomenelor de piata in cadrul entitatii economice S.A. ,,Franzeluta". Concluziile si recomandarile generalizeaza rezultatele cu caracter teoretic si practic asupra cercetarilor efectuate, ce releva unele deductii si masuri, care, in opinia noastra, vor contribui la imbunatatirea lantului de aprovizionare-livrare cit si la utilizarea instrumentelor de masurare si scalare a fenomenelor de piata din cadrul entitatii economice S.A. ,,Franzeluta". ?uvinte-cheie: entitate economica, lant de aprivionare-livrare, flux, logistica, productie, coordonare, cercetarea pietei, testului ?2 , arbore de decizie, analiza, fenomen de piata, metode, vinzari, cifra de afacere. CAPITOLUL I. IMPLIMENTAREA LANTULUI DE APROVIZIONARE-LIVRARE IN CADRUL ENTITATII ECONOMICE S.A. ,,FRANZELUTA" 1.1. Teorii conceptuale al lantului de aprovizionare-livrare Conform definitiei actuale, formulate de Council of Logistics Management (CLM) din SUA, specialistii considera ca managementul logistic este acea parte a managementului lantului de aprovizionare-livrare care planifica, implementeaza si controleaza, in mod eficient si eficace, fluxul direct si invers, precum si stocarea bunurilor, serviciilor si informatiilor conexe, intre punctul de origine si punctul de consum, in vederea satisfacerii cerintelor clientilor. Activitatea de achizitionare din cadrul oricarei entitati economice reprezinta o veriga din intregul lant logistic al acestuia. Desfasurarea aprovizionarii incorporeaza procesul de productie alaturi de cel al achizitiei de bunuri industriale si cel al distributiei produselor finite, ingloband tot procesul existent responsabil de transformarea materialelor preluate de la furnizori si pana la produsele finite livrate clientilor. In figura 1.1 de mai jos este reprezentata o schema a lantului de aprovizionare:
1. BRANZA A. Aprovizionare intreprinderi. Ed. Economica Iasi, 1982. 2. BALAURE V. (coord.), Marketing. Ed. Uranus, Bucuresti, 2000. 3. MARITN C. Logistics and Supply Chain Management. Publisher: Financial Times/Pearson Education; 5th Edition 2016. 4. BASANU Gh., PRICOP M. Managementul Aprovizionarii si Desfacerii - Vanzarii. Editia a 4-a. Bucuresti: Editura Economica, 2012. 5. ?ope???? ?. ?a?y???: ?ypc ?e????. ??????y: Mo??a?c??? ?ocy?apc??e???? y???epc??e?. CEP USM, 2019. 6. Raportul financiar 2016 a entitatii economice S.A. ,,Franzeluta". 7. Raportul financiar 2017 a entitatii economice S.A. ,,Franzeluta". 8. http://www.franzeluta.info/ 9. http://www.statistica.md/ 10. http://lex.justice.md/md/360122/ 11. http://lex.justice.md/index.php?action=view&view=doc&id=326515/ 12. http://www.esupplychain.eu/ro/info/viewart/558,10_strategii_cheie_pentru_achizitii_eficiente/ 13. http://www.marketing.spb.ru/lib-mm/tactics/models.htm/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.