Indonezia

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 6886
Mărime: 241.17KB (arhivat)
Publicat de: Maria P.
Puncte necesare: 8
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iasi

Cuprins

  1. I. Prezentarea țării 3
  2. II. Sistemul economic general 4
  3. 2.1. Situația generală a economiei 4
  4. 2.2. Sănătatea climatului de afaceri 6
  5. III. Standardul general de viață 9
  6. 3.1. Niveluri ale veniturilor 9
  7. 3.2. Deținerea de locuințe și bunuri de folosință îndelungată 9
  8. IV. Analiza țării 11
  9. 4.1. Structura pieței la nivelul comercianților cu amănuntul 11
  10. 4.2. Canale de distribuție folosite în mod curent 13
  11. 4.3. Modele și comportamente de cumpărare 14
  12. 4.4. Infrastructura de marketing 14
  13. 4.4.1. Sisteme de transport 14
  14. 4.4.2. Medii de reclamă 16
  15. 4.4.3. Instituții financiare 16
  16. 4.5. Geografia și clima: impactul lor asupra comportamentului de cumpărare și al consumului ...16
  17. 4.6. Legi și reglementări guvernamentale cu impact direct asupra activității de marketing 18
  18. 4.6.1. Standarde de produse 18
  19. 4.6.2. Orar de lucru 20
  20. 4.6.3. Costul mediu de trai 20
  21. V. Concluzii și recomandări 22
  22. VI. Surse de informații 23

Extras din proiect

I. Prezentarea țării

Indonezia, oficial Republica Indonezia este o țară insulară amplasată în Asia de Sud-Est, aceasta cuprinde 17.508 insule și treizeci și trei de provincii cele mai importante sunt Borneo (Kalimantan), Sumatra Celebes (Sulawesi), Jawa. Având peste 238 de milioane de locuitori, este a patra cea mai populată țară a lumii, fiind și țara cu cel mai mare număr de musulmani. Indonezia este o republică prezidențială cu un parlament și președinte ales. Indonezia are o istorie lungă începând cu perioada preistorică, când primul locuitor al arhipelagului a fost Omul Java (Pithecanthropus erectus), în urmă cu un milion de ani. Cultura Dong Son venită din China și Vietnam acum 4000 de ani este una dintre primele popoare care și-a pus amprenta puternic în cultura și civilizația indoneziană, mai tarziu și alte popoare din Asia au migrat în scopul comerțului.

Europenii au ajuns în Indonezia mai târziu, în anii 1600, colonia olandeză fiind cea care a controlat economia țării timp de 3 secole, introducând cultura piperului , până la sfârșitul celui de al doilea război mondial, când Indonezia și-a declarat independența în 1945. Dezvoltarea economică a fost în creștere până în anii '80-'90, datorită exploatării resurselor naturale și îmbunătațirea serviciilor. Cu toate acestea clasa de mijloc a început sa se dezvolte considerabil, dar populația săracă încă este în număr mare. Indonezia a trecut și printr-o criză economică în 1997, în același timp existând și schimbări majore în politică, în care președintele Suharto a fost demis după ce a condus țara timp de 30 de ani într-un regim dictatorial. Alegeri democratice au loc începând cu anul 1999.

În Indonezia trăiesc 250-300 grupuri etnice. Majoritatea au propria limbă și dialect, dar Bahasa Indonesia este limba națională, vorbită în întreg arhipeleagul. Gruprurile etnice majoritare sunt: Minangkabau, Melayu, Jawa, Sunda, Madura, Bali, Bugis, Makassar, Minahasa și Ambon. În afară de acestea, alături de localnici mai trăiesc și alte rase, cum ar fi arabi, chinezi și indieni. În Sumatra, grupurile etnice majoritare sunt: Aceh, Minangkabau, Batak și Melayu. În Kalimantan trăiesc peste 200 de triburi Dayak. Aceștia sunt cu adevărat "oamenii junglei". În Sulawesi trăiesc Bugis, Makassar și Toraja. Religia cea mai răspândită este islamul, urmată de cresti-nism, catolicism, hindu, bu-dism și confucianism. După 2001, guvernul a deschis porțile influentelor chineze, care fuse-seră interzise în 1965.

II. Sistemul economic general

2.1. Situația generală a economiei

Indonezia devine o țară cheie pe harta lumii din punct de vedere economic. Indonezia este mai mult decât Bali, este o democrație care, conform analiștilor, ar putea deveni cea de-a 7-a putere economica mondială în fața Germaniei, Marii Britanii sau a Franței. Resursele naturale precum petrol, gaz, cărbune, cupru, aur, nichel conferă bogăție țării iar cantitățile sunt de-a dreptul impresionante. Infrastrustrura și corupția sunt factorii care îngreunează procesul de prelucrare a resurselor. Indonezia a cunoscut o puternică creștere economică în ultimii ani. Cu aproximativ 250 000 000 locuitori, piața a devenit o țintă sigură pentru companiile multinaționale. Cu toate acestea, aproximativ jumatăte din populație încă trăiește cu mai puțin de 10 lei/zi. Indonezia este cea mai mare țară musulmană din lume, însă islamismul nu este extremist aici.

Indonezia este o țară cu un potețial economic în continuă dezvoltare, însă nu foarte cunoscută în mediul de afaceri românesc. Având o poziție strategică fiind membră a grupării economice ASEAN, Indonezia este in prezent o destinație avantajoasă din punctul de vedere al comerțului și al investițiilor.

Economia este bazată pe agricultură și industria minieră. PIB: 15% din agricultură, 43% din industrie, 42% din servicii. Se extrage petrol, minereuri de fier, staniu, mangan și bauxită, cărbune, gaze naturale etc. Dispune de mici întreprinderi industriale (cauciuc, ciment, zahăr, ulei de palmieri, țesături, textile, produse alimentare). Este dezvoltat meșteșugăritul. Principalele culturi agricole sunt arborii de cauciuc, de cafea și cacao, palmierii, trestia de zahăr, orezul, porumbul, maniocul, batați, soia, arahide. Se cresc bovine, ovine, caprine, porcine. Pescuitul este practicat intens. Indonezia exportă cauciuc natural, petrol, gaze naturale, staniu, tutun, ceai, cafea, cacao, zahăr, copră, pește, bauxită, mirodenii. Importă mașini și utilaje industriale, materii prime și semifabricate, autovehicule, mărfuri de larg consum. Comerț extern cu SUA, Japonia, Singapore, Germania, Marea Britanie ș.a. Căi ferate: 6.583 km. Căi rutiere: 145.000 km.

- PIB (paritatea puterii de cumpărare):

2017: 3.243 trilioane de dolari

2016: 3.084 trilioane de dolari

2015: 2.937 trilioane de dolari

Bibliografie

1. http://www.indonezia.ro/romana/tarasiom.html

2. http://fs.unm.edu/Indonezia.pdf

3. https://www.jw.org/ro/biblioteca/carti/anuar-2016/indonezia/prezentare/

4. https://ro.wikipedia.org/wiki/Indonezia

5. http://www.infoturism.ro

6. http://www.diplomatie.gouv.fr/fr/dossiers-pays/indonesie/presentation-de-l-indonesie/

7. http://www.lemoci.com/fiche-pays/indonesie/fiscalite-social/

8. http://www.coface.com/fr/Etudes-economiques-et-risque-pays/Indonesie

9. https://www.wikiwand.com/ro/Geografia_Indoneziei

10. https://www.triptailor.ro/destinatii/oferte-indonezia/

11. https://costulvietii.com/preturi-si-salarii-in-indonezia-tara/

12. https://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Indonesia&displayCurrency=EUR&fbclid=IwAR03WgdWl3bjW7K7QiPY76cQRzP_7QFD-dfl9mJ2LLJXx1egsQ5SepWaA7M

13. http://www.coface.com/fr/Etudes-economiques-et-risque-pays/Indonesie

14. https://www.worldbank.org/en/search?q=indonezia

15. https://www.indonesia-investments.com/culture/economy/item177

Preview document

Indonezia - Pagina 1
Indonezia - Pagina 2
Indonezia - Pagina 3
Indonezia - Pagina 4
Indonezia - Pagina 5
Indonezia - Pagina 6
Indonezia - Pagina 7
Indonezia - Pagina 8
Indonezia - Pagina 9
Indonezia - Pagina 10
Indonezia - Pagina 11
Indonezia - Pagina 12
Indonezia - Pagina 13
Indonezia - Pagina 14
Indonezia - Pagina 15
Indonezia - Pagina 16
Indonezia - Pagina 17
Indonezia - Pagina 18
Indonezia - Pagina 19
Indonezia - Pagina 20
Indonezia - Pagina 21
Indonezia - Pagina 22
Indonezia - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Indonezia.docx

Alții au mai descărcat și

Analiză marketing - Franța

CAPITOLUL I SCURTA PREZENTARE A TARII ISTORIE Teritoriul Frantei este populat in antichitate de triburile celtice (galii) si cucerit de Cezar...

Cercetare cantitativă privind impactul rețelei sociale facebook asupra productivității în mediul professional

Aspecte teoretico-metodologice privind cercetarea cantitativa Cercetarea în domeniul marketingului este un proces al colectării, analizării și...

Japonia - Raport de Tară

Aspecte generale Ţarã prin excelenţã insularã, situatã în nord-vestul Oceanului Pacific, Japonia este, fãrã îndoialã, statul care a înregistrat...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Procesul de integrare economică în Asia - realizări și perspective

Introducere În condițiile contemporane, un stat nu se poate dezvolta eficient fără o interacțiune activă cu ceilalți participanți ai economiei la...

Globalizarea și condițiile de muncă în țările în curs de dezvoltare. studiu de caz Indonezia

INTRODUCERE Globalizarea , definită ca desfinţarea barierelor din calea comerţului migraţiei şi investiţiilor peste hoatare. , afectează direct...

Potențialul turistic și destinații turistice în Indonezia

Introducere Scurt istoric Indonezia are o istorie lunga incepand cu perioada preistorica, cand primul locuitor al arhipelagului a fost Omul Java...

Program turistic internațional - Bali Indonezia

1. Introducere Prin turism se întelege: • în primul rând, ansamblul de activitati prin care omul îsi petrece timpul liber calatorind în alta...

Turism de enclavă - Stațiunea Bali

Inaintea inceperii prezentarii detaliate a arhipelagului Indonezian si a insulei Bali vom da niste definitii din perspectiva “turismului de...

Tsunami

1.Etimologie Termenul tsunami provine din limba japoneza insemnand “val de port” de la “tsu”= port si “nami”= val.Tsunami sunt denumite uneori val...

Management internațional - Indonezia

Cap. 1 Prezentarea pe scurt a tării Detalii: Indonezia vine din grecescul indos si neos care semnifică "Marile Pământuri (insule) la est de...

Superlative Asiatice

SUPERLATIVE GEOGRAFICE ASIATICE Asia este cel mai intins continent de pe Pamant, si de asemena si cel mai populat. Suprafata lui constituie 8,7%...

Ai nevoie de altceva?