Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 46 în total
Cuvinte : 14431
Mărime: 81.19KB (arhivat)
Publicat de: Mihaela F.
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. ARGUMENT 1
  2. CAPITOLUL I CERCETAREA DE MARKETING : CONŢINUT, ROL, TIPURI 3
  3. 1.1 APARIŢIA ŞI EVOLUŢIA CERCETĂRII DE MARKETING 3
  4. 1.2 ROLUL, CONŢINUTUL ŞI PROBLEMATICA CERCETĂRII DE MARKETING 5
  5. 1.3 CLASIFICAREA CERCETĂRILOR DE MARKETING 7
  6. CAPITOLUL II PROCESUL CERCETĂRII DE MARKETING 12
  7. 2.1 FAZELE PROCESULUI CERCETĂRII DE MARKETING 12
  8. Ancheta 13
  9. 2.1.1 DESCOPERIREA ŞI DEFINIREA TEMEI DE CERCETAT 14
  10. 2.1.2 STABILIREA IPOTEZELOR ŞI OBIECTIVELOR CERCETĂRII 16
  11. 2.1.3 PROIECTAREA CERCETĂRII 19
  12. 2.1.4. CULEGEREA DATELOR 23
  13. 2.1.5 PREGĂTIREA ŞI ANALIZA DATELOR 23
  14. 2.1.6 INTERPRETAREA REZULTATELOR ŞI FORMULAREA CONCLUZIILOR 24
  15. 2.1.7 RAPORTUL PRIVIND CERCETAREA DE MARKETING 24
  16. CAPITOLUL III CONCEPEREA CHESTIONARULUI 25
  17. 3.1 REPERELE DE BAZĂ ALE PROCESULUI DE ELABORARE A UNUI CHESTIONAR 25
  18. 3.2 REDACTAREA CHESTIONARULUI 28
  19. 3.3 FORMULAREA ÎNTREBĂRILOR 32
  20. 3.4 ORDINEA DE PLASARE A ÎNTREBĂRILOR ÎN CADRUL CHESTIONARULUI 34
  21. 3.5. AŞEZAREA ÎN PAGINĂ A ÎNTREBĂRILOR ŞI MĂRIMEA CHESTIONARULUI 37
  22. 3.6. REALIZAREA LEGĂTURILOR ÎNTRE ÎNTREBĂRI 39

Extras din proiect

ARGUMENT

Cercetările de marketing, în strânsă corelaţie cu marketingul, au apărut şi evoluat ca o reacţie la noile cerinţe ale dezvoltării activităţii de afaceri, îndeosebi după orientarea tot mai puternică a acesteia către satisfacerea cerinţelor consumatorilor.

Îniţial, în perioada orientării către producţie a activităţii de afaceri, cercetarea de marketing se afla într-o stare incipientă şi era îndreptată, cu precădere, către identificarea unor noi posibilităţi de dirijare a fluxului de bunuri şi servicii către consumatori. În această perioadă, care în S.U.A. se apreciază că s-a manifestat până în 1919, în faza sa iniţială deci, cercetările de marketing erau realizate aproape în totalitatea lor de către firmele producătoare de bunuri şi servicii. [13, p.18-19] Ele se axau, îndeosebi, pe analiza evoluţiei vânzărilor şi a costurilor.

În perioada dintre cele două războaie mondiale, se accentuează cerinţele producătorilor către cunoaşterea factorilor care generează fluxul şi refluxul activităţii comerciale. Ca urmare, se dezvoltă agenţii independente, specializate în cercetări de marketing, precum şi compartimente de cercetări de marketing în cadrul marilor firme. Activitatea acestora răspundea cerinţelor producătorilor privind, pe de o parte, măsurarea propriilor lor performanţe, iar pe de altă parte, stimularea cererii lor de bunuri şi servicii.

Motivul determinant al orientării producătorilor către cercetarea de marketing se regăseşte în nevoia acestora de a controla şi diminua efectele factorilor de incertitudine existenţi în mediul lor înconjurător şi, în primul rând, în cadrul pieţelor pe care acţionează. Principala problemă care se ridica în faţa managerilor era aceea de a cunoaşte cerinţele existente în cadrul pieţelor şi, mai ales, de a le anticipa evoluţia. Pentru aceasta s-a constituit, în timp, sistemul informaţional de marketing care integrează datele de marketing într-un flux continuu de informaţii destinate luării deciziilor de marketing. În cadrul acestui sistem cercetarea de marketing are un rol esenţial.

Tehnicile de cercetare în marketing au cunoscut, şi cunosc şi în prezent, o permanentă evoluţie. Dacă până la sfârşitul primului război mondial se utilizau tehnici relativ simple, precum analiza costurilor şi a vânzărilor, cercetări şi anchete empirice, ulterior acestea s-au diversificat şi au devenit tot mai complexe.

Astăzi, aceste metode şi tehnici multidisciplinare sunt utilizate pe scară largă în cercetările de marketing şi se poate afirma că difuzia acestor tehnici de cercetare este acum virtual completă.

CAPITOLUL I CERCETAREA DE MARKETING : CONŢINUT, ROL, TIPURI

1.1 APARIŢIA ŞI EVOLUŢIA CERCETĂRII DE MARKETING

În cazul cercetărilor de marketing, pornind de la evoluţia menţionată mai sus, se poate afirma că istoria cercetării de marketing este, de fapt, procesul evolutiv al acumulării instrumentelor cercetării. Această acumulare conduce la conturarea unui nou nivel de conceptualizare a disciplinei cercetări de marketing. Principalele schimbări care se manifestă în prezent în procesul cercetării de marketing, îndeosebi în statele cu o economie de piaţă modernă, sunt considerate a fi următoarele.

a) deplasarea accentului de la utilizarea în sine a tehnicilor analitice către soluţionarea problemelor reale. Se consideră că în ultimele decenii, în bună măsură, instrumentele analitice au fost utilizate ca substitute ale unei înţelegeri conceptuale mai clare privind modul în care se comportă consumatorii şi felul în care mix-ul de marketing influenţează acest comportament. Astăzi, se pune accentul pe identificarea soluţiilor de rezolvare a cerinţelor şi a problemelor cu care se confruntă agenţii economici.

b) deplasarea accentului de la metodele descriptive la metodele predictive. Dacă până nu demult cea mai mare parte a cercetărilor de marketing se axau pe măsurarea opiniilor, atitudinilor, percepţiilor, preferinţelor, personalităţii şi stilului de viaţă, pentru a explica opţiunile consumatorilor, în prezent se manifestă necesitatea de a înţelege, măsura şi prevedea comportamentul de alegere al consumatorilor.Se realizează astfel trecerea de la faza descriptivă la faza predictivă a evoluţiei cercetării de marketing, ca ştiinţă, ceea ce reprezintă un progres semnificativ sub aspectul maturizării acestei ştiinţe.

Preview document

Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 1
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 2
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 3
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 4
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 5
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 6
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 7
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 8
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 9
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 10
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 11
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 12
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 13
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 14
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 15
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 16
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 17
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 18
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 19
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 20
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 21
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 22
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 23
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 24
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 25
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 26
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 27
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 28
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 29
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 30
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 31
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 32
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 33
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 34
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 35
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 36
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 37
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 38
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 39
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 40
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 41
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 42
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 43
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 44
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 45
Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor - Pagina 46

Conținut arhivă zip

  • Instrumente ale Cercetarii de Marketing in Domeniul Serviciilor.doc

Alții au mai descărcat și

Cercetarea Mediului de Marketing. Studiu de Caz - SC Reflon SRL

Introducere Indiferent de domeniul de activitate, piaţa reprezintă pentru o întreprindere elementul de referinţă pentru activităţile pe care le...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Cercetare de Marketing Privind Perfecționarea Serviciilor de Transport Comercial în Economia Românească

Cuvânt înainte Economiile moderne funcţionează prin intermediul transporturilor. Transporturile participă alături de alte domenii de activitate la...

Mix-ul politicilor de marketing în domeniul construcțiilor

Memoriu justificativ Intreprinderile moderne isi desfasoara activitatea într-un mediu extrem de dinamic. Conectarea la un asemenea mediu nu mai...

Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei

Introducere Mi-am ales această temă deoarece am dorit să cunosc mai bine firma la care lucrez, respectiv, S.C. Confiden Travel S.R.L., hotel...

Analiza Concurenței pe Segmentul de Curierat Rapid la Compania Națională Poșta Română

INTRODUCERE Adaptarea rapidă şi eficientă la cerinţele clienţilor este o condiţie esenţială pentru Poşta Română în a-şi menţine poziţia pe piaţa...

Calitatea Produselor și Serviciilor Bancare

INTRODUCERE Succesul este posibil doar dacă cerinţele, nevoile şi aşteptările clienţilor sunt nu numai integral cunoscute, inclusiv în dinamica...

Comportamentul consumatorului

UNITATEA DE ÎNVĂŢARE 1 ORIENTAREA SPRE DEZVOLTAREA RELAŢIEI PERSONALIZATE CU CONSUMATORUL – PIATRA DE TEMELIE A MARKETINGULUI 1.1. OBIECTIVELE...

Marketing

I) Stabilirea planului de marketing 1.1) Marketing ca o functie managerială Marketing ca o functie managerială conditionează un comportament...

Bazele Marktetingului

UNITATEA DE ÎNVĂŢARE 1 FUNDAMENTELE CONCEPTULUI DE MARKETING 1.1. Obiectivele unităţii de învăţare 1 Acest capitol urmăreşte să ofere o imagine...

Ai nevoie de altceva?