Instrumente ale Cercetarii de Marketing in Domeniul Serviciilor

Cuprins proiect Cum descarc?

ARGUMENT 1
CAPITOLUL I CERCETAREA DE MARKETING : CONTINUT, ROL, TIPURI 3
1.1 APARITIA SI EVOLUTIA CERCETARII DE MARKETING 3
1.2 ROLUL, CONTINUTUL SI PROBLEMATICA CERCETARII DE MARKETING 5
1.3 CLASIFICAREA CERCETARILOR DE MARKETING 7
CAPITOLUL II PROCESUL CERCETARII DE MARKETING 12
2.1 FAZELE PROCESULUI CERCETARII DE MARKETING 12
Ancheta 13
2.1.1 DESCOPERIREA SI DEFINIREA TEMEI DE CERCETAT 14
2.1.2 STABILIREA IPOTEZELOR SI OBIECTIVELOR CERCETARII 16
2.1.3 PROIECTAREA CERCETARII 19
2.1.4. CULEGEREA DATELOR 23
2.1.5 PREGATIREA SI ANALIZA DATELOR 23
2.1.6 INTERPRETAREA REZULTATELOR SI FORMULAREA CONCLUZIILOR 24
2.1.7 RAPORTUL PRIVIND CERCETAREA DE MARKETING 24
CAPITOLUL III CONCEPEREA CHESTIONARULUI 25
3.1 REPERELE DE BAZA ALE PROCESULUI DE ELABORARE A UNUI CHESTIONAR 25
3.2 REDACTAREA CHESTIONARULUI 28
3.3 FORMULAREA INTREBARILOR 32
3.4 ORDINEA DE PLASARE A INTREBARILOR IN CADRUL CHESTIONARULUI 34
3.5. ASEZAREA IN PAGINA A INTREBARILOR SI MARIMEA CHESTIONARULUI 37
3.6. REALIZAREA LEGATURILOR INTRE INTREBARI 39


Extras din proiect Cum descarc?

ARGUMENT
Cercetarile de marketing, in stransa corelatie cu marketingul, au aparut si evoluat ca o reactie la noile cerinte ale dezvoltarii activitatii de afaceri, indeosebi dupa orientarea tot mai puternica a acesteia catre satisfacerea cerintelor consumatorilor.
Initial, in perioada orientarii catre productie a activitatii de afaceri, cercetarea de marketing se afla intr-o stare incipienta si era indreptata, cu precadere, catre identificarea unor noi posibilitati de dirijare a fluxului de bunuri si servicii catre consumatori. In aceasta perioada, care in S.U.A. se apreciaza ca s-a manifestat pana in 1919, in faza sa initiala deci, cercetarile de marketing erau realizate aproape in totalitatea lor de catre firmele producatoare de bunuri si servicii. [13, p.18-19] Ele se axau, indeosebi, pe analiza evolutiei vanzarilor si a costurilor.
In perioada dintre cele doua razboaie mondiale, se accentueaza cerintele producatorilor catre cunoasterea factorilor care genereaza fluxul si refluxul activitatii comerciale. Ca urmare, se dezvolta agentii independente, specializate in cercetari de marketing, precum si compartimente de cercetari de marketing in cadrul marilor firme. Activitatea acestora raspundea cerintelor producatorilor privind, pe de o parte, masurarea propriilor lor performante, iar pe de alta parte, stimularea cererii lor de bunuri si servicii.
Motivul determinant al orientarii producatorilor catre cercetarea de marketing se regaseste in nevoia acestora de a controla si diminua efectele factorilor de incertitudine existenti in mediul lor inconjurator si, in primul rand, in cadrul pietelor pe care actioneaza. Principala problema care se ridica in fata managerilor era aceea de a cunoaste cerintele existente in cadrul pietelor si, mai ales, de a le anticipa evolutia. Pentru aceasta s-a constituit, in timp, sistemul informational de marketing care integreaza datele de marketing intr-un flux continuu de informatii destinate luarii deciziilor de marketing. In cadrul acestui sistem cercetarea de marketing are un rol esential.
Tehnicile de cercetare in marketing au cunoscut, si cunosc si in prezent, o permanenta evolutie. Daca pana la sfarsitul primului razboi mondial se utilizau tehnici relativ simple, precum analiza costurilor si a vanzarilor, cercetari si anchete empirice, ulterior acestea s-au diversificat si au devenit tot mai complexe. 
Astazi, aceste metode si tehnici multidisciplinare sunt utilizate pe scara larga in cercetarile de marketing si se poate afirma ca difuzia acestor tehnici de cercetare este acum virtual completa.
CAPITOLUL I CERCETAREA DE MARKETING : CONTINUT, ROL, TIPURI
1.1 APARITIA SI EVOLUTIA CERCETARII DE MARKETING
In cazul cercetarilor de marketing, pornind de la evolutia mentionata mai sus, se poate afirma ca istoria cercetarii de marketing este, de fapt, procesul evolutiv al acumularii instrumentelor cercetarii. Aceasta acumulare conduce la conturarea unui nou nivel de conceptualizare a disciplinei cercetari de marketing. Principalele schimbari care se manifesta in prezent in procesul cercetarii de marketing, indeosebi in statele cu o economie de piata moderna, sunt considerate a fi urmatoarele.
a) deplasarea accentului de la utilizarea in sine a tehnicilor analitice catre solutionarea problemelor reale. Se considera ca in ultimele decenii, in buna masura, instrumentele analitice au fost utilizate ca substitute ale unei intelegeri conceptuale mai clare privind modul in care se comporta consumatorii si felul in care mix-ul de marketing influenteaza acest comportament. Astazi, se pune accentul pe identificarea solutiilor de rezolvare a cerintelor si a problemelor cu care se confrunta agentii economici.
b) deplasarea accentului de la metodele descriptive la metodele predictive. Daca pana nu demult cea mai mare parte a cercetarilor de marketing se axau pe masurarea opiniilor, atitudinilor, perceptiilor, preferintelor, personalitatii si stilului de viata, pentru a explica optiunile consumatorilor, in prezent se manifesta necesitatea de a intelege, masura si prevedea comportamentul de alegere al consumatorilor.Se realizeaza astfel trecerea de la faza descriptiva la faza predictiva a evolutiei cercetarii de marketing, ca stiinta, ceea ce reprezinta un progres semnificativ sub aspectul maturizarii acestei stiinte.


Fisiere in arhiva (1):

  • Instrumente ale Cercetarii de Marketing in Domeniul Serviciilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!