Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional

Proiect
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 6685
Mărime: 39.45KB (arhivat)
Publicat de: Elodia Năstase
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ionel Dumitru
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE FACULTATEA DE MARKETING

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. Prezentarea firmei Dacia 3
  3. Stabilirea obiectivelor programului pe piata externa 21
  4. Proiectarea mix-ului de marketing pe piata externa 21
  5. Bugetul estimativ al programului 23
  6. Stabilirea instrumentelor de evaluare a implementarii 24

Extras din proiect

Internationalizarea brandului Dacia pe piata din Ungaria

In contextul unei economii in plin trend ascendent, industria de automobile din Romania se caracterizeaza printr-o efervescenta generata pe de o parte de infuzia de capital strain atras de forta de munca ieftină, bine calificata, costurile modice, experienta in relatiile cu partenerii straini, dorinta si vointa pentru colaborare si dezvoltare a romanilor, iar pe de alta parte de producatorii romani de componente auto. Acestia din urma se afla in plina restructurare a activitatii, in procese de certificare conform cerintelor impuse de legislatia europeana in vigoare, prospectand continuu piata, pentru stabilirea de noi contacte, in vederea incheierii de noi angajamente cu partenerii straini

Ca urmare a infuziei de capital străin, au luat nastere cateva regiuni economice, Bucuresti, Arges, Timisoara, etc., perfect comparabile cu orice zona industrială a Comunitatii Europene. Pe langa acestea, prin alti investitori care continua sa fie atrasi de cadrul economic favorabil oferit de Romania iau nastere noi zone industriale in care este prezenta si industria de automobile, ca locomotiva a industriei romanesti.

1. Prezentarea firmei Dacia

Dacia, primul constructor de automobile roman, a luat fiinta in anul 1966 odata cu crearea Uzinei de Autoturisme de la Mioveni. In anul 1999, Renault achizitioneaza 51% din capitalul societatii in urma procesului de privatizare, iar in prezent detine 99,43% din capitalul Dacia. Compania a parcurs un amplu program de modernizare: refacerea instalatiilor industriale, reconstructia retelei comerciale, reorganizarea retelei de furnizori.

Investitiile realizate de Renault la Dacia pana la sfarsitul anului 2006 s-au ridicat la 772 de milioane de Euro. Intinsa pe o suprafata de 2 900 000 m², platforma de la Mioveni produce modele Logan, Logan MCV si Logan VAN. Cifra de afaceri la sfarsitul anului 2006 a fost de 1,55 miliarde de Euro.

Obiectivul Dacia este de a produce la standarde de calitate Renault si la costuri romanesti o gama de vehicule robuste, fiabile si accesibile ca pret pentru clientii romani si straini. Planul comercial actual al Dacia este ambitios si este integrat economiei nationale. Dacia este a doua marca a Grupului Renault, iar Romania reprezinta a sasea piata a Grupului. Dacia contribuie la modificarea imaginii Romaniei in lume.

In 1998, anul in care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000. In acelasi an intreprinderea a obtinut Certificatului de Atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001.

1966 Constructia Uzinei de Automobile Mioveni

1968 Semnarea contractului de licenta intre Dacia si Renault

Lansarea modelului Dacia 1110 (licenta Renault R8)

1969 Lansarea modelului Dacia 1300 (licenta Renault R12)

1973 Lansarea modelului Dacia 1300 Break

1975 Lansarea modelului Dacia 1302 Pick-Up

1978 Incetarea contractului de licenta

1987 Lansarea modelului Dacia 1320

1991 Lansarea modelului Dacia 1325 Liberta

1992 Lansarea modelului Dacia 1307 si 1309 Dubla Cabina

1995 Lansarea modelului Dacia Nova, prima masina de conceptie romaneasca 100%

1998 Obtinerea Certificarii ISO 9001

Fabricarea autoturismului cu numarul 2.000.000

Dacia si Renault impreuna de peste 35 de ani

La 2 iulie 1999 se semneaza contractul de privatizare a societatii si Dacia devine o marca a Grupului Renault, avand ca principala misiune sustinerea dezvoltarii Grupului pe pietele emergente. In 2000 are loc lansarea modelului Dacia SupeRNova, prima concretizare a colaborarii franco-romane, un autoturism echipat cu motor si cutie de viteze Renault. In noiembrie 2002 este lansata gama de vehicule utilitare echipata cu motor diesel Renault. In aprilie 2003 are loc lansarea modelului Dacia Solenza, mai intai in versiunea de motorizare 1.4 MPI, pe benzina, iar din septembrie 2003, si in versiunea

Prezentarea produsului: Dacia Logan

Proiectul Logan constituie o reala provocare nationala prin care Dacia isi materializeaza ambitiile de a deveni o marca cu vocatie internationala. Logan a fost lansat pentru a raspunde nevoii Grupului Renault de a dispune de o oferta de produs complementara celei din gama Renault actuala pentru a putea dezvolta volumele de vanzari in cele 47 de tari de comercializare pana la sfarsitul anului 2006. Reteaua comerciala numara astazi 88 agenti autorizati Dacia si 15 puncte service. La fabricarea, distributia si exportul vehiculelor isi dau concursul peste 12.400 de persoane, ceea ce reprezinta numarul total al efectivului Dacia. Pentru pregatirea personalului, Renault a investit 1 milion de ore de formare. La sfarsitul anului 2006, cifra totala de vanzari se situa la 196.708 vehicule, din care 88.931 la export. Cu o gama care numara cinci vehicule accesibile, moderne, fiabile si robuste, Dacia isi afirma personalitatea de marca generoasa si ingenioasa. Generoasa, deoarece fiecare dintre produsele sale ofera un spatiu interior record la un pret accesibil. Ingenioasa, deoarece cu o gama alcatuita din vehicule atragatoare la un pret mic, Dacia a stiut sa anticipeze nevoile unor clienti practici. Dacia este o marca a timpului sau, care isi devanseaza concurentii si care fructifica oportunitatile oferite de piata.

Preview document

Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 1
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 2
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 3
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 4
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 5
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 6
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 7
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 8
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 9
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 10
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 11
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 12
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 13
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 14
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 15
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 16
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 17
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 18
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 19
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 20
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 21
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 22
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 23
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 24
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 25
Internaționalizarea brandului Dacia pe piața din Ungaria - marketing internațional - Pagina 26

Conținut arhivă zip

  • Internationalizarea Brandului Dacia pe Piata din Ungaria - Marketing International.doc

Alții au mai descărcat și

Raport de Tara-Ungaria

Denumirea oficiala ( Nationala ) : Magyar Köztársaság Unitatea monetara : Forint I. I. Geografia Suprafata : 93,036 km² , din care 92,341 km²...

Falsificarea Parfumurilor

CAP 1. PARFUMURILE 1.1. Istoricul parfumurilor Cuvântul parfum se pare că provine din latină - "per fumum", însemnând "prin fum", cu referire la...

Plan de marketing internațional - vinul

Rezumat introductiv Vinul - comparatie paradoxala cu femeia - placere sau pacat? Produce euforie, duce la filozofie sau iubire, te poate...

Falsificarea Produselor Cosmetice

Capitolul 1 Motivaţia temei alese şi obiectivele propuse Am ales să vorbim despre tema „Falsificarea produselor cosmetice”, deoarece este o...

Studierea Mediului de Marketing - Petrom

Capitolul I: Notiuni teoretice despre marketing Confruntarea cu o crestere continua a complexitatii si exigentei pietei a determinat...

Program de marketing internațional pentru lansarea unei noi creme Gerovital pe piața din Spania

1) Conditiile ce determina adoptarea programului de marketing international Traditia companiei isi are radacinile la inceputul sec. XX, cand in...

Politică de produs în marketingul internațional

Cap I -Politica de produs in marketingul international-notiuni teoretice 1 1Politica de produs-definitie,sarcini,obiective Politica de produs in...

Piața cosmeticelor

Cap 1. Cosmeticele Scurt istoric al cosmeticelor Arheologii au gasit evidente ale existentei produselor cosmetice in Egipt datand mult mai...

Ai nevoie de altceva?