Cuprins
- PARTEA I 2
- 1.1 Prezentarea companiei Dacia-Renault 2
- 1.2 Identificarea necesității internaționalizării organizației Dacia-Renault 2
- 1.3 Identificarea posibilității de internaționalizare - lansarea Dacia Kid pe piata din Turcia 4
- 1.4 Alegerea și prezentarea pieței țintă 6
- 1.5 Strategia de intrare recomandata 12
- PARTEA II 13
- PARTEA III 14
- PARTEA IV 19
- BIBLIOGRAFIE 21
Extras din proiect
Lansarea noului automobil Dacia Kid pe piaţa din Turcia
PARTEA I
Prezentarea condiţiilor care determină necesitatea şi posibilitatea lansării automobilului Dacia Kid pe piaţa din Turcia
1.1 Prezentarea companiei Dacia-Renault
Istoria companiei Dacia incepe în anul 1966, când a fost construită uzina din Colibaşi, judeţul Argeş. În iulie 1999 a fost semnat contractul de privatizare al societăţii şi compania a devenit marcă a grupului Renault cu 51% din acţiuni Doi ani mai târziu Renault a majorat participarea la capitalul Daciei cu 91%. În anul 2000 a fost lansată Dacia Supernova cu motor Renault, fiind urmată de lansarea gamei Pick Up Diesel.
În anul 2004 a fost lansat Logan în Romania, un model emblematic pentru o maşină de familie, de calitate, disponibilă la un preţ avantajos. Au fost vândute 750000 de autovehicule în 30 de tări. Gama de modele s-a extins în următorii 4 ani prin Logan MCV (break polivalent), Logan Van(utilitară) şi Logan Pick-up.
În anii 2008-2009 a avut loc lansarea Sandero(berlina compacta) şi Sandero Stepway(berlina compacta cu look mai agresiv). Aceast autoturism a avut success în 35 de tări şi s-au vândut aproximativ 500 000 de unităţi.
Anul 2010 a început pentru companie prin comercializarea Duster (un vehicul pentru orice tip de teren, accesibil la preţ). În acest an a fost lansat modelul Lodgy (maşina cu 7 locuri), Dokker şi Dokker Van (furgoneta utilitară). Este în curs publicarea unui studiu de caz al unui success atipic, L`Epopee Logan.
1.2 Necesitatea internaţionalizării
Dacia-Renault este o companie multinaţională pentru care globalizarea este o prioritate.
La nivelul mondial, grupul a avut vânzări de 1,328 de milioane de masini, în prima jumatate de an, în scădere de 3,3 procente faţă de perioada similară din 2011.
De altfel, declinul a fost limitat de pieţele din afara Europei, unde afacerile companiei s-au majorat cu 14,3 %, vânzările ridicându-se la 620.000 de autovehicule.
Vânzările de automobile pe piata turceasca sunt în continuă creştere, astfel că în anul 2011 s-au vândut aproximativ 414 000 de autoturisme din import şi 180 000 de pe piata locală. Cea mai vândută marcă a fost reprezentată de Ford, fiind urmată de gama Wolkswagen.
Din gama autoutilitarelor s-au vândut în Tucia în anul 2011 un total de 270 920 de maşini din care 41.5% au fost reprezentate de import, grupul Renault ocupand locul 2 in topul vanzarilor.
1.3 Identificarea posibilităţii de internaţionalizare - lansarea Dacia Kid pe piaţa din Turcia
Noua Dacia Kid urmareşte să satisfacă preferinţele consumatorilor din Turcia datorită consumului redus de carburant, a dimensiunilor reduse şi a preţului foate avantajos.
Descriere :
Motor 1,2
Putere: 65 CP
Tip de combustibil : Benzină
Număr de uşi: trei.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Lansarea Noului Automobil Dacia Kid pe Piata din Turcia.docx